پیش فروش توسعه بازی به سبک Battle Royale با استفاده از Unreal Engine 4
سلام دوستان گرامی،
آموزش جدیدی برای توسعه یک بازی به سبک Battle Royale مد نظر است. بازی های Battle Royale در حال حاضر مخاطب بسیاری دارد و گاهاً به صورت رایگان عرضه می شود که با فروش Asset های بیشتر نظیر Skin ها و یا اسلحه های قویتر کسب درآمد می کنند. در نسخه های غیر رایگان هم که کسب درآمد اصلی از طریق فروش خود بازی و سپس Asset های بیشتر است. بازی هایی نظیر PUBG ( غیر رایگان ) ، بازی Fortnite ( رایگان ) که هر دو با استفاده از Unreal Engine 4 ساخته شده اند. PUBG نسخه موبایلی هم دارد که رایگان است و آنهم با Unreal Engine 4 ساخته شده است. بازی های دیگری نظیر ARK که البته Battle Royale نیست ولی مثل Battle Royale بازی Multiplayer است برای PC و موبایل با استفاده از Unreal Engine 4 ساخته شده. اخیراً بازی Modern Warfare: Warzone هم به رایگان ارائه شده که البته با Unreal Engine 4 ساخته نشده اما بسیار محبوب است.
در این کورس قرار نیست یک بازی Battle Royale مثل PUBG ساخته شود چون اصلاً امکان پذیر نیست اما تا حد زیادی بازی را پیش می بریم و المان های فنی نظیر مسائلی که به تفکیک در زیر بیان شده را آموزش خواهیم داد. به کارگیری اثر هنری بهتر برای بازی وابسته به توانایی شما و تیم احتمالی شماست. همینطور در نظر داشته باشید که با خرید Asset های موجود در مارکت Epic Games یا حتی استفاده از Asset های رایگانی که در این مارکت وجود دارد که تعداد آن بسیار بسیار زیاد است، امکان ارتقاء هنری این بازی وجود خواهد داشت.
پیش نیاز این آموزش، آموزش توسعه بازی با Unreal Engine 4 است که در همین سایت قرار دارد و بدون مطالعه آن در درک مفاهیم ارائه شده با مشکل روبرو خواهید شد. لذا اگر آنرا مطالعه نکرده اید، بهترین فرصت است که تا قبل از شروع به عرضه این آموزش، آنرا مطالعه کنید.
همینطور توجه داشته باشید که ممکن است، پیش فروش به حد نصاب نرسد و این موضوع باعث خواهد شد در انتهای زمان پیش فروش، مبالغ پرداختی کاربران به حسابشان مسترد گردد و به علاوه آن به عنوان هدیه، مبلغ 100 هزار تومان به حساب کیف اعتباری کاربران واریز خواهیم کرد تا برای خرید سایر آموزش آنرا استفاده کنند.
این آموزش شامل موارد زیر است:
دست First Person Shooter - FPS:
- استفاده از Asset آماده برای بدن و دست
- استفاده از Asset آماده اسلحه برای قرار گیری در دست
- ساخت Prototype انیمیشن های تیر اندازی، پر کردن اسلحه، نشانه گیری و ... در 3DS Max
- استفاده از Asset های آماده انیمیشن برای دویدن، نشستن، نیم خیز
- ورود اسکلت، Mesh و Asset ها به محیط UE4
- فراگیری محیط Persona در UE4 جهت ترکیب انیمیشن ها و مدیریت آن
- ساخت 2D Blend Space و State Machine و Blueprint مورد نیاز جهت کنترل کاراکتر
شبکه Multiplayer Networking:
- راه اندازی یک شبکه LAN جهت ورود چند بازیکن
- چگونگی انتقال اطلاعات مورد نیاز به سرور در دسته بندی های مختلف نظیر:
- کاراکتر و خصوصیات بارز آن نظیر Rotation و Location و انیمیشن
- تیر های شلیک شده و مشخصات برخورد آن در سرور
- انیمیشن های محیطی که باید در سمت سرور اعلام شود
- رخداد هایی که منجر به تغییر در کلاین ها خواهد شد
- حذف ارسال اطلاعاتی که به دلایلی در شرایط خاص نیاز به ارسال ندارد ( مثل فاصله خیلی زیاد بازیکن ها )
- دریافت اطلاعات توسط کلاینت از سرور و پروسس کردن آن چیزی که باید سمت خودش اتفاق بیافتد
- راه کارهای برنامه نویسی جهت به حداقل رساندن Cheat زدن در بازی
مکانیک ها:
- تیر اندازی و وجود خطا نسبت به اسلحه
- دویدن، پرسرعت دویدن، Crouch کردن، پریدن و ...
- ریلود کردن در حالت بیکار، دویدن، Crouch و ...
- شلیک کردن در حالت بیکار، دویدن، Crouch و ...
- نشانه گیری در حالت های بیکار و Crouch و ...
- به چتر فرود آمدن که امکانات آن به تفکیک اعلام شده
- Respawn شدن طبق قوانین خاص
- به پایان رسیدن بازی در صورت اول شدن
- ایجاد تیم و مبارزه تیم ها با یکدیگر
- قابلیت فعال سازی Friendly Fire
- رسیدن و برداشت اسلحه و تیر با رسیدن به آنها
فرود آمدن با چتر:
- استفاده از مدل چتر و انیمیشن های مربوط به آن
- فرود آمدن با چتر در یک نقطه تصادفی
- سقوط آزاد با افکت های Prototype
- درخواست باز شدن چتر و اعمال تغییرات فیزیکی
- کنترل چتر برای رسیدن به نقطه مورد نظر
- رسیدن به زمین یا بام و ... و اعمال تغییرات مورد نیاز
- سقوط با سرعت زیاد و اعمال آسیب ها
- توجه داشته باشید که این قسمت بسیار پر کار است و یک مکانیک بسیار پیچیده محسوب خواهد شد
جلوه های ویژه و افکت های تصویری:
- ساخت پارتیکل های شلیک، انفجار، غبار دویدن، دود محیطی و ... ( به صورت Prototype )
- نور پردازی محیط
- افکت سرعت زیاد در فرود سقوط آزاد ( به صورت پروتوتایپ )
- تیر خوردن و محیط تصادف تیر
- پاشیدن خون ( به صورت پروتوتایپ )
- مدیریت کرسر در حالت های مختلف دویدن، Aim و ...
- تغییر کرسر در صورت بخورد تیر به دشمن
- افکت های تصویری نوشتاری امتیاز های دریافتی و ...
رابط گرافیک GUI و HUD:
- وجود HUD برای نمایش تعداد تیر، شکل اسلحه، شرایط ایستادن بازیکن
- وجود کرسر با شرایطی که در افکت های تصویری بیان شد
- قطب نمای خطی در بالای صفحه
- نمایش Kill ها ، تعداد بازیکنان زنده فعلی و ...
- منوی های ابتدایی و مورد نیاز جهت اتصال با سرور و اجرای بازی
سایر بخش های قابل ساخت ولی بدون تعهد اجرایی در این آموزش:
با توجه به پیچیدگی و زمان طولانی آموزش، ممکن است، مباحثی به همین پکیج ( بدون هزینه مضاعف ) اضافه شود و یا در پکیج دیگری عرضه شود و شاید هیچکدام. لذا موارد زیر به عنوان تعهد اجرایی در نظر گرفته نشوند ولی امکان ارائه آن به شکل فوق وجود دارد که در انتهای آموزش تصمیم گیری خواهد شد:
- عرضه بازی برای موبایل
- ساخت Minimap و مکانیک های مربوط به آن
- ساخت اسلحه های متفاوت با شرایط تیر اندازی متفاوت
- وجود ماشین در بازی و امکان سوار شدن تک یا گروهی در آن
- وجود هلیکوپتر در بازی و امکان سوار شدن تک یا گروهی در آن
- ساخت نقشه وسیعتر و جذاب تر با المان های گرافیکی زیبا
- وجود هواپیما برای فرود و طی شدن مسیر مشخص
- نردبان و بالا رفتن از آن
- Mantle کردن موانع و ورود از پنجره و ...
باز هم یادآور می شود که موارد فوق، تعهد اجرایی ندارد و در شرایط خاص قابل عرضه است ( روی آن حساب نکنید )
شرایط و قیمت پیش فروش
زمان شروع عرضه آموزش:
1 خرداد ماه 1399
زمان تکمیل آموزش:
1 تیر ماه 1399
ساعات آموزش:
کاملاً نامشخص و بدون تعهد ساعت آموزش ولی به نظر می رسد بین 40 تا 60 ساعت آموزش تدوین گردید.
پیش نیاز:
مطالعه آموزش «بازی سازی با موتور Unreal Engine 4» در همین سایت
مبلغ پیش خرید:
تا 25 فروردین 250،000 تومان
از 26 فروردین تا 10 اردیبهشت 325،000 تومان
از 11 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت 400،000 تومان
از 1 خرداد به بعد ( به قیمت لایسنس اصلی ) 450،000 تومان
نحوه پرداخت:
1- محاسبه مبلغ پیش خرید بر اساس جدول فوق
2- واریز به شماره کارت 6104337590623920 به نام بهنام آقاجانی
3- درج تاریخ، ساعت و کد واریز از طریق تیکت
بستر اجرایی:
Player اختصاصی سایت
بازگشت وجه:
در صورت پشیمانی از پیش خرید، تا قبل از اختصاص لایسنس ( 1 خرداد 99 ) قابل استرداد می باشد.
عدم تکمیل ظرفیت:
چنانچه پیش فروش تکمیل ظرفیت نشود، مبالغ پرداخت شده تا قبل از 1 خرداد 99 به حساب خریداران عزیز واریز خواهد گردید و به عنوان هدیه مبلغ 100 هزار تومان به حساب اعتباری ایشان در سایت واریز خواهد شد که برای خرید سایر محصولات مفید است.
واقعا ممنونم استاد
فوق العاده عالی
امیدوارم به حد نصاب برسه و آموزش کامل کامل باشه و بتونیم یه بازی در حد خوب درست کنیم
سلام استاد . یک سوال داشتم نمیدونم جایی قبلا جواب دادید یا نه ولی من ندیدم . ممنون میشم توضیح بدید چرا بجای UE4 رو انتخاب کردید ، چه مزیتی نسبت به unity داره ؟
سلام ، امروز داشتم cod MW بازی میکردم قسمت داستانیش یه مرحله ای داره به نام hometown ، یعنی واقعا نهایت کیفیت و اوج داستان پردازی و لذته این مرحله اش ... خداییش شاهکاریه اصلا ... واقعا لذت میبری وقتی داری بازی میکنی ... داستان پردازیشون معرکس حالا فکرشو بکن صداگذاریشون و گرافیکشون هم در اعلا ترین حالته ... هدفون رو که تو گوشت میزاری و بازی میکنی اینقدر محو زیبایی های بازی و صداگذاری بی نظیر Infinity Ward تو این نسخه میشی اصلا گذر تایم رو نمیفهمی وای خدا اصلا یه چیزی ... اینقدر صحنه رو زیبا کارگردانی کردن و اینقدر دراتمسفر بازی غرق بودم که وقتی پدر اون دو تا خواهر و برادر تو خونه جلو چشمشون کشته شد من بغض کردم و گریم گرفت :((( ... من 21 سالمه ولی از الان هر کاری که از دستم بر میاد انجام میدم تا بتونم به کمک یه تیم قوی من هم یه روزی بازی در این سطح بسازم ... به قول استاد آقاجانی : بازی سازی نهایت و پیشرفته ترین بخش همه ی نرم افزار ها و کارهای هنریه و من امروز این حرف رو کاملا قبول دارم ... خوش به حال محمد علوی ...
سلام دوستان گرامی،
آموزش ساخت بازی به سبک Battle Royale ، علی رقم اینکه در چند روز اول پیش فروش خوبی داشت اما پس از چند روز فروش آن به 10 روز یک عدد رسید. با اینکه این آموزش به حد نصاب نرسید و به دلیل علاقه شخصی خودم به آموزش بازی سازی و تمام زمانیکه در ماه گذشته صرف آماده کردن محتوای آموزشی آن شده است، این آموزش رکورد خواهد شد.
پیشتر حدود 10 ساعت از این آموزش رکورد و تدوین شده است ولی با توجه به چند علت مهم و تغییر سبک آموزش ( فرآیندی که برای اکثر آموزشهای این سایت اتفاق می افتد ) ، مجدداً رکورد خواهد شد و ظرف روزهای آتی مداوماً آموزشها رکورد و عرضه می شود تا به اتمام برسد.
لایسنس کاربران عزیزی که پیش خرید کرده اند، به محض عرضه اولین قسمت آموزش به ایشان اختصاص پیدا خواهد کرد و اخبار عرضه آموزش از این طریق و همینطور کانال تلگرام @uncox اطلاع رسانی خواهد شد.
با سپاس از همه دوستان و مخصوصاً کسانی که با پیش خرید خود از این سایت حمایت کرده اند.
استاد در اخر به نظر خودتون از چند روز دیگه شروع میشه اموزش ها رو قرار بدین تا ما هم خرید کنیم ؟
استاد من عاشق آموزش های شمام ولی متاسفانه شما همیشه مرغتون یه پا داره و اصلا به سلیقه مشتری یا کاربر توجه نمی کنید ، و صرفا میخواید اهداف کمالگرایانه خودتون رو جلو ببرید ، و یه مورد دیگه اینکه اصلا به تبلیغات انگار اهمیت نمیدین و صرفا به تبلیغ دهان به دهان اکتفا کردین و از این طرف وقتی با ریزش مخاطب و کم شدن ثبت نام برای پکیج خاصی روبرو میشید ، ناراحت میشید
امیدوارم همیشه موفق باشید و ما از آموزش های خیلی خوبتون بهره ببریم
سلام استاد عزیزم وقتتون بخیر ... استاد امروز داشتم به این قضیه فکر میکردم که چرا اینقدر بازی سازی تو داخل کشور نسبت به بیرون مرز ها ضعف داره ... به چندین عامل مهم رسیدم و اونهارو یادداشت کردم ... یکی از اونا عامل خلاقیت بود ... این به ذهنم رسید که خلاقیت داخل کشور خیلی ضعیفه ... شما گفتید با آموزش Unreal Engine اولیه ی سایت میشه طیف وسیعی از بازی هارو ساخت و این گفته خیلی منو به فکر فرو برد ... به این دلیل که با خودم گفتم بهتره تو زندگیم همش دنبال زیاد کردن ابزار ها نباشم بلکه با همون ابزار های محدود یه کم به مغزم فشار بیارم و اثری تازه تولید کنم ... در همین راستا یه صحبتی باهاتون داشتم استاد ... در کنار وبینار بازی سازیتون اگه در مورد خلاقیت در بازی سازی ( یا به طور کلی در برنامه نویسی ، اما خوب در بازی سازی مشهود تره اثرش ) هم صحبت کنید عالی میشه . بازم به خاطر وقت و انرژی که برای خلقِ پکیجِ بی نظیرِ جدیدمون دارید صرف میکنید ازتون ممنونم استاد .
بسیار مهم
از امشب uncox را سریالی ببینید!
ویدئو های آموزش «بازی Battle Royale با Unreal Engine» از امشب ( 27 خرداد ) هر شب رأس ساعت 20:20 بروز رسانی خواهد شد.
به این ترتیب هر شب با میزانی از آموزش سر و کار دارید که هم دانلود آن ساده است و هم نیاز به توجه و تمرین شما خواهد داشت. با مطالعه مستمر و برنامه ریزی شده، با سرعتی متناسب با عرضه آموزش پیش خواهید رفت.
فرآیند تولید این آموزش به طور کل با سایر آموزشها متفاوت شد. هیچ یک از ابزارهای رکورد، ابزارهای رکورد پیشین نیستند، شیوه تدوین متفاوت است، روش ارائه آموزش متفاوت است. این تفاوت باعث ارتقاء کیفی و زمانی آموزش شده و در مدت کم هر کورس، مطالب زیادی به شما عرضه می شود. صوت یک مطلب را بیان می کند و تصویر آموزه دیگری را ( البته هر دو مرتبط هستند ). گاهاً نیاز است یک ویدئو چند بار دیده شود و یکبار به تصویر توجه ویژه شود و یکبار به صدا.
فرآیند رکورد:
جهت ارائه مفید این آموزش مجبور به توسعه ابزاری به نام 3dsMax Asset Tools شدم که با MaxScript برنامه نویسی شده. سورس این برنامه در Github موجود است ( در آموزش نحوه اجرا و استفاده آن عرضه شده است ).
همینطور به دلیل استفاده مکرر از کنترلر های موس و کیبورد و Gamepad نیاز به توسعه ابزاری داشتم که مشابه آن وجود ندارد. این ابزار نیز برنامه نویسی شده و بزودی به شکل تجاری قابل عرضه خواهد شد. بدون استفاده از این ابزار، شیوه تولید جدید ( که راوی آنرا روایت می کند ) ممکن نبود.
در گذشته از Camtasia برای رکورد و تدوین ویدئو ها استفاده می شد. از آنجاییکه در این آموزش FPS بسیار مهم است و نقش کلیدی ( مخصوصاً در انیمیشن ها ایجاد می کند ) ، این ابزار دیگر قابل استفاده نبود چون هم رکوردر آن توانایی رکورد بالاتر از 25 فریم بر ثانیه را ندارد و هم تدوین گر آن. لذا از OBS برای رکورد و از Premiere برای تدوین استفاده شد. همین امر نیز باعث افزایش کیفیت تدوین، کیفیت خروجی و البته صرف زمان بیشتر جهت تدوین دارد.
پیش فروش اندک:
متأسفانه پیش فروش این آموزش به حد نساب نرسید و اگر کنجکاو هستید که بدانید، این آموزش 45 نسخه پیش فروش داشته است که با یک حساب سر انگشتی کمتر از 10 میلیون تومان آورده مالی داشته. کاملاً مشخص است که 10 میلیون تومان برای بیش از 40 روز کار انجام شده تاکنون و حداقل 30 روز کار باقی مانده، برای مدرس آموزشها، اصلاً عدد منطقی و معقولی نیست و شاید درآمد 1 تا 3 روز از شیوه های دیگری غیر آموزش باشد. اما علاقه به آموزش و مخصوصاً بازی سازی، موجب شد که این آموزش نه تنها لغو نشود بلکه با کیفیت بیشتری عرضه شود. همینطور جهت جبران فروش کم این آموزش، تصمیم گرفته شد که از همین ویدئو ها برای عرضه همین آموزش به زبان انگلیسی استفاده شود و این هم مزید بر علت بود که کیفیت بالاتری را در عرضه در نظر بگیریم.
تشکر از شما:
در نظراتی که در این تاپیک مطرح شد، مورد لطف دوستان قرار گرفتم و با اعتماد همیشگی، انرژی مثبتی دادند ( مخصوصاً با توجه به تأخیر ). خیلی لازم می دونم تشکر ویژه ای از این دوستان داشته باشم و همینطور از دوستانی که بروز ندادند :) ولی نظرشون همین بود.
سلام ... استاد تو یکی از انجمن ها بحث سر این بود که UE5 که عرضه بشه کسایی که UE4 آموزش دیدن باید برن همه چی رو از اول یاد بگیرن و یاد گرفتن UE4 وقت تلف کردنه ... اینا با چه منطقی این حرف رو زدن ؟؟؟ آیا گذر اپیک گیمز از نسخه ی 3 به 4 با تغییرات بسیار زیاد همراه بود طوری که آموزش های نسخه ی 3 ناکارآمد بوده ؟؟؟ حالا ممکنه برای نسخه ی 5 تو سال 2021 هم این اتفاق بیفته ؟؟؟
دوستان گرامی،
همانطور که در ویدئو های این آموزش مشاهده می کنید، از ابزاری به اسم Stroke Viewer که توسط خود من برنامه نویسی شده و نمونه خارجی آن با این امکانات و کیفیت وجود ندارد، استفاده شده.
چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این نرم افزار بودید، می توانید از طریق این لینک اطلاعات بیشتری کسب کنید. لطفاً پرسش های خود را در لینک مربوطه مطرح نمایید.
فکر کنم دیگه وقتش شده که نظرتون رو در مورد این آموزش ( در لینک زیر ) اعلام کنید:
دیدگاه کاربران آموزش «بازی Battle Royale با Unreal Engine»
سلام بنابه تجربه خودم در ایام کرونا به هیج وجه کار زیاد یا وسایل سنگین بلند نکنید چون باعث فشار به کمر میشه واگه قبلا ورزش خاصی داشتید بهتره تایمش رو کم کنید در ایام کرونا بدن ضعیف میشه و بهتره کار سختی ازش نکشید.
در ضمن اثرات کرونا تا ماهها بعد مقداری در بدن حس میشه بخصوص زمانی که کار سنگینی انجام بدین مثلا خودم حرکات یوگا رو درست انجام میدادم ولی بعد از کرونا متوجه شدم بعضی از حرکات سختتر و باعث کمی درد میشه در حالی که قبلا به خوبی انجام میدادم ولی در حالت عادی متوجه نمیشین حداقل واسه من اینطور بود
سلام و عرض ادب خدمت شما استاد ... ادامه ی آموزش ها حدودا کی در سایت آپلود میشه و اینکه اگر مقدور بود برنامتونو برای ادامه ی آموزش ها و مباحثی که عرضه میشه بگید ... سپاسگزارم
_ بخش های جدید "آموزش بازی سازی به سبک BattleRoyal" آماده ی آپلود هستش و تا چند روزه دیگر بر روی سایت میاد .
_ به زودی یک لایو در صفحه ی رسمی "uncox" در اینستاگرام با موضوع بازی سازی خواهیم داشت .
_ به بسته ی اولیه ی بازی سازی با "Unreal Engine" به زودی بخش UI و یک پروژه ی جدید اضافه خواهد شد .
_به زودی وبیناری جامع با موضوع "بازی سازی و آینده ی اون در جهان" به وبینار های سایت اضافه خواهد شد .
_به زودی "آموزش جامع بازی سازی با Unreal Engine 5" به همراه پروژه ها و بخش های متنوع جدید از مجموعه ی uncox شروع به ضبط خواهد کرد .
شنیدن هر کدوم از این خبرا میتونه برای هممون بی نظیر باشه ... اما استاد الان کجاست ؟ در چه حالی هستش ... کاشکی میشد بتونم یه جوری بهشون انرژی بدم که کار های بی نقص خودشون رو ادامه بدن Without Stop :(
پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .