آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

آموزش بازی سازی

uncocoder  7 سال پیش  4 سال پیش
+48 0

سلام دوستان گرامی،

بازی سازی همیشه برای من پر اولویت ترین بوده و هست. منتها به دلیل شرایطی که وجود داشت، فعالیتم را در حوزه بازی سازی را قطع کردم و البته منتظر شرایط مناسب بودم. سایت uncox قصد دارد با ارائه آموزشهای بازی سازی بسیار با کیفیت و فنی، شرایط را برای ورود علاقه مندان به این حوزه باز کند.

از آنجاییکه ماهیت آموزشهای بازی سازی، بسیار بسیار بسیار متفاوت با سایر فنون و آموزشهاست، پس نیاز به همفکری، همیاری شما برای بهتر کردن کیفیت و کمیت آن خواهد بود.

در قدم اول بهتر است به عنوان نظر در زیر همین تاپیک، سئوالات خود را مطرح نمایید. بخشی از این سئوالات را همین جا در همین تاپیک پاسخ خواهم داد، و بخش دیگر این سئوالات در بخش صفر آموزشهای بازی سازی با شرح و مبسوط قرار خواهد گرفت. البته ما اکثر سئوالات درون ذهن شما را می دانیم چون با آن درگیر بوده و هستیم، اما بازگویی آن از طرف شما باعث یادآوری است و حتی ممکن است سئوالات جدیدی مطرح شود که جای تأمل داشته باشد.

+6 0
ببخشید استاد آیا بازی سازی به صورت انفرادی هم امکان پذیر هست؟ یا حتما باید یه تیم تشکیل داد و هر کدام بخشی رو در دست بگیرن؟و اینکه مبحث بازی سازی چه پیش نیاز هایی داره؟ (7 سال پیش)
+15 0
بازی های تجاری معمولاً تک نفره ساخته نمی شوند، اما عنصر اصلی بازی سازی لذت بردن از کاردستی است که خودتان درست می کنید و نه صرفاً فروش. در واقع ساخت بازی در مرحله اول یک Hobby محسوب می شود و نه یک Business . اما هر علاقه مندی قابلیت تبدیل شدن به شغل و پول را خواهد داشت. (7 سال پیش)
+9 0
پیش نیاز های بازی سازی بسیار بسیار زیاد است البته مهم است که بدانید در کدام بخش قرار است فعالیت کنید یا به چه تخصصی گرایش بیشتری دارید، اما در آموزشهای ما هیچ پیش نیازی وجود ندارد چرا که در هر مورد ، در حد خوبی صحبت می کنیم و پیش نیازهایش را هم آموزش می دهیم. (7 سال پیش)
+3 0
با سلام از زحمات شما خیلی سپاسگزارم. احتمالا بالاترین سطح فنی و نبوغ یه برنامه نویس بازی سازی میتونه باشه . غول مرحله آخر برنامه نویسی. جناب آقاجانی گرامی دوست و استاد عزیز . آیا با جاوا برای اندروید هم میشه بازی نوشت(3D) ؟ یا باید با موتور یونیتی و زبون سی شارپ این کارو کرد؟ اصولا این موتور ها چه کار میکنن و یعنی چی؟ که آموزش یونیتی احتمالا خودش یه دوره مجزا و سنگینه که بلد بودن اون به عهده برنامه نویس های گروه؟ یا برداشت اشتباهی از این حوضه دارم؟ (7 سال پیش)
+8 0
برداشت شما اشتباه نیست اما دقیق نیست. بازی سازی صرفاً یک امر برنامه نویسی نیست بلکه تلفیقی از فن، هنر و هنر فنی هست. این سه مقوله باعث ایجاد چند صد شغل متفاوت در حوزه بازی سازی شده. نوشتن یک بازی مخصوصاً سه بعدی از 0 تا 100 با زبان جاوا نه کار ساده ایست و نه بهینه. چون موتور اصلی پردازش سه بعدی باید با ++C و در سطح اجرایی x86 یا x64 نوشته شود. البته Framework های بهینه نظیر .NET نیز تا حدی ( اما نه مانند ++C ) خوب پاسخگوی Performance بالا هستند. اما در خصوص بازیهای دو بعدی که شالوده آن صرفاً استفاده از OpenGL در دو بعد، یا Canvas هست، می تواند با جاوا در حد مناسبی Performance داشت. این مربوط میشد به هسته پردازشگر Game که آنرا Engine نیز می نامیم. اما در خصوص هنر دو بعدی، سه بعدی و هنر فنی دو بعدی و هنر فنی سه بعدی، حرف برای گفتن چندین برابر است و خارج از تخصص برنامه نویسان. (7 سال پیش)
+4 0
سلام استاد؛ آیا شما در این دوره های آموزشی در هر ویدئو یک پروژه جدید استارت میزنید تا مثل بخش فروشگاه آموزش وب، کلا یک پروژه رو دنبال میکنید؟ (7 سال پیش)
+5 0
آیا برای ساخت بازی، کد نویسی از صفر پیشنهاد میشود یا خیر؟ ( چون شما در آموزش های اندروید و وب ما رو متقاعد کردید که کد نویسی از صفر بهینه تر و تمیز تر هست ) و اینکه نهایتا با گذراندن دوره بازی سازی، چه بازی هایی میتوان ساخت؟ آیا Angry Birds و بازی های مشابه قابل ساختن هستند یا خیر؟ برای ساخت بازی های فوق پیچیده مثل Clash of Clans چه پیش نیاز هایی لازمه؟ (7 سال پیش)
+9 0
در بازی سازی چنین چیزی امکان پذیر نیست، کوچکترین پروژه بازی زمان زیادی جهت توسعه نیاز دارد و قطعاً آموزش Unreal Engine ما به یک ژانر مشخص از بازی و در طی آموزش بر همان Title کار می کنیم تا در ساده ترین حد بسته شود. اما در این حین به انواع تکنیک های هنری، فنی و هنری فنی از جمله AI, Modeling, Animation, Combat, Material, Rendering, Post Processing, Scripting, Level Design, Physic, Gameplay و خیلی چیزهای دیگر توجه ویژه داریم. قطعاً ساعات آموزش بسیار زیاد خواهد شد و احتمال تفکیک شدن پکیج های Unreal بر اساس میزان پیشرفتگی ، مجزا شده و هر ژانر متفاوت و Unity نیز در پکیج های متفاوت اما با پیش نیازی پکیج ( های ) Unreal ادامه میابد. (7 سال پیش)
+10 0
البته که ما در آموزشهای بازی سازی صحبت از نوشتن یک بازی سه بعدی از 0 نکرده ایم، بلکه صرفاً به این اشاره کردیم که برای بازی دو بعدی بهتر است از صفر خودتان موتور را بنویسید چون ممکن است اما در خصوص سه بعدی چنین چیزی حتی از مخیله ما عبور هم نکرده و نمی کند. بازی Angry Birds مورد اشاره ما قرار ندارد چون طراحی چنین بازی هایی در مقایسه با آنچیزی که قرار است شما یاد بگیرید فوق ساده است. و همینطور حوزه آن خارج از آموزشهای بازی سازی سه بعدی خواهد بود ( حتی خارج از حوزه Unity ) . چون پیاده سازی آنها با جاوا نیز امکان پذیر است. بازی Clash Of Clans هم فوق پیچیده نیست، آنهم یک بازی معمولی است و بیشتر Server Side این بازی و بالانس بازی دشوار است تا برنامه نویسی و طراحی گرافیکی آن. تکنیک های این گونه بازی ها معمولاً بین هر انجینی مشترک است و کافیست آنرا بلد باشید، باقی کارها را باید با استمرار در توسعه، استخدام تیم گرافیکی، استخدام تیم سرور و نگهداری، و مهمتر از همه بازاریابی و مارکتینگ ادامه دهید. توجه داشته باشید که نرخ موفقیت این بازیها بسیار کم و بیشتر وابسته به شانس ( برآیند مفید اتفاقات ) است. (7 سال پیش)
+4 0
سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما، استاد میخواستم بدونم روی کدوم Engin میخواید آموزش ها رو تدوین کنید و اینکه این آموزش ها مخصوص بازی سازی موبایل هستند یا نه. و اینکه در این عرصه، میتونیم از چندین زبان برنامه نویسی و یا حتی از چندین موتور بازی سازی استافده کنیم برای راه اندازی یک بازی یا نه (7 سال پیش)
+7 0
ما از Unity شروع نمی کنیم که البته دلایل زیادی برای آن وجود دارد. چیزی که در آموزش بازی سازی مورد آموزش قرار می گیرد UE4 است اما تمامی مطالب مطرح شده بین تمام موتور های بازی سازی مشترک است ( در واقع تکنیک ساخت بازی است ) و نه صرفاً یادگیری UE4 . بنابراین کاربران می توانند در کنارش خود آموزی Unity نیز داشته باشند، هر چند که در آینده پکیج آموزش Unity جداگانه عرضه می شود که نیازمندی آن UE4 است. قطعاً برای ساخت یک بازی از چند موتور و چند زبان استفاده نمی شود بلکه هر بازی با یک موتور ساخته می شود که هر موتور معمولاً زبان Scripting مخصوص خود را دارد. در حال حاضر دو موتور بازی سازی مطرح است Unity و UE4 و عملاً سایر موتور ها مثل CryEngine یا مناسب نیست یا در دسترس برای تولید بازی نیست. هر دو موتور در دو پکیج متفاوت در سایت ما عرضه خواهد شد البته کار تنها با موتور UE4 آغاز می شود. (7 سال پیش)
+4 0
باسلام میخواستم بدونم تا وقتی که قراره اموزش ها تکمیل بشه بخش آموزش مدل سازی سه بعدی همین سایت رو مطالعه کنیم و یاد بگیریم برای بخش بازی سازی استفاده میشه ؟ یعنی از مدل های سه بعدی ای که میسازیم در بازیمون استفاده کنیم و اینکه استاد منابع یونیتی خیلی بیشتره یعنی اگر در یونیتی به مشکلی برخوردیم میتونیم با یه سرچ در اینترنت جواب رو پیدا کنیم ولی آنریل منابع کمی داره به مشکلی بر نمیخوریم؟ (7 سال پیش)
+4 0
سلام استاد . واقعا وقتی خبرشو شنیدم بال در آوردم . انشالله کی جلسه صفرم رو میزارید ؟ :)) (7 سال پیش)
+7 0
منابع مطالعاتی موجود برای UE4 بسیار بیشتر از منابع مطالعاتی Unity هست ( البته به واقع ). به علاوه اینکه با وجود آموزشهای ما تقریباً از هر منبع مطالعاتی مازادی، بی نیاز خواهید شد. در خصوص مدل های سه بعدی، در پکیج UE4 تا حد مناسبی به شما آموزش Modeling, Texturing, Animating و ... خواهم داد و تا حدی از نظر هنری فنی آنها را بررسی خواهیم کرد. اما طبیعتاً ساخت منابع بازی در سطح حرفه ای نیازمند ذوق هنری و تجربه چندین ساله است که به امید خدا با رای زنی با دوستان حرفه ای در حوزه Game که داشتم، امکان ایجاد یک پکیج ساخت Asset که شامل مجموعه ای از آموزش های دوستان بسیار حرفه ای من هست، تدوین خواهد شد ( البته این قول نیست و سعی داریم ). آموزشهای VRay که آقای غیاثوند عزیز تدوین کرده اند برای سریعتر شدن دست شما در طراحی و مطالعه روشهای مدل سازی از نوع Editable Poly در بازی بسیار کاربردی است اما از همان منابع به دلیل High Poly بودن نمی توانیم استفاده کنیم. (7 سال پیش)
+4 0
با سلام خدمت استاد بزرگوار و ارزوی موفقیت برای شما... چند سوال ابتدایی دارم که ممکن سوال افراد دیگه ای هم باشند و ممنون میشم واضح توضیح بدید اول اینکه آیا برای بازی سازی با موتورهایی که قرار هست آموزشش رو بذارید باید برای هر موتور یک زبان برنامه نویسی یاد بگیریم یا خیر و اینکه زبانشون چی هست؟(فکر کنم برای یونیتی جاوا اسکریپت باشه و با سی شارپ) دوم برای ساخت یک بازی در حد ساده یا متوسط که فررضا بخوایم تنهایی بسازیم به جز خود برنامه بازی سازی تسلط به چه برنامه های دیگه ای نیاز هست مثلا فتوشاپ و... و آیا این برنامه های مکمل هم آموزشش وجود داره در حد نیاز یا خیر؟ سوم اینکه شخصی مثل من که توی بحث گرافیکی کلا بدون ایده هستیم برامون میتونه مفید باشه(منظورم اینکه حتی نابغه فتوشاپ باشم هم نمیتونم یک ایده یا طرح جالب رو طراحی کنم) سپاس (7 سال پیش)
+2 0
کاش استاد جواب ما رو هم میدادن !!! البته استاد یه دونه هستن (7 سال پیش)
+2 0
استاد لطفا عکس و توضیحاتی از بازی هایی که تا حالا ساختید رو قرار بدید. ممنون (7 سال پیش)
+4 0
سلام 1- آیا بازی سازی به نبوغ یا مهارت کامپیوتری خیلی بالا نیاز داره ؟ 2- هر نرم افزاری که یاد گرفتنش در پروسه ساخت بازی می تونه مفید باشه رو بی زحمت معرفی کنید ؟ 3- نظر شخصی خودتون در مورد بازی سازی به عنوان یه شغل در داخل و خارج کشور چیه ؟ 4- با توجه به زیاد بودن ژانر بازی ها و عدم امکان تدریس تمامی آنها ، چه پیشنهادی برای یادگیری دیگر ژانر ها که تدریس نشدند دارید ؟ با تشکر (7 سال پیش)
+3 0
سلام استاد. خیلی خوش حال شدم این خبر رو دیدم چون عاشق بازی کردنم و دوست دارم خودمم بازی بسازم.فقط چند تا سوال دارم. اول اینکه تا جایی که خبر دارم داخل کشورمون خیلی سخته بازی سازی رو به عنوان یک شغل دید یعنی راه های اسون تری هست به نسبت به بازی سازی و اگر خود من شروع به یادگیری کنم الان فقط به خاطر علاقه هست ایا راهی هست که بشه به عنوان یک شغل هم بهش نگاه کرد؟ سوال دوم اینکه شما بازی سازی برای اندروید رو اموزش میدین یا بازی های pc. استاد راستش بنده بازی پهلوانان رو بازی کردم قبلا که دیدم جزو نمونه کار های شما بوده و این منو خیلی خوش حال کرد البته مشکلات زیادی داشت و به نظرم اخر بازی خیلی نامفهوم بود ولی برای اون سال ها خیلی بازی خوبی بود. برای ساخت همچین بازی یک نفره هم میشه ساخت و یا باید حتما تیم باشه و اینکه تا در این سطح بازی سازی هم اموزش میدین؟ (7 سال پیش)
+3 0
سلام خدمت استاد عزیز چند سوال داشتم خدمتتان. -این که در مورد پکیج unity اگر اشتباه نکنم در جایی گفته شده بود که گویا قرار است با java script اموزش داده شود. به نظر بنده به دلیل اینکه زبان سی شارپ در جاهای دیگری هم می تواند کار ساز باشد و دانشجو می تواند ضمن شروع اموزش بازی سازی یک زبان کاربردی دیگر برای دسکتاپ اپلیکیشن ها و وب اپلیکیشن ها را هم بیاموزد بهتر باشد و شاید در اینده با توجه به فید بک ها زمینه فراهم شود که پکیج اختصاصی سی شارپ هم عرضه شود و استفاده از این زمان شاید بهتر باشد . ممنوم می شوم اگر مبحث تکنیکی و یا دلیل خاصی دارد و اگر نکته ای است بفرمایید که ما استفاده کنیم. -مورد دیگر این که استاد سوال بنده این بود که ایا دلیل خاصی دارد که استفاده از یونیتی انقدر رایج می باشد به هر حال انتخاب سخت و حساسی هست بین انتخاب دو موتور بازی سازی و یا اینکه نظر شما این هست که انقدر ماهیتا به هم نزدیک هستند که خیلی تفاوت ندارند . ممنون می شوم توضیحی بفرمایید. -سوال دیگر انکه نسخه ی رایگان یونیتی برخی از قابلیت ها را ندارد نسبت با پرو و این که اول بازی لوگو یونیتی می زند در مورد انریل تا انجا که بنده خاطرم هست لایسنسشان به اینصورت بود که اگر تا پنجاه هزار دلار بازی فروخت برای خود بازی ساز و اگر بیشتر فروخت انها هم درصدی برمی دارند به این دلیل مهم هست که بنده به شخصه خودم سعی ام بر رعایت کپی رایت می باشد. -سوال دیگر این که در مورد بازی های دو بعدی ایا شما دو موتور را امکاناتشان را یکسان می دانید و یا متفاوت هستند؟ - سوال دیگر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اگر اشتابه نکنم جایی خواندم که هولولنز مایکروسافت در هنگام عرضه مورد پشتیبانی یونیتی هست و اینکه برای واقعیت مجازی امکان بازی سازی با یونیتی همین الان هست یک کورس هم دیدم در موردش با توجه به بازار خوب این تکنولوژی در آینده اگر مقایسه ای داشته باشید نسبت به دو موتور در این زمینه ممنون می شم. -نکته ی دیگر این که در بازی سازی سوکت پروگرمینگ و افزودن قابلیت انلاین بازی کردن هم بسیار مهم هست و مورد نیاز ایا در این خصوص هم اموزش هایی داده می شود؟ سپاس (7 سال پیش)
+4 0
چون پاسخ سئوالات کمی طولانی بود در پاسخ زیر آنرا بخوانید. (7 سال پیش)
+2 0
خیلی ممنون زحمتتان دادم . دئ سوال دیگر هم در خیل سوالات بالا جا موند :) که می پرسم خدمتتون. اگر امکانش هست یک مقایسه ای هم در مورد asset استور های هر دو انجین اگر امکانش هست داشته باشید البته اگر اشتابه می کنم اصلاح بفرمایید که اگر به دنبال خرید asset باشیم برای هر دو انجین قابل استفاده است منتها استور های مخصوص هر دو هم و اینکه چه مقدار asset رایگان دارند هم مهم هست. بابت لایسنس در عرضه ی جهانی به طور مثال قرار دادن گیم در اپل استور و یا یونیتی مشکلی ایجاد نمی شود؟ (7 سال پیش)
+5 0
Asset های هر دو تقریباً مشترک است. چون تیم یا فردی که زحمت کشیده و برای Unreal Engine یک کاراکتر با انیمیشن تولید کرده، آنرا هم برای Unity آماده می کند تا در هر دو Asset فروش خود را داشته باشد و درآمد بیشتری کسب کند. برخی از Asset ها انحصاری است مثلاً Epic به شما اجازه استفاده از کاراکترهای رایگانش در Market را در موتوری غیر از Unreal نمی دهد. اما در کل اینها جزء فرعیات توسعه است. (7 سال پیش)
+3 0
چون علاقه خیلی خاصی به طراحی و انیمیشن و بازی سازی سازی از بچگی داشتم بخاطر همین همیشه دنبالش بدوم و تحقیق کردم. یک بازی شامل جزییات خیلی زیادی هست مثل کاراکتر و دیزاین صحنه و داستان و ... برای هر کدوم هم نرم افزار های مخصوص به خودش رو داریم مثل ZBrush , Maya , Cinema 4d ... و فقط به صرف UE4 و Unity نمیشه بازی ساخت ( میشه ولی نه اونحور و باید که حرفه ای باشه) لز اونجای که این سایت کار ضعیف ارائه نمیده و همه چیز رو دقیق و با اصول کار میکن باید برنامه خاصی هم پیرامون این نرم افزارها هم داشته باشید حتما. چون هرکدوم از این نرم افزارها واسه خودشون دنیای عجیب و شگفت انگیزی داره و دنیای از زیبای تو هرکدوم نهفته هست فکر میکنم تو یک پک جداگانه باید ارائه بشه. میخواستم بدونم برنامه برای این موضوع دارین یا اصلا به این شکلی که من گفتم نیاز هست یا خیر؟ (7 سال پیش)
+4 0
این موضوع در چند نظر بالاتر ( نظر ) توسط خودم مطرح شده. این یک قول نیست اما سعی من بر این است یک پکیج جداگانه به اسم «طراحی Asset برای بازی» توسط چندین مدرس مورد تأیید و از همکاران قدیمیم، تدوین بشه و جداگانه ارائه بشه. آن چیزی که در مرحله اول و مهمتر مطرح است این است که چگونه بازی ساخته می شود و نمونه ای از ژانر های مفید را بسازیم. حالا اگر کاراکتر ما با ZBrush درست نشده بود و Detail Normal Map برای آن وجود نداشت، نه تنها موردی ندارد بلکه در هر بازی حتی تا اواخر پروژه ممکن است این جزئیات اضافه نگردد. (7 سال پیش)
0 0
دوستانی که علاقمند به بازیسازی هستند و تجربه‌ای هم در این زمینه دارند حتما این لینک که مربوط به مارتون بازی‌سازی هست رو ببینید (7 سال پیش)
+1 0
لینک : استاد بنظرم مهندس غیاثوند طوری اموزش رو تهیه و تنظیم کردند که اگر بخوایم low poly هم کار کنیم امکانش وجود داره!بنده خودم پروژه ی مدلینگ سه ساختمان بصورت low poly رو انجام دادم که مورد تایید تیم بازی سازی واقع شد و این دانش رو مدیون اموزش های معماری هستم! (گرچه اینم خدمتتون عرض کنم که اگر از اموزش های معماری جهت مدلینگ استفاده کنید باید وقت زیادی صرف کنید و تمرین و پشتکار زیادی داشته باشید تا در نهایت با تسلط بر مطالب گفته شده بتونید خودتون low poly رو درک کنید و کاری سبک و متناسب با قوانین low poly بسازید ) (6 سال پیش)
 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
uncocoder  7 سال پیش
+19 0

مطالب زیر در ویدئو های ابتدایی بازی سازی با شرح مفصل و تصاویر گرافیکی به سمع و نظر شما خواهد رسید:

آیا می توانیم بازی بسازیم ( استعدادش را داریم )؟

تعبیر من از استعداد این است و استناد علمی ندارد:

استعداد هیچ معنی ندارد، در واقع هیچ کس استعداد ژنتیکی ندارد بلکه استعداد ذاتاً اکتسابی است که از کودکی قابل کسب است. برای کسب آن هم هیچ وقت دیر نیست. مهمترین عامل برای جذب استعداد علاقه است که این علاقه توسط والدین، دوستان و یا خود فرد به او تلقین می شود. در این حالت فرد به دنبال سیگنال های تجربی از علاقه خود می گردد و با پیدا کردن آن سعی در جذب علم و تجربه می کند تا پاسخ نیاز روحی درونش را داده باشد.

اگر عاشق بازی سازی هستید پس با تلاش و مداومت، آن، هنرهای وابسته به آن و تکنیک های وابسته به آن را یاد خواهید گرفت و در بعدی از آن و وابستگی هایش متخصص خواهید شد. پس همه می توانند و کاملاً به علاقه بستگی دارد.

 

آیا بازی سازی در ایران پول ساز است؟

در دنیا حدود 4% بازی ها به موفقیت مالی می رسند یعنی بقیه بازی ها یا سود مالی نمی کنند یا برشکست می شوند و یا حتی ریلیز هم نمی شوند. حال در ایران این نرخ کمتر است یا بیشتر است آماری در دسترس نیست.

اما به عقیده من بازی ایرانی موفقیت بیشتری نسبت به بازی خارجی دارد. درست است که گیشه های فروش بازی در ایران مملو از بازیهای خارجی قفل شکسته است و برای خرید یک بازی AAA شما بجای مبلغ 200،000 تومان نهایتاً 4000 تومان پرداخت می کنید، با اینحال فارسی زبان از بازی بومی لذتی می برد که از بازی غیر بومی نمی برد. همین عامل رقابت است.

حالا اینکه شما می توانید چنین بازی بسازید، خیر قطعاً. بر خلاف توسعه نرم افزار اندروید، وب و ... که با توسعه یک نفر قابل ریلیز است، بازی سازی حداقل به دو نفر نیاز دارد ( هنری و فنی ). تازه به شرطی که این دو نفر در کار خود استاد باشند و بدانند که چه کار می کنند و همینطور از پس تست، ریلیز، مارکتینگ و ... هم برآیند.

خوب حالا که نمی شود بازی ساخت، نمی شود هم در تیم های بازی سازی استخدام شد؟ بستگی به این دارد که علاقه خود را تا چه حد به تجربه و تخصص تبدیل کرده باشید و در این شرایط شرکت های بسیاری هستند که به دنبال تیم یا متخصص می گردند. همینطور پروژهای Free Lance در سطح ایران و دنیا جهت انجام تسک های هنری و فنی برقرار است.

پس با تفاسیر فوق پول درآوردن در حوزه بازی خیلی سخت و محدود است پس چرا آنرا یاد بگیریم؟

اگر این سئوال برای شما مطرح شد، پس دقیقاً شما همان کسی هستید که نباید آموزش بازی سازی را مطالعه کنید. چون بازی سازی اگر، اما، و شاید نمی شناسد. یک نیاز است، مثل غذاخوردن، مثل کوه نوردی برای عاشقان کوه نوردی، مثل ورزش برای ورزش کاران، مثل پول برای عاشقان مال دنیا. معمولاً انسان ها نیازهای روحی و علمی دارند که می دانند اما منبعی برای رفع آنها سراغ ندارند. آموزش بازی سازی برای آنهایی است که عاشق بازی کردن هستند و به فراخور آن عاشق این هستند که بدانند چگونه یک بازی ساخته می شود و احتمالاً بتوانند خودشان یکی برای دل خودشان بسازند و چه بهتر که این مسیر را برای عرضه محصول خود باز ببینند.

آقای آقاجانی شما صدات از جای گرم در میاد! وقتی آدم دنبال پول برای زندگی کردن هست دیگه وقت پاسخ دادن به نیاز دلش رو نداره

بهترین و حساس ترین دوران زندگی من در بازی سازی گذشت و آن زمانی بود که نیاز مالی فراوانی داشتم ( در حد تأمین معیشت اساسی زندگی ). این باعث نشد که بازی سازی برای من خاطره بدی باشد و همیشه در ذهن من به عنوان یک نقطه بازگشت وجود داشت. همینطور اگر همه چیز در زندگی پول باشد، پس نه بدانید، نه تجربه کنید، نه یاد بگیرید، نه برنامه ریزی کنید، نه دست به تحقیق بزنید، فقط روزمرگی کنید تا زندگی به اتمام برسد. نه این زندگی خود را صرف این چیز ها کنید، بلکه برنامه ریزی صحیح داشته باشید تا نه از اینور پشت بام بیافتید و نه از آنور.

به چه نرم افزارهایی باید مسلط باشیم؟

شما برای شروع به هیچ چیز نیاز ندارید، اما برای ادامه تخصص خود در این زمینه کاملاً بستگی به رشته ای است که تصمیم می گیرید در آن ادامه دهید. به این منظور نسبت به رشته تخصصی خود شما به یکی، یا چند تا از نرم افزارهای زیر باید مسلط شوید:

  • Unreal Engine 4 | Unity
  • 3D Studio Max | Maya | Blender
  • ZBrush | MudBox
  • Programming ( Visual Studio, C++, C# , ... )
  • Photoshop
  • Motion Builder
  • ...

در آموزش بازی سازی با UE4 ما تا حد لازم برخی از مباحث فوق آموزش داده می شوند.

تکلیف یادگیری ژانر های مختلف بازی چه می شود؟

ژانر بازی مثل ژانر سینمایی است. تصویر بردار باید دوربین را در حد کمال بشناسد اما تصویر برداری یک فیلم کمدی با یک فیلم مستند حماسی قطعاً از دید هنری و المان های بصری و زیبایی شناسی متفاوت است اما در فن، اصول و تئوری یک چیز است. حال ممکن است تجهیزات نیز متفاوت باشد.

ما در آموزشهای بازی سازی فن، اصول و تئوری را بر روی یک ژانر مشخص از بازی شروع می کنیم و هنر وابسته به آن را می سازیم. چنانچه ژانر عوض شد شما بخش عمده ای از دانش و فن انجام ژانر جدید را دارید، کافیست المان های بصری، زیبایی شناسی، هوش مصنوعی و ... را از ژانر جدید بدانید و با علم و هنر پیشین خود ترکیب کنید. در این حد کمتر پیش میآید که نیاز به عوض کردن تجهیزات ( موتور بازی و ابزارها ) داشته باشید.

بخاطر همین است که آموزش UE4 پایه و اساس سایر پکیج های آموزش بازی سازی است که احتمال عرضه آن در آینده وجود دارد.

چرا موتور بازی Unreal Engine 4 را انتخاب کرده اید؟

تنها دو موتور بازی در رقابت ها پیروز هستند و آنها هم یکی Unreal Engine 4 است و دیگری Unity. موتور Unity در مقایسه با Unreal Engine 4 یک کودک است. بسیار محدود تر است، بسیار ضعیف تر است و به همان میزان هم بسیار راحت تر است. تجربه ای که که با UE4 در اختیار شما می گذارد، به هیچ عنوان Unity از مخیله اش عبور هم نمی کند. مثلاً وقتی شما کارکردن با یک دوربینی که آخرین تکنولوژی ها را دارد یاد می گیرد و به تمامی مباحث تصویر برداری آن مسلط می شوید، اگر دوربینی به شما بدهند که نصف آن امکانات را داشته باشد، قطعاً آنرا بلد خواهید بود اما بالعکس آن ممکن نیست.

پس با این وضعیت که Unity بدرد نمی خورد؟

من خودم یکی از طرفداران موتور Unity هستم و به همین دلیل آموزش بازی سازی برای Unity را هم خواهیم ساخت. اما دنیا پر است از کسانی که با تعصب و چشم بسته قضاوت می کنند. ما اینچنین نیستیم. Unity بسیار بسیار موتور خوبی است و برای ساخت حتی بازی های پیشرفته نیز امکانات عالی دارد. نمونه بازی های فوق العاده ای با Unity ساخته شده و از پر فروش ترین بازی های دنیا بوده. به طور مثال بازی Ori که من عاشق این بازی هستم. همینطور بازی های Limbo و Inside که از نظر فنی کولاک و از نظر هنری کولاک تر بوده اند. تصور ساخت چنین بازی هایی با Unreal هم بسیار دشوار است چه برسد با Unity .

اما برای شروع به دلیل ابزارها و امکانات فوق العاده قوی، تیم پشتیبانی، آپدیت های فوق العاده، سرعت پردازش، ... قطعاً Unreal Engine 4 گزینه برتر است.

در مورد اینکه آیا بعداً می توانیم سوئیچ کنیم، قطعاً بله، کسی که بازی سازی را بلد است مهم نیست چه موتور بازی در اختیارش باشد، زیر یک ماه موتور جدید را در تخصص خودش قورت خواهد داد.

در خصوص اینکه این موتور ها چه قیمتی دارند و چه آفرهایی برای عرضه در بازار را شامل می شوند، بهتر است الان به این موضوع فکر نکنید چون هم خیلی زود است و هم اینکه هر دو موتور از شرایط تقریباً یکسانی برخوردار هستند. مخصوصاً در ایران که قوانین آنها عملاً رعایت نمی گردد.

 

+2 0
استاد خیلی ممنونم از توضیحات کاملی که دادین، اما این سوال رو هنوز هم دارم که این آموزش ها کلا روی کدوم کنسول ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. موبایل یا ویندوز ؟ (7 سال پیش)
+5 0
ما برای ویندوز می سازیم اما در همه Platform ها قابل استفاده می باشد. (7 سال پیش)
+1 0
استاد ببخشید، برای بازی سازی چه امکاناتی نیاز هست؟ در بعضی از کلیپ ها دیدم که شرکت های بازی سازی استدیو مخصوصی دارن. (7 سال پیش)
+1 0
و آیا میشه با جاوا اسکریپت بازی ساخت؟ (7 سال پیش)
+2 0
اسلام.ستاد جواب من رو در تایپیک قبلی دادید اما خوب درک نکردم.وقتی ما بازی ای برای پی سی میسازیم چطور تبدیل به بازی مثلا اندروید خواهد شد؟برخی امکانات رو اندروید پوشش نمیده.تو کامپیوتر باید کلیک کنیم تو موبایل باید لمس کنیم. کلا گیج شدم.تو کامپیوتر مثلا با کیبورد راه میریم اما تو تندروید چی؟اگر ممکنه یه توضیحی بدید (7 سال پیش)
+4 0
کنترل های بازی به سادگی از یک پنل قابل تعریف هستند و پیش فرض هایی نیز برای این موضوع وجود دارد. همینطور بازی شما توسط خود Unreal یا Unity بهینه شده، کیفیت Texture ها و منابع بازی، بهینه خواهد شد و خود به خود فایل APK به شما تحویل داده می شود. عملاً شما کار خاصی برای تولید آن نخواهید داشت. مهم اینست که بازی را بگونه ای طراحی کنید که آنقدر سنگین نباشد که روی گوشی موبایل کار کند. قطعاً بازی مثل Call Of Duty و یا GTA قابل بازی کردن بر روی موبایل نیست. (7 سال پیش)
+5 0
جاوا اسکریپت یک اسکریپت است، پس با آن نمی شود چیزی ساخت مگر اینکه در استخدام چیز دیگری باشد که مثلاً می تواند Unity یا حتی Browser وب باشد. برای ساخت بازی به طور کل به استودیو نیاز نیست و نسبت به تعاریف پروژه نیاز به افراد، تخصص ها و یا استودیو دارد که هیچ کدام طبیعتاً اجباری نیست. (7 سال پیش)
+1 0
ممنون استاد عزیز بابت پاسخ . خیلی ممنونم واقعیت این که این مقدار انریل کامل تر است از یونیتی را نمی دانستم.در مورد سبک هم ممکن است مد نظر شما سبکی باشد که بتوان به واسطه ی ان بیشترین اموزش ها را به دانشجو م منتقل کردن منتها این هم مد نظرتان باشد که شاید خیلی ها بخواهند به صورت ایندی به بازی سازی بپردازند و بازی کوچک را در استور های موبایل به طور مثلا عرضه کنند. ممنون می شوم که سبکی انتهاب شود که بازی سازی ایندی البته همه سبک ها را در بر می گیرد منتها بازی های دو بعدی و یا زاویه دید ازومتریک به نظر بیشتر است تعدادشان را هم در بر بگیرد. در مورد ساپورت از عینک های واقعیت مجازی و سیاست های اتخاذی انجین ها خیلی کنجکاو هستم که نظر کارشناسی شما را بدانم و در اخر این که برنامه ای برای تولید اموزش سی شارپ ندارید.؟ (7 سال پیش)
+5 0
در خصوص بازیهای ازومتریک، خودم بسیار علاقه مند این سبک هستم، اما آموزه هنری و فنی کمی دارد. در خصوص عینک های سه بعدی که در حال حاضر Unreal واقعاً پیش تاز است، در حدی که شما حتی Terrain محیط بازی را نیز می توانید توسط واقعیت مجازی ویرایش کنید و تقریباً هر کاری با آن انجام دهید. در خصوص #C خیر مگر آن قسمتی که برای Unity مفید است. (7 سال پیش)
+3 0
قطعا به عنوان کسی که 70% زندگیم با بازی ها گذشته ( مصرف گرا و نه تولید ) خبر خیلی خوشحال کننده ای هست.2 تا سوال که داشتم و خیلی ذهن من رو به خودش مشغول کرده 1- برای کسی که همزمان به صورت تمام وقت اداره کاری مشغول کار هست و هم در حال تحصیل دانشگاهی ; آیا امکانش هست که صرفا با برنامه ریزی صحیح بتونه از پسش بر بیاد ؟ یا اینکه بازی سازی حتی اگه برنامه ریزی صحیحی هم داشته باشی نیازمند زمان ویژه و آزاد بیشتری هست ؟ 2- گروه سنی بین 28 تا 32 سال این امکان رو دارن که وارد این عرصه بشن و نتیجه بگیرن ازش ؟ ( با فرض اینکه تجربه ای در این زمینه ندارن ) (7 سال پیش)
+5 0
بازی سازی برخلاف برنامه نویسی های صرف مثل اندروید، جذاب و خستگی دربر است. همینطور حتی 1 ساعت وقت گذاشتن به صورت پراکنده هم می تواند به شما در یادگیری بیشتر کمک کند، اما در کل این زمان برای ورود به بازار حرفه ای کافی نیست. (7 سال پیش)
+3 0
یک سوال اساسی دیگه هم یادم رفت بپرسم : 3- آیا در آموزش ها به بحث بازی آنلاین و چند نفره هم اشاره ای شده ؟ مخصوصا اگه پلتفرم مد نظر ما بیشتر تمرکز روی بازی موبایل باشه این نکته حائز اهمیته. (7 سال پیش)
+2 0
از درج کامنت های متعدد عذرخواهی میکنم , یهو یه مورد جدید به ذهنم میرسه._. برای یادگیری یک علم جدید مسلما هر کس یکسری دیدگاه ها و تفکراتی و گاها توهماتی برای آینده اون کار داره , به طور مثال در آموزش های اندروید ابتدای به ساکن همه مدنظرمون ساختن کتاب بود ! تا جایی که استاد عزیز یک آموزش برای این موضوع به طور خاص در نظر گرفتند , در آموزش های وب هم همین اتفاق افتاد و همه تمایل به ساختن فروشگاه داشتن تا جایی که روال آموزش از ساخت CMS اختصاصی در سری اول , به ساخت فروشگاه تغییر پیدا کرد. اینطوری که برداشت میکنم در بازی سازی هم همچین نظراتی خواهیم داشت و اکثرا به طرف این سوال که "چطور یه بازی مثل clash of clans بسازیم" سوق پیدا میکنه. میخواستم اگه میشه توضیحاتی در باره رفع این ابهامات و اینکه چطور میتونیم یک دید و تفکر صحیح راجع به این موضوعات داشته باشیم رو در ویدیو صفر بازی سازی در نظر بگیرید. (7 سال پیش)
+3 0
دوستانی که علاقمند به ساخت بازی های کوچکتر و یا کار بصورت یکنفره دارند شاید این لینک براشون مفید باشه : لینک (7 سال پیش)
+1 0
سوالی پرسیدم.که جواب ندادید و بعد پاک کردید.چون برام مهمه دوباره می پرسم.اگر ممکنه بازی هایی که خودتون ساختید رو معرفی کنید.برای ساخت بازی ای مثل کال اف دیوتی چه چیزهایی لازمه.آیا تجربه بیش از ده سال نیاز داره؟ و یا گروه متخصص؟ (7 سال پیش)
+4 0
سئوال شما چند تا ایراد داشت، و یکیش این بود که در پاسخی پرسیده بودید که مال ما نبود. از طرفی هم ما مگه تا بحال غیر صادقانه با شما صحبت کردیم که این بار دومش باشه! ( البته تو اون نوشته بودید لطفاً صادقانه بگید ). در خصوص بازی های ساخته شده و بازی Call Of Duty چون صحبت بسیار است، در فرصت مناسب باید آنرا بنویسم و جواب چند خطی نخواهد داشت. (7 سال پیش)
+1 0
بله حق با شماست. در خصوص جمله "لطفا صادقانه بگید" هم که باید بگم دلیل موجهی برا این نوشته ندارم و فقط خواستم از دل جواب بدید و بازم حق با شماست. اما استاد من کنکجاوم بازی هایی که خودتون ساختید رو ملاقات کنم. که در دو سوال پرسیدم اما جوابی در این مورد از طرف شما ارسال نشد. (7 سال پیش)
+1 0
آیا Unreal Engine نیازی به برنامه نویسی داره؟ چون من یه جا خوندم که فقط منطق Drag and Drop به اسم Blueprint داره. و اینکه استارت تدوین پکیج بازی سازی از کی هست؟ (7 سال پیش)
+6 0
Unearl هم از Blueprint و هم از کد استفاده میکنه ، زمان شروع تدوین مشخص نیست . @Hadi در خصوص بازی هایی که استاد کارگردان آن بودند و یا خودشان آن را تولید کردند ، پاسخ دادند که بعدا در این خصوص توضیح خواهند داد ، اما تا جایی که بنده مطلع هستم ایشان در تولید بازی های ملی مثل عصر پهلونان و میرمهنا حضور فعال داشتند که در بازی میرمهنا کارگردان فنی و برنامه نویس موتور بازی بودند که در این لینک توضیحاتی هم در این خصوص وجود دارد . بعد از اینها هم عناوین مختلفی برای پلتفرم موبایل ساختند . بقیه توضیحات رو استاد هر وقت صلاح دونستید خودتون بدید. (همین الان) (7 سال پیش)
+1 0
دنبال همین بودم ممنون (7 سال پیش)
+5 0
درست است که Unreal Engine ابزار BluePrint دارد اما BluePrint شماتیکی از برنامه نویسی است. یعنی شما وقتی یک If می خواهید، یک Node در مسیر قرار می دهید که نقش If را بازی می کند، عملاً همان برنامه نویسی است، فقط بجای اینکه با تایپ کاراکتر باشد به صورت بصری است و در وسعت زیاد به دلیل شماتیکی بودن هم خوشایند و هم گیج کننده است. اما در کل شیوه جالبی است و علی رغم اینکه من کد نویسی را ترجیح می دهم اما Blueprint برایم بسیار جذاب است و بسیار مورد استفاده قرار میدهم. (7 سال پیش)
+2 0
آیا سرفصل های پکیج بازی سازی بصورت خطی خواهند بود یا چند شاخه ای و غیر خطی؟ (7 سال پیش)
+5 0
قطعاً چند شاخه ای خواهد بود. سرفصل چند شاخه ای اصلاً به هدف آموزشهای بازی سازی پدید آمد که در آموزشهای اندروید نیز تست شد و نتیجه گرفت. (7 سال پیش)
+1 0
با سلام . واقعا خسته نباشید . استاد با توجه به این که 300 ساعت اموزشی دارید که به سه بخش مبتدی ، متوسط و پیشرفته تقسیم میشود حداقل 1/4 بخش مبتدی از آموزش ها بصورت رایگان قرار دهید تا تصمیم جدی تر اتخاذ گردد با تشکر . سربلند و پیروز باشید . (7 سال پیش)
+8 0
البته دوستان ما نگفتیم 300 ساعت آموزش داریم، ما گفتیم حتی بیشتر از 300 ساعت هم ممکن است بشود. وقتی عبارت ممکن یا احتمالات نظیر این مطرح می شود، باعث ایجاد تعهد نمی گردد. در خصوص ساعات رایگان ، مثل سایر آموزشها هر پکیج جدید شامل بین 5 تا 10 ساعت رایگان خواهد بود، حالا اینکه چند پکیج عرضه شود، نسبت به نیاز کاربران سایت تعریف خواهد شد و از بازخورد پکیج اول قابل قضاوت خواهد بود. اما شما فعلاً یک پکیج با تعهد 40 ساعته حساب کنید ( که مثل همیشه سعی داریم تا بالای 60 ساعت آنرا ادامه دهیم ) (7 سال پیش)
0 0
ان شا الله ، خدا قوت (7 سال پیش)
+1 0
یه نکته ای که هست الان اکثر دوستان قصدشون بازی سازی اندروید هست و با توجه به راحت تر بودن یونیتی بهتر نیست اولویت با یونیتی باشه و یا به نظر بنده بهتره حالا که قصد ساخت هردو را دارید پکیج یونیتی به صورت کامل و مستقل منتشر بشه و پکیج دیگر پیش نیاز اون نباشه تا هر شخصی بنا به نیاز یا سلیقه یکی رو انتخاب کنه . با تشکر و موفق باشید . (7 سال پیش)
+1 0
بنا به تحقیقات ، اگه تیم باشید آنریل بهتره در غیر اینصورت یونتی و همونقدر که یونیتی راحت تر هست خدمات کمتری نسبت به آنریل ارایه میده . بیشتر بازی های قوی با آنریل تولید شدن . (7 سال پیش)
+1 0
طبق فرمایشات استاد با موتور unreal هم میتوانید خروجی اندروید بگیرید , در واقع قابلیت مولتی پلتفرم رو هر دو موتور دارند. (7 سال پیش)
+8 0
دوستان عزیز unreal یا unity به وسعت تیم شما ارتباطی ندارد بلکه سبک بازی که می سازید و بزرگی آن به تیم شما بستگی دارد. بازی می تواند توسط یک نفر در unreal ساخته شود و بازی دیگر ممکن است در unity به ده ها نفر توسعه دهنده نیاز داشته باشد. (7 سال پیش)
+2 0
با توضیحات استاد در مورد انریل بنده خودم قصد تهیه ی آن را دارم همینطور تهیه ی یونیتی را منتها فکر می کنم بهتر این باشه که هیچ کدام از این ها پیشنیاز دیگری نباشند و یا اگر هم اموزش هایی ابتدایی در یک پکیج اموزش داده می شه که پیشنیاز پکیج دیگری هم هست در قسمت های اولیه و رایگان آن پکیج قرار بگیره منتها این که شما تمام آموزش را حتی نکات مقدماتی را بر روی موتور مورد علاقه اتان یاد بگیرید حس بهتری دارد. (7 سال پیش)
+3 0
دوستان واقعا واسه بنده جای تعجب داره که چرا اینقدر دوس دارین Unity یاد بگیرین. بنده از این موتور ها سر در نمیارم ولی همانطور که استاد هم خودشان گفتن این موتور بازی سازی واقعا در مقابل Unreal Engine 4 و CRYENGINE V چیز خاصی نیست و وقتی شما یکی از این دو رو یاد بگیرین کار کردن با اون دیگه اسون هست براتون. (7 سال پیش)
+5 0
اگر آموزش unity و unreal تهیه شود پیشنیاز هم نخواهند بود و هر کدام مستقل هستند، هنوز هم مشخص نیست کدوم آموزش اول عرضه میشه Unreal و یا Unity اما چیز که مشخص هست تولید آموزش بازی سازی هست . (7 سال پیش)
+2 0
با سلام خدمت استاد گرامی و دوست داشتنی ، خیلی خوشحال شدم که قصد دارید آموزش بازی سازی رو ارایه بدین . من به شخصه تا 5 میلیون هم هزینه میکنم برای آموزش بازی سازی چون واقعا دوست دارم یاد بگیرم . واقعا متشکرم (7 سال پیش)
+1 0
هر کدوم برای بازی سازی موبایل و XBox بهتر باشه بهتره تدریس بشه . (7 سال پیش)
+1 0
یک سوالی برای بنده پیش امده آن هم این که در اموزش انریل پیش نیاز سی پلاس پلاس وجود دارد یعنی یکی از دلایل صحبت در مورد اموزش سی پلاس پلاس اموزش انریل هم بوده ؟ که البته بنده به شخصه خیلی علاقه مند هستم که اموزش سی پلاس پلاس را حتی اگر مبحث بازی سازی هم نباشیه تهیه کنم. (7 سال پیش)
+1 0
یک زبان برنامه نویسی رو خوب بلد باشید توی همین آنریل هم بدردتون میخوره و در حد نیاز فک کنم استاد توی بازی سازی تدریس کنن . وقتون رو صرف سی پلاس پلاس نکنید . (7 سال پیش)
+3 0
معمولا موتور های بازی سازی مثل Unity و Unreal خروجی های مختلفی برای پلتفورم های مختلف میگیرند اما برای استفاده در هر پلتقورم باید بخشی های کنترلر های آن شخصی سازی شود . با یکبار کد نویسی امکان گرفتن خروجی برای بسیاری از پلتفورم ها وجود دارد اما برخی از موتور ها برای گرفتن خروجی های خاص نیاز به تهیه لایسنس دارد .آموزش بازی سازی نیز مانند سایر آموزش های دیگر نیازی به پیش زمینه ای ندارد . (7 سال پیش)
+1 0
سلام استاد میخواستم بدونم زبان برنامه نویسی انریل انجین چه زبانی هستش ؟ وآیا کسانی که زبان برنامه نویسی بلد نیستن میتونن از این پکیج استفاده کنند ؟ (7 سال پیش)
+7 0
شما برای آموزش بازی سازی ما هیچ نیازی به یادگیری زبان برنامه نویسی خاصی ندارید و اگر نیاز باشد خود ما و در حد نیاز به شما آموزش خواهیم داد که برای پروژه های پیشرفته هم کافی است. اما بیشترین میزان کار ما بر روی Blueprint است که Node Base Programming است و عملاً یادگیری آن بسیار ساده است. (7 سال پیش)
+1 0
بازی سازی بدون کد نویسی حال نمیده؛ به نظر شما وقتی بازی بزرگ و بزرگتر میشه، آدم گیج نمیشه با این همه node؟ (7 سال پیش)
+2 0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد محترم. من مدتی هست که روی یونیتی کار کردم و تا حدی با اسکریپ ها رو متدهای اون آشنا شدم. می خواستم ببینم با توجه به این که قصد دارید آموزش هارا برای آنریل منتشر کنید ، چقدر میشه توی این دو از نظر اسکریپ نویسی شباهت پیدا کرد؟ خلاصه این که در Ue به چه زبانی می شه اسکریپت نوشت و API ی اون چقدر برای امثال من چقدر آشنا خواهد بود و در نهایت آیا به صرفه هست که به ue کوچ کنم. چون بدون اطلاع قبلی من و دانش کمم در مورد UE تنها انگیزه ام برای سوییچ کردن متد آموزشی فوق العاده ی استاد آقاجانی هست. درکل آیا این فرآید تغییر به صرفه هست یا خیر. ممنون (7 سال پیش)
+2 0
یک سوال دیگر هم داشتم که من رو بسیار گیج کرده. زمان ساخت یک بازی به خصوص سه بعدی برای گوشی مشکل رندر گوشی بد جوری گریبان گیر آدم میشه حداقل من که بسیار این مشکلات رو دارم . مثلا لگ یا این چیز ها. و برام سواله که چطور بازی مثل GTA SANANDREAS یا به تازگی دیدم بازی فارنهایت QUANTIC DREAM به APK تبدیل شده و حتی نرم تر از کامپیوتر هم رندر می شه. روش های optimaze رو هم زیر و رو کردم ولی باز جز حدی محدود چیزی نفهمیدم. آیا این ها کارهای خاصی انجام می دهند یا این که دست یافتن به همچین چیزی عملی هست. ممنون (7 سال پیش)
+3 0
سلام استاد اموزش بازی سازی آنریل، قسمت برنامه نویسی از طریق بلوپرینت خواهد بود یا برنامه نویسی سی پلاس پلاس؟ فکر میکنم بد نبود نیم نگاهی به موتور کرای انجین هم داشتین چون هم اخیرا کاملا رایگان شده هم واقعا فوقالعاده است و بازی های فوق العاده ای از طریق ش ساخته شده البته کمی پیچیدگی بیشتر همراه داره. آموزش ها از کی استارت میخوره و قابل خریده؟ (7 سال پیش)
+2 0
با درود خدمت دوستان و همینطور اساتید محرتم . امید هست این آموزش چند چیز رو مدنظر بگیره ( اولیش که خیلی مهم هست حداقل برای بنده موجود بودن نرم افزار (انجین) بر روی مک - خروجی بازی مولتی پلتفرم بودنش ) و امید وارم که اساتید بخشی از صحبت هاشون رو روی بازی های آنلاین نیز قرار بدند حداقل خط بدند تا اواسط آموزش کاربر بتونه بره دنبالش موفق باشید (7 سال پیش)
+9 0
در خصوص برنامه نویسی UE4 ، بیشتر تمرکز ما بر روی Blueprint آنریل هست و من که خودم برنامه نویس هستم، اینقدر این ساختار را مناسب دیده ام که اگر می شد برای برنامه نویسی وب یک ساختار Node Base مثل UE4 درست می کردم. چون این ساختار بسیار کامل، تمیز، جذاب و با Performance بالاست و هیچ ایرادی به آن نمی توان گرفت. اما در کنار آن ما برنامه نویسی اسکریپت در ++C برای UE4 را نیز در ساعات آموزش پیشرفته تر قرار خواهیم داد هر چند که بدون یک خط ++C می شود کارهای بسیار بسیار بزرگی با این موتور انجام داد. اما برای برنامه نویسان اسکریپت ++C شاید جذاب تر باشد و حالا آیا اسکریپت است یا Compile می شود در ویدئو ها صحبت خواهد شد. (7 سال پیش)
+8 0
در خصوص اینکه با Unity آشنا ( یا مسلط ) هستید و می خواهید به UE4 کوچ کنید باید بگویم، من به هر دو موتور مسلط هستم و Unity علی رقم سادگی و Portability که دارد، اما از نظر قدرت، امکانات، سرعت سه بعدی، تکنیک سه بعدی، کامل بودن ابزارها، ساختار برنامه نویسی درونی آن و تیم توسعه اش، در مقایسه با UE4 تنها یک شوخی بی مزه است. اما در مواردی مثل سرعت دو بعدی، خروجی گوشی موبایل، ناقص بودن بیشتر ( و در نتیجه حجم خروجی کوچکتر ) کمی از UE4 جلوتر است که این موضوع با آپدیت های بی نظیر و پرسرعت UE4 دیری نپاید. همینطور از نظر Community ، Store و ... هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو به اندازه بسیار زیاد کامل هستند. احتمالاً ما برای شما یک بازی را با هر دو موتور می سازیم تا شما به تفاوت های هر دو پی ببرید. (7 سال پیش)
+9 0
در خصوص Optimize کردن بازی، طبیعتاً یک گوشی موبایل مناسب برای بازی های AAA مثل G T A یا C O D نیست و Optimize کردن آنها به معنی حذف امکانات بی شمار و افت گرافیکی شدید است. اما برای تولید بازی های Indie که از پس من و شما بر میآید و بازار فروش خیلی بهتری هم از بازی های AAA دارد، Optimize برای گوشی موبایل معنی دارد و در آموزشهای ما به آن پرداخته خواهد شد که این موضوع بیشتر نیازمند درک عمیق شما از ساختار یک موتور بازی است و چون بحثی بسیار طولانی، دقیق و اصولی است، یا در پکیج دیگری مطرح خواهد شد ( بازی سازی پیشرفته ) یا در همان پکیج قبلی در فصول آخر که آمادگی دانش پذیر زیاد است. (7 سال پیش)
+5 0
استاد عزیز، آیا ضبط و تدوین آموزش ها شروع شده است؟ من از اشتیاق دارم سر به بیابان میزارم! (7 سال پیش)
+8 0
در خصوص استفاده بر روی MAC ، به این نکته توجه داشته باشید که اکثر شرکت های بازی سازی از ویندوز برای توسعه استفاده می کنند و همینطور اکثر بازی ها تنها بر روی Windows قابل اجرا هستند و این به خاطر ساختار Windows و مالکیت DirectX و محبوبیت آن است. همینطور Mac ساختار مناسبی برای بازی های کامپیوتری ارائه نداده چرا که مبتنی بر OpenGL است و OpenGL به تنهایی یک بستر همه فن حریف نیست مگر اینکه در کنسول هایی مثل PlayStation نسخه Modify شده آن وجود داشته باشد. همینطور بسیاری از ابزارهای تولید Asset نسخه های مناسبی برای Mac ندارند. پس اگر به دنبال بازی سازی هستید، باید یک PC تهیه کنید که در آینده کانفیگ های خوبی برای شما خواهیم گذاشت که راهنمای شما در خرید قطعات باشد. (7 سال پیش)
+11 0
ضبط آموزشها هنوز شروع نشده و در حال آماده سازی ابزار و تنظیمات لازم برای آسایش بیشتر دوستان هستم. همینطور سعی من بر این است که شروع آموزش را از نسخه 4.16 بزنم که هنوز ریلیز نشده ( بخاطر تغییراتی که در آن اعمال خواهد شد ). از طرف دیگر آموزشهای اندروید و وب در اولویت بالاتری قرار دارند و در حال برنامه ریزی و تست های بیشتر برای تدوین باقی مباحث این دو آموزش هستم. اما در کل وقت من در حال حاضر ( با توجه به مطلبی که در تاپیک دیگری نوشته شده ) فقط برای آموزش صرف می شود و امورات غیر آموزش را از سر خودم باز کرده ام. (7 سال پیش)
+3 0
ممنونم بابت وقتی که برای پاسخگویی میزارید , استاد عزیز چند مورد بود که دوستان در مورد قابلیت آنلاین بازی کردن سوال پرسیده بودن ولی به این مورد اشاره ای نکردید , میخواستم بپرسم اگه امکان داره در رابطه با این موضوع توضیحی عرض بفرمایید (7 سال پیش)
+4 0
در مورد قابلیت آنلاین بنده هم کنجکاو هستم که ایا استاد برنامه ای دارند و این که یک سوال استاد عزیز ایا با شروع آموزش های به طور مثال هر هفته چند ساعتی عرضه می شوند و یا این که به طور مثال سعی می کنید که بیست ساعت آموزش تولید شود در مورد بازی سازی و سپس آن را منتشر می کنید؟ (7 سال پیش)
+1 0
استاد تاریخ دقیقی برای عرضه آموزشها هست یا فعلا باید منتظر بمونیم؟ (7 سال پیش)
+12 0
بخش آنلاین هم در آموزش بازی سازی وجود خواهد داشت اما امیدوارم مثل آموزش های اندروید، انتظار مصرف گرایی دوستان نداشته باشند، اصول و نمونه پروژه در همه زمینه ها انجام خواهد شد با این اوضاع انتظار نداریم که دوستان بخواهند حالا یک نمونه Clash بنویسید. چون اصول همان است و ژانر ها بی نهایت. در خصوص زمان عرضه و نحوه عرضه، مثل همیشه مشخص نیست و نسبت به شرایط زمانی، نیاز کاربران و اولویت های دیگر برنامه ریزی مقطعی خواهد شد. (7 سال پیش)
+2 0
من سعی می کنم پرسش پاسخ ها را بخوانم منتها جایی ندیدم بعضی از دوستان در مورد کرای انجین شرکت کرایتک هم پیشنهاد داده بودند که ممنون می شم استاد در شروع آموزش یک مقایسه ای بین موتور های موجود جهت افزایش اطلاعات عمومی دانشجویان داشته باشند به طور مثلا مقایسه ی کرای انجین با انریل. (7 سال پیش)
+6 0
CryEngine موتوری بسیار قدرتمند و محبوب است اما شرکت Crytek سازنده این موتور و بازیهای Crysis اهمیت زیادی به توسعه دهندگان Indie نداده و همین موجب شده موتور معرفی شده دارای نواقص زیادی باشد که نه به آسانی قابل حل هست و نه Documentation مناسبی دارد. همینطور جامعه استفاده کننده از این موتور محدود است و به اصطلاح Community قوی ندارد. از نظر قدرت پردازشی بسیار موتور بهینه ای است اما UE4 کاملاً قابلیت رقابت با آن را دارد و از بعضی جهات حتی از CryEngine قدرتمند تر نیز عمل کرده. (7 سال پیش)
+2 0
با عرض سلام و خسته نباشید. بنده علاقه مند به بازی های 2d و پیکسلی هستم. این دوره آموزشی به من کمک می کنه؟ با تشکر. (7 سال پیش)
+1 0
سلام ایا در ارتباط با سایر موتورها نظیر Andengin و game maker studio در این دوره مطلبی گفته میشود؟ نظر شما در باره game maker studio چیست اییا میشود ان را با unity مقایسه کرد؟ (7 سال پیش)
+7 0
در خصوص ساخت بازیهای پیکسلی، شما به سادگی و با ابزارهای ساده تر نیز می توانید بازی بسازید. این آموزش به شما کمک زیادی نخواهد کرد چرا که تفاوت یادگیری عکس گرفتن با یک دوربین خیلی حرفه ایست در حالی که شما سعی دارید یک عکس با موبایل قدیمی بگیرید. پس مطالب گفته شده برای بازی های پیکسلی بلا استفاده خواهد بود. اما برای بازی های دوبعدی اتفاقاً در آموزشهای ما پروژه های زیادی در این خصوص ساخته می شود. در خصوص موتور های Game Maker Studio و ... من آنها را پیشنهاد نمی کنم مگر اینکه هدفتان بسیار کوچک باشد. (7 سال پیش)
+2 0
سلام. استاد به احتمال زیاد موتور هایی که آموزش خواهید دادید غیررایگان اند و مجبور خواهیم بود از نسخه کرک شده استفاده کنیم.درسته؟ (7 سال پیش)
+6 0
موتور UE4 نه تنها رایگان است بلکه Open Source هم هست. ممکن است ابزارهای ساخت Asset که در پکیج آموزشی دیگری عرضه می شود از جمله Photoshop یا Modo یا 3DS Max و ... غیر رایگان باشد که آنهم نسخه Evaluation دارد. (7 سال پیش)
+3 0
به به چه خوب. حس قانونمندی به آدم دست میده (7 سال پیش)
+2 0
استاد در مورد موتور frostbite هم اگر ممکنه یه توضیحی بدید. (7 سال پیش)
+4 0
تا اونجاییکه من می دونم Frostbite یک موتور خصوصی است و قابل فروش نیست تا شرکت های بازی سازی از اون استفاده کنند. اگر هم قابل فروش باشه احتمالاً قیمت گزافی حدود 1 میلیون دلار برای یک نسخه بازی خواهد داشت. البته به این معنی نیست که از موتور UE4 قویتر هست بلکه تجارت آنها مشابه Epic نیست. (7 سال پیش)
0 0
سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز,آموزش های بازی سازی کی شروع میشه؟(در یکی از تاپیک ها گفته بودید که در همین ماه شروع میشه) و سوال بعدی اینکه:frostbite از آنریل قوی تر نیست؟ شوخی میکنید دیگه؟؟؟ و یک سوالی هم در مورد آموزش های وب دارم,اون رو در کدوم تاپیک مطرح کنم؟ (7 سال پیش)
0 0
استاد مثل اینکه frostbite موتور خیلی خوبیه.چون فیفا 17 باهاش ساخته شده. (7 سال پیش)
0 0
وقت بخیر. به نظرم نگاهتون به بازی های پیکسلی یکم سخت گیرانه است، عناوینی مثل Hyper Light Drifter و Stardew Valley واقعا قابل تحسین هستند و به نظر نمیاد با ابزاری ساده ساخته شده باشند.(شاید هم واقعا با ابزار ساده ساخته شدند بنده مطلع نیستم!!!) از الان منتظر آموزش پروژه های دوبعدی هستم :) . با تشکر. (7 سال پیش)
+2 0
سلام یک سوال شاید مربوط به اینجا نشود منتها امکان دادن منفی نیست و به بنده گفته می شود که به دو هزار امتیاز نیاز دارید در حالی که امتیاز من بیش تر از دو هزار هست . (7 سال پیش)
+1 0
شما یک امتیاز تخصصی دارید و یک امتیاز عمومی , برای منفی دادن باید امتیاز "تخصصی" شما بیشتر از 2000 باشد. (7 سال پیش)
+3 0
سلام شما تویه انجمن اندروید امتیاز 2000 دارید اینجا انجمن اخبار و اطلاعات سایت هستش و امتیاز هر انجمن به طور جداگانه محاسبه میشه. (7 سال پیش)
+6 0
در خصوص موتور های بازی، ابزارهای تولید Asset و سایر مسائل امیدوارم بچه ها دوباره تعصبی نگاه نکنند و وقت خودشان و ما را با پرداختن به سوژه هایی که نه در دسترس است و نه اطلاعات کاملی از آنها داریم نگیرند. (7 سال پیش)
+5 0
در خصوص بازی های پیکسلی من نگاه سخت گیرانه ندارم بلکه شما وقتی وارد گود می شوید تازه منظور من را متوجه خواهید شد. بازی سازی سه بعد دارد که باید با هم سازگار باشند تا محصول کیفی عرضه شود، بعد فنی، بعد هنری، و بعد جذابیت ( Gameplay ) . شما در یک بازی پیکسلی ( و نه دو بعدی ) ، قسمت فنی و هنری را فدا می کنید و یا باید بعد Gameplay را متناسب با آن طراحی کنید و یا آنقدر خاص باشد که معنی بازی را تغییر دهد. به طور مثال Gameplay یک بازی AAA مثل Call Of Duty که شوتر است، با یک بازی دو بعدی نظیر Shank که آنهم پلتفرم شوتر است، یکی نیست. حالا اینکه کدام ساده تر است و کدام سخت تر، قطعاً ساخت بازی Call Of Duty صد ها برابر دشوارتر است. اما اینکه کدام جذابتر است، تقریباً هر دو به یک اندازه جذابند چون هر دو از نظر فنی، هنری و Gameplay تناسب را رعایت کرده اند. اما بازی مانند Super Meat Boy از نظر فنی و گرافیکی قوی نیست ( فقیر هم نیست ) اما از نظر Gameplay نوع متفاوتی را ایجاد کرده که سابقه نداشته به همین خاطر مخاطبان خاص خودش را دارد. این موضوع در خصوص بازی هایی نظیر Fez و مشابه آن نیز صادق است. (7 سال پیش)
+1 0
سلام استاد، فک کنم این نظر من رو ندیدید. سوالم این بود که برای بازی سازی باید ریاضی و فیزیکمون قوی باشه یا مثلا هر فرمولی که لازم باشه رو خودتون میگید؟ (7 سال پیش)
+1 0
استاد خسته نباشید...در بحث حق کپی رایت سوالی داشتم..آیا میشه یک بازی رو ساخته که از قبل وجود داشته ؟! مثلا یکی بخواد بازی پرندگان خشمگین رو بسازه به همون شکل و فقط مثلا مرحله های بازی متفاوت باشه. در کل چنین چیزی ممکن هست یا خیر ؟ (7 سال پیش)
+1 0
مسلما چنین بازی ای امکان انتشار در خارج از ایران را نداره و از نظر شرعی هم به نظرم درست نیست یه جور استفاده غیر قانونی از ایده دیگرانه و احتمال خیلی کمی هم داره با استقبال کاربران هم رو به رو بشه (7 سال پیش)
+2 0
@ninja مسلما استاد هر چقدر هم کامل سعی کنند بیان کنن نمیتونه همه چیز را تحت پوشش قرار بده چون مسئله بازی سازی خیلی وسیعه به هر حال یه چیزایی هم هست که خودت باید بری دنبالش و پیدا کنی (7 سال پیش)
+1 0
@silentcall البته منظورم ساخت و بازسازی یک بازی قدیمی بود و پرندگان خشمگین فقط یک نمونه مثال بود (7 سال پیش)
+3 0
در خصوص فرمول و دانش ریاضی و فیزیک شما: اگر 5 سال پیش بود قطعاً به شما می گفتم که دانش وسیع ریاضی و فیزیک نیاز دارید مخصوصاً در مباحثی نظیر هوش مصنوعی. اما در حال حاضر، دانش کمی نیاز است که در حین آموزش به شما منتقل خواهد شد. در خصوص کپی کردن از ایده بازی های دیگر: شما با اینکار به اعتبار خود و بازی خود لطمه می زنید و اگر ایده بهتر یا گرافیک جذابتری برای بازی ندارید، بهتر است آنرا نسازید. اما در قانون شما باید به پتنت های یک شرکت یا یک برند دقت نمایید. اگر پتنتی وجود دارد کپی برداری از آن در قانون کپی رایت ( خارج از ایران ) جرم است. اما اکثر بازیها در Gameplay و Design از الگو های کلاسیک خود میراث بری می کنند که قطعاً بلا اشکال است. (7 سال پیش)
+1 0
سپاس..بنده هم به عنوان یک عضو کوچیک نظرمو درباره آموزش بازی سازی میگم. همونطور که یکی از دوستان هم اشاره کرده بودند بهتره "پکیج اول" بازی رو ساعات آموزش رایگانش رو بیشتر کنید تا کاربران بیشتر اشنا بشن و مطمنتر خرید کنند منظورم دوستانی هست که شاید خیلی برای بازی سازی تشنه نیستند یا افرادی که میخوان فضا و سختی و .. بازسازی رو ببینن و بعد خرید کنن...درباره قیمت هم باز توصیه میکنم که قیمت رو به اندازه ای بذارید که افرادی که در حد کنجکاوی هم به بازی سازی نگاه میکنن بیان سمتش صد البته که یک آموزش خوب و اصولی که آموزش های شما قطعا اینطور هستن ارزش زیادی حتی معنوی داره اما قیمت پایینتر برابر هست با استفاده و استقبال بیشتر کاربران و احتمالا توی نظر سنجی که دارید هم البته خواسته و تمرکز کاربران رو ببینید...از طرفی بخاطر چند پکیج بودن این آموزش و ارتباطی بین پکیج های قبل با پکیج های بعد مسلما کسی که نتونه پکیج اول رو خریداری کنه نمیره پکیج های دوم سوم و ... رو خریداری کنه و بنظرم قیمت مناسب و حتی اگر بصورت سعودی برای پکیج ها باشه بهتر هست (7 سال پیش)
+2 0
باعرض سلام و ادب خدمت استاد آقاجانی عزیز و دوستان گل انجمن. میخواستم بدونم پک بازی سازی کی آماده میشه .و یا اینکه زمان دقیقی برای ارائه پک مشخص هست یا نه؟ چون از اول اسفند روزی دو یا سه بار دارم چک میکنم که ببینم اضافه شده یا نه. (7 سال پیش)
+1 0
لینک (7 سال پیش)
+2 0
کافیست در کانال تلگرام ما را عضو باشید تا به محض ریلیز شده سرویس ( های ) جدید، به سرعت در جریان قرار بگیرید. (7 سال پیش)
+1 0
بسیار خدمات جالبی هست. من این پست رو کامل مطالعه کردم. من شخصا سالهاپیش سمت UDK یا همون موتور آنریل رفتم و واقعا کارجالبیه و راحت تونستم بدون برنامه نویسی خروجی بگیرم. ولی به حد کافی توی عمرم شاخه به شاخه شدم ! الان که 30 سالمه فقط میخوام بچسبم به تخصص خودم همون اندروید و دیگه حداکثر یادگیری آی او اس. به نظرم خودش کلی جای یادگیری داره و مباحثش هرروزه داره عوض میشه. شما نظرتون چیه استاد در مورد اینکه آدم باید متمرکز باشه حدقل روی یکی دو شاخه یا اینکه به چند تا کار حالا حتما باید مسلط باشه ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته برنامه سازی و کرایش بازی رو منظورم هست جون واقعا دیگه مبحثش گرافیکش و همه چیزش بر اساس تجربه ای که داشتم نیاز به زمان گذاشتن هست و طبیعتا از مباحث دیگه شما رو دور میکنه (7 سال پیش)
+1 0
با سلام . سال نو همه دوستان و اساتید گرانقدر مبارک . سوالی که برای من پیش اومده این هست که من میخوام کلا برم دنبال بازی سازی دو بعدی ولی موندم کدوم یک از موتور بازی سازی رو انتخاب کنم چون هر کدوم زبان متفاوتی دارن . میدونم که سی پلاس پلاس برای سرعت و کارایی عملکرد بهتری داره اما بازم توی انتخاب مشکل دارم : خواهشمندم با دلایل محکم و منطقی اینجاب را یاری بفرمائید : اگه بخوایم بین سه تای اولی یکی رو انتخاب کنیم کدوم از هر لحاظ به صرفه هست: لینک (7 سال پیش)
+2 0
من تجربه ای توی بازیسازی ندارم ولی به نظرم موتورهای یونیتی یا آنریل به راحتی تمام نیاز های ما رو برطرف میکنن , مواردی که از انتخاب انجین مهمتر هست از دست ندادن انگیزه و تلاش و پیگیری مداوم شما هست که میزان موفقیتتون رو تعیین میکنه , توجه به گیم پلی بازی و خلاقیت در پیاده سازی اون , در نظر گرفتن منابع مالی و تعیین زمانبندی و گستردگی پروژه در حد منابع موجود. (7 سال پیش)
+2 0
با سلام حالا که همه دوستان نظر دادن منم یه درخواست دارم استاد خواهشا اگه امکان داره ویدئو ها رو از یک ساعت بیشتر تدوین نکنین یکم خسته کننده میشه (6 سال پیش)
+1 0
سلام . ایا برای ساخت بازی نیاز به یادگیری طراحی سه بعدی هست؟ اگر اینطور هست آموزش های استاد غیاثوند عزیز را مطالعه کنیم.؟؟؟؟ (6 سال پیش)
+1 0
سلام ، این مطلب را مطالعه کنید نظر (6 سال پیش)
0 0
سلام خدا قوت .. استاد شما در لینک گفتید که زبان C++ در بازی های سه بعدی برای پردازش و موتور از این زبان استفاده می شود...من تقریبا سه سال است که با زبان C++ در حد آشنایی کاملی دارم و syntax این زبان را به طور کامل بلدم ولی متاسفانه نمیتونم برنامه ای کاربردی بنویسم و در حد تمارین کوچکی که اساتید دانشگاه از ما میخواستند بلدیم... خیلی گیج شده ام می خواستم بدونم این زبان چطوری میتونه به بازی سازی به ما کمک کند و اصلا چه نیاز های دیگری را می تواند برآورده کند ... و اینکه چرا از زبان C# بجای C++ استفاده نمی کنید؟ ... آیا C# نسبت به C++ برتری ندارد ؟ (6 سال پیش)
+3 0
زبان ++C مطلقاً ارتباطی به #C ندارد. ++C یک زبان قابل کامپایل ( به زبان ماشین ) و Unmanaged است و #C یک زبان وابسته به .Net Framework و Managed است. فقط تشابه نام آنها به خاطر Syntax آن است. نوشتن بازی با ++C نیاز به دانش بسیار وسیع شما از این زبان و برنامه نویسی موتور های بازی سازی دارد که قطعاً کار بسیار دشواری است و دهها برنامه نویس طی بیش از 1 سال می توانند موفق به تولید یک موتور بازی متوسط شوند. تنها توسعه بازی های دو بعدی با استفاده از Library های تعریف شده بر اساس ++C ممکن است برای شما ممکن باشد. (6 سال پیش)
0 0
همین ساخت موتور های بازی در زبان ++C به چه صورت است .؟ یعنی آیا ربطی به کتابخانه های تعریف شده ندارد؟ (6 سال پیش)
+1 0
درود استاد آموزش بازی سازی رو شروع نمی کنین به ساخت؟ (6 سال پیش)
+3 0
بخش های زیادی از آموزش بازی سازی آماده است اما با توجه به عدم رعایت حقوق اثر در کانال ها، این بخش ها پس از آماده شدن قفل نرم افزاری که در حال برنامه نویسی است عرضه خواهد شد. (6 سال پیش)
+1 0
سلام ، استاد تو رو خدا آموزش بازی سازی رو افزایش بدید ... شما چمیدونید شاید همین تعداد کمی که متقاضی آموزش بازی سازیتون هستن اونقدر دارای هوش و خلوص بالا در یادگیری باشن که 100 برابر دوره ی آندرویدتون خروجی بدن ... خواهش میکنم ساعت بازی سازی رو زیاد کنید چون من و قطعا خیلی های دیگه بسیار مشتاق هستیم و آماده جهت دریافت اطلاعات جدید ممنون (4 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .