آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

کمک برای احیای uncox

amir_gamedev  3 سال پیش  3 سال پیش
+4 0

سلام ، دوستان 

همانطور که مشهوده و نیاز به توضیح نیست ، uncox صفا و رونق خودشو از دست داده و تنها جایی که اندکی نبض براش مونده انجمن java و android هستش ... زیر این تاپیک بنویسید که چه چیزی برای احیای uncox به ذهنتون میرسه تا بتونه مثل قبل شلوغ پلوغ بشه ؟؟؟

 برای این سوال 6 پاسخ وجود دارد. مشاهده پاسخ صحیح
پاسخ به سوال 
ChookD1  3 سال پیش
+6 0

 پاسخ صحیح

سلام دوست عزیز. خیلی از ملاکها وجود داره که باعث میشه انجمن کم رونق بشه. البته کم رونقی به این سایت مربوط نمیشه ، کل انجمنهای موجود  دچار کم رو نقی شده اند که چند چِزی که در ادامه ذکر میکنم ، کم بی تقصیر نیستند در اون و اگه قرار باشه یک انجمن بخواد بالا بیاد با اونها باید رقابت و نبرد کنه.

1- وجود فضای مجازی و دریافت پاسخ بصورت آنی و لایو
2- بالا رفتن سطح سوادِ سوادآموزان تازه ، در گذشته کسانی که مثلا به اندوید یا بازی سازی علاقه مند بودند ، متکی به سایتهای داخلی با محتوای بومی بوده اند. اما الان خیلی از سواد آموزان سطح سواد زبان خارجه ی بالایی دارند ، زیرا فهم زبان خارجه ی این نسل با نسل پیشین ، بسیار متفاوت است.
3- در ادامه ی مورد قبل ، وجود آموزشهای رایگان در بانکهای ویدیویی مثل یوتیوپ و سایتهای پرسش و پاسخ جهانی ، باعث شده سوادآموز سر منبع اصلی بره. ضمن اینکه خود آنریل انجین منابع رسمی و آموزشی رایگان خودشو داره و گوگل برای اندروید هم همینطور ، زمانی اندروید رونق داشته در این انجمن که منابع اندرویدی کم بوده اند و به قول استاد : طوری منابع کم بود که ما در آن زمان ، اندروید را آندروید تلفظ میکردیم

اینها مواردی بودند که ذهنم رسید و گفتم برات بنویسم.

پاسخ به سوال 
rayacoder  3 سال پیش
+4 0

به نظر من یکی از دلایلش بالا رفتن سطح دانش برنامه نویس‌‌ها هست.

+1 0
منظورتون رو دقیق تر میگید ؟ ممنون (3 سال پیش)
پاسخ به سوال 
hadi-pd  3 سال پیش
+4 0

سلام

من یکی از کارآموز های جدید uncox هستم. به نظر من برای احیای اینجا باید ایده های جدیدی روش پیاده بشه مثلا میشه یه بخشی داخلش گذاشت تا کار آموزهای جدید جذب شرکت ها یا پروژه هایی بشن که شروعشون از uncox بوده

پاسخ به سوال 
amir_gamedev  3 سال پیش
+4 0

سلام

نظر خود من در پاسخ به این سوال اینه که : استاد آقاجانی دست تنهاس ... خب آدم وقتی عظمت کارهای ایشون رو نگاه میکنه که این همه راه رو تنهایی طی کرده و چنین سایت و آموزش های عظیمی عرضه کرده واقعا در حیرت میمونه از دانش و مهارت بالای ایشون ولی چیزی که هست اینه که هر چقدر هم یک فرد مهارت داشته باشه باز هم نیازه افراد متخصص و علاقه مندی بهشون کمک کنن در بخش های : تبلیغات ، درست کردن تیزر برای آموزش ها و خیلی چیزهای ذوقی و سلیقه ایه دیگه که ممکنه با بالارفتن سن استاد در ایشون کمتر شده باشه .

یکی از بهترین راه ها برای احیای "uncox" کمک نخبگان هر بخش از آموزش ها به استاده ... این بهترین راهیه که به ذهنم میرسه .

پاسخ به سوال 
dev.amir  3 سال پیش
+4 0

سلام به نظر من بایستی یکسری آموزش های پیشرفته در هر حوزه قرار داده بشه تا شور و اشتیاق دوباره نمود پیدا کنه. مثلا در بخش اندروید RxJava, Kotlin Coroutine, Dependency Injection, ... 

و همچنین علاوه بر این آموزش های کوتاه و پراکنده از مباحث روز تکنولوژی. مثلا آموزش Docker Container, ...

که اینها به همت و تلاش جمعی دوستان سایت امکان پذیر هست. ان شاالله

+2 0
با نظرت موافق نیستم ... استاد به صورت سطحی قبلا در پادکست وب سایت سکان آکادمی پاسخ این کامنتتون رو داده بود و من هم پاسخشون رو قبول دارم . (3 سال پیش)
+2 0
اگه منظورت تکمیل آموزش ها و اضافه کردن جزئیات بهش باشه باهات موافقم ... مثل همین کاری که دقیقا استاد با بسته ی بازی سازی خودشون دارن انجام میدن و اونو دارن گسترش میدن در موضوع بتل رویال ... ولی اگه منظورت این باشه که مثلا اگه فردا موتور کانستراکت 4 معرفی شد استاد هم سریعا تصمیم به ضبط آموزش راجع بهش بگیره من شخصا مخالفم ... شخصا شدیدا دوست دارم آموزش های با کیفیت سایت پر جزئیات تر بشن چون در شاخه ای که خودم دارم یادگیری رو توش تجربه میکنم ( بازی سازی ) انتهایی وجود نداره . (3 سال پیش)
+3 0
بنظر من هرقدر آموزشهای پیشرفته و باکیفیتتر قرار داده بشه ، باز هم این انجمن رونق نمیگیره. دلیلش مشخصه ، کاربران دنبال راهی برای پاسخشون هستند که بسیار سریعتر از انجمن باشه. با وجود فضای مجازی و گروههای که بصورت آنی جواب خودشون رو دریافت میکنن یا حداقل ری اکشنهایی که از بقیه ی افراد دریافت میکنند ، هیچوقت کاربران امروزی نمیان توی انجمن فعالیت کنند و پاسخ بقیه رو بدن و یا سوال خودشون رو درج کنند. دیگه نیاز کاربران تغییر کرده و خیلی آسون انجمنها جای خودشون رو به فضای مجازی داده اند. هرچند که به عقیده یمن فضای مجازی جای مناسبی برای پرسش و پاسخ یک اجتماع بزرگ نیست. ولی در حد رفع اشکال توی یک گروه 202 نفره بدکی نیست بنظرم. اما اینکه خوشحال باشم از اینکه کاربران کلی سوالات خودشون رو در فضای مجازی پرسیده باشند و جواب هم گرفته باشند اصلا اینطور نیست. و خوشایندم نیست چون میدونم پاسخی که دریافت کرده اند برای آیندگان هیچ سودی نخواهد داشت و کمتر کسی یافت میشه که بیاد و دنبال سوال خودش بگرده توی اون گروهه و دوست داره سوالشو تازه بپرسه و دوباره یک جواب تازه بگیره. (3 سال پیش)
+1 0
بنظر من بحث کارگروه ، یک چیز خیلی ایده آل و باحال بود. نمیدونم دوستمون A.H.L هم یادش باشه یا خیر. اما کارگروهی تشکیل شد که اگه مبادا ازش اطلاعاتی ندارید میتونید توی این لینک اونو مطالعه کنید. و اونوقت خیلی باحال و جذاب بود برای من. سعی کردم هرچه زودتر به دانش قابل قبولی برسم تا بتونم توی کارگروه دوم شرکت داده بشم. چونکه بخاطر دانش کمم ، استاد گفته بود که باید آموزشها رو جلوتر بری تا بتونیم توی کارگروه بعدی شما رو ببینیم. منم با شوق و ذوف جلو رفتم و آموزشها رو یادگرفتم و عالی بود. اما خبری از کارگروه دوم نشد (3 سال پیش)
+2 0
کارگروه وقت زیادی از استاد میبرد و این کار زمانی رونق گرفته بود که اقای کاشی زاده درکنار استاد بودند. اینها رو کسی خبر نمیداد ، اما خودم با حضور توی انجمن این حس رو دارم و اینطور گمان میکنم ، لذا میتونید اینها رو نادیده بگیرید یا فکر کنید اشتباه هست. اما گمان میکنم با رفتن آقای کاشی زاده از کنار استاد توی شرکت و مشغول شدن درجای دیگه ، استاد کمی امید خودشو از دست داد و فعالیت سایت مثل گذشته نبود ، به خوبی اینو حس میکردم. کارگروه با وجود تنهای استاد ، ممکن نبود و از دست رفت. بنظر من کارگروه یک ایده ی خیلی باحال بود تا افراد بتونن در کنار استادی خیلی ارزشمند ، تجربه ی خیلی عالی ای کسب کنند و به نمونه کارهای خیلی ارزشمند و تیمی برسند. (3 سال پیش)
+1 0
تصور کنید که کارگروهی برای ساخت یک بازی سه بعدی و ایده آل بتل رویال ایرانی تشکیل بشه و مثلا 10 نفر با پرداخت فلان هزینه ، توی کارگروه به عضویت در بیان. هم به نام این سایت در میومد هم کلی از ملت به سوی این سایت سوق داده میشدند و از نام سایت و کیفیت کارشون مطلع میشدند و خیلی "هم" های دیگه که زیاد نمیخوام حوصله ی خواننده رو سر ببرم و خودش به خوبی میتونه اینا رو تا آخر درک کنه. بصورت کلی گمون میکنم ایده ای مثل خود کارگروه یا چیزهای مشابه میتونه چندین جمع صمیمی رو در اینجا تشکیل بده و همون افراد در کنار هم مثلا توی بحث بازی سازی توی همون انجمن مشغول فعالیت باشند یا اگه واقعا دیگه فضای مجازی به انجمن ترجیح خورده باشه ، همون افراد زیر سایته ی این کارها ، توی یک گروه فضای مجازی با هم دوست باشن و کار رو جلو ببرن. (3 سال پیش)
+2 0
طبق تجربه ، حتی بحثی مثل اعطای جایزه هم نمیتونه افراد رو بصورت سالم به انجمن بکشونه و اونها رو ترغیب کنه که فعال باشند. تجریه ای سایتی مثل سکان آکادمی اینو بهمون میگه. افرادی که هنوز اون طبع کمک و اینها رو دارند ، بدون همه ی اینها همچنان در انجمن هستند و بعد از مدتی به سوالات دیگران جواب میدن. هرچند که احتمالا افراد تا اون موقع رفتند و جواب خودشون رو پیدا کردند. اما باید به پاسخ دهنده دست مریزاد گفت. مرسی که وقت گذاشتید و خوندید. دوست دار سایت (3 سال پیش)
+2 0
یه چیزی هست آخه رفیق ، لازمه ی این حرفی که زدی ارائه نمونه کار هستش تا همه با هم آشنا شن ... الان تو انجمن بازی سازی سکوت مرگباری حاکمه و همون طور که خودتم این دو ماه متوجه شدی جز من تقریبا هیچکس هیچ نمونه کاری ارائه نمیکنه ... من از بچگی یاد گرفتم با خودم فقط رقابت کنم ولی قطعا برای دیگران این فضا رغبتی در ارائه کار جدید ایجاد نمیکنه ... کاربرا متاسفانه کار ارائه نمیدن و این بده . (3 سال پیش)
+1 0
ایده ی کارگروه شاید برای استاد سخت ولی بسیار ارزشمند برای شاگردا هستش . (3 سال پیش)
+1 0
نمونه کار باارزش از شاگردای استاد یه عامل فوق العاده برای تبلیغاتیه هم برای خود فرد هم اون کورس یا پکیج آموزشی ... در اینجا اگه ضعفی وجود داشته باشه از بچه هاس نه استاد . (3 سال پیش)
+1 0
کارگروه نیازی به نمونه کار نداره. مثلا کارگروهی ایجاد میشه برای ساخت یک بازی ، درخواست میدن از انجمن بازی سازی کسانی که مایل هستند شرکت کنند ، با استاد در تماس هستند ، مثلا من و شما میگیم تا فصل 11 آموزش بازی سازی رسیدیم . استاد میگه مشا قبول هستید توش یا میگن یه مدل طراحی کنید وب فرستید تا بررسی کنیم. و اگه مورد تایید بود شما هزینه ی لازم رو میدادید و تو شعضو میشدید. اما رکود انجمن رو دیدم. حتی اگه کاربری وجود داشته باشه که درجال پیشبرد آموزشها باشه ، باز هم نمیاد اینجا بزار تا دیگران ببینند. نمیدونم چرا. چون نمیتونم تصور کنم که کسی درحال پیشبردن آموزشها نباشه (3 سال پیش)
+1 0
من حدس میزنم استاد این روزا درگیر فصل جدید آموزش بازی سازی با بتل رویال هستش ... (3 سال پیش)
+1 0
استادو که میشناسی یه دفعه همه رو میاد و سورپرایز میکنه با یه خبر یا یه لایو D: (3 سال پیش)
+2 0
اره ، منم امیدوارم. خصوصا که مجدد برگشته به اینستاگرامش (3 سال پیش)
پاسخ به سوال 
FSR  3 سال پیش
+2 0

سلام

پست جالبی هستش

با کار گروه موافقم ولی به نظرم اگه بستری فراهم بشه که کارآموزها راحتر باهم ارتباط برقرار کنن و بتونن یه تیمی تشکیل بدن خیلی بهتره.

و یه چیزی برای من عجیبه چرا استاد از بین این همه کارآموز چندتا تیم تشکیل نمیدن؟!  از شرکت ها پروژه بگیره بسپارن به تیم ها و خودشون نظارت کنن ؟درسته دردسر های خاص خودش رو داره ولی هم از لحاظ مالی هم از لحاظ آموزشی سود خوبی برای استاد داره و به نظرم این باعث میشه انجمن و سایت پرشور تر بشه.

+1 0
سلام ، شاید از جواب من قانع نشی و اونو منطقی ندونی ولی این واقعیتی هستش که من درک کردم ... در جوابت میتونم بگم : کارهای استاد همگی 100 هستش یعنی سعی میکنن کارهاشون در بالاترین کیفیت ممکن عرضه بشه ... و اگه اینطور نباشه حاضر نیستن اون کار رو عرضه یا انجام بدن ... در مورد تشکیل تیم هم فک میکنم مقدمات زیادی نیاز داره تا تیم سازی و اتصال به بازار انجام بشه و استاد تا اونو به بهترین شکل طرح ریزی نکنن واردش نمیشن ... من که فک میکنم همین که استاد بعد مدت ها بسته ی بازی سازی خودشون رو دارن بهش محتوا ی جدید و با کیفیت اضافه میکنن واقعا خیلیه . (3 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .