پیش فروش آموزش توسعه uncox Notify ( با کاتلین برای اندروید )
سلام دوستان گرامی،
نرم افزار uncox Notify برای Android Device در حال تولید است. این نرم افزار مهمترین بخش uncox خواهد بود که وظیفه اطلاع رسانی محصولات را به کاربران خواهد داشت. بخش اصلی این برنامه Framework اختصاصی آن خواهد بود که در توسعه هر نرم افزار دیگری بسیار مفید است اما مهمتر از آن، نحوه برنامه نویسی Framework اختصاصی است که به شما نگاه جدیدی در توسعه عرضه می کند.
در این آموزش یاد خواهیم گرفت که مثل همیشه چگونه Modular فکر کنیم و پیاده سازی کنیم. از آنجاییکه این آموزش بر پایه زبان Kotlin است، دیدگاه بسیار خوبی از توسعه اندروید بر پایه کاتلین به شما خواهد داد. طبیعی است در صورتیکه آموزش Kotlin را مطالعه نکرده اید ( یا به آن آشنا نیستید ) این آموزش برای شما مفید نخواهد بود. آشنایی شما با Syntax کاتلین کافیست اما هر چقدر دانش عمیقتری در این خصوص داشته باشید، آموزش برای شما مفیدتر و جذاب تر خواهد بود.
هر چند که این نرم افزار ویژگی های زیادی دارد ( که آموزش داده نخواهد شد ) ، اما بخشی اصلی آن که در زیر به تفکیک بیان شده مورد آموزش قرار می گیرد. لذا لیست زیر در آموزش به طور کامل وجود خواهد داشت:
امکانات Framework اختصاصی و برنامه نهایی
ماژول بروز رسانی اتوماتیک:
- نمایش Splash Screen و بروز رسانی apk در این مرحله با نمایش Progress و اطلاعات دانلود
- بروز رسانی apk بر اساس وب سرویس دلخواه ( اما نیاز به User Interaction )
- بروز رسانی به صورت patch ( فایل های dex ) بدون نیاز به User Interaction در بسته های با سایز پایین
- توسعه Loader اصلی برنامه که همان بروز رسان است
- توسعه Core برنامه که همان Patch ها می باشد ( تولید فایل های dex )
- امکانات مشترک بین Loader و Core که در Framework تعریف می شود
ماژول Dangerous Permission:
- درخواست Permission با کمترین دردسر و در 2 تا 4 خط برنامه با تمامی امکانات قابل استفاده
- نمایش علت درخواست Permission و درخواست مجدد از کاربر
- باز کردن پیام مناسب و دسترسی به پنجره Setting برنامه در صورت جواب Always Deny به کاربر
- اجرای دستورات خاص ( در همان 4 خط ) در صورت Grant شدن
- بدون نیاز به کد نویسی خاص برای مدیریت Permission ها ( همه چیز اتوماتیک صورت می گیرد )
ماژول دسترسی به Webservice شامل:
- بدون استفاده از Volley و Retrofit و طراحی بدی که در کد نویسی دارند.
- با استفاده از OkHttp3 و Gson و Moshi
- تعریف End Point و تنظیمات پیش فرض
- ارتباط به صورت Form Data با استفاده از تغذیه ورودی به صورت Object
- دریافت به صورت Json و تبدیل به Object بدون نیاز به کد اضافه
- دارای timeout برای connection و socket
- اجرای همزمان با استفاده از Coroutine
- امکان فعال کردن Cache و زمان باطل شدن Cache برای هر متد دلخواه
- وصل شدن به وب سرویس و دریافت مقادیر تنها در یک خط برنامه ( بسته به پارامتر های ورودی می تواند چند خط شود )
- تعریف تنظیمات اتصال به متد وب سرویس ، برای هر متد به صورت مستقل و جداگانه
امکانات فایل سیستم:
- ایجاد کلاس Path جهت سهولت به مسیر ها
- ساده تری حالت دسترسی به حافظه داخلی تنها با استفاده از یک متد
- دانلود فایل از Url
- Unzip کردن فایل در مسیر دلخواه
- ساخت Cache های مربوط به Web Service
ماژول Notification:
- طبیعتاً نمایش Notification
- دریافت Notification بدون استفاده از هیچ سرور ( یا سرویس ) خاص به غیر از سرور شخصی که ساخته می شود
- تنظیم زمان دریافت Notification ها با استفاده از وب سرویس و از راه دور
- فعال سازی Service مورد نیاز به محض Boot شدن اندروید
- ذخیره Notification های عرضه شده به دستگاه خاص در سمت سرور و عدم ارسال مجدد آنها
- باز کردن جزئیات بیشتر در برنامه با کلیک روی Notification یا ارجاء به لینک خاص در وب
رابط کاربری:
- وجود Splash Screen که قبلاً ذکر شد
- تعریف View ها بدون استفاده از فایلهای XML و صرفاً با استفاده از anko که کاملاً ماژولار خواهد بود
- بروز رسانی UI بدون آپدیت فایل apk و صرفاً با بروز رسانی فایلهای patch ( در قسمت بروز رسانی مطرح شد )
- وجود Drawer شامل لوگو و بخش بندی های مناسب
- وجود تنظیمات برنامه
- پنجره ساده ای درباره توسعه دهنده
- پنجره برای لیست سایر محصولات توسعه دهنده ( بروز رسانی از اینترنت )
- استفاده از Recycler View برای نمایش اخبار و انجام عملیات مربوطه پس از کلیک
سرور و وب سرویس:
- ساخت Server بر روی یک VPS
- توسعه وب سرویس بر اساس ساختار LEMP یا LAMP
- وب سرویس ها شامل
بروز رسان
تغذیه اطلاعات ( Notify ها )
وب سرویس سایر محصولات توسعه دهنده
وب سرویس تنظیمات عمومی ( و قابل کنترل از راه دور ) برنامه
عرضه:
- طبیعتاً sign و عرضه Release
- Obfuscate کردن کدها جهت جلوگیری از مشاهده Source توسط سایرین
شرایط و قیمت پیش فروش
زمان شروع عرضه آموزش:
21 تیر ماه 1398
زمان تکمیل آموزش:
21 مرداد ماه 1398
ساعات آموزش:
حدود 15 ساعت
پیش نیاز:
آموزش توسعه با کاتلین ( از همین سایت )
مبلغ پیش خرید:
تا 17 خرداد 150،000 تومان
از 18 خرداد تا 31 خرداد 200،000 تومان
از 1 تیر تا 21 تیر 250،000 تومان
از 21 تیر به بعد ( به قیمت لایسنس اصلی ) 300،000 تومان
نحوه پرداخت:
1- محاسبه مبلغ پیش خرید بر اساس جدول فوق
2- واریز به شماره کارت 6104337590623920 به نام بهنام آقاجانی
3- درج تاریخ، ساعت و کد واریز از طریق تیکت
بستر اجرایی:
Player اختصاصی سایت
بازگشت وجه:
در صورت پشیمانی از پیش خرید، تا قبل از اختصاص لایسنس ( 21 تیر 98 ) قابل استرداد می باشد
عدم تکمیل ظرفیت:
چنانچه پیش فروش تکمیل ظرفیت نشود، مبالغ پرداخت شده تا قبل از 21 تیر 98 به حساب خریداران عزیز واریز خواهد گردید
سلام استاد
- توی این دوره قصد دارید برنامه نویسی خود فریم ورک رو آموزش بدید یا نحوه کار با فریم ورکی که خودتون آماده کردید؟
- با توجه به اینکه آموزش ها بر پایه زبان Kotlin هستش جسارتا این آموزش زیر مجموعه دوره Kotlin قرار نمیگیره؟ اگر بله ، بنابراین کسانی که دوره Kotlin رو خریداری کردند این دوره رو هم باید خریداری کنند؟ و اگر خیر، برای دوستانی که دوره Kotlin رو هم خریداری کردند ، علاوه بر قیمتی که برای پیش فروش درج کردید تخفیفی به عنوان یک امتیاز بیشتر نسبت به سایرین در نظر نمیگیرید ؟
سلام وقت بخیر
در این آموزش از دیزاین پترن خاصی هم مثل MVP یا MVVM استفاده میشه؟
یه سوال کمی بیربط دارم
چرا اخبار تک خطی را آپدیت نمیکنید؟
مگر برای همین منطور توسعه داده نشدهاند
استاد سوال بازنویسی شد
ایا امکان ارسال فایل ضمیمه (zip ,...) همراه uncox Notify هست استاد عزیز
ممنون
سلام استاد اقاجانی
ممنون بابت این سرفصل اموزشی برای من به شخصه خیلی جذاب بود توضیحات البته کمی مبهم هم هست
ببینید مسئله ای که برای من جای ابهام داره اینه که تو این اموزش یاد میگیریم که چطور بدون اینکه apk جدید بدیم به کاربر اپ رو اپدیت کنیم ؟ خب در چه جد دستمون بازه ؟ در حدی که مثلا Ui رو عوض کنیم و یا اینکه کلا کد کاتلین بفرستیم واسه app و منطق اون اپ تو گوشی کاربر به طور عوض شه طبق کد جدید ؟
منظورتون ازین بروزرسانی مطمئنا در این حد نیست که اول برنامه با کانفیگی که میگیریم از وب سرویسی برنامه رو در جاهای محدودی ویرایش کنیم درسته ؟ کلا اگه حد و مرز این بروز رسانی رو با مثال شرح بدید ممنون میشم و اگرم زودترم بگین ک چه بهتر چون داره دیر میشه کم کم :))
راستی اینم بگید که میشه اون بروز رسان رو بقیه چیزهایی که با lamp پیاده میکنید رو node js هم پیاده کرد یا نه ؟
سلام استاد
خیلی ممنون از آموزش جدیدتون
فقط لطفا به جای شماره کارت از شماره شبا استفاده کنید یا حداقل شماره شباتونم درج کنید که کارمزدی موقع پرداخت به ما تحمیل نش
ممنون از شما
سلام استاد
ای کاش قسمتی از این آموزش رو به پرداخت درون برنامه ای و پرداخت از طریق کارت اعتباری و چگونگی عملکردش بپردازید
اگر امکانش هست برنامه نهایی uncox notify رو بصورت open source ارايه بدید
بی صبرانه منتظر شروع آموزش هستیم
استاد کاش یه دوره درباره data structures و algorithms برگزار میکردید
دوستان گرامی،
ممنون از حمایتی که برای این دوره شد و باعث دلگرمی بود. آموزش با تأخیر 2 روزه ریلیز شد و در حال حاضر 2 ساعت آموزش در سایت قرار دارد. باقی ساعت ها به مرور اضافه خواهد شد تا باعث کندی در روند پیشرفت شما نگردد.
ابزارهای اندروید استودیو و ... تا لحظه حاضر ( 22 تیر 1398 ) بروز شده است.
لایسنس های عزیزانی که پیش خرید کرده اند اختصاص یافت.
سلام و خسته نباشید
حالا که دارید دوره رو با قیمت اصلی خودش میدید لطفا مثل سایر دورهها امکان خریدش رو از طریق سایت هم قرار بدید تا بتونیم دوره رو خریداری کنیم. ممنون
دوستان گرامی
امروز 22 مرداد 1398 ، حدود 11 ساعت و نیم به آموزشهای Notify App اضافه شد و هم اکنون قابل دانلود می باشد.
آموزش در نیمه راه باز ضبط شد و از نظر کیفی بسیار با دقت تدریس شده است.
ساعات آموزش از حد اعلام شده ( 15 ساعت ) فراتر خواهد رفت و بخش های مانده بزودی عرضه خواهد شد.
با درود فراوان خدمت شما استاد عزیز امیدوارم تندرست باشین، میخواستم بدونم بخش پایانی آموزش ها که تکمیل می شود؟
با سلام و عرض ادب
ضمن تشکر از آموزش بسیار مفیدتون، میخواستم بدونم بخش notify کی ارائه میشه؟
عرض سلام و ادب و احترام خدمت استاد بزرگوار و دوستان عزیز
دوستان 13 ساعت اموزشی که استاد تا الان منتشر کردن از لحاظ بار علمی بسیار پر بار هستن و میتونید تا منتشر شدن اموزشهای تکمیلی اموزشهارو بارها و بارها ببینید و تمرین کنید، من به شخصه با اینکه خیلی دوست دارم زودتر اموزشها تکمیل بشن ولی حاضرم برای هر ساعت اموزشی که استاد بزرگوار ضبط میکنن هفته ها صبر کنم :) چون واقعا ارزششو داره.
با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان
سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز و همه دوستان
یه سوالی داشتم از خدمتتون جناب آقاجانی که البته شاید مربوط به این موضوع هم نباشه شاید هم مربوط به بحث anko باشه. میخواستم ببینم اپ هایی مثل فیلیمو چه جوری و با چه پلت فرم و زبانی ایجاد میشن. حتما عملکرد این اپ ها رو دیدین ولی چیزی که خیلی توجه منو توی این اپ ها به خودش جلب میکنه اینه که بدون آپدیت اپلیکیشن خیلی راحت و روان مثلا یه اسلایدر افقی به صفحه اول اضافه می کنن با یه عنوان مثلا فیلم های تماشا شده یا اکشن و... .
این نوع اپ ها در حال گسترش هستند و خیلی دوس دارم این نوع برنامه نویسی رو یاد بگیرم. شاید هم بگین که دارن با anko این کار رو انجام میدن. میخوام مطمئن بشم که با چه روشی انجام میشه. یکی از اپ ها رو مورد بررسی قرار دادم و api هایی که موقع بارگذاری صفحه میخونه رو دیدم. یه json متشکل از کلی لیست و آیتم به اپ ارسال می کنن و با همون دقیقا اپ رو شکل میدن.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. با احترام.
سلام، دوستان گرامی،
با تشکر از صبر شما در خصوص تکمیل این آموزش، به اطلاع می رسانم در تاریخ 28 دی ماه 1398 حدود 10 ساعت آموزش مشتمل بر 18 ویدئو اضافه گردید، که از تب اخبار آموزش قابل مشاهده است.
جز چند مورد بسیار جزئی، تمامی مباحث تکمیل شده است.
امیدوارم مفید واقع شود.
سلام استاد
ا ماژول Notification عرضه خواهد شد؟
سلام استاد ، با توجه به اینکه Anko دیگه Deprecate شده، لایبرری جایگزینی وجود داره برای ساخت UI یا باید باز به شیوه سنتی لایه هارو بسازیم؟ AndroidX امکان مشابه ای داره؟
پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .