آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

ويرايشگر "Persian Gulf" چه شد؟

Dadparvar  9 سال پیش  7 سال پیش
+1 0

سلام و عرض ادب

اوايل راه اندازي Unococoder فرموديد (جناب آقاجاني) كه در حال برنامه نويسي يك ويرايشگر قدرتمند و كامل با نام Persian Gulf هستيد. (آنطور كه در خاطرم مانده، گويا تصميم داشتيد بصورت اوپن سورس ارائه كنيد)

چند پرسش در اين زمينه:

  • فرآيند برنامه نويسي اين ويرايشگر تا كجا پيش رفت؟
  • آيا هنوز پيگير اين كار هستيد؟
  • تقريبا تا كي ارائه خواهد شد؟
  • آيا اوپن سورس خواهد بود؟

ممنون

+2 0
سلام جناب عظیمی.اگه اشتباه نکنم استاد به جایی رسیدند و گفتن که برنامه نویسی این سرویس خیلی عظیم تر از اون چیزی بود که فکرشو میکردن.فکر کنم برنامه نویسی این سرویس متوقف شد.حالا بازم نمیدونم این توقف دائمی هست یا نه (9 سال پیش)
+2 0
ممنون. اميدوارم پاسخ جناب آقاجاني مثبت باشه و كار ساخت رو ادامه داده باشند (براي اديتور سبك و پيشرفته اوپن سورس چه موردي رو پيشنهاد ميكنيد؟ نميخوام مثل بعضي اديتورهاي معروف زياد شلوغ باشه. چيزي در حد همين اديتور اينجا + امكان پيوست فايل يا عكس از داخل كامپيوتر) (9 سال پیش)
+1 0
بقول شما شلوغی زیاد باعث گیج شدن بیشتر کاربر میشه.پیوست فایل یا عکس خوبه.اینکه بتونیم کد های html متن درون ادیتور هم ببینیم میتونه مفید باشه.اضافه کردن ویدئو از سایت های اشتراک گذاری ویدئو (مثل اپارات) هم کاربردی هست (9 سال پیش)
+1 0
من از ویرایشگر ckeditor استفاده میکنم. خوبیش هم اینه که هم همه امکاناتی داره هم میتونید تعیین کنید کدوم کنترل هاش رو میخواید و مابقی رو میتوند حذف کنید (9 سال پیش)
+8 0
دوستان عزیز توجه فرمایید : بزودی در رخدادی عظیم (همان سورپرایز بزرگ) ویرایشپر خلیج فارس رونمایی خواهد شد . به کسی نگید من گفتم :) (9 سال پیش)
0 0
سلام دوستان عزیز آیا این ویرایشگر رونمایی شد ؟ در چه مرحله ایه ؟ (7 سال پیش)
+3 0
سلام ، ویرایشگر در اختیار مدیران سایت هست و در نسخه بعدی انجمن در اختیار کاربران نیز قرار خواهد گرفت. (7 سال پیش)
0 0
ما تا کی باید منتظر بمونیم که انجمن بروز بشه و این ادیتور کی قابل استفاده در پروژه های ماست؟ (7 سال پیش)
+1 0
اول از همه اینکه فکر میکنم آقای آقاجانی توضیحات لازم رو در رابطه با همه چیز دادن پس لطفا این لحن طلبکارانتون رو اصلاح کنید ، دوم اینکه ادیتور در اختیار کاربران برای پروژه هاشون قرار نمیگیرده و تنها یک ابزار هست که برای استفاده در سایت قرار خواهد گرفت . (7 سال پیش)
0 0
شما هم که به لحن همه میگید طلبکارانه! من فقط پرسیدم کی آماده میشه؟! من روی اوپن سورس بودنش هم حساب کرده بودم. (7 سال پیش)
+1 0
به نظر شما ما تا کی باید منتظر بمون لحنی غیر از این داره ؟ اصلا جایی مگه قولی میدن که سایت بروز بشه ؟ یه مواردی رو میگید آدم تعجب میکنه ، اینکه اوپن سورس باشه یا نه مشخص نیست ولی فعلا برنامه ای بر این موضوع نیست شما میتونید از ابزار های اوپن سورس مثل Ckeditor استفاده کنید که قوی هم هستند . (7 سال پیش)
+4 0
من فکر می کنم ما وقتی برنامه های توسعه مون رو برای دوستان مطرح می کنیم که بدونن اهداف ما چی هست، قلیلی از دوستان فکر می کنن که قول می دیم انجامش بدیم و چه جالبتر اینکه روش برنامه ریزی هم می کنن و انتظار دارن ما پاسخگو باشیم که چرا نشد. جناب Feasco ما گفتیم در حال توسعه چنین چیزی هستیم و شاید اوپن سورس بشه، بعد شما برنامه ریزی کردی روش و منتظر هستی؟! (7 سال پیش)
+8 0
اما در خصوص این ادیتور: این ادیتور همون سال پیش کارش تموم شد و تکمیل شد و هم اکنون هم در همین سایت در حال استفاده است ( ولی در بخش هایی که مربوط به مدیران و مدرسین میشه ) . ادیتور خیلی بهتر از اون چیزی که انتظار داشتم دراومد و هدف از ساختن این ادیتور استفاده آن در Wiki بوده که هنوز این سرویس راه اندازی نشده. اما اینکه اوپن سورس باشه و یا نه معلوم نیست، شاید بعد از ریلیز سرویس ویکی، این اتفاق بیافته ( بازم میگم معلوم نیست ) (7 سال پیش)
0 0
اولا اینکه خوشحالم جدیدا بیشتر در انجمن حضور پیدا میکنید؛ دوما اینکه من از tinymce استفاده میکنم و خودتون باید بدونید که من تاپیکی زدم که پلاگین های قدرتمند jQuery رو معرفی میکنم. اما اشتیاق دارم که دسترنج شما رو ببینم و لذت ببرم! سوما من خیلی شما رو دوست دارم و نمیدونم چرا فکر میکنید من طلبکارانه حرف میزنم و فکر میکنم صاحب سایت شدم! (فکر کنم انشاء من ضعیف هست! که نمیتونم منظورمو درست برسونم. شایدم اثرات بد اون تاپیک جنجالی در انجمن اندروید باشه) (7 سال پیش)
+1 0
اینکه شما در اکثر تاپیک ها مانند همان تاپیکی که مثال زدید فعالیت دارید کاملا مشخص کننده همه چیز هست و همیشه و لحن اعتراض متاسفانه مطالبتون رو مینویسید . اگر واقعا اعتراضی در کار نیست پس مشکل از لحن بیان هست و باید برید تمرین کنید. این موضوع رو هم لطفا ادامه ندید که وقت ما بسیار محدود هست . (7 سال پیش)
0 0
لینک تاپیک من لینک (7 سال پیش)
+5 0
یک محدودیتی که در رسانه های نوشتاری وجود دارد که شاید مزیت باشد به نوعی، این است که از چهره شما، لباس شما، حرکات بدن شما در حین مکالمه، استنباطی در خصوص شخصیت و کلام شما صورت نمی گیرد، بنابراین حتی یک کلمه در یک جمله می تواند قضاوتی در خصوص همه اینها بوجود بیاورد. مثلاً «ما تا کی باید منتظر بمونیم» رو میشه به جمله زیباتری مثل «بسیار مشتاق دیدن این ادیتور هستیم» یا «ما دوست داریم زودتر ادیتور شما رو ببینیم» و ... پس به ما هم حق بدید که قضاوت اشتباه در خصوص متن شما بکنیم. (7 سال پیش)
+1 0
چشم استاد؛ حتما دقت خواهم کرد :-) (7 سال پیش)
 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
علی  7 سال پیش
0 0

دوستان چجوری میشه توی ادیتور هم بشه متن وارد کرد و هم قطعه کد. دقیقا مثل این ادیتور همین سایت. ادیتور من یا میشه فقط کد باشه یا فقط متن. کسی با summernote کار کرده ؟

 <div style="margin-bottom:60px ;height:auto;">
<div class="drtl tar" id="summernote"></div>
</div>
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.3/jquery.min.js"></script>
<script src="http://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/summernote/0.7.0/summernote.js"></script>
<script>
$(document).ready(function() {
var options = {
height: 300,
placeholder: 'جواب خود را در این قسمت بنویسید ...',
toolbar: [
['style', ['bold', 'italic', 'underline', 'clear']],
['fontsize', ['fontsize']],
['color', ['color']],
['para', ['ul', 'ol', 'paragraph']],
['insert',['ltr','rtl']],
['insert', ['link','picture', 'video', 'hr']],
['view', ['fullscreen', 'codeview']]
]
};
$('#summernote').summernote(options);
});
</script>
+1 0
من برای پروژه ای که اخیرا در دست دارم از summernote به خاطر سبکی که داره استفاده کردم ولی الان متوجه نکته شما شدم :) تست نکرده بودم قسمت کدرش رو - ولی خب تو این پروژه پیش رو کسی قصد هم نداره کد وارد کنه . من پیشنهاد میکنم برای اینکار از tinymce یا CK EDITOR استفاده بکنید. (7 سال پیش)
0 0
دوست عزیز tinymce و ck editor هردو دقیقا این مشکل را داشتند. بنظرم این یک راه حل دیگر دارد. هنوز موفق نشدم حلش کنم. سخت شد (7 سال پیش)
+5 0
البته بهتر هست برای این موضوع تاپیک دیگری باز کنید که سئوال در آن مشخص باشد. اما در خصوص ادیتور Persian Gulf باید بگیم که این ادیتور با هیچ چیزی هیچ مشکلی نداره و در واقع ساختار آن با تمام ادیتور های موجود فرق می کنه و همینطور طریقه استفادش. مشابه این ادیتور فعلاً وجود نداره و با برنامه نویسی Plugin ها امکاناتش افزایش پیدا می کنه. پس از ریلیز این ادیتور در سرویس Wiki بیشتر متوجه منظور من خواهید شد. (7 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .