آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

وارد کردن اطلاعات از Excel به SQLite (آموزشی)

gadolf  5 سال پیش  5 سال پیش
+3 0

شاید شما داده‌هایی داشته باشید که نیاز به آپدیت نداشته باشند و یا داده‌های اولیه دیتابیس شما بسیار حجیم است و وارد کردن اطلاعات توسط محیط برنامه‌نویسی واقعا طاقت‌فرسا باشد. بنابراین بهتر است فایل دیتابیس مورد نظر را از قبل ساخته و سپس در نرم‌افزار مورد استفاده قرار دهید. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

برای اینکار ابتدار نرم‌افزار Ron's Editor را دانلود کرده و مانند شکل زیر یک Document جدید بسازید.

اکنون می‌توانید ستون‌های اضافی را حذف کرده و برای ستون‌های باقیمانده اسم و نوع داده ورودی را تعیین کنید.

اکنون می‌توانید داده‌ها را از اکسل یا یک محیط استاندارد به صورت چند ستونی و چند سطری کپی کرده و در اولین سلول این جدول کپی کنید.

پس از دخیره کردن، فایلی با اسم دلخواه با پسوند csv ذخیره خواهد شد که قابل import شدن به سایر نرم‌افزارهای بانک اطلاعات است.


اگر از نرم‌افزار DB Browser for SQLite استفاده می‌کنید، ابتدا باید یک دیتابیس جدید بسازید و سپس اطلاعات فایل csv را وارد این دیتابیس کنید.

دقت کنید که گزینه Field separator باید ویرگول باشد.

توجه: داده‌ها به صورت رشته (TEXT) وارد نرم‌افزار DB Browser for SQLite می‌شوند، بنابراین باید مجدداً نوع داده‌های عددی را به INTEGER تغییر داد. برای تغییر نوع داده (غیر از رشته)، ابتدای جدول مورد نظر را انتخاب کرده و روی Modify Table کلیک کنید، در پنجره باز شده می‌توانید نوع پارامترهای ورودی را تغییر دهید. (پس بهتر است در هنگام ساخت فایل csv به نوع داده توجه نداشته باشید تا دوباره‌کاری صورت نگیرد)

اکنون تغییرات را ذخیره کرده و فایل دیتابیس موردنظر را (که با پسوند sqlite ساخته‌اید) در نرم‌افزار خود وارد کرده و استفاده نمایید.

+1 0
دستتون درد نکنه. کاربردی بود. (5 سال پیش)
 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .