آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

ایمیل اسپم چیست؟ و چرا برای ما حساس است؟!

uncocoder  8 سال پیش  5 سال پیش
+18 0

سلام

تعدادی از کاربران متأسفانه کاربرد Spam ( اسپم ) کردن ایمیل را نمی دانند و فکر می کنند اگر تمایل به گرفتن ایمیلی ندارند باید آنرا Spam کنند. لذا در این تاپیک آنرا توضیح داده ایم.

 

اسپم یعنی چه

Spam در ایمیل یک معنی تهاجمی از طرف ارسال کننده ایمیل و یک معنی تدافعی از طرف اسپم کننده ایمیل دارد به این معنی که ارسال کننده ایمیل بدون توجه به حریم خصوصی یک ایمیل اقدام به ارسال ایمیل ناخواسته کرده ( تهاجم ) و کاربر با یک عمل تدافعی اقدام به دفع این تهاجم می کند.

 

مصادیق اسپم چیست؟

  • ارسال ایمیل از طرف سایت هایی که اصلاً در آن عضو نیستید.
  • ارسال ایمیل از طرف گروه های خاص یا ایمیل های شخصی که در آنها عضو نیستید یا او را نمی شناسید.
  • ارسال ایمیل از طرف سایت یا گروهی که در آن عضو هستید ولی به این سایت گفته اید که تمایلی به دریافت ایمیل هایش ندارید ( از طریق unsubscribe ) کردن
  • ارسال ایمیل های مکرر و مزاحم از طریق سایت هایی که عضو آن هستید و متأسفانه لینک unsubscribe ( عدم اشتراک ) در آن تعبیه نشده است.

 

آیا اینها اسپم محسوب می شوند؟

  • ارسال کد فعال سازی حساب
  • ارسال کد بازنشانی رمز عبور
  • ارسال پیام از طریق تماس با ما
  • ارسال فاکتور خرید و اطلاعات رهگیری
  • ارسال حداکثر یک ایمیل در ماه از طریق سایتی که در آن عضو آن هستید.

مطمئناً خیر.

 

اسپم کردن یک ایمیل چه ضررهایی دارد؟

در واقع ضررهای آن تنها برای ارسال کننده ایمیل است به این شکل که وقتی شما یک ایمیل را اسپم می کنید، به سرویس دهنده ایمیل خودتان اعلام می کنید که این دامنه مزاحم من شده است. از طرفی منبع ارسال کننده ایمیل هم سرویسی دارد که به او هم اعلام می شود این دامنه مزاحم کاربران شده است. وقتی این تعداد اعلام مزاحمت ها بیش از 0.4 درصد ( یعنی از هر هزار ایمیل 4 ایمیل ) باشد ، آن دامنه در بعضی دیتابیس ها به عنوان مزاحم شناخته می شود و از این پس ایمیل های وی بجای ورود به فولدر Inbox به فولدر Spam وارد خواهد شد.

این ضرر برای دامنه ای معتبر، بسیار گزاف بوده و چنانچه آن دامنه درست عمل کرده باشد و ایمیل هایش از مصادیق اسپم نبوده باشد، برای صاحبانش اتفاقی دردناک رخ داده.

 

آیا صاحب یک دامنه می تواند بفهمد که ایمیل هایش اسپم می شوند؟

بستگی به صاحب دامنه، منبع ارسال کننده ایمیل و برنامه نویسی آن سایت دارد. در خصوص ما ، بله ما می توانیم و از آنجاییکه ایمیل های ما از مصادیق اسپم نیست و سایت و دامنه خودمان را دوست داریم، اجازه نمی دهیم که کاربر با زدن گزارش Spam نادرست این ضرر با برای ما به ارمغان بیاورد.

 

لذا از آنجاییکه ایمیل ها ما از مصادیق اسپم نیست، چنانچه گزارش Spam به ما ارسال شود، به سرعت به آن واکنش نشان می دهیم و دسترسی آن حساب را متأسفانه مسدود خواهیم کرد و باز شدن آن منوط به انجام بازپس گیری گزارش Spam خواهد بود که گاهاً ممکن نیست.

 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
زرچی  5 سال پیش
+2 0

اولا که ایمیل های اطلاع رسانی که از طرف سایت شما برای ما ارسال می شود لینک غیرفعال سازی ندارد و این باعث میشود که برای گیرنده ی آن مزاحمت ایجاد شود و درنتیجه چاره ای جز اسپم کردن آن نداشته باشد.
ثانیا فکر میکنم این که اسپم کردن گیرنده را تحت نظر دارید نقض حریم شخصی او بوده و غیرفعال سازی حساب او در نتیجه ی این اسپم کردن، عادلانه نیست.

 

+1 0
هر فرد یا افرادی که قانونی و در چهارچوب اصول مورد تأئید مراجع ذیربط صاحب امتیاز و یا تخصص خاصی باشند و خدماتی ارائه دهند، بالطبع سیاست هایی را طبق خط مشی خودشون وضع می کنند؛ حالا؛ اگه به مذاق کسی خوش نمیاد میتونه از شرکت یا تیم فنی سرویس دهنده دیگه ایی استفاده کنه... یکم کمتر پُررو باشیم جامعه بهتر و هنجارمدارتری خواهیم داشت.... (5 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .