آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

صفر تا صد؟ يا فريمورك؟

Dadparvar  9 سال پیش  7 سال پیش
+1 0

سلام و عرض ادب

من مدت ها از فريمورك هاي موجود استفاده مي كردم. اما يكروز با صحبتي هم كه با جناب آقاجاني داشتم، تصميم به نوشتن سيستم هام از پايه توسط خودم گرفتم. مشكلي نيست. اما واقعا زمان بر هست. پيشنهاد شما در اين زمينه چي هست؟ (پيشنهادهاي مستدل. نه نظرات شخصي.)

و همچنين درصورت امكان يك مقايسه منطقي بين YII و LARAVEL و CodeIgniter انجام بديد تا مزايا و معايب هركدوم معلوم شه و بشه در نهايت يكي رو بعنوان بهترين انتخاب كرد (ميدونم بهترين معناي مطلق نداره. اما بهتري نسبي ابتدايي شايد پذيرفته باشه)

در پايان اگر پيشنهادي در مورد فريموركي داريد ممنون ميشم ذكر بفرماييد

ممنون

+3 0
زمان ثابت کرده انسان راحت طلب هست :| من پیشنهاد میکنم فریمورک خودتون رو بنویسید . (9 سال پیش)
+2 0
من قبلا از فریمورک کداگنایتر استفاده می کردم، اما بعد از آشنایی ام با لاراول فهمیدم کداگنایتر فقط جهت را اندازی یه برنامه نویس واسه کار هست، من خودم لاراول رو پیشنهاد میدم، شما بجای اینکه وقتتون رو بزارید روی یه فریمورک اختصاصی، وققتون رو صرف کار و مشتری میکنید، بر فرض شما فریمورک اختصاصی خودتون رو نوشتید و جواب هم داد اما بعد از یه مدتی اون خط کدهایی که واسه فریمورک نوشتید قدیمی خواهد شد و کارایی خودش رو نداره، اما با لاراول شما براحتی میتونید با یه دستور ساده در cmd فریمورک رو بروز کنید و همچنین لاراول کتابخانه های خیلی زیاد و کاربردی داره، با لاراول میتونید یه فرم ثبت نام رو با 5 خط کد بنویسید . (9 سال پیش)
+3 0
قطعا فریمورک راه حل های بهتر و سریعتری داره و زودتر هم به نتیجه میرسه.اما یک نکته وجود داره اونم تنبل کردن برنامه نویس.کسی که اسمش برنامه نویسه باید از قدرت خوبی در pure php برخوردار باشه.استفاده از فریمورک در هر پروژه ای خوب نیست.فریمورک سنگین تر از کدی که خودت مینویسیه و خیلی از پروژ ها سرعت بالا رو میطلبن.بد نیست برنامه نویس با یک فریمورک قدرتمند آشنا بشه و خودش فریمورکی اختصاصی بنویسه. yii , laravel فریمورکای محبوبی هستن.و این امکاناتی که دوستمون گفتن در جفتشون وجود داره.بتازگی فریمورک yii نسخه ی 2 هم اومده.لینک performance این فیمورکو ببینید. لینک (9 سال پیش)
+1 0
ممنون. ببینید دوستان، من یک برنامه نویس نیستم. و نخواهم شد. چرا که اصلا فعالیت بنده و رشته تحصیلی من چیز دیگری هست (حقوق - تجارت بین الملل) و فعالیت های من هم با محوریت حقوق هست. اما دلیل اینکه نیاز و علاقه دارم برنامه نویسی رو یاد بگیرم فقط و فقط این هست که میخوام افکارم رو به عمل تبدیل کنم. در جامعه حقوقی کشور (که خیلی عقبه از نظر انفورماتیک) قدمی رو به جلو بردارم و هرچه بیشتر با دنیای انفورماتیک آشنا کنم تا سرعت پیشرفتش بالا بره. با ساختن بستر های مناسب و طراحی سیستم های کارا، بجای اینکه همه امور دستی شه، خیلی باسرعت پیش بره. (پس من کارم این نخواهد شد که سفارش بگیرم و طراحی کنم و بدم به مشتری نتیجه رو. بلکه سیستم های توی ذهن خودم که البته کاربردهای متنوعی دارند رو طراحی خواهم کرد و ارائه خواهم کرد.) حالا این سیستم ها میخوام مناسب باشند و البته سریع هم تموم شن (چون من اگر بخوام یه ایده رو به عمل تبدیل کنم و ناچار شم از صفر همه چی رو شروع کنم بنویسم طبیعتا هر ایده م حداقل دوسال زمان میبره تا یه شروع خوب داشته باشه.البته ساخت یه سایت ساده منظورم نیست.یه اپ تحت وب با اهداف خاص منظورمه) . حالا با این اوصاف و با توجه به هدف من (که نمیخوام شغلم برنامه نویسی شه. بلکه صرفا برای تبدیل افکارم به واقعیت در پی برنامه نویسی ام) پیشنهادتون چی هست؟ (لطفا کامل توضیح بفرمایید.من از پاسخ شما نمیخوام ببینم که اصلا برنامه نویس بشم یا اینکه نه، برم یکی رو استخدام کنم برام کارامو انجام بده. نه. من انتخابم معلومه. میخوام خودم انجام بدم.حالا روش کار رو از شما میخوام در قالب دیدگاه ارائه کنید که صفرتاصد باشه یا استفاده از فریمورک. و اگر دومی مدنظرتون هست، کدوم و چرا؟) ممنون (9 سال پیش)
+2 0
فریمورک زمان انجام پروژه رو به حداقل میرسونه و اگر پروژه ای که با php در چندین ماه قرار باشه انجام بدید , میتونید با فریمورک این زمانو خیلی کمتر کنید.فریمورک خیلی از کدهارو generate میکنه.بدون حتی کد نویسی خاصی.اما یاد گرفتن یک فریمورک نیاز به این داره که درک خوبی از شی گرائی و mvc و تا حدودی معماری های دیگه داشته باشین. (9 سال پیش)
0 0
اگه هیچ فریمورک آماده ای رو بلد نباشیم و به فریمورک اختصاصی خودمون اکتفا کنیم، شانسی برای استخدام و درآمد بالا خواهیم داشت؟ (7 سال پیش)
+1 0
شما میتونی یکبار فریمورک اختصاصی خودتون رو بنویسید و بعد تو پروژه های بعدی از همون فریمورک و ساختار اصلیش بهره ببری - مهم اینه که میدونی پروژت از پایه چجوری کار میکنه و ساختارش چجوریه و همینطور قابلیت توسعه راحت تری داره (7 سال پیش)
 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
Hossein Kurd  7 سال پیش
+3 0

سلام

یه جاهایی به خاطر زمان و هزینه به صرفه نیسمت از صفر تا صد پیاده کنی

اما گاهی ارزشمندی پروژنه این رو می طلبه که از بصفر کد بزنی

 

اما سعی کن فریمورک اختصاصی داشته باشی

هرچند ممکنه مشتری با اون مخالفت کنه (چون فقط خودت می دونی اونتو چکار کردی)


پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .