آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

آموزش آپدیت و یا نصب SDK به روش دستی و دور زدن تحریم

MeHDi  9 سال پیش  9 سال پیش
+3 0

همانطور که همه ما میدونیم متاسفانه گوگل ایران را برای دلوپرها کاملا تحریم کرده و در بیشتر مواقع دسترسی به موارد مورد نیاز بسیار سخت و طاقت فرسا میباشد.

یکی از موارد مهم در برنامه نویسی اندروید داشتن SDK به روز میباشد تا بتوان بدون مشکل برنامه ها را توسعه داد. اکثر افراد در دانلود با خود SDK مشکل دارن و فایلهای با حجم ۲ مگابایت را هم ممکنه بیشتر از چندساعت طول بکشه که دانلود و نصب کنه.. (تازه اگه وسط کار قطع بشه که دیگه هیچ..!!) همچنین هرچقدر هم سرعت و پهنای باند بالایی داشته باشیم بازم با داشتن قند شکن بازم سرعت دانلود در SDK بسیار پایینه... (برای من که اینطوریه .. بقیه را نمیدونم!)

یکی از روشهایی که من استفاده کردم دانلود مستقیم از سرور خود گوگل میباشد که فایلهای زیب را دریافت میکنم و در پوشه مربوطه extract میکنم.

حالا روش پیدا کردن آدرس فایل:

بعد از اینکه SDK را اجرا کردید شروع به جستجو برای یافتن آپدیتها و یا موارد جدید میکنه. تمامی این آدرسها در پوشه Cache واقع در پوشه SDK خود و بعد پوشه .android میباشد. (البته ممکنه برای بعضی از دوستان در درایو ویندوز و پوشه USER و بعد پوشه مربوط به اکانت ویندوز خود و .android باشه) در صورتی که این پوشه را پیدا نکردید حتما از جستجوی ویندوز استفاده کنید.

در این پوشه کلی فایل XML هست که نام فایل و کد آن در این فایلها ذخیره شده. نحوه جستجو بدین شکله که باید یکی فایلها را ببیند و یا استفاده از برنامه هایی مانند notepad++  و یا برنامه محبوب من sublime می باشد. (این برنامه فوق العاده اس و یک IDE بسیار پرقدرتیه که کلی پلاگین نیز براش هست)

از طریق گزینه find in faile در هر دو برنامه این پوشه را انتخاب کنید و کد مربوطه را بهش بدید. حالا کد کجاست الان بهتون میگم.

وقتی در SDK اون مواردی را که میخواید نصب و یا آپدیت کنید را انتخاب کنید کلید install ...pakage... را بزنید. طبق تصویر زیر کد مربوطه و حتی پوشه نصب را میشه پیدا کرد.

حالا کافیست این کد را از طریق برنامه های ذکر شده در بین فایلها جستجو کنید تا فایل مربوط به اونو پیدا کنید. 

 

نام فایل را کپی کنید و در انتهای مسیر زیر قرار دهید.

 dl-ssl.google.com/android/repository/

و فایل را با لینک مستقیم از طریق دانلود منجر مثل IDM دانلود کنید (حتما باید از قند شکن استفاده شود) و بعد از اتمام دانلود در پوشه مربوطه کپی کنید.

 

امیدوارم که توضیحات کامل باشه و مشکل دوستان برطرف گردد.

 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .