آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

کسب درآمد از برنامه های رایگان حاوی تبلیغات در گوگل پلی ( به همراه مثال)

developergate  9 سال پیش  9 سال پیش
+26 0

 از 2 هفته پیش که فعالیت رسمی دولوپرگیت شروع شده, دوستان بسیاری برای ثبت اپلیکیشن و یا دریافت اطلاعات فنی با ما تماس گرفتند. بیشتر دوستان تمایل داشته و دارند که برنامه خود را به صورت پولی در گوگل پلی ثبت کنند. با توجه به اینکه بیشتر برنامه های یاد شده دارای نمونه های مشابه خارجی بوده که به صورت رایگان در گوگل پلی قابل دسترسی است و علی رغم تاکید های مکرر تیم دولوپرگیت، دوستان همچنان اصرار به انتشار به صورت پولی را درخواست می کنند. براساس تجربه چندین ساله ما در در بازار گوگل پلی به عنوان توسعه دهنده این گونه موارد متاسفانه به موفقیت ولو اندک منتهی نخواهد شد.

با توجه به اینکه اکثریت دوستان برنامه نویس با سیستم گوگل پلی و شرکت گوگل آشنایی ندارند و منابع معتبر فارسی در این زمینه در اینترنت موجود نیست.تیم دولوپرگیت لازم دید سیستم کاری اپ های رایگان همراه با تبلیغات را به صورت مفصل برای شما دوستان برنامه نویس داخل ایران که علاقه مند به فعالبت در بازار های جهانی مانند گوگل پلی هستند تشریح کند.

اولین مورد و شاید مهم ترین مورد

 "سیستم کار گوگل کاملا با چیزی که شما در ایران تجربه می کنید متفاوت است"

اما درمورد موضوع تبلیغات:

قرار دادن تبلیغات درون برنامه یکی از بهترین راه های ایجاد درآمد است. شما نیازی ندارید با جایی قرارداد داشته باشید. تنها چند خط  کد به برنامه خود اضافه میکنید و گوگل تبلیغات را مستقیم روی اپ شما نمایش میدهد. وقتی کد شما حاوی تبلیغات باشد،گوگل به صورت خودکار از روی اسم پکیج می تواند اکانتی که اپ را منتشر کرده است را پیدا کند و درآمد تبلیغات را برای آن اکانت منظور کند. حتی کاربر به دسترسی شبکه و اینترنت نیز نیاز ندارد! کاربر از برنامه رایگان حاوی تبلیغات در حالت آفلاین استفاده می کند و این سرویس گوگل پلی است که که به محض اتصال با اینترنت، با سرور گوگل ارتباط برقرار کرده و بسته به نوع تبلیغ و میزان بازید مبلغی را به برنامه شما اختصاص میدهد (با استفاده از کانکشن IPC). این کار تماما اتوماتیک است تماما توسط گوگل صورت می گیرد.

مراحل کار به طور خلاصه به این شکل عمل می شود:

Google ---> AdMob Service ---> Your APP


منظور ما از درآمد از راه تبلیغات حدودا چقدر است؟

این اپ را ملاحضه کنید که حدود 11 روز پیش منتشر شده است لینک:
و تا به حال بین یک میلیون تا پنج میلیون بار دانلود شده است. با فرض حداقل یک سنت درآمد از هر بار دانلود شدن، این گروه ظرف ۱۱ روز حداقل  10،000 دلار تا 50,000 دلار درآمد داشته است!

یا این مورد: لینک

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ketchapp.stickhero

این اپ در کمتر از 30 روز بیشتر از 8 میلیون بار دانلود شده است. طبق تجربه ما برنامه نویس های این کار درآمدی در حدود یک هزار تا سه هزار دلار در روز دارند.

و حالا این اپ را ببینید لینک
این اپ تقریبا ۲ سال است که منتشر شده قیمتی حدود ۹ دلار دارد و بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بار دانلود شده است. در بهترین حالت این اپ در طی دو سال تنها در حدود 50،000 دلار درآمد داشته است.

شما کدام را ترجیح می دهید؟

 

برای اضافه کردن تبلیغات هر چه نیاز داشته باشید در لینک پیدا میکنید.

چنانچه به لینک بالا دسترسی ندارید و یا نیاز به راهنمای فارسی دارید, فایل های آموزشی گام به گام فارسی در حال تکمیل است به زودی در سایت دولوپرگیت منتشر خواهد شد.

 



 برای این سوال 13 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
nimar  9 سال پیش
+3 0

سلام

من تو یه موضوع مشکل دارم

اونم اینکه بر اساس هر بار نمایش درامد خواهد داشت یا بر اساس هر بار کلیک کاربر؟

 سوال بعدی اینکه میشه برنامه های به این سبک رو تو بازار هم منتشر کرد؟ یعنی اگه برنامه از کافه بازار هم دانلود بشه میشه تبلیغات گوگل نمایش داده بشه و کسب درامد داشته باشه تو حساب google play؟

ممنون و موفق باشید

پاسخ به سوال 
developergate  9 سال پیش
+3 0

هر دو. درآمد حاصل از تبلیغات در مرحله نخست براساس هر بار نمایش محاسبه می شود. در صورت کلیک کاربر به روی تبلیغ، مبلغ دیگری به مبلغ اولیه  افزوده خواهد شد.در مورد سوال دوم, متاسفانه امکان ندارد. برنامه باید در گوگل پلی ثبت شده باشد و درآمد براساس بازدید و استفاده کاربران گوگل پلی محاسبه خواهد شد.

+1 0
سلام. نقش شما در انتشار این سبک برنامه های چیست؟ یعنی من الان یه برنامه دارم و میخوام به صورت رایگان ولی با تبلیغات داخل گوگل پلی عرضه کنم. ممنون میشم مراحل کار رو به صورت قدم به قدم بنویسید. و اینکه من چه کارهایی باید انجام بدم و شما چه کارهایی انجام میدید؟کلا پروسه رو به صورت مرحله ای از صفر تا اینکه من پول به حسابم ایرانم واریز میشه لطفا بنویسید. (9 سال پیش)
+1 0
دولوپرگیت نقش تسهیل کننده را با توجه به شرایط تحریم و ممنوعیت مبادلات مالی با ایران دارد. برای اطلاع از شرایط و نحوه کار لطفا به بخش سوالات متداول سایت دولوپرگیت مراجعه کنید. راهنمای گام به گام فارسی استفاده از تبلیغات تا فردا عصر در سایت ما قرار خواهد گرفت (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
احمد اسدی  9 سال پیش
+1 0

ممنون از @developergate عزیز بخاطر به اشتراک گزاری اطلاعات مفیدشون.

شما عرض کردید که نرم افزار MAPS.ME–Offline Maps & Routing در کمتر از 11 روز بین 1 تا 5 میلیون بار دانلود شده.

و اما سوال؛ آیا این نرم افزار برای بالا بردن آمار دانلودها، تبلیغاتی هم برای خود داشته ؟ یا اینکه ایده ی این نرم افزار مبتکر بوده ؟

و اینکه، گوگل پلی که هیچ بخشی بنام "آخرین برنامه های اضافه شده" نداره،  پس کاربرا چطور نرم افزارهای مارو میبینن ؟ با جستجو ؟ یا اینکه گوگل بر اساس کیفیت برنامه ها، میاد در بخش ها به دید کاربرا قرار میده ؟

 

+3 0
بخش تازه ها در گوگل پلی وجود داره ولی چون ما تحریم هستیم برای ما قابل دیدن نیست . ضمنا بسته به هر کشوری این لیست تغییر خواهد کرد (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
developergate  9 سال پیش
0 0

احمد عزیز . هر دو مورد . نرم افزار اشاره شده دارای نمونه های مشابه می باشد که به صورت پولی در گوگل پلی موجود است. ایده برنامه نویس مبتکرانه بوده اما تنها نمونه موجود نبوده. صد در صد بدون تبلیغات این برنامه امکان رسیدن به موقعیت کنونی را نداشته.

علی رغم تصور شما گوگل پلی دارای بخش تازه ها می باشد ولی به دلیل اینکه در هر ساعت صدها برنامه از سرتاسر دنیا در آن منتشر می شود برنامه شما در زیر برنامه های جدید مدفون خواهد شد. با تبلیغات و آمار دانلود و نظرات کاربران برنامه شما در لیست بالا خواهد آمد. شما به عنوان برنامه نویس شناخت کافی از ایندکس گوگل دارید نحوه کار در گوگل پلی هم به همین صورت می باشد. معرفی برنامه در فروم ها، کانال های یوتوب و سایت های معروف که به معرفی روزانه اپلیکیشن های جالب می پردازند راه دیگری برای دیدن شدن برنامه شما می باشد.  

+1 0
میتوانید از سایت هایی همانند این سایت برای بالا بردن دانلود برنامه در گوگل پلی استفاده کنید : لینک (9 سال پیش)
0 0
سلام حامد جان از این سایت استفاده کردی ؟ و میتونید چه جوری هست ؟ قسمت و ... ؟ (9 سال پیش)
0 0
سیستم این سایت های به این صورت هست که شما مبلغی بر اساس تعرفه های خودشان پرداخت میکنید و آنها برنامه شما را مثلا 50 هزار بار دانلود میکنند و رتبه دانلود برنامه شما را بالا مبرند. (9 سال پیش)
0 0
حامد جان این راه غیرقانونی است و مطابق توافقنامه گوگل و برنامه نویس ممنوع می باشد. (9 سال پیش)
0 0
اصلا غیرقانونی هم نبود که داره این همه پول بده!!! ارزون ترین قیمتش 20 هزار دلار هست تازه برای تاپ 50 !!!!! (9 سال پیش)
0 0
بخش آموزش قدم به قدم ایجاد اپ همراه با تبلیغات در گوگل پلی به فارسی در سایت دولوپرگیت قرار داده شد (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
sadra  9 سال پیش
0 0

شرمنده سوالی داشتم ، در مورد admobile  گوگل می باشد ، منظور از این تبلیغ در گوشی همان تبلیغات گوگل ادسنس می باشد؟ و  گوگل برای دادن این تبلیغات مبایلی آیا مثل شرایط ادسنس بر خورد می کند ؟

 

پاسخ به سوال 
developergate  9 سال پیش
0 0

صدرا عزیز. به مورد خوبی اشاره کردی. هم بلی و هم خیر! از لحاظ تکنیکی و فنی یکسان نیستند اما در مواردی مشابه هستند. برای اطلاعات بیشتر  به لینک زیر مراجعه کنید

پاسخ به سوال 
sadra  9 سال پیش
0 0

گوگل اگر بخواد مثل شرایط ادسنس به یک اپلیکیشن ad  بده یا نده که شرایطش کلی فرق می کنه !!!؟؟ توی ادسنس که هر سایتی رو قبول نمی کنه  !!! و اگر احساس کنه که یوزر از روی عمد بر روی تبلیغات کلیک کرده ( INVALID CLICKS )  حساب  برای برای همیشه DISABLE  می کنه و موجودیش هر چه قدر باشه که برای خودش بر میداره !!! و همچین   صاحب APP  که با یک آدرس پستی و مشخصات حساب بانکی ADS  از گوگل گرفته برای همیشه میره توی  BLACK LIST  گوگل به عبارتی گوگل به چنین شخصی با این آدرس پستی و مشخصات حساب دیگه ADS  نمیده ، در ضمن گوگل به سایتی ADS  میده که بازدید مناسب داشته باشه  که ممکن این امر برای  APPS  ممکنه صدق کنه ، پس اگر مثل شرایط ادسنس بخواد با  ADMOBILE  رفتار کنه باید گفت که 1 : گرفتن همچنین تبلیغاتی برای ADMOBIL  بسیار مشکله 2 : از همه مهمتر حفظ  و نگه داشتن این تبلیغات و رعایت تمام پالیسی های گوگل بسیار سخت است .

 لطفا در مورد تبلیغات ADMOBIL دقیقا اطلاع رسانی کنید  که اگر شرایطش مثل ADSENSE  باشه که موفقیت تو این مورد بسیار بسیار کم می شود .

پاسخ به سوال 
developergate  9 سال پیش
+1 0

صدرا، من متوجه منظور شما نشدم. برخلاف بازار داخلی در گوگل پلی اپ را یک نفر و تنها یک بار می تواند دانلود کند. سیاست گوگل اینطور که شما نوشتید نیست، حداقل براساس تجربه شخصی ما در این چند سال. در صورتیکه لینک یا اطلاعات دیگری در زمینه ای که اشاره کردید دارید لطفا معرفی کنید.

پاسخ به سوال 
sadra  9 سال پیش
0 0

مگر بعد از اینکه یک اپ در اپ استور گوگل گذاشته میشه و توسط یوزرهای مختلفت در سراسر دنیا استفاده میشه گوگل روش تبلیغ نمیزاره ؟ منظورم این بود که اگر گوگل برای دریافت این  تبلیغ مانند شرایط تبلیغات ادسنس بخواد عمل کنه ، شرایطش بسیار سخته و همچنین  رعایت پالیسی های گوگل برای حفظ این تبلیغ  و درآکد حاصل از آن بسیار سختر 

 

پاسخ به سوال 
developergate  9 سال پیش
+1 0

نه صدرا جان . سیستم تبلیغات برای اندروید مثل شرایط گوگل ادسنس که برای وب سایت ها هست نیست. شما دخالتی در اون ندارید و گوگل براساس استاندارد کاری متفاوتی عمل می کنه. برای گوگل ادسنس همون طور که اشاره کردی صاحب وبسایت شایدبه بطور عمدی روی تبلیغ کلیک کنه اما در مدل اندروید تبلیغ برای کاربرانی که اپ شما رو دانلود کردن نمایش داده میشه که هر کدوم شناسه منحصر به فردی دارند  . شما امکان مداخله و افزایش بازدید ندارید چون تبلیغ برای شما نمایش داده نمی شه . فردا اطلاعات کامل به فارسی در سایت قرارداده میشه و شما می تونید اطلاعات بیشتری از نحوه کار این سیستم پیدا کنید

پاسخ به سوال 
developergate  9 سال پیش
+1 0

بخش آموزش قدم به قدم  ایجاد اپ همراه با تبلیغات در گوگل پلی به فارسی در سایت دولوپرگیت قرار داده شد

پاسخ به سوال 
mohsen-jj  9 سال پیش
0 0

سلام خسته نبایبد .
1- قسمت بلاگ آموزششتون مشکل داره باز نمیشه .
2- شما در قسمت سوال های متداول این نوشتین :
از اپ رایگان با تبلیغات انتظار موفقیت بسیار بالایی نداشته باشید هرچند مثال های نقض کم نیستند مثل بازی Flappy brid که فقط از تبلیغات روزانه چندین هزار دلار درامد داشت.


بعد اینجا این همه تشویق کردین برا استفاده از تبلیغات اگه واقعا این روش خوب هست پس اونجا هم اصلاح کنید .

با تشکر .

0 0
مورد 1 مثل اینکه درست شد :) (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
developergate  9 سال پیش
+1 0

محسن عزیز

 

1- ما طی دو روز گذشته در حال تلاش برای آپلود کردن مطالب جدید بودیم و در مقاطعی سایت دچار تداخل میشد.

2- حق کاملا با شما بود. این مورد اصلاح شد. با تشکر از دقت شما. 

 


پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .