آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

قدم به قدم با تازه کاران برنامه نویسی اندروید 

لذت برنامه نویسی اندروید  9 سال پیش  7 سال پیش
+51 0

با سلام به جمع همه عزیزان!

دوستان من رو با نظرات خودشون درباره هرچه بهتر کردن این تاپیک راهنمایی کنن!

اين تاپيك به مرور زمان با مطالبي كه يادميگيرم بروز ميشه.

من در دنیای برنامه نویسی اندروید یک تازه کار هستم. و از زمان آشنایی با این دنیا بسیار شیفته اون شدم.

اول از سابقه آشناییم بگم: خیلی خلاصه، من یک کارشناس IT هستم با چندین سال تجربه عملی در محیط دانشگاهی ولی بی سواد در زمینه اندروید. تا حالا هم هیچ احساس نیاز نکرده بودم که وارد دنیای اندروید بشم. تا اینکه در اردیبهشت سال 1393 به مناسبت تولد پسرم براش یه تبلت خریدم و اینطوری بود که وارد دنیای اندروید شدم.

برام خیلی زور داشت که تو زمینه ویندوز واسه خودم متخصص باشم ولی در زمینه اندروید بی سواد. چندین بار واسه تبلتم مشکل پیش اومد و مجبور بودم که ببرمش گارانتی چون خودم هیچ اطلاعاتی در مورد دنیای اندروید نداشتم. و اینکه نمیتونستم مثل دنیای ویندوز مثل آب خوردن واسه خودم نصب سیستم عامل کنم و برنامه دلخواه نصب کنم و فایل سیستم رو مدیریت کنم.

از طرفی با داشتن سابقه برنامه نویسی در حد ابتدایی در محیط ویندوز و محیط وب باورم نمی شد که میشه براحتی در محیط اندروید هم برنامه نویسی کنی. با آشنا شدن با برنامه های اندروید و محیطی مثل بازار که براحتی میشه برنامه خودت رو منتشر کنی و حتی از طریق اون پول در بیاری خیلی منو شیفته خودش کرد.

بدین ترتیب من عزمم رو جزم کردم که در دنیای اندروید دیگه بی سواد نباشم و در حد تخصص خودم و به عنوان یه کارشناس IT ، حداقل سطحی از سواد در زمینه اندروید هم داشته باشم. و علاوه بر اون بخاطر علاقه شدیدم به برنامه نویسی در این زمینه هم فعالیت کنم.

در زمینه اندروید با مارکت ها آشنا شدم. مارکت هایی مثل بازار ، ایران اپس، کندو و ....

در زمینه برنامه نویسی محیط اندروید هم با برنامه AIDE آشنا شدم و اینکه دیدم چه راحت میشه با این ابزار برنامه نویسی کرد و خروجی APK گرفت. در نهایت با سرچ توی گوگل در مورد آموزش برنامه نویسی اندروید با سایت استاد آقاجانی و آموزش های ایشون آشنا شدم و بدون هیچ شکی عضویت ویژه گرفتم و شروع به کسب آموزش ها کردم.

هدفم از ایجاد این تاپیک راهنمایی افراد تازه کاری مثل خودم هست. چون جای چنین موردی رو که بطور متمرکز و یک جا انتقال تجربه کنه رو خالی می بینم. سعی دارم توی این تاپیک بطور دسته بندی شده تجربه های خودم رو با دیگران به اشتراک بگذارم و از تجربه های دیگران هم چیز جدید یاد بگیرم. خوشحال میشم که دوستان اگه تجربه ای دارند اینجا در اشتراک بگذارن تا بقیه هم بخونند و بدونند و مخصوصا جایی باشه برای افرادی که احساس نا امیدی می کنند و دنبال کمک می گردند.

سعی ام اینه که مطالب این تاپیک بروز باشه. به نظرم رسید که مطالبم رو دسته بندی کنم. اگه در مورد دسته بندی پیشنهادی داشتید در بخش نظرات بنویسید خوشحال میشم. فعلا موارد زیر به ذهنم می رسه:

  1. معرفی لینک سایتهای آموزشی مفید انگلیسی و فارسی
  2. معرفی مبانی و مفاهیم پایه اندروید
  3. معرفی ابزارهای مفید
  4. معرفی محیط های برنامه نویسی اندروید
  5. معرفی تکنیک ها و ترفندهای مفید
  6. معرفی مارکتهای مفید ایرانی و خارجی اندروید
  7. پیشنهادات به استاد آقاجانی
  8. معرفی نکاتی درباره قسمت پرسش و پاسخ سایت
  9. معرفی Emulator (شبیه سازهای) محیط اندروید
  10. معرفی بهترین دروازه ورود به دنیای شیرین برنامه نویسی
  11. نمونه تمرین های من
  12. ایده های بکر
  13. برنامه های منتشر شده من
0 0
یک روش برای زیبا ساختن تاپیک... مطالب جدید را می توانید به صورت پاسخ در همین تاپیک اضافه کنید تا مطالب جدیدتر از قدیمی تفکیک بهتری داشته باشند. با احترام (9 سال پیش)
+1 0
ممنون عزيز بابت راهنمايي ات. وقتي يكي برا پست آدم نظر ميزاره آدم واقعا دلگرم ميشه. حتما سعي ميكنم اعمال كنم. همونطور كه گفتم من اينجا تازه كار هستم و زياد با امكانات اينجا آشنا نيستم و يه جورايي تسلطم كمه. خوشحال ميشم بقيه دوستان هم نظر بدن. دوستان كهنه كار هواي تازه كار هارو بيشتر داشته باشيد. (9 سال پیش)
0 0
همين الان ديدم كه تاپيكم تگ اطلاعات مفيد خورده. واقعا انرژي گرفتم و خيلي خوشحالم. اميدوارم كه واقعا مطالب مفيد و بدرد خوري رو به دوستان ارائه بدم. (9 سال پیش)
0 0
بسیار عالی. (9 سال پیش)
0 0
خواهش میکنم... چند تا نکته مفید: شما کاربریتون گویا همیشه آنلاین هست این می تونه دو دلیل داشته باشه1-همیشه آنلاینید2- هنگام خروج فقط صفحه مرورگر رو میبندید و دکمه خروج رو نمیزنید. روش تشخیص آنلاین ها هم که اگه دقت کنید پایین عکس هر نفر یک خط قرمز یا سبز هست که وضعیت آنلاین رو مشخص میکنه. (9 سال پیش)
+1 0
ممنون بابت راهنمایی. باید بگم که من همیشه از سرکارم آنلاین هستم و از خونه به ندرت آنلاین میشم. ولی این نکته هم درسته که فقط مرورگر رو می بندم و دکمه خروج رو نمی زنم. از این به بعد حتما از دکمه خروج استفاده میکنم. بازم بابت راهنمایی ممنون. (9 سال پیش)
0 0
سلام دوست عزیز من با اینکه چند ماهی میشه اومدم سراغ اندروید و برنامه هام هم منتشر شدند باز هم مبتدی هستم !! تنها نصیحت من برای شما که از کپی برداری کد ها بپرهیزید ... خودم این کارو کردم که به پول برسم که رسیدم ! ولی فایده ای نداره ، و اینکه درآمد در این زمینه واقعا فوق العادست . (9 سال پیش)
 برای این سوال 14 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
+9 0

1) معرفی لینک سایتهای آموزشی مفید پارسی و انگلیسی

آموزش جاوا برای اندروید: از تمامی دستورات جاوا برای برنامه نویسی اندروید نمی توان استفاده کرد بنابراین در جستجوی بدنبال منابع آموزشی جاوا باید به این نکته دقت داشته باشید سایتهایی که تا کنون من در راهم به آنها برخورد کرده ام اینها بودند:

 اگر انگلیسی تان ضعیف است و دنبال منابع فارسی می گردید کافی است که در گوگل عبارت آموزش جاوا برای اندروید را سرچ کنید تا یک خروار مطلب آموزشی فارسی برایتان بیاورد. سعی میکنم در آینده لینک سایت فارسی هم بزارم.

و این تاپیک ها هم بد نیست دیده بشه: لینک ، لینک

لیست جامعی از مثالهای عملی و کاربردی دسته بندی شده Android-Cookbook-Examples   و  androidcookbook

 

+1 0
سايت جديد اضافه شد. (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
+5 0

۲) معرفی مفاهیم و مبانی مهم و پایه اندروید

  • نام گذاری فایلهای اندروید
  • آشنایی با فایل سیستم اندروید
  • اجزای مختلف یک برنامه اندروید
  • بحث روت در اندروید
  • ریکاوری سیستم اندروید
  • معرفی اصطلاحات رایجی مثل adt، sdk، jre، jdk

 

 

پاسخ به سوال 
+4 0

3) معرفی ابزارهای مفید

  • برنامه File unlocker (در فیلم آموزشی استاد ): تا حالا شده فایلی رو بخواهید پاک کنید و یا تغییر نام بدید ولی ویندوز اجازه نده و پیغام بده که فایل در حال استفاده است و شما ندونید که چه برنامه ای در حال استفاده از اون فایل هست. برای من که خیلی پیش اومده و مجبور بودم که یا Log Off کنم و یا Restart و یا حتی بعضی مواقع در حالت Safe Mode بیام بالا که بتونم پاکش کنم.  این برنامه رو در فیلم آموزشی استاد باهاش مواجه شدم و گشتم لینک دانلودش رو گذاشتم. بدون اینکه مجبور به LogOff یا Restart باشید میتونید فایل رو آزاد کنید.
  • برنامه ویرایشگر عکس فوق سریع FastStone Image Viewer (در فیلم آموزشی استاد ): وقتی که فیلم آموزشی استاد رو ببینید به نحوه کاربرد و قابلیتهای بالای این برنامه پی می برید.
  • سایت iconfinder (در فیلم آموزشی استاد): یک سایت ایده آل برای یافتن هر نوع آیکونی جهت استفاده در طراحیUI
  • محاسبه DPI: دوست خوبمون The King اين سايت رو معرفي كردن. به نظرم سايت مفيدي هست.
  • لینک  : یک سایت جهت ساخت ActionBar Style دلخواه.
  • طراحي UI اپليكيشن اندرويد
  • UI Kit
  • سایتهای صدای پس زمینه:    noisli    و      freesound
  • معرفی برنامه مفید Zeal
  • معرفی برنامه Servers Ultimate : راه اندازی بیش از 60 سرور برروی دستگاه اندروید
پاسخ به سوال 
+4 0

4) معرفی محیط های برنامه نویسی اندروید

+1 0
گزینه IntelliJ IDEA رو فراموش کرده بودین (9 سال پیش)
0 0
البته بهتره که IntelliJ IDEA از soft98.ir به همراه کرکش دانلود بشه (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
+6 0

5) معرفی تکنیک ها و ترفندهای مفید 

  • دانلود غير مستقيم هر چيزي كه دلتون ميخواد از گوگل پلي

 

پاسخ به سوال 
+1 0

6) معرفی مارکتهای ایرانی و خارجی

مارکت اندروید جایی هست که از طریق اونجا میتونید برنامه های دلخواهتون رو پیدا کنید و روی دستگاه اندرویدتون نصب کنید. مارکت اندروید با سایتهایی که فایلهای برنامه ای اندروید رو برای دانلود در اختیار میزارن فرق میکنه. شما از طریق سایتهای اینترنتی میتونید فایل اصلی برنامه که پسوندش Apk هست رو دانلود کنید و بعد باید اونو به دستگاه اندرویدتون (گوشی یا تبلت) منتقل کنید و بعد نصب کنید. ولی مارکت های اندرویدی خودشون یه برنامه اندرویدی هستند که توی دستگاه اندرویدتون نصب میشن و بعد از اجرای مارکت لیست برنامه ها رو می تونید ببینید و برنامه دلخواه رو از طریق اون مستقیما توی دستگاه اندرویدی دانلود کرده و بعد نصب کنید.

 دو تا تاپیک در این مورد: لینک1 و لینک 2

ایرانی خارجی
بازار Google Play
ایران اپس Mobogeni
کندو Mobomarket
 Iran Android  
   

آقا این جدول پدر منو در آورد. کسی میدونی چه جوری میشه باهاش توی محیط ویرایش کار کرد. من فونت متن رو نمی تونم تغییر بدم؟

0 0
دوست عزیز امیدوارم مث ما بچه های سایت تا اخرش پیگیر باشی :) (9 سال پیش)
+3 0
راستش رو بخواید تا الان هیچ کار جدی توی عمرم انجام ندادم و همه اش ناخنک زدن بوده. دوست دارم یه چیزی رو به عنوان نتیجه کارم به پسرم نشون بدم. و براش یه نمونه خوب از سعی و تلاش و پشتکار باشم. همیشه از این شاخه به اون شاخه پریدم. یه جورایی هم آدم دم دمی مزاجی هستم. امیدوارم که تو این شاخه تمرکزم رو از دست ندم. و به این زودی ها نا امید نشم. چون با یه جایی و با دوستانی آشنا شدم که هر جا کم بیارم میتونن کمکم کنن. روی کمک همه دوستان حساب باز کردم. (9 سال پیش)
+1 0
منم امتحانش کردم گویا امکان تغییر فونت داخل جدول نیست. (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
+1 0

 

7) پیشنهادات به استاد آقاجانی

نمیدونم که استاد آقاجانی این پشنهادات من رو می بینن یا نه بهرحال من نظرم رو میزارم. به امید اینکه براشون توسط مدیرا و یا خود استاد جوابی وارد بشه.

  1. در سیستم پرسش و پاسخ چه خوب بود که برای آیکنها toltip در نظر گرفته میشد که با رفتن ماوس بر روی آیکون یک متن توضیحی کوچک عملکرد آیکن رو شرح میداد.
  2. در نامگذاری فایلهای دانلودی بخش های آموزشی (منظورم فایلهای ضمیمه است) کاش مثل خود فیلمها در نام فایل شماره درس هم قید میشد که بعد از دانلود از نام فایل کاربر سریع می فهمید که اون فایل ضمیمه مال کدوم بخش آموزشی هست.
  3. در فیلمهای آموزشی ضبط شده پایان درس مشخص نیست و یه دفعه توضیح استاد قطع میشه و آدم شک میکنه که واقعا آیا درس تموم شده یا مثلا فیلم ناقص هست. من برای اطمینان مجبورم بیام توی سایت و در لیست فیلمهای آموزشی زمان قید شده رو با زمان فیلم آموزشی که دیدم مطابقت بدم که مطمئن بشم فیلم آموزشی که دریافت کردم ناقص نبوده. چه خوب بود که در انتهای هر فیلم آموزشی استاد با یه کلمه کوتاه خداحافظی پایان فیلم آموزشی اون بخش رو اعلام می کرد که کاربر مطمئن بشه فیلم آموزشی که دیده تیکه کامل هست و ناقص نیست.
  4. کاشکی میشد توی محیط ایجاد تاپیک هایپرمارک برای نوشته های داخلی تعیین کرد. مثلا من توی این تاپیک بالای تاپیک لیست مطالب درج کردم و در ادامه قسمت پاسخها برای هر مطلب از لیست اطلاعات بیشتری دادم. نمیدونم امکان پذیر هست یا نه که وقتی اول این تاپیک روی یکی از آیتمها از لیست کلیک میکنم در همین صفحه بره روی متنی که براش آماده کردم.
  5. ....
پاسخ به سوال 
+4 0

8) معرفی نکاتی درباره قسمت پرسش و پاسخ سایت

  • قبل از هر چيز قسمت قوانين سايت رو حتما مطالعه كنيد.
  • اين لینک نمونه كاملي از اسپم هست. سعي كنيد كه دچار اسپم نشيد. در اين تاپيك هم اطلاعات مفيد درباره اسپم هست. اگر نظري رو جايي ثبت كرديد و اون نظر به رنگ خاكستري تيره شده بود يعني اينكه بعنوان اسپم شناسايي شده. ازش الگو بگيريد و ديگه اسپم توليد نكنيد تا ترافيك كاري مديران كمتر بشه.
  • نحوه استفاده از تخفیف در این تاپیک توضیح داده شده است.
  • روش ارسال پیام خصوصی به یک کاربر خاص: روی نام کاربر کلیک کنید. در صفحه پروفایل کاربر زیر صفحه کادری برای ارسال پیام خصوصی وجود دارد. هر پیامی که آنجا نوشته دکمه بعلاوه را بزنید متن پیام به کاربر مربوطه ارسال خواهد شد.
  • روش درج یا اضافه کردن (افزودن) تگ: فقط توسط مدیران و یا مدیر کل امکان پذیر است و کاربر امکان درج تگ ندارد.
  • حداکثر مقدار متن وارد شده در یک سوال: به نظرم میاد که محدودیت وجود داره ولی اینکه محدودیت چقدره باید بپرسم.
  • نظرهای وارد شده غیر قابل ویرایش است: وقتی برای یک سوال نظر وارد میکنید و احیانا حواستون نیست و مثلا یه غلط املایی دارید یادتون باشه که دیگه نمیشه اون نظر رو ویرایش کرد و اگر افزودن نظر جدید بزنید بعنوان یک نظر جدید ثبت میشه. اگه حواستون نباشه نظرتون دوبار چاپ میشه.
  • استفاده از دکمه خروج: اگه پای سیستم نیستید و با سایت دیگه کاری نداری حتما از دکمه خروج استفاده کنید و به بستن مرورگر اکتفا نکنید.
  • وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن کاربر: هرجا که عکس کاربر دیده میشه زیر عکس خط قرمز یا سبز می کشه. قرمز یعنی اینکه اون کاربر آنلاین نیست و سبز یعنی اینکه اون کاربر آنلاین هست.
پاسخ به سوال 
+5 0

9) معرفی Emulator (شبیه سازهای) محیط اندروید

  • Genimotion (در فیلمهای آموزشی استاد باهاش آشنا شدم)
  • bluestacks  (یه برنامه خیلی عالی و بی دردسر برای شبیه سازی محیط اندروید)

دوست خوبمون doost_fu  برای دانلود آفلاین این برنامه این لینک رو پیدا کرده که منم مستقیما لینکش رو برای اطلاع بقیه دوستان اینجا میزارم. ولی یادتون باشه که هیچ وقت نسخه اصلی این برنامه که از  سایت اصلیش دانلود میکنید به پای نسخه های ویرایش شده اش نیست. من نسخه اصلیشو از سایتش دانلود کردم و بصورت پیش فرض روت شده بود و بی دردسر هرچی که دلم بخواد توش نصب میکنم و تست میگیرم. البته خودش هم امکان آپدیت و بروزرسانی داره.

اين تاپيك هم اطلاعات خوبي داشت كه ايشالا سرموقع بررسي بيشتر ميكنم.

+1 0
یکی از دوستان درمورد برنامه بلواستک پرسیده بود. چون واقعا وقت کم دارم در آینده حتما درموردش هرچی اطلاعات دارم ارائه خواهم داد. بلواستک خودش یه برنامه نصب کننده داره که وقتی دانلودش میکنید و اجرا میکنید شروع به نصب اصل بلواستک میکنه و چون اطلاعاتش رو از اینترنت میگیره یه مقداری دانلودش و نصبش طول میکشه و باید صبور باشید. اینکه ججم اولیه نصب شده اش چقدره ما تا الان بهش دقت نکرده بودم. من همین الان از دایرکتوریهاش اندازه گرفتم حجمش چیزی حدود 7 گیگ شده بود ولی مسلما این حجم اولیه برنامه خام نصب شده اش نیست. چونکه من توش برنامه زیاد نصب کردم خیلی زیاد. باید روی یه دستگاه clean نصبش کنم ببینم دقیقا هم حجم اولیه نصبش چقدره و هم حدودا چقدر دانلود و نصبش زمان می بره. و اگه یه جورایی نسخه پورتابلش رو در بیارم که خیلی عالی میشه. بهرحال برنامه خیلی عالی هست و من خیلی وقته که باهاش دارم کار میکنم. منتظر یه وقت خالی هستم که اطلاعات بیشتری درموردش در اختیار دوستان قرار بدم. (9 سال پیش)
0 0
440 MB لینک (9 سال پیش)
+1 0
440 MB لینک اشتباه نشون داد www.farsroid.com/download-bluestacks-android (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
+13 0

10) معرفی بهترین دروازه ورود به دنیای شیرین برنامه نویسی

من خودم با دنیای برنامه نویسی از سالیان بسیار دور آشنا شدم و علاقمندش شدم. زمانی بود که توی ایران هنوز هیچ PC وارد نشده بود مگر شاید تو جاهای دولتی و مثلا بانک ها و اون زمان من با کامپیوترهای Comodor64 و Amiga500 و Amiga200 کار برنامه نویسی میکردم. اونم به زبان بیسیک. یادش بخیر چه زجری میکشیدم. بعدها که کم کم PC ها رواج پیدا کرد با Qbasic کار می کردم. و بعد از اون هم زمان دانشگاه با Pascal آشنا شدم. و بعد از اون هم با دلفی آشنا شدم و بعد از اون هم با ویژال بیسیک و به همین ترتیب تا الان. البته همه اینها در حد ناخنک زدن بوده و هیچ کار جدی نکردم. البته از زمان دانشجویی تو آموزشگاه ها تدریس کامپیوتر میکردم  ولی یه زمانی تصمیم گرفتم که  کارت مربی گری از فنی حرفه ای بگیرم برای تدریس جدی تر توی آموزشگاه های کامپیوتر. اون موقع یه پروژه تعریف کرده بودن که شبیه سازی محیط Fdisk Dos بود. و من هم اونو به زبان ویژال بیسیک بخوبی نوشتم ولی خب نمیدونم به چه دلیل مورد قبول قرار نگرفت. این تنها کار جدی من تو دنیای برنامه نویسی بود. یه کار جدی دیگه هم در مورد برنامه نویسی تحت وب انجام دادم که ماژول نویسی برای جوملا بود. برای همه اینها هیچ کلاسی نرفتم مگر همون کلاس پاسکالی که توی دانشگاه گذروندیم. یه جوری معلم سرخود بودم.

بعد از کسب همه این تجربیات به این نتیجه رسیدم که در دنیای برنامه نویسی درک الگوریتم یکی از مهمترین بخش های برنامه نویسی هست. اینکه بدونی الگوریتم در برنامه نویسی چیه و چه اصولی داره. خیلی دوست داشتم که پسرم رو با دنیای برنامه نویسی آشنا کنم برای همین توی اینترنت در مورد آموزش برنامه نویسی به کودکان سرچ کردم و به نتایج جالبی رسیدم. که اینجا دوست دارم با شما عزیزان به اشتراک بزارم.

توصیه میکنم به دوستانی که با دنیای برنامه نویسی هیچ آشنایی ندارن و بصورت صفر کیلومتر وارد دنیای برنامه نویسی اندروید شدن حتما اول با برنامه هایی که معرفی میکنم کار کنن تا به اصول الگوریتم برنامه نویسی آشنا بشن. به نظرم خیلی میتونه کمک کنه. بطور مثال الان دارم روی ایده ساخت یه بازی ساده دو بعدی کار میکنم که تمام برنامه نویسی شو توی محیط scratch انجام میدم بعد از اینکه بازی نهایی شد و از الگوریتم انتخابیم مطمئن شدم به راحتی اونو به زبان دنیای اندروید دوباره نویسی میکنم. همه موارد زیر محیط های برنامه نویسی هستند منتهی در اونها از کدنویسی خبری نیست. تنها چیزی که شما نیاز دارید تسلط بر الگوریتم هست:

  • scratch : یکی از بهترین برنامه های آموزشی برای برنامه نویسی هست. اصل پروژه مال MIT بوده که خیلی محبوب و فراگیر شده. کافیه بهش یه سری بزنید تا متوجه بشید چه محیط جالبی هست. با این برنامه با پسرم از سن هفت سالگی شروع به کار در مورد مفاهیم برنامه نویسی کردم. و واقعا هم جواب داده. من نسخه آفلاینش رو دارم که میشه توی کامپیوتر نصب کرد و باهاش کار کرد ولی الان فقط میشه بطور آنلاین و از طریق سایتش وارد شد و با برنامه کار کرد. اگه در موردش سوالی داشتید بگید. بهترین خصوصیتی که این برنامه داره سادگی بیش از حدشه.
  • Etoys : اینم یکی از بهترین برنامه هاست. با امکانات بی شمار و قدرت زیاد. بهتره خودتون دانلود کنید و تستش کنید.
  • stencyl : این یکی دیگه فکر کنم محشر باشه. بازی دو بعدی با کیفیت بالا توش می سازید و خروجی هم اندروید و هم IOS و هم ویندوز میده. بهتره خودتون ببینید.
  • alice  : این یکی رو هم از دست ندید. این یکی امکانات برنامه نویسی در محیط سه بعدی رو بهتون میده. اینم توش از کدنویسی خبری نیست. و تنها چیزی که نیاز دارید تسلط بر الگوریتم برنامه نویسی هست.
  • مبانی اصولی الگوریتم و کدنویسی: شانسکی داشتم توی تگها واسه خودم گشت میزدم که به این تیتر برخوردم، آموزش کدنویسی به کودکان. از دوست خوبمون ATRAS بابت پخش این خبر واقعا ممنونم. هر چند که دوستای دیگه نظر مساعدی در مورد این خبررسانی نداشتند. یه سر به سایت زدم و دیدم عجب سایت عالی هست. به شما هم توصیه میکنم که بهش سر بزنید.
  •  CodeHunt: سایتی مخصوص تمرین و آموزش کدنویسی جاوا که مایکروسافت بصورت یک بازی طراحی کرده.
  • scratchjr: اين هم يك برنامه عالي ديگه كه البته بصورت آنلاين هستش و آموزش مفاهيم اوليه برنامه نويسي رو ميده به كودكان (و البته همچنين به تازه كاران كه ميتونن كودك هم نباشن) اين رو دوست خوبمون sadra  معرفي كرده بود.

اینها رو بعنوان راه حل نهایی معرفی نکردم. بلکه بعنوان پیش غذا معرفی کردم. شما با این برنامه ها میتونید کار کنید و الگوریتمهای مختلف برنامه نویسی رو امتحان کنید و تجربه کسب کنید. اینکه چطوری از متغیرها در الگوریتم میشه استفاده کرد. و هم چنین از توابع و کنترل روخدادها. اگر «چه اتفاقی» افتاد «چه عملی» انجام بشه؟ این ساده ترین تعریف الگوریتم هست. الگوریتم ترتیب چینش درست دستورات برای رسیدن به یک هدف خاص از طریق برنامه است. شما هزاری هم کد حفظ کرده باشید ولی وقتی به الگوریتم مسلط نباشید مطمئن باشید نمی تونید خروجی درست و مطلوب از برنامه تون بگیرید. منتظر نظرات دوستان هستم.

 

0 0
ماشالله فعالیت شما بالاست ها معلومه میخوای مدیر بشی :دی (9 سال پیش)
+3 0
وقتی یکی مدیر میشه ایجاد مسولیت میکنه. و باید نسبت به مسولیتی که بعهده میگیره متعهد و جوابگو باشه. پس مدیر شدن کار سهل و ساده ای نیست. الان دلبخواهی کار میکنم. هر موقع دلم بخواد میام و هر موقع دلم بخواد میرم. ولی وقتی که کسی مدیر شد دیگه نمیتونه دل بخواهی کار کنه و قبول مدیریت براش مسولیت میاره. نتیجه اش میشه تاپیک دوستمون درباره خلوت و سوت و کور بودن انجمن و گله و شکایت از اینکه سوالات بی جواب باقی مونده. بهتره به جای اینکه دنبال یه نفر مدیر بگردیم همگی اعضا احساس مسولیت و مدیر بودن بکنن و فعال باشن نه از روی احساس مسولیت بلکه از روی دل خودشون. هیچ کار جبری جواب نمیده و به نتیجه نمیرسه (9 سال پیش)
0 0
خوب وقتی بلد نیستیم اینجوری میشه دیگه ادم های با تجربه تو انجمن خیلی کم هست بیشترمون مثل خود من نو جوونیم و کم تجربه (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
+3 0

11) نمونه تمرین های انجام شده من

  1. اولین طراحی UI من: این اولین کار طراحی UI من بود. اینو توی محیط AIDE انجام دادم. اون موقع هنوز با فیلمهای آموزشی استاد آشنا نشده بودم.
  2. اولین برنامه اندروید من: این هم باز اولین برنامه اندروید من بود. مثل پروژه یک کتاب می مونه ولی ایده اصلی برنامه اطلاع رسانی برنامه کنفرانس هستش. توی منوی اول دکمه های مربوط به انتخاب روز کنفرانس هست و بعد از زدن هر دکمه صفحه مربوط به اطلاعات اون روز کنفرانس (زمان، نام سخنران، موضوع سنخرانی) به نمایش در میاد. این رو هم توی محیط AIDE انجام دادم. بازم قبل از آشنایی با فیلمهای آموزشی استاد بود. اگه فرصت کنم که روش کار کنم میخوام تا حد ارتباط با دیتابیس پیش ببرمش.
  3. دومین طراحی UI من: بعد از آشنایی با فیلمهای آموزشی استاد و نحوه کار در محیط eclipse تصمیم گرفتم که خود برنامه AIDE رو شبیه سازی کنم با این تفاوت که حالت آموزشی داشته باشه. فعلا دارم روی طراحی UI کار میکنم.
  4. اولین بازی من: همزمان دارم روی ایده طراحی یه بازی ساده دوبعدی و خیلی قشنگ (از دید خودم) کار میکنم. این بازی رو از پسرم یاد گرفتم. اونا توی مدرسه این بازی خیلی زیاد انجام میدن. وقتی که بازی و قوانینش رو برام توضیح داد دیدم هم بازی قشنگیه و هم ایده اش از لحاظ برنامه نویسی در حد من قابل اجراست. واسه همین دستهام رو بالا زدم و در حال طراحی اون توی محیط Scratch هستم تا از پیاده سازی الگوریتمش مطمئن بشم. بعد اونو توی محیط اندروید پیاده سازی میکنم.
0 0
دوست عزیز بچه ها یک تاپیک منتشر کردن برای پیدا کردن گروه اگر مایلین اونجا خودتونو معرفی کنین.اگر هم مایلین میتونین با خود بنده یک گروه دونفره تشکیل بدیم.البته من تو انجمن عضو یک گروه هستم ولی میتونه این گروه از اون گروه جدا باشه.اینم لینک تاپیک. (9 سال پیش)
+1 0
من هم خیلی دوست دارم که وارد یکی از گروه ها بشم. ولی می ترسم از لحاظ وقتی وقت کم بیارم برای همین هنوز اسم خودم رو وارد نکردم. به خاطر برنامه های که برای خودم در نظر دارم می ترسم وقت کم بیارم و نتونم خوب توی گروه فعال باشم. ولی در آینده حتما وارد گروه میشم. (9 سال پیش)
+1 0
دنبال یه جایی بودم که تمرین هام رو آپلود کنم تا بقیه هم ازشون استفاده کنن و ایده بگیرن. منتظرم ببینم آپلود سنتر اینجا برقرار هست و درست کار میکنه یا نه اگر نشد توی یکی از سایتهای اشتراک فایل آپلود میکنم. (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
+4 0

12) ایده های بکر

  • نوشتن یه محیط ویرایشگر متن رنگي: خیلی ساده که وقتی جملات پارسی توش وارد میکنی مثل محیط اکلیپس که کلمات رنگی میشن اینجا هم کلمات از نظر دستوری رنگی بشن. مثلا فعلها به یه رنگ در بیان. اسمها به یک رنگ در بیان و صفتها به یک رنگ و قیدها به یک رنگ و حروف اضافه به یک رنگ. این خیلی بدرد بچه هایی که تازه میرن مدرسه میخوره. اینجوری دستور زبان و ساختار جمله رو بهتر یاد میگیرن.
  • طراحي برنامه مديريت آپارتمان: مديرت شار‍ژ ساكنين، مديريت هزينه هاي آپارتمان، گزارشگيري و اطلاع رساني به ساكنين از طريق پيامك و خيلي چيزاي ديگه
  • طراحي بازي Alchemy :  البته اين بازي نمونه اش توي اندرويد وجود داره در اين لينك. به اين سايت هم حتما سر بزنيد تا با قوانين بازي دقيقا آشنا بشيد. سايت بازي بطور آنلاين هست. بازي اندرويدي هم انگليسي هست. ايده اصلي بازي اينه كه شما چهار عنصر آب، باد، خاك، آتش رو داريد و با تركيب اين عناصر مواد جديد بوجود ميان و با تركيب اون مواد و مواد اوليه دوباره چيزهاي جديد بوجود ميان. بازي نسخه آفلاين نصبيش رو توي ويندوز هم پيدا كردم كه اونم خيلي قشنگ ساخته شده. شما ميتونيد نسخه پارسي اش رو طراحي كنيد. براي دست گرمي چيز خوبيه.
  • طراحي برنامه آشنايي با سيستم شمارش اعداد باستاني: تو اينترنت در مورد روش شمارش اعداد ماياها و چيني ها در باستان ديدم كه خيلي برام جالب بود. به ذهنم رسيد كه مثلا يه برنامه بنويسم كه اول اين روش رو ياد بده و بعد از آدم امتحان بگيره. به نظر من كه جالبه. البته شايد هيچ استقبال كننده خاصي نداشته باشه. (توي بازار برنامه اي ديدم در مورد آموزش زبانهاي رمزي مثل زبان زرگري زبان مرغي زبان جاهلي و زبان مورس)
  • طراحي برنامه آموزش چورتكه: دوره هاي آموزشي  UCMAS ، كلاسهاي آموزش محاسبات با چرتكه است كه در نهايت فرد توانايي انجام محاسبات بصورت ذهني با تكنيكهاي چرتكه رو بدست مي آره كه مسابقات جهاني هم داره كه همه ساله در مالزي برگزار ميشه. اخيرا خانواده ها با آشنايي در اين مورد استقبال زيادي ميكنند. و بچه ها رو از سنين ابتدايي به اين كلاسها مي فرستند. پسر خودم چند ترمي هست كه به اين كلاسها ميره و واقعا اثر گذار بوده.
  • طراحي برنامه آموزش زبان انگليسي كانون زبان ايران: و مجددا پسرم از سن هفت سالگي كلاس زبان كانون زبان ايران ميره كه خيلي براش مفيد بوده و ميدونيد كه اكثر خانواده ها دوست دارن بچه هاشون رو به اين دوره هاي كمك آموزشي بفرستن. ميشه رفت با موسسه كانون زبان ايران صحبت كرد كه محتواي درسي ترمهاشون رو بصورت يه برنامه اندرويد طراحي كرد. كار زيادي هم لازم نيست كه توي برنامه انجام بشه كافيه صفحات انگليسي كتاب اسكن بشه و وارد برنامه بشه و همين طور تركهاي صوتي مكالمه دروس هم كه فرمتش Mp3 هست وارد برنامه بشه و براي هر صفحه كتاب درسي پخش بشه. در حالت پيشرفته تر تمرينات كتاب درسي هم ميشه وارد برنامه بشه و مثلا جوابها هم وارد بشه. لازمه اش ارائه يه برنامه اوليه به كانون زبان و جلب موافقت اونهاست براي توسعه دادن برنامه. اينطوري برنامه لايسنس كانون زبان رو هم خواهد داشت. خيلي كارا توي اين برنامه ميشه كرد ...
+2 0
زیادم ساده نیستا.باید کل دستور زبان فارسی رو بلد باشیم و بتونیم پیاده سازی کنیم.سختیش یه چیزی مثل نوشتن نرم افزار مترجم متن فارسیه. (9 سال پیش)
+2 0
قبول دارم ساده نیست. ولی میشه از نسخه ساده اش شروع کرد. کلمات رو به دیتابیس داد. و بر اساس نوع کلمات قضاوت کرد. بالاخره هر ایده ای از یه جایی شروع میشه و بعد پخته میشه تا به اوج خودش برسه. (9 سال پیش)
+2 0
چقد خوبه که با انرژی شروع کردین و ایده های خوبی هم دارین .موفقیت شما رو از همین الان تو برنامه نویسی اندروید دارم میبینم.خیلی زود به نتیجه دلخواه میرسین. (9 سال پیش)
+2 0
یه دست هیچ وقت صدا نداره. باید یاد بگیریم که کار گروهی انجام بدیم. نمیدونید همین راه اندازی این تاپیک و بروز نگه داشتنش تا الان چقدر از وقت منو گرفته. (9 سال پیش)
0 0
جناب اسدشیر قصد ادامه فعالیت تو این تاپیک رو ندارید دیگه ؟ :) (9 سال پیش)
+1 0
این تاپیکم هیچ وقت متوقف نخواهد شد تا زمانیکه من در حال کسب تجربه هستم. بمرور تجربه های جدیدم رو اینجا بروز میکنم. از طرفی درگیر انجام پروژه هام هستم و یه مقداری کمبود وقت دارم ولی بازم یادآوری میکنم که هر چیز جدیدی که یاد بگیرم توی این تاپیک بروز میکنم. مثلا لیست سایت ها رو اگه نگاه کنید نسبت به روز اول خیلی بیشتر شده. و یا مثلا قسمت انجمن هر نکته جدیدی که یادگرفتم اونجا بروز کردم. بازم از توجه تون و یادآوری تون ممنونم. (9 سال پیش)
پاسخ به سوال 
+2 0

13- برنامه های منتشر شده من

1- اولین برنامه من - رقص نور

+2 0
با سلام . خیلی استفاده کردیم . لطفا این تاپیک رو رها نکنید اگر موقعی به سایت سر میزنید ، لطفا اینو آپدیت کنید . خیلی استفاده کردیم . خعلی عالی بود (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
علی  7 سال پیش
0 0

عالی بود خیلی استفاده کردم مهندس


پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .