آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

یک اپدیت درست و حسابی! ( مکس2016 و ویری 3.6 تکمیل شد)

Mohammad Vp  6 سال پیش  5 سال پیش
+6 0

سلام دوستان خوبین؟ خسته نباشید...

دیدم انجمن تقریبا مرده گفتم با یه پست جالب یکم بش نفس بدم :D

حتما میدونید که ورژن جدید پلاگین3.6 vray و سایر پلاگین ها اومده!

 برای همین تصمیم گرفتم یک تاپیک اموزشی برای دوستان ایجاد کنم تا همه بتونن درصورت تمایل به اخرین ورژن بروزرسانی کنند: (البته با اجازه ی مهندس غیاثوند عزیز )

خوب  شروع کنیم : 


قدم اول نصب مکس 2016 هست:

(البته میتونین از همون مکس 2015 هم استفاده کنید اما 2016 از نظر من بهتره! دلیلشم اخر پست تو قسمت ویژگی ها بخونید)

ابتدا از این لینک :»  دانلود مکس 2016  نسبت به دانلود مکس اقدام کنید (حجمش 3515 مگابایت )

بعد نوبت به نصبش میرسه برای نصب مرال زیر رو طی کنید :

مراحل قبل شروع نصب:
1- ابتدا روی فایل شماره 1 دانلود شده راست کلیک کنید و اقدام به Extract کنید تا نرم افزار از حالت فشرده خارج شود.
2- وارد پوشه DVD Image شوید و روی فایل ISO راست کلیک کنید و Extract Here بزنید
3- فایل نصب نرم افزار را اجرا کنید.

راهنمای نصب نرم افزار:
1- شروع به نصب نرم افزار کنید.
2- در هنگام درخواست Serial، یکی از این کد ها را وارد کنید:

666-69696969
667-98989898
400-45454545

سپس در قسمت Product Key سریال زیر وارد کنید:

128H1

و اقدام به نصب نمایید.
3- پس از پایان نصب، نرم افزار را اجرا کنید.
4- قبل از اینکه بر روی دکمه Activate کلیک کنید، اینترنت خود را قطع کنید و یا یا یک فایروال دسترسی نرم افزار به اینترنت را مسدود کنید و سپس بر روی دکمه Activate کلیک کنید.
5- گزینه I have an activation code from Autodesk را انتخاب کنید.
6- در این مرحله لازم است با توجه به نسخه ای که بر روی سیستم نصب کرده اید (32 یا 64 بیت) یکی از KeyGen ها (برای نسخه 32 بیتی فایل xf-adsk2016_x86 و برای نسخه 64 بیتی فایل xf-adsk2016_x64) را اجرا کنید (برای اجرا در ویندوز 7 و 8 باید روی فایل کلیک راست کرده و Run as administrator را بزنید) و در پنجره KeyGen بر روی Mem Patch کلیک کنید تا پیغام Successfully patched ظاهر شود.
7- در مرحله بعد لازم است سریال موجود در قسمت request code را در KeyGen کپی کرده و بر روی Generate کلیک کنید تا سریال در قسمت activation code ظاهر شود.
حالا کافی است همان سریال تولید شده را در قسمت مربوط کپی کنید و Next را بزنید تا نرم افزار کرک شود و پیغام فعال شدن هم ظاهر گردد.

نکته : همه ی مراحل بالا رو استاد در فصل 12 در هنگام نصب مکس 2015 بصورت تصویری توضیح دادند ( اما دقت کنید که Serial مکس 2016 با 2015 فرق داره پس سریالی که در توضیحات بالا قرار دادم رو وارد کنید تا به مشکلی بر نخورید...


خوب حالا مکس رو نصب کردید خسته نباشید :D 

بریم سراغ تنظیمات اولیه مکس :

قبلش یک نکته بگم اگه موقع اجرا یا بستن نرم افزار مکس 2016 با ارور pure virtual function مواجه شدید اصلا نترسید و ضمن حفظ خونسردی خودتون برروی ok کلیک کنید تا بره این ارور زیاد مهم نیس و یکی از باگ های مکس 2016 هست که با تحقیقاتی که در سایت خارجی انجام دادم راه حل خاصی براش پیدا نشده اما من یک راهی پیدا کردم که واسم جواب داد اون نصب netframework 3.5  , netframework3.0 و netframework2.5 بود وقتی این سه رو نصب کردم این ارور تقریبا برام نمیاد و خیلی خیلی خیلی کمتر از قبل بهش بر میخورم پس پیشنهاد میکنم شمام نصب کنین :)

خوب تنظیمات :

مکس و باز کنید و این مسیر رو برید:

customize > perefrences settinges > General 

بعد مقدار scenes level  رو از 20 به 40 یا 60 تغییر بدید (با اینکار هنگام undo بجای 20 مرحله میتونین به 40 یا بیشتر برگردید و تغییرات بیشتری رو ذخیره داشته باشید)

سپس به این مسیر برید:

customize > perefrences settinges > Files

و  در قسمت پایین سمت چپ autobackupرو مشاهده میکنید در داخل این قسمت number of autobackup رو از 3 برروی 10 بزارید و backup interavel  رو هم از 5.0 برروی 10.0 بزارید... 

بعد به مسیر زیر برید :

customize > perefrences settinges > Gamma and LUT

و مطمن شید تیک enable gamma زده شده باشه و گاما برروی 2.2 تنظیم باشه

و در نهایت برای تنظیم مقیاس کاری سیستم به مسیر زیر برید :

customize >Units setup

و در قسمت display units تیک گزینه ی metric رو بزنید و از منوی روبروش بجای meteres گزینه ی centimeters رو انتخاب کنید و ok رو بزنید و تمام!

خوب اگه خسته شدین یه خستگی در  کنین تا بریم برای نصب vray 




ابتدا از این لینک پلاگین ویری 3.6 رو دانلود کنید : 

دانلود پلاگین ویری3.6 همراه با کرک

سپس اکسترکت کنید و داخل فولدر اکسترکت شده بروید:

قبل از هرکاری اینترنتون رو قطع که مشکلی پیش نیاد

دقت کنید مرحله به مرحله با من پیش برید تا به مشکلی بر نخورید!

1-اول مکس رو کامل ببندید و اگه ورژن قدیمی vray روی سیستم شما نصبه باید قبل از نصب این ورژن اونو پاک کنید! برای پاک کردنش خیلی خیلی بهتره که از نرم افزاری که میگم در حالت super استفاده کنید تا regiterykey ها هم پاک بشه و مطمن بشید که مشکلی وجود نخواهد داشت! (گرچه از روش معمولی هم پاک کنید مشکلی نباید باشه)  ---- > دانلود Your Uninstaller Pro - نرم افزار حذف کامل نرم افزار های نصب شده    بعد از اجرای این نرم افزار از دورن نرم افزار پلاگین vray قدیمی رو پیدا کنید و برروی گزینه unistall کلیک کنید سپس یک صفحه ایی باز میشه که میپرسه در چه سطحی میخواید پاک سازی انجام بشه شما super رو انتخاب کنید یعنی نهایت پاک سازی نرم افزار و فایل های مخفیش برروی سیستم شما :) از این روش برای پاک کردن و نصب مجدد مکس هم میشه استفاده کرد!

2- فایل vray_adv_36003_max2016_x64.exe که در فولدر اکسترکت شدتون وجود داره رو از طریق run as administrator باز کنید و بصورت next next نصبش کنید (دقت کنید هیچ چیزیشو تغییر ندید حتی مسیر نصبشو)

3-سپس فایل phoenixFD_adv_30400_max2016_vray_30_x64.exe رو دقیقا مشابه بالا نصب کنید ( البته این پلاگین استفاده نمیشه اما چون درون فولدر پلاگین وی ری بود منم نصب کردم که یه وقت مشکلی نباشه )

4- بعد از نصب این دو , اصلا اجراشون نکنید یا مکس رو باز نکنید سپس:

5- سپس این فایل رو از پوشه کرک به مسیر گفته شده ببرید و اونجا past کنید اگه replace لازم بود مشکلی نیست:

vray2016.dlr    ------------->     Program Files\Autodesk\3ds Max 2016\plugins   

6- vray_zzz2016.dll ---------------> Program Files\Chaos Group\V-Ray\RT for 3ds Max 2016 for x64\bin\plugins

خوب کرک انجام شد :) سیستمو یه ریستارت بدید بعد باز بیاید اینجا :D


تنظیمات Vray3.6 :

قرار بود اخر این پست ویژگی های ویری 3.6 و هر پلاگین جدیدی که واستون برای اپدیت گزاشتم رو بزارم اما در یک مورد خیلی مهم در مورد ویری3.6 رو قبل از اینکه وارد تنظیمات شیم میخوام بگم : مهم ترین تغییر اعمال شده در ویری 3.6 ایجاد حالت HYBRID RENDERING بوده که بدین معناست از این به بعد شما میتونید علاوه بر استفاده از cpu خودتون از کارت گرافیک خودتونم برای سریع تر رندر گرفتن از کارتون بصورت همزمان کمک بگیرید! که این خودش خیلی تاثیر میزاره برروی سرعت رندر شما! 

مکس رو باز کنید و دکمه ی F10 روی کیبوردتون رو بزنید و در قسمت Renderer در منوی روبروش  دو گزینه داریم :

1-   Vray-Adv 3.60 :

رو این حالت بزارید انشالله استاد در اینده توضیح کامل پارامتر هاشو میدن و بنده دوست ندارم در اموزش های استاد و نحوه ی بیان ایشون دخالتی داشته باشم یا با اطلاعات غلط شمارو گمراه کنم :D پس همینقدر بگم که اگر این حالت رو انتخاب کردید ( که حالت نرمال و رایج همیشگی برای گرفتن رندر هست ) یکسری تنظیمات وجود داره که فقط از طریق cpu شما برای گرفتن رندر استفاده میکنه و رندر های فوق العاده با کیفیتی هم به شما ارایه میده!

2-   Vray-RT 3.60 : اما اگر روی این گزینه گزاشتید در تب V-ray RT و سپس در رولات V-ray RT گزینه ی engine type رو از حالت cpu برروی حالت CUDA قرار بدید و سپس به رولات V-Ray RT Render Devices select رفته و تیک تمامی کارت گرافیک ها (اگر چندتا دارید) و تیک سی پی یو رو بزنید و رندر بگیرید :)

به همین سادگی میتونی از ویژگی HYBRID RENDERING ویری 3.6 استفاده کنید البته در حالت vray RT هم میشه یکسری تنظیمات رو کنترل کرد که بازم بنده در این مورد حرفی نمیزنم چرا که استاد بهتر از بنده توضیح خواهند داد!

خوب یک نکته ی دیگه در مورد subdivs وجود داره که ممکنه وقتی شما نوری رو در صحنه میزارید یا متریالی  رو میخواید کیفیت subdivs رو کنترل کنید با خاموش بودن و غیر فعال بودن این گزینه مواجه بشید! برای حل این مشکل کیلد F10 رو بزنید و سپس Renderer رو برروی vray adv 3.6 قرار بدید و سپس به تب Vray برید و در داخل  رولات Global DMC تیک گزینه یUse Local Subdivs رو بزنید وتمام :)

امیدوارم خستتون نکرده باشم و امیدوارم این اموزش هم به کارتون بیاد یکم استراحت کنم اموزش نصب فارست 5.4 و سایر پلاگین هایی که اپدیت شدن و با vray3.6 و مکس 2016 مچ هستند رو خواهم گذاشت...

موفق باشید :) 

 

 

+3 0
سلام آقای ولی‌پور خیلی خیلی ممنون از زحمتی که کشیدین و وقتی که گذاشتین من خودم روزی چندین بار به انجمن سر می زنم به امید اینکه استاد خبری از ادامه ی آموزش‌ها بذاره ... خیلی وقت ها سوال های قبلی انجمن رو می خووونم و واقعا دلم تنگ شده برای حال و هوای اولیه‌ی انجمن :( من در حال حاضر دوباره شروع کردم از اول آموزش‌ها رو می خونم، الان وقتی برای بار دوم ویدیوهایی که اوایل دیدم رو می بینم خب خیلی دید بهتری دارم و خیلی چیزا برام بهتر جا می‌افته. امیدوارم که همین روزا خبرهای خوبی در انتظارمون باشه ... (6 سال پیش)
+4 0
سلام خواهش میکنم خانم mahdak کار خاصی نکردم , کمک به دوستانی چون شما وظیفست ... منم مثل شما و سایر دوستان همچنان در حال انتظار کشیدن برای انتشار فصل جدیدیم :) انشالله زودتر اماده بشه و این انتظار سخت به پایان برسه ... (6 سال پیش)
+2 0
سلام خیلی تشکر فراوانی دارم ازتون البته من نصب کردم قبلا همه چیز درسته ولی خوب منتظر موقعیت بودم اعلام حضور کنم که منم سر میزنم به انجمن.ولی در کل بسیار زحمت کشیدین ممنون از وقتی که گزاشتین. (6 سال پیش)
+1 0
خواهش میکنم عزیز وظیفست .. (6 سال پیش)
+2 0
من نصب کردم و تا اینجا به مشکلی نخوردم ممنون (6 سال پیش)
+2 0
ای کاش روی مکس 2018 هم تست می زدین . (6 سال پیش)
+2 0
دوستان شرمنده این تاپیک رو هنوز تکمیل نکردم یکم سرم شلوغه ایشالله سرم خلوت شد تکمیل میشه ... درمورد مکس 2018 هم کاملا صحیح و سالم روش کار میکنه و بخاطر اینکه خیلی از پلاگینا هنوز برای 2018 نیومدن از مکس 2018 استفاده نکردم.. (6 سال پیش)
0 0
سلام دوستای گلم . در حال حاضر چه مکسی خوبه که تمامی پلاگینها روش به درستی کار کنه؟ (5 سال پیش)
 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .