آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

قطعات پیشنهادی کامپیوتر برای بازی و گرافیک سه بعدی

uncocoder  7 سال پیش  6 سال پیش
+21 0

قطعات زیر که در تاریخ 1 خرداد 95 بررسی شده، برای کار سه بعدی با 3ds Max و یا بازی پیشنهاد میشه. توجه داشته باشید که قیمت نمایشگر در این لیست درج نشده، اما سایر قطعات ( غیر از Speaker یا Headset ) نام برده شده که بتونید به سادگی یه سیستم مستقل جمع آوری کنید. CPU رو از برند Intel انتخاب کردیم که مشکلی هم با نصب Mac نداشته باشید.

مهم: دقت داشته باشید که شما با هر سیستم ضعیف هم می تونید کار گرافیکی و بازی انجام بدید، اما آرامش خاطر و سرعت مطمئناً در بازدهی شما تأثیر گذار است. پس باید نسبت مناسبی از هزینه و درآمد زایی خودتون رو ملاک انتخاب یکی از سه سیستم زیر، یا به طور کل هر سیستم دیگری ( حتی یک Laptop ضعیف ) قرار بدید.

سیستم قدرتمند ( هیولا ) :

 

سیستم عالی ( کولاک ) :

 

سیستم خوب ( توپ ) :

 

نکات قابل توجه

  • حتماً در انتخاب Case دقت بکنید که ارتفاع کارت گرافیک که بین 20 تا 41 سانتیمتر هست ( نسبت به نوع کارت گرافیکتون ) داخل Case جا بشه.
  • حتماً ماژول رم 8 گیگابایتی انتخاب کنید که در صورتیکه در آینده قصد داشتید به 32 گیگابایت سوئیچ کنید، مشکلی با تعداد DIMM موجود بر روی مادر برد نباشه.
  • سعی کنید برند مادر برد و کارت گرافیک رو یکی انتخاب کنید و من به شخصه ASUS رو بهترین برند سخت افزار کامپیوتر می دونم.
  • تنوع برند رم در بازار بسیار است، در واقع فرق زیادی با هم نمی کنند و حساس نباشید. بنابراین هر برندی دوست داشتید بگیرید اما توجه کنید که حتماً اورجینال باشه. من به شخصه تجربه خوبی در برند Kingstone ( نسخه HyperX ) و رم Patriot دارم و مطمئناً سایر برندها هم عالی هستند.
  • اگر سیستم پرقدرت جمع کردید و با مشکل درجه حرارت CPU مواجه شدید، خیلی راحت می تونید از Heatsink های حرفه ای به همراه فن استفاده کنید و نیازی به خنک کننده مایع نیست. من به شخصه ThermalRight HR-22 رو به همراه یک فن مناسب از همین شرکت توصیه می کنم ( فوق العاده هست ) و حدود قیمت 400 هزار تومان در میاد.
  • می تونید بجای خریدن Monitor با قیمت های گزاف، از تلویزیون های LCD به جای مانیتور استفاده کنید. من به شخصه تجربه خیلی خوبی در این زمینه دارم و بسیار تصویر و آسودگی بیشتری برای شما به همراه میارن. از طرفی قیمت این تلویزیون ها هم از مدل های مشابه مانیتور بسیار ارزانتر است و تنوع بیشتری دارد. همینطور صفحه های خمیده و کیفیت UHD رو هم شامل می شن. گوشه چشمی هم به تکنولوژی G-Sync داشته باشید که بعداً از انتخاب مانیتور یا LCD پشیمون نشید.
  • اگر موس خوب انتخاب کردید حتماً یک موس پد خوب بگیرید که هزینه کردن در حد 100 هزار تومان برای موس پد منطقی هست.
  • موس یا کیبورد سیم دار از نظر سرعت پاسخگویی بسیار بسیار بسیار کاراتر از موس و کیبورد بی سیم هستند، بنابراین حتماً پیشنهاد می کنم که از نسخه های سیم دار ( Wired ) استفاده کنید مگر اینکه خیلی اهل Game بازی کردن نباشید یا نرخ پاسخگویی اذیتتون نکنه و بجاش از محدودیت های سیم متنفر باشید.

 

شاد باشید

+7 0
دوستان می گن 1 خرداد نیست که امروز، تاریخ رو زدیم برای آیندگان که این مطلب رو می خونن، یه روز دو روز فرقی نمی کنه :) (7 سال پیش)
+1 0
بسیار ممنون (7 سال پیش)
+5 0
بهنام جان تشکر از پاسخت,بسیار عالی و کامل و ممنون که قبول زحمت کردی برای پاسخ به این سوال (7 سال پیش)
+1 0
اینم یه لینک که سخت افزار مورد نیاز برای کار کردن با تری دی مکس و رندرینگ رو کامل بررسی کرده لینک (7 سال پیش)
+3 0
همیشه به تاریخ ارائه ی لیست سخت افزار های پیشنهادی توجه کنید و چواستون باشه که لیست ارائه شده متعلق به چند ماه اخیر باشه و از سال تجاوز نکنه (7 سال پیش)
+2 0
درست میفرمایین استاد من فهمیدم ک این مطلب مال سال 93 هستش فقط بخاطره قطعاتی ک معرفی شده این لینکو گذاشتین ممنون از توجهتون (7 سال پیش)
+1 0
دوستانی که علاقه به آشنایی با سیستم های مناسب برای طراحی سه بعدی هستند به این لینک سر بزنن لینک (7 سال پیش)
0 0
نظرتون درباره سیستم های اپل مثل imac چیه؟ (7 سال پیش)
0 0
استاد این قطعات مخصوصاً کیبوردش دیگه تو بازار نیست لطفاً یه سری این قطعات را آپدیت کنیدو لیست جدیدی را برای تهیه قرار دهید. ممنون از توجه شما (6 سال پیش)
 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .