آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

بازی سازی یا برنامه نویسی؟؟ مسئله این است!!

130737  5 سال پیش  5 سال پیش
+1 0

سلام دوستان...

یادم میاد هفت هشت سالم بود که کنسول PS2 رو خریدم و خیلی از بازی کردن باهاش لذت می بردم و یادم میاد همیشه فکر می کردم که کاش یه بازی بود که فلان جور و فلان جور بود و یه بازی درست و درمونی بازی می کردیم(از اونجایی که آدمی بودم که اکثر بازی هایی که می خریدم عکس قشنگی داشت ولی وقتی اجراش می کردم می فهمیدم خوب نیست و با اعصاب خورد دستگاه رو خاموش می کردم) کلا توی ذهنم واسه خودم خیال پردازی می کردم و یعنی ذهنم شده بود یه انجین بازی سازی که هر چیزی به فکرش می رسید راحت به بازیش اضافه می کرد بدون هیچ سختی ای.

بعد از چند سالی با سرچ تو اینترنت با چیزایی همچون نرم افزار هایی که باهاش بازی می سازند آشنا شدم و اولین انجینی که تجربه اش کردم کانستراکت 2 بود که فکر می کردم کار جالبی دارم می کنم کم کم پیشرفته تر شدم اما نه زیاد. وقتی دیدم ساخت یه بازی چقدر دنگ و فنگ داره و ساختن اون بازی های توی ذهن من تک نفره با میزان تخصص من غیر ممکنه!! اما برای کارم زحمت کشیدم ولی بعد از یه مدتی کلا گذاشتمش کنار و از اونجایی که همیشه به جز بازی سازی نوشتن نرم افزار های رایانه ای هم برام جالب بود(به خاطر علاقه ام به کامپیوتر و انجام دادن کار های تخصصی با اون) به برنامه نویسی علاقه مند شدم و شروع کردم به یادگیری اون.

اما الان می بینم به بازی سازی علاقه دارم و می خوام بازم شروع اما ایندفعه نه با خیال پردازی بلکه با روبه رو شدن با حقایق.

می خوام برسم سر اصل مطلب که همتون میدونید بازی سازی تو ایران تقریبا یه عاشق می خواد که بتونه به موفقیت برسه و کسب در آمد از اون سخت!!

و برنامه نویسی وضعیت نسبتا بهتری داره حداقل 4 تا آگهی استخدامی پیدا میشه(البته بیشتر از 4 تا این برای اغراق بود) خوب من به دوتای این کار ها خیلی علاقه مندم اما می بینم اول برم سراغ برنامه نویسی تا دستم به یه جایی بند باشه بعدا برم سراغ بازی سازی و به عنوان یک سرگرمی و حتی در آینده ای نه چندان دور به عنوان شغل دوم بهش نگاه کنم.

بازی ساز شدن هم کار یه شب نیست خیلی وقت می خواد باید برنامه نویسی بدونی فلان چیز بدونی اینو بدونی و اونو بدونی و تقریبا به نظر (البته حدس خودمه و ممکنه غلط باشه) حدودا دو سه سالی رو باید بدویی تا مثلا بتونی با کمک چندتا آدم حرفه ای دیگه یه بازی مثل فروت کرفت یا خروس جنگی بسازی اما برنامه نویسی محض اینقدر درگیری نمی خواد یه فرد علاقه مند و پشتکار و انگیزه فکر میکنم کافی باشه به نظر شما من که از اولویت هام درآمده کدوم حرفه رو اول یاد بگیرم؟

سوال من فقط اینه!! یعنی یه انتخاب عاقلانه بدون نگاه به تعصب در حالی که علاقه شدیدی نسبت به هر دو حرفه موجوده؟؟

 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
libcode  5 سال پیش
+1 0

سلام! نظر شما بسیار جالب است و من هم مانند شما هستم.(یعنی تقریبا وضعیت شما را دارم) اما باید دقیق تر به موضوع نگاه کنید. به عنوان مثال من می خوام اول برنامه نویسی رو به خوبی یاد بگیرم و بعد از مدتی اگر احساس کردم که کارم داره خسته کننده میشه (کار اصلی یعنی برنامه نویسی حالا نه اینکه از وسطش پاشم برم بازی سازی رو یاد بگیرم) سعی میکنم کم کم برم سراغ بازی سازی ولی اول باید ببینم کدام بخش ها رو دوست دارم یاد بگیرم(ابتدا قسمت های رایگان بازی سازی را مطالعه و تمرین کنید) مثلا من دوست دارم طراحی سه بعدی از texture ها گرفته تا uv map و در کل طراحی محیط بازی و نه برنامه نویسی هاش (البته شاید یه زمانی هم پیش آمد که تصمیم بگیرم برم سراغ برنامه نویسی هاش و در حدی که دوست دارم یاد بگیرم(حرفه ای یا متوسط)) . اما من فعلا ترجیح میدم برنامه نویسی رو تاجایی که اشتیاق داشتم ادامه بدم . ولی نباید وقتی رفتم سراغ بازی سازی برنامه نویسی رو فراموش کنم نه همچین چیزی نیست . هرکسی و نه فقط من می تواند هم برنامه نویسی را بلد باشد و هم هر حرفه دیگری را چه بازی سازی و چه برنامه نویسی و به شما هم دوست عزیز پیشنهاد میکنم حتما اگر برنامه نویسی را شروع کرده اید آنرا تا جایی که ممکن است ادامه دهید و وقتی احساس کردید در حد کافی بلد هستید و فکر کردید داره خسته کننده میشه میتوانید بازی سازی را شروع کنید به یاد گرفتن. امیدوارم توانسته باشم کمکتان کنم.

+1 0
من هم موافقم (5 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .