آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

ویدئو تعاملی یا همان Interactive Video چیست؟

uncocoder  5 سال پیش  5 سال پیش
+18 0

سلام دوستان عزیزم،

ویدئو تعاملی یا همان Interactive Video که در سایت uncox قرار خواهد گرفت بسیار متفاوت از مفهوم Interactive Video رایج در سطح وب است و نمونه آن را خودم به شخصه در هیچ سایت ایرانی و خارجی ندیده ام.

این شیوه جدید می تواند راه حلی یکپارچه برای رفع مشکلات دانش پذیران و مدرس باشد و با صرفه جویی بسیار زیاد در زمان دانش پذیر اعصاب او را در حین آموزش دیدن آرام خواهد کرد.

در زیر به برخی از مزایای این نوع آموزش اشاره شده است:

  • حجم بسیار بسیار پایین محتوای آموزشی به طوریکه یک ویدئو 1 گیگی آموزش MP4 می تواند به 50 مگابایت کاهش یابد.
  • آموزش می تواند بدون کوچکترین بار اضافه در هر سایز تصویری تدوین و عرضه شود و از کیفیت ماکزیمم برخوردار است.
  • امکان Copy - Paste از سورس کد های حین آموزش بجای تایپ کردن آن در محیط برنامه نویسی.
  • امکان نمایش لینک های مفید ، دانلود ابزار ها ، سئوالات رایج و ... در حین مشاهده ویدئو و ورود به آنها با یک کلیک.
  • امکان وجود آزمون در حین یا انتهای آموزش. ( در آینده اضافه خواهد شد )
  • امکان چت با کاربرانی که در حال مشاهده ویدئو هستند یا مطالعه تاریخچه Chat Room ( در آینده اضافه خواهد شد )
  • امکان مشاهده اشخاص دیگری که همزمان به شما ویدئو را مشاهده می کنند.
  • ذخیره تاریخچه مطالعه شما و پیشنهادات مفید برای ادامه مسیر. ( در آینده اضافه خواهد شد )
  • همزمان امکان درج نظر در زیر ویدئو یا Note برداری اختصاصی شما. ( در آینده اضافه خواهد شد )
  • وجود Bookmark بدون نیاز به هیچ تغییر اضافی و دردسر های پیشین.
  • صرفه جویی بیش از 10 برابر در مطالعه یک مطلب آموزشی.
  • نبود بخش های پرت آموزشها نظیر اجرا کردن نرم افزار، سکوت ها، یا ثانیه های غیر مفید داخل ویدئو.
  • حرکت در ویدئو با سرعت های دلخواه و یا به شکل Track Bar ( که مفهومی جدید است )
  • قابل مطالعه توسط هر سیستم عاملی یا دستگاهی ( تنها تکنولوژی مورد استفاده HTML/CSS/JS می باشد )
  • بدون نیاز به قفل نرم افزاری یا Player اختصاصی یا نگرانی از حجم مصرف اینترنت.
  • امکان ویرایش شدن محتوا بدون نیاز به آپلود مجدد فایل در سرور و به صورت آنی.
+2 0
با سلام: ممنون ميشوم در مورد دو تا سوال زير توضيح دهيد: 1- کلاس بصورت آنلاين برگزار ميشود ؟ 2- امکان مشاهده ويديو بعد از کلاس وجود دارد؟ با تشکر (5 سال پیش)
+8 0
کلاس آنلاین نیست. ویدئو تعاملی پس از عرضه مثل یک ویدئو عادی داخل وب سایت قابل نمایش است اما در باطن شیوه ای جهت نمایش آن بکارگرفته شده که از نظر حجمی به هیچ عنوان قابل قیاس با زمان ویدئو، کیفیت ویدئو و محتوای آن نیست. نمونه ای از این ویدئو در آینده در اختیار شما قرار خواهد گرفت ( جهت تست ) (5 سال پیش)
+2 0
واژه خاصی به ذهنم نمی‌رسه فقط می تونم بگم او مای گاد :/ مطمئنا چیز خیلی خفنی میشه و از طرفی وقتی این حجم از خلاقیت و نوآوری رو واسه مدرس دوره ها میبینیم یه حس ارزشمند بودن داره و خیلی مشتاق تر و امیدوار تر میشیم واسه مطالعه اموزشا. (5 سال پیش)
+3 0
بهترین روش عالی (5 سال پیش)
+1 0
سلام به دوستان و استاد گرامی. اینجور که گفتید آدم خیلی دوست داره ببینه این نحوه دیدن چجوری هست. امید وارم یک ویدیو آزمایشی بگذارید تا بیینیم چگونه هست. (5 سال پیش)
+1 0
جناب اقاجانی عزیز، با توجه به اینکه خود شما مدرس جاوا هستید و ما نیز این دوره رو تهیه کردیم. تهیه دوره Kotlin به ما پیشنهاد میشه؟ خود ششما به عنوان فعال در این بخش، اینده کاری جاوا رو بهتر می بینید ییا Kotlin ؟ (5 سال پیش)
+1 0
استاد اگر از صفحه بخواد با هر نرم افزاری فیلم برداری بشه چی ؟چون میدونم یکی از مهمترین هدف ها برای این کار کپی رایته ! (5 سال پیش)
0 0
نظر کاتلین از جاوا جدا نیست و در واقع شما برنامه نویسی جاوا می کنید. دانسته های جاوا به شما بسیار کمک می کنه و کاتلین در برنامه نویسی جاوا شما رو کمک می کنه و کار ها رو ساده تر و امکانات رو بیشتر می کنه. (5 سال پیش)
+2 0
نظر محتوایی که از این نوع ویدئو فیلم برداری میشه، ارزش افزوده این نوع آموزش رو میگیره و بجای چند مگ حجم، چند صد مگ یا چند گیگ حجم رو به مخاطب تحمیل می کنه و طبیعتاً هیچ کس حاضر نیست این همه حسن رو از دست بده، و مال حروم هم تو گلوش فرو کنه و نیاد بجاش مثل یک انسان متمدن لایسنس بخره. (5 سال پیش)
+1 0
امیدوارم هرچه زودتر بتونیم نمونه ویدیوی از این نحوه آموزش رو ببینیم. (5 سال پیش)
0 0
درود استاد کی یه نمونه ویدیو میذارید تا ببینیم این شیوه چگونه هست؟؟ (5 سال پیش)
+1 0
نظر امکانات تکمیلی آن همچنان در حال برنامه نویسی است و اولین ویدئویی که درج خواهد شد و بزودی نمونه ویدئو کاملی از آن در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت. (5 سال پیش)
+1 0
سلام خوب هستین استاد . چند تا مورد و سوال از شما دارم. مورد اول: موقع ضبط اموزش های جدید اندروید یک سبک جدید سرفصل به نام سرفصل هدف محور توسط شما ارایه شد ولی بعد از یک مدت این نوع از سر فصل بندی رو کنار گذاشتید ولی ماندن بعضی از امکانات این نوع سرفصل بندی(مانند اضافه شدن آموزش های جدید به قسمت های قبلی) سبب سختی پوشه بندی و ذخیره آموزش های جدید برای من شد. مورد دوم: ارائه ویدیو پلیر اختصاصی یک جور دکمه توقف برای ادامه آموزش های بازی سازی برای من بود دلیلش هم استفاده از تلفن همراه برای دیدن آموزش های این سایت و سایت های دیگر بود البته من بعد آموزش های نقطه بازی رو با ویدیو پلیر اختصاصی دیدم ولی نتونست علاقه منو به ادامه کار و دیدن آموزش های بازی سازی تغییر بده. سوال اول من اینه که این نوع جدید از ارائه اموزش های به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گرفته که در میانه راه متوقف نشه؟ و سوال دوم هم اینه که آیا میشه این اموزش هارو رو موبایل دید( با توجه به توضیحاتتون فهمیدم که شما یک جوری دارین با تولید صفحات وب این آموزش هارو تدوین می کنین و این صفحات مطمعنا باید برای دستگاه های موبایلی هم بهینه بشه تا بتونیه روی موبایل مورد استفاده قرار بگیره). خیلی ممنون (5 سال پیش)
+1 0
نظر پیدا کردن شیوه مناسب نیازمند ارزیابی های زیادی است که عموماً باید به صورت عملی صورت گیرد. از اونجاییکه سایت های خارجی شیوه متفاوتی ( نسبت به ایران ) به ارائه مطالب دارن ( چون اینترنت سرعت بالایی داره و مشکلات کپی رایت هم نیست ) نمیشه تجربیات اونها رو مورد استفاده قرار داد. از طرفی سایت های ایرانی هم صرفاً به تولید یک ویدئو و چسباندن آن به چیزی مثل Wordpress مبادرت می کنند. ما سعی داریم که شیوه مناسب را ایجاد کنیم و به محض رسیدن به نتیجه نهایی و مطلوب سعی در مهاجرت دادن ویدئو ها به آن سمت خواهیم داشت. مثلاً اگر سیستم Player آنلاین جواب دهد، وبینارها و اکثر آموزشهایی که با قفل عرضه شده اند، نسخه آنلاین هم خواهند داشت. (5 سال پیش)
 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .