آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

در پروژه های پیشرفته ساختار و ساختمان دیتابیس ما چگونه باید باشد؟؟

Amir  3 سال پیش  3 سال پیش
0 0

سلام دوستان وقتی یک پروژه ای پیشرفته و بزرگ میشه ساختمان دیتابیس بر چه مبنایی باید شکل بگیرد تا اصولی و بهینه باشد ؟جداول ها فیلدها بر چه مبنایی باید ساخته شود ؟ اگه میشه لطفا یه توضیحی بدید یا اگه سایتی یا لینکی هست که توضیح داده باشه لطفا معرفی کنید.ممنون

+1 0
با درنظر گرفتن فیلدهای هر table سعی کنید حالت بهینه برای هرمقدار رو درنظر بگیرید و فضای اضافی رو تخصیص ندید و مسئله مهم هم کوئری ها و نحوه استفاده از اونها هست که باید تا جایی که میتونید برای دستور select و واکشی اطلاعات چک کنید حتما فیلدهای غیرضروری و بی نیاز رو شامل نشه. برای انتخاب کلی دیتابیس هم میتونید تحقیق کنید کدوم یک از دیتابیس های موجود ساختارش با بیزینس و ساختار پروژه شما هماهنگ تر هست. از این لینک میکنید استفاده کنید: لینک (3 سال پیش)
+1 0
خیلی ممنونم ، برای ابجاد خود table ها منظور ساختمان خود table که چه فیلدهایی در کدام table قرار بگیره و ارتباط table ها باهم و چگونگی ارتباط که استاندارد رعایت بشه، آیا واسه این منظور اصولی وجود دارد یا اینکه بصورت تجربی این کار؟ (3 سال پیش)
+1 0
معمولا تجربی هست تا حدودی، یک مقدار از کار هم زمان توسعه و تست و دیباگ نیاز به تغییر داره که مشکل خاصی نداره و نکته مهم این هست که تقریبا از هر موضوعی یک نمونه در گیت هاب و سایتهای مشابه میتونید پیدا کنید و سورس های مشابه رو مطالعه و بررسی کنید. خیلی وسواسیت بخرج ندید برای ابتدا و استارت (3 سال پیش)
+1 0
سلام دوستان این مبحث تحت عنوان ساختمان داده ها و گمان می کنم در بعضی موارد معماری داده هم بکار می برن. کاملا بحث تخصصی و تکنیکالی هستش. بخصوص وقتی دیتا بیس بزرگ و پیچیده باشه (3 سال پیش)
0 0
بله به نظر منم همینطوره، در پروژه های بزرگ نیاز به معماری خاص برای پیاده سازی جداول و دیتابیس داریم چون هم تعداد کوئری ها زیاد میشه و هم روابط بین جداول پیچیده که اگه اشتباه دیتابیس طراحی بشه مشکل ایجاد میکنه و برطرف کردنش خیلی پیچیده میشه.مثلا پروژه های مثل پیام رسان ها و چت ها و پروژه های ازین دست در ساعت 100 ها هزار کوئری حتی بیشتر در دیتابیس زده میشه که اگه اشتباه دیتابیس طراحی بشه کل پروژه ما از دست میره. (3 سال پیش)
 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
Amir  3 سال پیش
0 0

بله به نظر منم همینطوره، در پروژه های بزرگ نیاز به معماری خاص برای پیاده سازی جداول و دیتابیس داریم چون هم تعداد کوئری ها زیاد میشه  و هم روابط بین جداول پیچیده که اگه اشتباه دیتابیس طراحی بشه مشکل ایجاد میکنه و برطرف کردنش خیلی پیچیده میشه.مثلا پروژه های مثل پیام رسان ها و چت ها و پروژه های ازین دست در ساعت کم کم  100 ها هزار کوئری حتی بیشتر در دیتابیس زده میشه که اگه اشتباه دیتابیس طراحی بشه کل پروژه ما از دست میره.


پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .