آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

رجیستر کاربر توسط شماره همراه

Atlas  3 سال پیش  3 سال پیش
+1 0

در حال راه اندازی بخش حساب کاربری از طریق شماره همراه برای اپ خودم هستم، اطلاعات رو از طریق رتروفیت به سمت سرور ارسال میکنم، و اونجا یه کد فعال سازی برای کاربر ارسال میکنم، مشکلی که دارم اینه که این کد بعد چند دقیقه در دیتابیس باید expire بشه ولی الان نمیدونم دقیقا باید چطور این کار رو انجام بدم و متاسفانه از استفاده چند روش مثل event در mysql و cronjob معذورم.

 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد. مشاهده پاسخ صحیح
پاسخ به سوال 
libcode  3 سال پیش
0 0

 پاسخ صحیح

سلام دوست عزیز ، باید برای این کار دو ستون در جدول خود ایجاد کنید که بازه زمانی هستند. یکیش موقع شروع یعنی زمانی که کاربر دکمه ثبت شماره تلفن را فشار می دهد باید داخل دیتابیس زمان شروع درج شود و همزمان با درج دیگر اطلاعات مانند کد فعال سازی و در همان لحظه باید زمان expire را نیز درج کنید که میتواند مثلاً به مدت 2 دقیقه بعد از زمان شروع (currentTime) باشد و بنابراین می توانید این ستون را در موقع درج کد فعال سازی بررسی کنید که اگر زمانی که دکمه ثبت کد فعال سازی فشار داده شده را دریافت و با زمان expire مقایسه کنید و از اون نگذشته باشد باید برای کاربر شماره تلفن دریافت شده درج شود و همزمان سطر مورد نظر هم در جدول کد فعال سازی پاک شود. و در غیر اینصورت دکمه دیگر یعنی ارسال مجدد را باید فشار دهد.

که توصیه میکنم این عمل را هوشمند تر کنید . به عنوان مثال : میتوانید با ارسال دستور json به اپ اطلاع expire شدن را بدهید و اپ باید یک Dialog نشان دهد و به کاربر بگوید که این کد فعال سازی expire شده است و باید با دکمه ی ارسال مجدد کد ظاهر شود. که این قسمت هم بهتر و زیباتر و هوشمند تر میکند اپ شما رو پس سعی کنید قرارش بدید.

امیدوارم توانسته باشم راهنمایی تون کنم و اگر به مشکل خوردید یا سوالی داشتید حتماً در انجمن قرار بدید تا پاسخگو باشم.

+1 0
خیلی ممنون libcode عزیز، به یک نکته ظریفی اشاره کردی که من دقت نکرده بودم، سپاس فراوان :) (3 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .