آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

اتصال هاست دانلود به هاست اصلی یا اشتراکی

libcode  4 سال پیش  4 سال پیش
+2 0

با سلام.

مطمئناً در بعضی از سایت ها دیدید که به شما هاست دانلود می فروشند.که در واقع مقدار زیادی حافظه هست.همراه با یک پنل مدیریت.


هاست دانلود یا هاست فایل فقط برای دانلود مورد استفاده قرار میگیرد (یعنی به هیچ عنوان دیتابیس ندارد و نمی توان بر روی آن سایتی را راه اندازی کرد).   پس برای راه اندازی یک سایت یک فضای کم (مثلاً 100 مگابایت) می خرید و سایت شما بر روی آن راه اندازی میشود و برای قرار دادن هر گونه فایل یا فیلم و... باید یک هاست دانلود یا یک هاست فایل بخرید که قیمت کمتری دارند ولی حافظه ی بیشتری به شما می دهند مثلاً برای 10 گیگابایت مبلغی حدود ماهیانه 10,0000 تومان از شما میگیرند . و شما باید فایل هاتون رو اونجا آپلود کنید. سپس کاربران سایت شما برای دانلود به سایت دیگری یا حتی سرور دیگری مراجعه می کنند . (یعنی برای seo سایت خوب نیست(اگر خیلی به seo اهمیت می دهید)) و من در اینجا بهتون یاد میدهم که چطور این دو هاست جداگانه که میتواند بر روی دو سرور جداگانه باشد.

اگر هاست اشتراکی دارید و دارای یکی از کنترل پنل های cpanel و یا Direct Admin هست. پس این آموزش بدردتون می خوره. و لی در کل اصل کار همین هست (در بقیه ی کنترل پنل ها نیز به صورتی که در پایین گفته شده هست فرق چندانی ندارد).

ابتدا هاست دانلود را خریداری کنید . و برای دامنه ی مورد نظر آنرا ثبت کنید مثال (dl.youredomain.com). و حتما سعی کنید اگر هاست اصلی شما در ایران یا هر کشوری وجود دارد سعی کنید از میزبان ، هاست دانلودی را بخرید که در همان کشور باشد (که اگر کاربران شما داخلی هستند حتماً سعی کنید هر دو را داخلی تهیه کنید چرا که ترافیک داخلی هزینه ی کمتری دارد هم برای شما و هم برای کاربران سایت شما دارد).

در Direct Admin :

ابتدا در قسمت Youre Account گزینه ی DNS Management (ولی اگر وجود ندارد باید از میزبانتان بخواهید که آنرا برای شما قرار دهد) را انتخاب کنید . و در قسمت Add Domain Records رو به روی A سمت چپ آدرس هاست دانلود را بنویسید . که حتماً باید زیر دامنه ای از دامنه ی شما باشد مثال (.dl.youredomain.com) و در سمت راست باید آدرس ip سرور سرورتان را بنویسید. که اگر نمی دانید آدرس ip سرور هاستینگ تان چیست . میتوانید در cmd کامپیوترتان پینگ بگیرید .  (مثلاً  ping domain.com)  و سپس بر روی add کلیک کنید.

در قسمتی که NS نوشته شده در سمت چپ زیردامنه را وارد کنید مثلاً .dl.domain.com و در سمت راست نام dns ی که بر روی آن دامنه و ip سرور ی که بر روی آن هاست دانلود تنظیم شده است را بنویسید مثلاً .ns1.domain.com و اگر باز هم نمی دانید dns های نتظیم شده بر روی هاست دانلودی شما چه چیزی هستند باید در سایتی که فضای میزبانی را از آن دریافت کرده اید در ناحیه ی کاربری خود بر روی دامنه هایی که ثبت کردید یک قسمت باید در آنجا وجود داشته باشد که مدیریت dns server ها نامیده می شود و یا از طریق تیکت سایت میزبان از پیشتیبان فنی آنرا بپرسید. توجه داشته باشید که هر گونه تغییر روی dns ها بین 8 تا 48 ساعت ممکن است طول بکشد تا به ثبت برسد. و یادتان باشد در پنل ناحیه ی کاربری نام dns های هاست دانلود را بر روی دامنه ی اصلی نیز ثبت کرده باشید. این کار ها را که انجام داده باشید  میتوانید بر روی add کلیک کنید و توجه کنید که اگر دامنه ی اصلی شما بر روی دو dns تنظیم شده باید هر دو را به صورت جداگانه و به اجزای هر دامنه ثبت کنید یعنی اگر یک دامنه بر روی دو dns ثبت شده باید هر دو را ثبت کنید. و درسمت هاست دانلودی نیاز نیست کاری انجام دهید. همه ی این کار ها در سمت هاست اصلی باید انجام شود .

در cpanel :

ابتدا در قسمت DOMAINS گزینه ی Advanced Zone Editor را انتخاب کنید . و در قسمت Add a Record نوع یا Type را A قرار دهید . در بخش Name نام دامنه ی خود را بنویسید که حتماً باید زیر دامنه ای از دامنه ی شما باشد مثال (dl.youredomain.com) و در قسمت TTL باید 14400 را باید وارد کنید که عدد پیش فرض هست (معمولاً) و در قسمت Address باید آدرس ip سرورتان را بنویسید . که اگر نمی دانید آدرس ip سرور هاستینگ تان چیست . میتوانید در cmd کامپیوترتان پینگ بگیرید .  (مثلاً  ping domain.com)  و سپس بر روی Add Record کلیک کنید.


لطفا دقت کنید در هاست مبدا به هیچ عنوان از بخش subdomain ساب دامنه ایجاد نکنید.

 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .