آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

راهنمایی در خصوص خرید دامنه و سرور

Rabbit  7 سال پیش  7 سال پیش
+4 0

سلام

من قصد دارم دامنه بخرم. قبلا یک دامنه ir از nic.ir خریدم.

الان قصد دارم دامنه com بخرم. میخواستم بپرسم که از کجا بگیرم که معتبر باشه. اصلا فرق سایت‌های مختلف که دامنه می‌فروشن چیه؟

تا جایی که میدونم فرق نیک و بقیه اینه که بقیه هم از خود nic خرید میکنن ولی چون عمده میگیرن تا 70 درصد تخفیف میگیرن. اما وقتی شما از سایتی غیر از nic دامنه می‌خرید بعضی از امتیازات به سایت ارائه کننده تعلق میگیره.

الان این اطلاعات دامنه من در نیک است:

حالا من اگر چیزی مشابه این رو برای دامنه com بخوام به چه سایتی باید مراجعه کنم؟ آیا اصلا از داخل ایران ممکن هست؟

‌سایت‌هایی مثل دیجی‌کالا از چه طریقی دامنه خود را خریده‌اند؟

آیا خرید از Godady.com رو پیشنهاد میکنید؟ 

+1 0
از لحاظ فنی فرقی نداره ولی از لحاظ قیمت ممکنه متفاوت باشه ، من خودم همه سرویس هامو از هاست ایران میگیرم ، درسته قیمتاش عجیب غریبه ولی از همه لحاظ خیالم راحته (7 سال پیش)
+1 0
اگر میخواهی چند سرویس وب رو تو یک هاست راه انداری کنی شاید بهتر باشه هاست نامخدود خریداری کنی (7 سال پیش)
0 0
قصد دارم تا جای ممکن هزینه رو پایین نگه دارم. بخصوص در ابتدای کار که سایت‌ها بازدید هم ندارند ترجیح میدم با کانفیگ پایین تهیه کنم. میشه لینک یک سرویس نامحدود که فرمودید بدین؟ (7 سال پیش)
+1 0
میتونی از serverpars خدمات بگیری (7 سال پیش)
+1 0
سلام با توجه به تجربه خودم میتونم بگم که فرقی چندانی نداره دامینو از کجا بگیری و همونطور که دوستوم گفت قیمتهاشون فرق میکنه من از هاست ایران و میهن هاست استفاده میکنم که میهن هاست ارزونتره و در زمینه خرید هاست هم حتما از نت افراز دیدن کن قیمتها خوبه و مهمتر از همه پشتیبانیشون عالیه واقعا . یه نگاهی هم به این لینک بنداز میتونه کمک کنه مقایسه هاستینگ ها (7 سال پیش)
+1 0
لینک (7 سال پیش)
+1 0
من الان دارم از پارس پک استفاده میکنم. ولی مقایسه نکردم قیمت رو. چون قبلا استفاده کرده بودم الانم همین کارو کردم. فعلا ترافیک زیادی نیست اگه زیادتر شد دنبال بهینه سازی میرم. ممنون از پاسختون (7 سال پیش)
+1 0
الان که امکانات اینارو دیدم پشیمون شدم! باید بیشتر تحقیق میکردم. اگر نیاز به کانفیگ بهتر داشتم عوض میکنم سرویس دهنده رو. (7 سال پیش)
 برای این سوال 3 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
Rabbit  7 سال پیش
+3 0

برای ثبت دامنه ir همونطور که گفتم بهترین سایت nic.ir هست. البته در nic قیمت بالاتر از نمایندگان هست. چون نماینده‌ها عمده خرید میکنن و بعد قیمت رقابتی میذارن که شما از اونها خرید کنید. و البته سود اصلی رو نه از فروش دامنه که از فروش هاست به شما خواهند برد.

برای ثبت com هم با سایت name.com داخل فروم‌های فارسی آشنا شدم. البته سایت‌های زیر هم هستند:

godaddy.com  و domain.com و register.com

در هر حال من از طریق name.com اقدام کردم. اکانت ساختم و به یکی از سایت‌های داخلی برای پرداخت مراجعه کردم. البته من اسم سایت رو نمیارم چون سایت خوبی نبود چون علاوه براینکه کارمزد دریافت کردند قیمت دلار رو هم بالاتر از قیمت واقعی محاسبه کردند. ولی من میخواستم زودتر کارم رو انجام بدم دیگه سخت نگرفتم. تفاوت قیمت هم در حد 7-8 هزار تومان بود. ولی به هرحال کار حرفه‌ای نبود.

یک دامین ir هم از طریق سایت‌ آذرآنلاین که تو همین انجمن معرفی شده بود، ثبت کردم. وقتی از طریق سایت‌های واسطه اقدام بکنیم صاحب امتیاز خودمون خواهیم بود ولی رابط فنی، اداری و مالی فرد یا افراد دیگر خواهند بود. تنها نکته که ثبت دامنه به نظرم میرسه ارزش گفتن داره اینه که حتما قبلش خودتون یک حساب کاربری در nic.ir داشته باشید و برای ثبت دامنه نام کاربری خودتون رو بدید وگرنه شرکت واسطه یک حساب نیک به اسم شما باز خواهد کرد.

0 0
nic.ir مرجع رسمی دامنه های .ir هست ظاهرا ؟ درست متوجه شدم ؟ (7 سال پیش)
0 0
بله همینطوره (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Rabbit  7 سال پیش
+3 0

این فروم بیش از حد ساکته دیگه! 

باقی اطلاعاتی که امروز متوجه شدم رو خدمتتون عرض میکنم.

سایت اصلی ثبت دامنه ها در سراسر جهان ICANN می‌باشد. ولی من در این سایت جایی برای ثبت مستقیم دامنه ندیدم یعنی در بهترین حالت شما باید از طریق یکی از همان نماینده‌های رسمی که داخل خودِ ICANN معرفی شده اقدام فرمایید.

در خصوص خرید از سایت‌های خارجی هم اگر حساب فعال paypal یا master card و امثالهم ندارید دنبالش نباشید. سایت‌های واسطه بعضا و به بهانه‌های مختلف تا دوبرابر از شما پول میگیرن. تجریه شخصی خودم این بود که برای 12.99$ بایستی 81هزار تومان واریز میکردم. چون علاوه بر کارمزد و هزینه ارز شما باید یک پول برای ثبت آدرس معتبر نیز به اون‌ها بدهید. من آدرس آشنایان در خارج از کشور رو دادم ولی گفتند که خیر به اینصورت امکان نداره و.... 

در هر صورت من به دلیل نگرانی از ثبت دامنه در داخل با پشتیبانی آذرآنلاین صحبت کردم که گفتن شما میتونید از داخل پنل همه چیز رو قفل کنید و کسی غیر از شخص شما نمی‌تواند اطلاعات دامنه را تغییر دهد. بنابراین فکر نمیکنم جای نگرانی برای ثبت در داخل وجود داشته باشه.

احتمالا این اطلاعات برای دوستانی که در زمینه وب فعالیت میکنن خیلی ابتداییه ولی من که تازه شروع کردم برام مهم بود بدونم و اینجا منتشر کردم که دوستانی که بعدا همچین دغدغه‌ای پیدا کردن بدون اتلاف وقت متوجه قضایا بشوند.

 

پاسخ به سوال 
Shadow  7 سال پیش
+1 0

دوستان خوب می شد اگر یه نفر یه سرویس دهنده خوب معرفی می کرد هم از نظر مالی و کیفیت ؟!

+1 0
لینک برو حالشو ببر هم قیمت های عالی هم خدمات درجه یک و شبانه روزی (7 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .