آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

گواهینامه ssl

مسعود کریمی نژاد  7 سال پیش  7 سال پیش
+1 0

سلام . از دوستانی که تا حالا گواهینامه ssl گرفتن با https کار کردن خواهش میکنم یکمی دربارش توضیح بدن. اینکه چجوری باید بگیریم از کجا بگیریم چجوری نصب کنیم. تفاوتش با http چیه؟ چه مشکلاتی داره که تقریبا تمام سایت های معروف ایرانی از https استفاده نمیکنن؟ مثلا زومیت ، ورزش ۳ ، انتخاب ، همین سایت uncox؟ آیا نصب اون کار مشکلیه ؟ یا هزینه داره؟

از دوستانی که تجربه دارن تو این کار یا خوده استاد یا آقای کاشی زاده خواهش میکنم راهنمایی کنن. چون تا اونجایی که یادمه توی اموزش ها هم نیست که چجوری پیاده سازی میشه.

با تشکر

+2 0
در ادامه صبحت های آقای کاشی زاده در پایین: براي آماده سازی اسناد زیادی هست و کار ساده ایه. همچنین ناگفته نماند که اگر سایت یا برنامه ای دارید که تراکنش های بین المللی و مثلا از طریق پی پال داره، از مدتی پیش پی پال ssl را اجباری کرده. (در مورد قیمت هم باید گفت که هزینه کاملا باتوجه به خواسته متغیر هست. اگر صرفا برای دامنه اصلی بخواهید ارزان هست (مثلا 9 دلار در سال: لینک اما اگر برای سابدامین ها هم بخواهید گران میشه.) همچنین یکی از مواردی که در حال حاضر گوگل بهش پایبند هست اینه که سایت های با ssl را معتبرتر و در جستجوها بالاتر قرار میده و رنک بهتری براشون قائل میشه و سرعت پیشرفت شون در گوگل بالاتره نسبت به سایت های بدون ssl. (7 سال پیش)
 برای این سوال 2 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
کاشی زاده  7 سال پیش
+3 0

سلام ،
زمانی که شما پروتکل HTTPS دارید تمامی داده های ارسالی رمزنگاری شده و قابل کشف نیستند و تنها دارنده کلید میتواند داده ها را رمزگشایی کند . برای تهیه آن 2 روش وجود دارد یا از لایسنس هایی بدون امضای دیجیتال معتبر استفاده کنید که خوب در این شرایط ابتدا کاربران هشداری را در مرورگرشان میبنند که احتمالا شما هم با آن قبلا بر خورد کرده اید و روش دوم استفاده از پروتکل مربوطه با امضای معتبر است که باید هزینه پرداخت کنید .

اما چرا خیلی از سایت ها استفاده نمیکنند ؟
دلایل زیادی دارد از جمله هزینه خرید لایسنس که به صئرت سالانه محاسبه میشود ، افت سرعت ، عدم نیاز و...
عملا استفاده از پرتوکل HTTPS در همه جا ضرروری نیست و تنها هر جایی که اطلاعاتی از کاربر دریافت میشود بهتر است استفاده شود .

در سایت uncox نیز در برخی از بخش های پنل های مدیریتی از این پرتوکل استفاده شده و در آینده نیز بخش های مربوط به کاربران نیز با استفاده از این سیستم ارتقا خواهند یافت .

+1 0
ممنون از توضیحات شما. میخواستم بدونم مثلا این کلید عمومی رو توی برنامه نویسی اندروید که مثلا ارتباط با سروش از طریق retrofit هست رو، کجا باید قرار بدیم. اصلا این کلیده چیه؟ چجوریه؟ (7 سال پیش)
+2 0
کار پیچیده ای نیست شما کلید رو میسازید و به عنوان پارمتری مشخص در هدر بسته ها ارسال میکنید ، البته تغییراتی نیز در نوع روش برقراری باید اعمال شود . زمانی که شما میخواهید گواهی SSL دریافت کنید باید 2 کلید تولید شود یکی خصوصی و دیگری عمومی . این این کلید ها چگونه ساخته میشود و چطور از طریق کلاینت به سرور متصل شویم با سرچی ساده در Google بدست می آید . (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
121071  7 سال پیش
0 0

سلام،

کنجکاور بودم بدونم که آیا uncox برای قسمت های مربوط به کاربران مثلا لاگین و رجیستر کردن ssl قرار داده یا نه؟

ممنون

+1 0
سلام، در حال حاضر نه، اما جز برنامه های آینده هست. (7 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .