آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

راهنمایی برای ساخت وب سایت دو زبان

hosseinAmini  8 سال پیش  7 سال پیش
0 0

سلام
با استفاده از فریم ورک استاد چه طور میتونم سایت دو زبان ایجاد کنم؟ واینکه وقتی کاربر وارد سایت میشه ابتدا نسخه فارسی نمایش داده میشه، وقتی روی زبان انگلیسی کلیک کرد باید زبون انتخاب شده رو تو کوکی ذخیره کنم؟
لطفا کامل راهنمایی کنید چون هیچ دیدی ندارم. ممنون

0 0
خود استاد آموزش ایجاد سایت دو زبانه را دادند ! (8 سال پیش)
0 0
هنوز منتشر نشده؟ چون تو آموزشای سایت من چنین چیزی ندیدم (8 سال پیش)
0 0
در همان بخش های اولیه آموزش داده شده که میاید یک دیکشنری آماده میکنید و زبان سایت رو میتونید انتخاب کنید از config.php . (8 سال پیش)
0 0
اون خیلی ابتداییه. من سوالم اینه که برای هر بخش از مطاالب باید دوتا جدول بسازم؟(یکی برای فارسی یکی هم برای انگلیسی). بعد اینکه استاد اومد توی فایل locale-fa و locale-en خودش مطالب سایت رو توی const دستی نوشت، حالا سایتی که داینامیک اطلاعاتش رو میخواد از دیتابیس بگیره چیکار باید کنه؟ (8 سال پیش)
+1 0
خب ، با همون روش شما توی دیتابیس محتوی رو در تو فیلد فارسی و انگلیسی قرار میدید . (8 سال پیش)
0 0
یعنی تمام query ها رو توی فایل locale بگیرم؟ سرعت سایت پایین نمیاد؟ (8 سال پیش)
+1 0
این مقاله دید خوبی بهت میده : لینک (8 سال پیش)
+2 0
در ضمن استفاده از کوکی و سشن و امثالهم برای ثبت موقتی دلخواه کاربر شاید (!) مفید باشه، ولی در اصل پارامتر زبان باید به مسیردهی اضافه بشه (8 سال پیش)
0 0
آقای حسین زاده لینکی که دادید رو خوندم فقط اینکه چه طور از ساختار json برای دو زبانه کردن استفاده کنم؟ (8 سال پیش)
+1 0
مقاله ای که معرفی شد مباحث کلی رو بیان کرده ولی با دیدگاه sql server و کاراییش در حد دید درست دادنه. پشتیبانی توکار json برای sqlserver 2016 به بعد وجود داره اما استفاده از این آیتم تو دیتا بیس های دیگه منطقی نیست - تو خیلی چیزا مثل جستجو و مرتب سازی به مشکل میخوری و مجبور به واکشی بیش از نیاز دیتا میشی. بیشتر تحقیق کن لینک راههای دیگه ای هم غیر از موارد ذکر شده تو مقاله بالا هست که باید ببینی کدوم با شرایط پروژه و دیتابیست سازگاری بیشتری داره (8 سال پیش)
 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
Mr Mehdi  8 سال پیش
+1 0

نیازی نیست که حتما از کوکی استفاده کنید. می تونید با همون سشن هم راه بندازید کار رو.

کافیه توی فایل index متغیری تعریف کنید که زبان سایت رو از سشن دریافت می کنه و اگه هم که خالی باشه روی یکی از زبان ها بصورت پیشفرض میره.

بعدا توی فایل view باید تنظیم کنید که اگر مثلا فارسی بود زبان از تم راست چین شده و اگر انگلیسی از تم چپ چین شده استفاده بشه.

بعلاوه باید تمام متون رو توی فایلی که استاد توی پوشه locale به انگلیسی تبدیل کنید و اگر هم دوست دارید از دیتابیس بگیرید متن ها رو.

0 0
مرسی. حدودا متوجه شدم. برای گرفتن query از دیتابیس هم باید جدول رو متناسب با زبان ست شده در session تغییر بدم؟ (8 سال پیش)
+1 0
روشی که خودم استفاده می کنم اینه که یکی table درست کردم و برای هر متنی یکی زبان و یکی اسم گذاشتم. بعد وقتی کاربر سایت رو لود می کنه با توجه به سشن زبان متون از دیتابیس انتخاب می شن و define میشن و استفاده میشن. (8 سال پیش)
0 0
درست متوجه نشدم. فرض میگیربم میخوایم قسمت اخبار سایت رو بسازیم. حالا اصولی اینه که تو دیتابیس دوتا جدول برای اخبار بسازم یا یه جدول(برای هر رمورد یه فیلد بزرام که زبانش رو تعیین کنه) (8 سال پیش)
0 0
دوستان برای دو زبانه کردن فرم های html جز اینکه دو صفحه فرم جدا برای دو زبان بسازیم راه دیگه ای وجود داره؟ منظورم اینه که وقتی زبان فارسی انتخاب میشه مطالب راستچین و فونت..... و وقتی زبان انگلیسی انتخاب میشه برعکس... این یه مثال کلیه.. نمیخوام از دو صفحه جدا استفاده کنم.. (7 سال پیش)
+1 0
میتونید حالت نمایش صفحه را راست چین و یا چپ چین کنید . (7 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .