آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

آیا به ویندوز 10 آپگرید کنیم؟ (پیشنهاد من)

Mr Mehdi  8 سال پیش  7 سال پیش
+15 0

درود به همه

همونطور که خیلی از دوستان می دونن ویندوز 10 دیروز - 7 مرداد - در دسترس عموم قرار گرفت و احتمالا اکثر شما توسعه دهنده ها دو به شک هستید که به 10 مهاجرت کنید یا که نه.

برای همین من بعد از آزمایشاتی که بعد از نصب داشتم با این مقاله سعی می کنم که برای تصمیم گیری کمکتون کنم.

امروز صبح فایل ISO اون رو از وب دانلود کردم و به راحتی کرک کردم! (قبلا توی ویندوز 8 خیلی با کرک مشکل داشتم) قبل از اون هم روی ویندوز 8.1 آخرین آپدیت کار می کردم و وقتی نصبش کردم باید بگم که یک شوک کوچک بهم وارد شد.

یک سری تغییرات کلی و یک سری بازگشت به عقب از طرف مایکروسافت وجود داشت تا تجربه کاربری ویندوز 10 ترکیبی باشه از ویندوز 8، 8.1 و 7 هست.

از نظر برنامه ها، تمامی برنامه هایی که برای برنامه نویسی وب لازم هست رو پشتیبانی می کنه و من توی آزمایش چند ساعتم هیچ مشکل خاصی ندیدم. غیر از اینکه ظاهر IDM در بعضی قسمت ها به هم ریخته بود (که احتمالا خیلی زود حل خواهد شد) و مشکلاتی که با درایور مخصوص بلوتوث لپ تاپم داشتم که اون هم مشکل شرکت لپ تاپم هست.

اما می پردازیم به موضوعات نسبتا مهم تر، یعنی تجربه کاربری و کارایی.

اول از همه در مقایسه سرعتی که داشتم، افزایش چندان سرعتی وجود نداشت نسبت به 8.1. (اما بعد از تغییر ویندوز از 7 به 8 و از 8 به 8.1 توی لپ تاپ من انگار وارد یک دنیای پویاتر شدی)

اما از لحاظ نرم افزاری و رابط باید بگم که در اولین نگاه متوجه تفاوت عمیق با ویندوزهای قبلی می شید. انیمیشن ها، بازگشت دکمه استارت، عوض شدن همه آیکون ها، حذف شدن کنترل پنل و ... .

اما مهمترین بخشی که واقعا جذبم کرد، دستیار صوتی ویندوز یعنی کورتانا بود که باید بگم فوق العاده بود و چیزی که من دیدم فراتر از باورم بود. کورتانا کم کم با لهجه و صدای کاربر هم هماهنگ می شه و به صداهای اطراف توجهی نمی کنه. (که همچنین می تونید که توی تنظیمات هم چند جمله ای که میگه رو بخونید تا صدای شما رو کاملا بشناسه) سرعت و کارایی کورتانا در یک کلام فوق العاده بود و در اجرای اپ ها، موزیک ها، دستورات صوتی، سرچ و ... با سرعت بالایی عمل می کرد.

مثلا هنگامی که مشغول برنامه نویسی هستید و درگیر تایپ کردن هستید راحت با گفتن عبارت Hey Cortana, Open Wampserver اپ رو براتون باز می کنه بدون اینکه هیچ با دست هیچ کاری بکنید یا از تایپ دست بکشید.

بعد از اون نکته مهمی که برای هر برنامه نویسی خیلی خوب هست قابلیت Task View هست که قطعا نوشدارویی برای هر برنامه نویسی و به خصوص من هست. البته این خصوصیت خیلی وقته که روی سیستم عامل های دیگه اومده اما بالاخره بعد از مدت ها برای ویندوز هم اومد. این قابلیت اینطور هست که می تونید چند دسکتاپ مختلف بسازید و در هرکدوم یکسری اپ رو اجرا کنید بدون اینکه از باز بودن زیاد اپلیکیشن ها اعصابتون خرد بشه یا اینکه نیازی داشته باشید که چند مانیتور داشته باشید.

نکته جالب دیگه ای که وجود داره اینه که به راحتی می تونید صفحه تون رو به چهار قسمت تقسیم کنید در حالی که توی نسخه های قبل این تقسیم 2 بخشی بود.

مرورگر ویندوز هم کاملا عوض شده و از اول برنامه نویسی شده و از لحاظ کارایی تقریبا هم سطح با کروم بود در آزمایشات من (مرورگر پیشفرض من در نسخه های قبلی کروم بوده تا الان) و فقط در بعضی موارد خاص کروم بهتر عمل می کنه. از نظر رابط کاربری edge (مرورگر جدید) به دلیل اینکه هماهنگی بیشتری با رابط کلی داره چند قدم جلوتره اما از نظرهای دیگه مثل پشتیبانی از افزونه ها و ابزار برنامه نویسی و مقدار مصرف منابع کروم جلوتره اما مایکروسافت قول داده که بسیاری از مشکلات توی آینده نزدیک حل بشه و ویندوز کلی آپدیت بشه.

آپدیت: بعد از یه کم تست بیشتر متوجه شدم که مرورگر edge توی قسمت هایی با این سایت هماهنگ نیست و مثلا توی نوشتن متن هنگ می کنه و ریلود میشه.

آپدیت: مشکلی نداشت و ریستارت کردم و درست شد.

کلی امکانات دیگه وجود داره که کلی به سود ایرانی ها هست. مثل باز شدن استور، تقویم جلالی و ... .

در نهایت اینکه اگه هنوز شک دارید که آپدیت کنید یا نه، جواب قطعی من این هست که آپدیت کنید.

چون توی این تجربه کوتاه من تنها مشکلی که یه کم اذیتم کرد تاچ پد لپ تاپم بود که مشکل اون هم از درایور مخصوص خودش هست. (مشکلش الان رفع شده) 

درنهایت اینکه ویندوز جدید ترکیبی از تجربه های جدید و قدیمی برای کاربران هست که خود این کلی تجربه استفاده از ویندوز رو بهبود داده. پس اگه سیستم شما مشکلی از نظر درایورها (مخصوصا گرافیک و چیپست ها) ندارید هیچ شکی توی تغییر ویندوز نکنید.

چند تا اسکرین شات از محیط ویندوز توی پست بعدی قرار دادم، حتما ببینید.

+2 0
ممنون از اینکه تجربت رو به اشتراک گذاشتی . من خودم با توجه به اینکه پروژه هام هنوز روی ویندوز 7 هست و اعتقادی به ویندوز 8 و 8.1 ندارم جرات نکردم آپدیت کنم . ولی با توجه به اینکه شما راضی هستی احتمال داره روی سیستم دیگه ای نصبکنم و بررسی کنم هرچند که تا 1 سال آینده نسخه های مختلفی از ویندوز 10 ارائه میشه . فقط یک سوال در مورد نسخه ای که استفاده کردید ، چه ورژنی هست ؟ (8 سال پیش)
0 0
نسخه پرو. کرکش هم دیروز اومد. (8 سال پیش)
0 0
اینو بگم که حداقل برای من (که سیستم عامل پیشفرض لپ تاپ من 8 هست) هنگام آپدیت از 7 به 8 وقتی همه درایورها رو نصب کردم سرعت چند برابر شده بود. الان که اون مشکلات ویندوز قبلی هم وجود نداره بهترین زمانه برای آپدیت (8 سال پیش)
0 0
درضمن نسخه های نهایی الان اومدن و نسخه ای اضافه نمیشه. برای استفاده خانگی بهترین مورد همین Pro هست چون نسخه Home یه سری امکانات مثل Remote Desktop که مهم هست رو نداره از اون طرف هم Enteerprise امکاناتی داره که بدرد بخور نیست. پیشنهاد من Pro هست (8 سال پیش)
+1 0
من هم پیشنهاد میکنم هرچه زودتر ارتقا بدید ، هیچ اتفاقی هم برای برنامه و فایل هاتون رخ نمیده ، فقط wamp با مشکل مواجه شد که با کمک لینک حل شد (8 سال پیش)
0 0
لینک (8 سال پیش)
+2 0
ممنون از راهنمایی هاتون انشاا... در اولین فرصت که معلوم نیست کی میشه دانلودش میکنم . ولی چیزیی که وجود داره اینکه هیچ وقت نمیشه با از نسخه های جدید ویندوز مطمئن بود معمولا طبق عادت گذشته ماکروسافت برای یه نسخه از ویندوز چندین ورژن مختلف ریلیز میشد آخرین نمونش هم ویندوز 8 بود که کلی ازش تعریف کردن و بعد از یک مدت 8.1 معرفی شد . من کلا ترجیح میدم از منطق خودم پیروی کنم تا اینکه روی حرف های ماکروسافت حساب کنم :) (8 سال پیش)
0 0
@ محمد حسین: به هرحال مایکروسافت از نظر پشتیبانی ویندوز کم نذاشته و همیشه هرچند وقت یکبار آپدیت های مختلف برای امنیت یا باگ ها و ... داده. که این موضوع با اومدن نادلا و ویندوز 10 قطعا چند برابر شده و قرار هست اصلا بعضی چیزهای مثل مرورگر Edge کم کم کامل بشن. اتفاقا من تا چند وقت پیش به خاطر محدودیت حجم اینترنتم مجبور کنم تا نذارم آپدیت کنه اما از وقتی ISP ام رو عوض کردم و قیمت ها رو معقول تر کردم دیگه همیشه آپدیت ها رو می گیرم و هیچ مشکلی هم تا حالا با ویندوزهایی که نصب کردم از نظر باگ و این حرفا نداشتم. پیشنهاد می کنم هیچوقت آپدیت ویندوزتون رو خاموش نکنید. قطعا در اون صورت به مشکلی بر نمی خورید. (8 سال پیش)
0 0
نقد خوبی بودش ممنونم دوست عزیز (8 سال پیش)
0 0
Mr Mehdi من که هر چی گفتم Hey Cortana, Open Wampserver یه چیز دیگه نوشت و رفت تو بینگ... :)) اخرش دیدم خودم دستی بازش کنم خیلی با صرفه تره... (8 سال پیش)
0 0
من مثال گفتم وگرنه اصلا اسم اپلیکیشنی که ومپ رو راه میندازه این نیست :)) این رو مثلا تست کن open google chrome. البته به کیفیت میکروفونت و لحجه خودت هم بستگی داره (8 سال پیش)
0 0
اره کروم و فایرفاکس رو گفتم باز کرد ولی این ومب رو نمیدونم چطوری صدا بزنم ... من شخصا همیشه یادم میره ومب رو باز کنم :)) خلاصه خیلی باحالا... یکم سربه سرش هم بزاری جوابای باحالی میشنوی . مثلا ازش سنش رو ببرس یا این که ببرس ایا دختری؟ :)) (8 سال پیش)
0 0
آره زیاد این کارا کردم. ومپ هم فک کنم با اپلیکیشن start wampserver باز میشه. (8 سال پیش)
 برای این سوال 5 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
Mr Mehdi  8 سال پیش
+3 0

چند اسکرین شات از محیط ویندوز:

0 0
سلام؛اگه با MediaCreatationTool دانلود کنم،نسخش Pro هست؟ (8 سال پیش)
0 0
دقیق نمی دونم. فک کنم با توجه به نسخه فعلی ویندوزتون باشه (8 سال پیش)
0 0
سلام علیکم من ویندوز 10 رو نصب کردم الان یک مشکلی ک هست اکتیو کردنش هست خواهش میکنم یک راهی براش اموزش بدید من واقعا هیچ راهی پیدا نکردم (8 سال پیش)
0 0
لینک (8 سال پیش)
0 0
درایور هاهم نصب نمیشه! ایسوس هست (8 سال پیش)
0 0
الحمدالله دستت دردنکنه درست شد هم دراور ها هم اپدیت و اکتیو ایناش فعلا ک کار ممیکنه اقا چرا استورش کارنمکیکنه!؟و میره بیرون ازش! (8 سال پیش)
0 0
برای من درسته. یه ریستارت کن ببین درست میشه یا نه (8 سال پیش)
0 0
نه کار میکنه مثلا میخوام Persian calender رو ک برای دستکتاپ هست دانلود کنم یکم شروع به سرچ میکنه بعد میره بیرون! (8 سال پیش)
پاسخ به سوال 
محمد  8 سال پیش
0 0

0 0
نه بابا هک چیه. به احتمال زیاد از \روکسی استفاده کردی یا app نصب کردی که این طوری شده. شبیه وقتی هست که از hotspot استفاده میکنی . (8 سال پیش)
0 0
نه بابا پروکسیم کجا بود! ازوقتی ویندوز جدیدو نصب کردم اینطوری شده پس الان اینو درست کردم منتها یک موتور جستو جویی اومده ست شده رو مرورگر هرکاری میکنم دست بردار نیست مثل کنه این بروزر مارو تسخیر کرده! shield من تو عمرمم ازین استفاده نکردم! (8 سال پیش)
0 0
ینی من ویروسی شدم؟ (8 سال پیش)
0 0
متاسفانه هنوز استور برام بالا میاد اما نمیتونم دانلود کنم! رفتم تو سایت مایکروسافت یکجایی داشت برای چت ازشون پرسیدم چون انگلیسیم خوب نبود گفتم فارسی هم بلدید صحبت کنید؟گفتش نه فقط انگلیسی بعدش گفت الا و بلا باید بگی کدوم کشوری!؟ منم گفتم ازین سوال خوشم نمیاد!بعدش گفت اگر دوس نداری بگی و نمیتونی اعتماد کنی ماهم بهت کمک نمیکنیم یکهمچین چیزی! منم رفتم تو ... منم نوشتم براش هیچوقت یک ایرانی رو تهدید نکن!خیلی این جمله چسبید!گفت هیچ کسی هیچ کسی رو تهدید نمیکنه! خلاصه اخرشم بهم کمک نکرد بهش برخورد دیگه جواب نداد!ولی همچنان استور میاد قشنگ میتونی بگردی توش ولی به محض اینکه روی یک اپ کلیک کنی کرش میکنه! (8 سال پیش)
0 0
چرا قسمت نظرات مشکل داره!؟ اگر از یک حدی بری جلو تر دیگه نمیتونی ببینی عقب رو!الان اون بالا اگر مشکلی بود بخاطر همینه چون نمیتونستم دیلیت کنم!!!!دیده نمیشد (8 سال پیش)
0 0
چرا قسمت نظرات مشکل داره!؟ اگر از یک حدی بری جلو تر دیگه نمیتونی ببینی عقب رو!الان اون بالا اگر مشکلی بود بخاطر همینه چون نمیتونستم دیلیت کنم!!!!دیده نمیشد (8 سال پیش)
0 0
نه برای من کرش نمی کنه. برای دانلود هم از فیلترشکن استفاده کن مشکلت حل میشه. (8 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Pouya Asgharnejad Tehran  8 سال پیش
0 0

به نام خدا

من حدود 5 روز هست که این ویندوز رو نصب کردم (نسخه اینترپرایز)؛ باید بگم که ویندوز معرکه ای هست و واقعا زیباست؛ اما اگه من به 5 روز پیش برگردم به ویندوز 10 آپگرید نمیکردم.

-چرا؟

چون این نسخه ها با اینکه نسخه های اصلی نام گرفتند، ولی هنوز پر از باگ هستند.

-باگ؟ کجا؟

مثلا من نمیتونم به قسمت Default Apps برم و به محض ورود به این پنجره، ویندوز اکسپلورر کرش میکنه؛ این اتفاق برای فولدر هایی که توش ویدئو یا فایل های سنگین هست هم می افته.

-خب شاید ویندوزت آپدیت نیست!

آخرین نسخه از ویندوز رو بنده نصب کردم.

-خب مشکلاتش همین بود؟

نه! گرافیک بسیار پایینه و با وجود نصب درایور های مخصوص بازم این مشکل هست.

-خب سیستمت چیه؟ درایورات مخصوص ویندوز10 هستن؟

Asus X550LD؛ بله.

-مشکل دیگه ای هم داره؟

بله؛ ولی از حوصله من خارج هست؛ دوستان لطف کنن و خودشون بگن.

-خب پس چکار کنیم؟

من جای شما باشم حدود 6 ماه صبر میکنم و بعد ویندوز رو به 10 آپگرید میکنم.

-یعنی الان ویندوز خودت رو دانگرید کردی؟

نه؛ من دیگه به ویندوز قبلی برنمیگردم؛ بنظرم تا کار کردن با این ویندوز برام جا بیوفته، مشکلاتش هم برطرف میشه.

-سوال آخر: ویندوز قبلیت چی بود و مشکلی باهاش داشتی؟

ویندوز 7 التیمیت؛ خیر!

0 0
جالب بود ولی من که نسخه پرو رو نصب کردم هیچ یک از مشکلاتی که گفتی رو نداشتم که هیچ خیلی هم به نظرم پرسرعت تر از 7 و 8 و 8.1 هست. البته الان ماشالله هزاران شرکت دارن ویندوز ده توزیع میکنند و همشون هم ماشالله نماینده رسمی مایکروسافت اند و بعضی هاشون هم که انگار خودشون نوشتن این سیستم عامل رو حالا این عزیزان دستکاری های لازم رو هم انجام میدن که میشه چیزی که میبینید. من شخصا به محصولات گردو خیلی اعتقاد دارم ولی اینبار روزی که خواستم ویندوز ده بگیرم بهترین شرکتی که تونستم پیدا کنم مورچه بود.خواستم بگم که خیلی از باگ هارو هم اینا ایجاد میکنند . من تو فیوریت های انیترنت ایکسپولرم همون روز اول اپارات و کلوب و چند تا سایت ایرانی لینک بود:)) (8 سال پیش)
0 0
اول اینکه پرو برای مصرف خیلی بهتر از اینترپرایز هست و اینترپرایز به درد شرکت ها میخوره. شما باید اول آپدیت رو از طریق خود ویندوز بگیری و بعد به این آدرس بری Control Panel\All Control Panel Items\Troubleshooting\All Categories و گزینه Windows Update رو بزنی تا آپدیت ها رو اگه مشکلی دارن فیکس کنه. (8 سال پیش)
0 0
دوستان سلام من دیروز ویندوزم رو به ده آپگریت کردم چون ویندوز ۷ ارجینال بود رایگان بهم ۱۰ رو داد اما وقتی اومد بالا دیدم کارت گرافیک اینتل ام با ۱۰ سازگار نیست رفتم سراغ درایورش اما فهمیدم intel hd 3000 اصلا درایوری برای وین ۱۰ نداره و تا گرافیک اینتل ام آپ نشه نمیتونم گرافیک انویدیا ام رو سازگار کنم شما راه حالی براش دارین (8 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Pouya Asgharnejad Tehran  8 سال پیش
+2 0

مشکلاتش هیچ جور حل نمیشه؛
وقتی سریع باهاش کار میکنم کرش میکنه؛
بعضی وقتا توی فولدر ها میرم کرش میکنه؛
استارت منو بعضی وقتا هنگ میکنه؛
بعضی برنامه ها نصب نمیشن؛
گرافیکش مزخرفه؛
بعضی وقتا یه برنامه ای رو ناقص نشون میده؛
واقعا اعصاب خورد کن شده؛
لطفا راهنمایی کنید.
اگه واقعا درست نشه به 7Ulitimate دانگرید میکنم...

0 0
شاید با سیستم تو سازگار نیست یا اینکه ویندوزی که خریدی یا دانلود کردی مورد داره . وگرنه واقعا میگم هیچ یک از مشکلات شما رو من یکی ندارم . شاید هم باید درایور های لپ تابت رو دباره دانلود کنی برای ویندوز ده. من یه سرچ زدم مثل اینکه خیلی ها که x550 دارن مشکل گرافیکی دارن و ایسوس هم مثل اینکه درایور جدید رو واسه دانلود قرار داده (8 سال پیش)
0 0
مطلب بالایی رو هم بخونید! نوشتم که درایور های مخصوص ویندوز 10 رو از سایت ایسوس دانلود کردم و خود کامپیوتر میگه که درایور ها درسته؛ لطفا راه حلی نشانم دهید. (8 سال پیش)
0 0
احتمالا مشکل از فایلهای نصبت بوده. ویندوز منم مثل آقا رضا کاملا سالمه و هیچ مشکلی نداره و بالاترین حد گرافیک ویندوز رو هم دارم توی این نسخه تجربه می کنم. از نظر سرعت هم هیچ مشکلی نداره. (8 سال پیش)
0 0
دانگرید کن :)) (8 سال پیش)
0 0
تنها راه همینه! باید باهاش یجوری ساخت یانباید اصلا نصب کرد یک مدت بگذره همه چی درست میشه نگران نباش (8 سال پیش)
0 0
شما به لبه های آیکون RecycleBin دقت کنید. آیا دندانه دندانه نیست؟ (8 سال پیش)
0 0
RecycleBin که اصلا گوشه گرد نداره اون خطوط صاف هم صافه صافه :| (8 سال پیش)
0 0
من استفاده میکنم عالی هست دانلود از سایت soft98.ir (8 سال پیش)
0 0
دوستان سلام من دیروز ویندوزم رو به ده آپگریت کردم چون ویندوز ۷ ارجینال بود رایگان بهم ۱۰ رو داد اما وقتی اومد بالا دیدم کارت گرافیک اینتل ام با ۱۰ سازگار نیست رفتم سراغ درایورش اما فهمیدم intel hd 3000 اصلا درایوری برای وین ۱۰ نداره و تا گرافیک اینتل ام آپ نشه نمیتونم گرافیک انویدیا ام رو سازگار کنم شما راه حالی براش دارین (8 سال پیش)
0 0
سلام مال من هم intel HD 3000 هست ، یادمه توی Device Manager ، Update Driver رو زدم خودش پیدا کرد و نصب کرد (8 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Devtpoint  7 سال پیش
+1 0

با سلام و خسته نباشید .
نسخه جدید ویندوز 10  فوت بسیار بهینه شده و شفافیت خوبی دارد .

لینک دانلود

+1 0
از لحاظ درایور ها و باگ هایی که موقع آپدیت داشت چطور ؟ مشکلی نداره ؟؟ راحت کرک میشه ؟ هنگی و مشکل خاصی نداره ؟؟ (7 سال پیش)
0 0
سلام، چون این نسخه جدیدترین اپدیت روی اون هست برای اپدیت تست نکردم ، ولی باگ نداره، و با درایور پک هم همه چیز اپدیت شد. (7 سال پیش)
0 0
کرکش رو خود سایت گذاشته نه مشکل خاصی نداره. (7 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .