آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

میزان تدریس Web GIS ؟

zavvar  8 سال پیش  2 سال پیش
+2 0

سلام استاد میرلوحی

من فارغ التحصیل نقشه برداری خواجه نصیر هستم. همون طور که میدونید یکی از دسته های علمی و کاری در GIS مربوط به Web GIS هست ، خواستم بپرسم که آموزشهای پیشرفته شما تا چه حدی به این موضوع میپردازه؟ و آیا با اون آموزش ها میتونیم در بازار کار Web GIS مشغول به کار بشیم؟

با تشکر

 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
Will  8 سال پیش
0 0

بسیار خوش وقتم مهندس
 
دانشگاه شما یکی از قوی ترین کرسی های علمی رو در GIS و Photogrametry داره. خدمت شما عارضم که :

قبل از انتشار دوره GIS کاربردی بنا بر این بود تا در بخش های انتهایی این دوره در خصوص WebGIS آموزش بدیم و توسعه Web Application رو تدریس کنیم. اما با صحبت ها و مشورت هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که اگر در انتهای این دوره WebGIS رو هم اضافه کنیم دو تا اتفاق نا خوشایند می افته :

 - اول اینکه بدلیل تفاوت ماهیت دوره GIS کاربردی که در اون مخاطبان با Concept ها ، تحلیل ها و مدل سازی ها آشنا میشن شاید خیلی درست نباشه که اون رو با WebGIS ترکیب کنیم. چرا که در WebGIS فرض بر این هست که سناریوی مدل سازی ها و تحلیل ها و الگوریتم ها نوشته شده و قرار هست روی بستر Web پیاده سازی بشن.

 - و دوم اینکه اگر می خواستیم این دو تا دوره رو ترکیب کنیم یا زمان این دوره خیلی بالا میرفت (شاید بیش از 100 ساعت) یا نمی شد به صورت تمام و کمال WebGIS رو بیان کرد.

با توجه به دو دلیل بالا قرار بر این شد که بعد از اتمام دوره GIS کاربردی (که در اون نرم افزار ArcGIS و نرم افزار های لازم دیگه به همراه تحلیل ها آموزش داده میشه) در صورت تقاضا دوره WebGIS و ArcEngine رو آموزش بدیم که در اون دوره از مفاهیم اولیه Web مثل POST و GET و COOKIE و SESSION و امثال اینها شروع و به تدریس Server هایی مثل ArcGIS Server و GeoServer و MapServer و MapGiude و Mapnik ختم میشه و همینطور توسعه نرم افزارهای سیستمی با ArcEngine یا Library های موجود سورس باز رو هم در زبان های پایه C پوشش بدیم.

 

0 0
با سلام و احترام؛ استاد اگه این آموزشها هم ترتیبی بدید که تولید بشه خیلی عالی میشه چون واقعاً خیلی لازمه (2 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .