آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

چرخاندن ویدئو با استفاده از ffmpeg و Batch در ویندوز

uncocoder  5 سال پیش  5 سال پیش
+29 0

گاهی اوقات ممکنه نیاز داشته باشیم ویدئو رو بچرخونیم. مثلاً برای درج در اینستاگرام که بجای ویدئو Landscape نیاز به Portrait داره. اگر تعداد این ویدئو ها زیاد باشه و تمایل داشته باشیم که به صورت نیمه اتوماتیک این کار رو انجام بدیم، بهتره با نوشتن یک Batch File ( البته اگر در ویندوز هستیم ) ، این فرآیند رو سریعتر کنیم.

نیاز به نرم افزار ffmpeg داریم که می تونید از هر جایی نسخه binary رو دانلود کنید که در نهایت فایل ffmpeg.exe در اختیار شما قرار میگیره و میشه مسیر ذخیره شدن اون رو در Environment Variable ویندوز ( در متغیر Path ) ذخیره کرد که از هر دایرکتوری قابل دسترس باشه.

A complete, cross-platform solution to record, convert and stream audio and video.
https://www.ffmpeg.org

توجه داریم که در این فرآیند ( و با استفاده از کد زیر ) فایل جدید بدست آمده کاملاً با کیفیت Original خواهد بود و اصطلاحاً تبدیل ما Lossless خواهد بود. همینطور تبدیل های Lossless معمولاً بسیار سریع انجام میشن چون Render مجدد روی محتوا صورت نمی گیره.

rotate.bat
@ECHO OFF
ffmpeg -i %1 -c copy -metadata:s:v:0 rotate=-90 "%~dpn1-portrait.mp4"

به این ترتیب کافیه که فایل رو روی Batch File فوق Drag & Drop کنیم تا فایل جدیدی با اضافه شدن نام portrait به ته اون بوجود بیاد.

+5 0
بسیار عالی و کاربردی، درصورت مقدور بودن برای دوستانی که اندروید رو گذروند یا بخشهایی از جاوا رو میدونند هم ویدیوهای کوچکی از نحوه ی ساختب رنامه برای پی سی بزارید ، بدون توضیحاتی که برای شما وقت گیر باشه. (5 سال پیش)
+3 0
بسیار عالی بود استاد خسته نباشید بابت این آموزش جذاب و کاربردی (5 سال پیش)
+1 0
ممنون استاد، آیا میشه از ffmpeg در داخل اندروید برای اعمال افکت و تغییرات روی صوت و فیلم هم استفاده کرد؟ (5 سال پیش)
+1 0
نظر با زحمت بله... معمولاً در این شرایط از Static library ها و NDK استفاده می کنند. (5 سال پیش)
+1 0
بله دوست عزیز بنده تا حدی خوبی این اینکار را پیش بردم هدفمم ایجاد یک اپ ویرایشگر فایلهای صوتی و تصویری بود ولی متاسفانه با دیدن نسحه رایگان خارجی کاملا دلسرد شدم وقتی اپ های بومی را در این رابطه میبینم (البته همشون در حد کوچیکن مثلا تبدیل به mp4) ناراحت میشم البته همراه با خنده (5 سال پیش)