آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

طراحی یک UI مناسب برای تبلت

h_uk2009  10 سال پیش  10 سال پیش
+1 0

سلام فصل 3 رو استاد ترکوندید .. من کلا چون فلش کارم و کارم بیشتر گرافیک بوده سالها همیشه دنبال اینم که بهترین گرافیک رو حتی رو گوشی به مشتری بدم لذا عالی بود دستون درد نکنه ... اما سوال من اینه من هر سایزی درست میکنم برای مثلا تبلت 10 اینچی و بعد سایزهای مناسبشو واسه صفحات دیکه درست میکنم و ذخیره میکنم ... مشکل اینه که من روی تبلت اون گرافیک رو ریز میبینم و چیزی هست که شاید میخوام روی تبلت اونجور نمایش داده شه ولی وقتی همون طراحیو که بر اساس تبلت کردم تغیر میدم به یک گوشی مثل nexos 1 کلا اون دکمه اندازه بزرگی میشه ! اینجوری که نمیشه رو هیچی حساب کرد .. ببینید شما کلی مطلب مفید میگید و گفتید اما ای کاش یک پوسته تر و تمیز درست میکردید مثلا پیش فرض واسه تبلت بعد کاری میکردید که روی همه گوشی ها با کیفیت بالا بیاد ...


سوال دوم اینکه شما کلا پیشنهاد میکنید ما روی 640 در 960 توی فتوشاپ همه سایزهامونو در بیاریم .. اما اینجا سوال واسه من پیش اومد چجوری طراحی که ما تو فتوشاپ بر اساس این سایزکردیم روی یک تبلت 10 اینچی با اون رزولیشن با کیفیت مناسب میاد ! !!! ؟ مگه میشه !؟


سوال سوم که تو حین آموزشتون پیش اومد اینه که توی تنظیمات توی نرم افزار چجوری بفهمم چه رزولیشنی داره مثلا تبلت 10 اینچی پیش فرض خود نرم افزار یا nexos 1 کجاش میشه فهمید که صفحش جند پیکسلی ؟؟؟؟

 برای این سوال 2 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
uncocoder  10 سال پیش
+3 0

خوب چند نکته هست که تو آموزشها بهش اشاره شده بود و برای وضوح بیشتر اینجا بیشتر در موردش توضیح میدم.

شما با استفاده از سایز 640 در 960 برای تبلت دیزاین نمی کنید، بلکه منابع هنری رو در حد xhdpi تهیه می کنید که می تونه در اکثر نسخ tablet هم استفاده بشه.

tablet ها مثل smart phone ها از بی کیفیت ترین ( مثل samsung galaxy tab 7.0 ) دارند تا با کیفیت ترین ( مثل asus transformer pad ) و ... ، بنابراین نمی تونید یک عدد ثابت مثل 320 رو به عنوان dpi اونها در نظر بگیرید. مخصوصاً جدیداً که گوشیهایی با dpi های فضایی و full hd عرضه می شن مثل Sony xperia Z و مشابه اون.

از آنجایی که طراحی tablet ذاتاً با smartphone متفاوت هست، شدیداً پیشنهاد می کنم که دو نسخه متفاوت از نرم افزار عرضه کنید ( مثل اکثر نرم افزارهای دنیا ) چرا که به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند، بطور مثال smartphone بصورت پیش فرض portrait هست و tablet بصورت landscape ، کلید های smartphone سخت افزاری هست و tablet نرم افزاری و ... . پس سعی کنید کد رو به شکلی بنویسید که حدود 60% آن برای tablet نیز قابل استفاده باشد و مطمئناً بخشی که به UI چسبندگی دارد بهتر است مجدد نوشته بشه.

شما سعی کنید در شروع توسعه تمرکز خودتون رو تنها روی smartphone یا tablet بذارید و تا زمانیکه به یک release موفق نرسیده اید، قصد توسعه روی دیگری رو نداشته باشید ( این کار صحیح تر است )

از نظر سایز ها، از آنجاییکه هیچ چیز tablet ها با smartphone قابل مقایسه نیست، باید دقت داشته باشید، که مثلاً فضای 48dip در tablet همانقدر بزرگ به نظر برسد که در smartphone ، اگر اینگونه نشد و شما طبق استانداردی که مطرح کردم طراحی کرده بودید، مشکل از شما نیست و مشکل از سازنده تبلت است. مثلا Samsung Galaxy Tab 7.0 یک نمونه از بدترین tablet های بازار است و این مشکل در آن دیده خواهد شد که بحث فنی آن در این پاسخ مقدور نیست.

من منظور سئوال سوم شما رو نفهمیدم ولی فکر می کنم پاسخ زیر براش مناسب باشه:
برای اینکه بدانید هر tablet چه سایز و چه dpi دارد، کافیست manual یا مشخصات آنرا در سایتهای معروف مثل gsmarena مرور کنید.

پاسخ به سوال 
konect  10 سال پیش
0 0

دوست عزیز شما باید برای هر برنامه ای که طراحی میکنید هر عکس رو با سه اندازه استاندارد در برنامه مورد نظر خودتون ذخیره کنید

از آنجا که سیستم عامل اندروید روی دستگاه های متفاوتی با صفحه نمایش هایی با Density متفاوت اجرا می گردد، این نکته ضروری به نظر می رسد که تصاویر و شکل های مورد استفاده در اپلیکیشن خود را برای صفحه نمایش هایی با میزان Density متفاوت بهینه سازیم توضیح کامل رو از لینک زیر دریافت کنید

اندازه استاندارد


پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .