آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

ثبت و یا اپدیت یک رکورد به صورت ماهیانه

s.v3  3 سال پیش  3 سال پیش
0 0

با سلام.دوستان عزیز به یه بن بست در پیشبرد برنامم برخورد کردم که هرچقدر هم جستجو و کردم نتونستم حلش کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید

من میخوام به صورت ماهانه مثلا روز دهم هر ماه یه فیلد از یه رکورد توی دیتابیس اپدیت بشه.

از الارم منیجر استفاده کردم ولی خب این ابزار زمانی که برنامه بسته باشه کار نمیکنه.شاید کاربر گوشیش خاموش باشه 20 روز از ماه.

با چه ابزار یا کتابخانه ای باید کار کنم که این اتفاق به صورت ماهانه بیافته؟

 برای این سوال 2 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
Milad  3 سال پیش
0 0

سلام باید از سرویس ها استفاده کنید. سرویس ها حتی اگر برنامه بسته باشن و از رم خارج باشن میتونن فعالیت کنند

پاسخ به سوال 
noone_king  3 سال پیش
0 0

سلام. اولا به توضیح بیشتر نیاز هست که این دیتابیسی که داری چی هست یعنی روی سرور دیتابیس داری یا روی لوکال گوشی دوما این تغییر رکوردی که داری به چه یوزر هایی مربوطه یه زمان هست که تو قرار یه رکورد برای یه یوزر رو توی تایم تغییر بدی که باید به این شکل عمل کنی ؛ روی دیتابیس های sql تایپی داریم به اسم DateTime که یک تاریخ رو ازت می گیره. مثلا تاریخ آخرین کانکشن یوزر به دیتابیس حالا چه لوکال باشی چه روی سرور توی زمان آخرین لاگین رو ذخیره می کنی روی Table ی از یوزر که داری بعد به فرض می گی که یوزر 20 روز بعد میاد و آنلاین می شه و تایم لاگین رو کنونی رو از تایم قبلی کم می کنی که یک متغیر از جنس TimeSpan بهت می ده (TimeSpan توی DotNet هست توی جاوا ممکنه اسمش فرق کنه که احتمالا فرق نمی کنه) به صورت کلی می گم تفاوت 2 تا DateTime بهت یه TimeSpan می ده حالا تو این اختلاف زمانی رو داری مثلا بهت داده 20 روز وقتی این دیتارو داری کار تمومه حالا می تونی تغییراتی که باید رو شبیه سازی کنی مثلا روی پروژه بازی برات مثلا می زنم. توی یک ساختمون رو برای ارتقا می ذاری که 1 روز زمان می بره و قراره بعد یک روز ارتقا تموم شه و ساختمون از سطح 1 به 2 برسه. تو زمانی که شروع به ارتقا می کنی DateTime می گیری برای شروع یوزر 20 روز دیگه میاد توی برنامه تایم لاگین رو می گیری از هم کم می کنی و متوجه می شی که قرار بود 19 روز پیش ساختمون یوزر به سطح 2 ارتقا پیدا کنه. پس تو این روند رو شبیه سازی می کنی و ساختمون رو براش به 2 ارتقا می دی. نیاز نیست این اتفاق روی سرویس های Restful الزاما سر موئد اتفاق بیفته و می تونی زمان لاگین کاربر اتفاق بیفته.

حالت دوم این هست که تو قرار هست هر 10 روز یک Querry کلی روی دیتابیس بزنی که به یوزری Depend نیست مثلا یک لیگ داری که قرار هست هر 10 روز ریست بشه و نتایج روی دیتابیس قرار بگیره و بقیه ببینند حالا چه فلان یوزر آنلاین هست چه 20 روزه آفلاینه یا اصلا هیچ وقت قرار نیست آنلاین بشه. که معنی این حالت دوم اینه که دیتابیس تو روی سرور هست. اینجا تو باید یک Rout روی سرویست بگذاری یعنی یک لینک که وقتی لینک رو می زنی بره یه کاری روی دیتابیست انجام بده بعد یک سرویس دیگه بنویسی کنار سرویس اصلی مثل یک Bot ساده که یک تایم کانتر هست و لینک Rout مورد نظر رو بهش بدی و بهش بگی که هر 10 روز مثلا برو و این لینک رو صدا بزن و با صدا زدن این لینک تغییرات من روی دیتابیس انجام بشه.

فکر کنم جواب سوالت خارج از این دو مورد نباشه


پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .