آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

با سلام خدمت دوستان لطفا یک نفر string رو به صورت ساده و سلیس برایم توضیح بدهد

جواد  4 سال پیش  4 سال پیش
0 0

با سلام خدمت دوستان لطفا یک نفر string  رو به صورت ساده و سلیس برایم توضیح بدهد ممنون از شما خوبان

 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد. مشاهده پاسخ صحیح
پاسخ به سوال 
هادی اکبرزاده  4 سال پیش
+4 0

 پاسخ صحیح

یک نوع داده که میتونه یک یا مجموعه‌ای از کاراکترها رو داخل خودش نگهداره. کاراکترا (نویسه) هم کوچکترین نماد در یک زبان نوشتاریه که شامل حروف، اعداد و علامت‌ها هستش. برخی از این کاراکترهارو میشه با کیبورد تایپ کرد و برخی دیگه رو خیر. مثلا این ♫ کاراکتر رو نمیشه با کیبورد تایپ کرد.

همچنین توجه داشته باشین که گرچه می‌تونیم داخل یک نوع String، از هر کاراکتری استفاده کنیم؛ ولی با این حال، سه نوع زیر باهم دیگه برابر نیستند:

char a   = '1';
int  b   = 1;
String c = "1";

خب می‌پرسین چرا؟! چون این سه نوع، ظروف جدایی هستند؛ گرچه محتوای داخل هر سه ظرف یکیه! مثلا یک لیوان آب که شامل 100 سی سی آبه با یک پارچ آب که شامل 100 سی سیه برابر نیست گرچه محتوای داخلش برابره.

پ.ن 1: البته اینکه میگیم محتواش یکیه، در حالت ظاهری هستش! وگرنه داخل int عدده ولی داخل String، کاراکتر اون عدده قرار گرفته!

پ.ن 2: توجه داشته باشین که می‌تونیم با روش‌هایی، کاراکترهای داخل String رو بررسی کرده و در صورتی که تماما شامل کاراکترهای عددی بود (یعنی یک رقم بود که به صورت متنی نوشته شده)، اونو به یک نوع داده‌ی رقمی تبدیل کنیم! مثلا "123" یا "8567" و حتی "6465-" قابل تبدیل به یک نوع داده‌ی عددی مثل int هستند. همچنین برعکس اینکار نیز ممکنه و تمام داده‌های عددی قابل تبدیل به رشته هستند. (چون رشته میتونه هر کاراکتری رو درون خودش قرار بده)

پ.ن 3: گرچه گفتیم اگه محتوای داخل یک رشته تماما عدد باشه قابل تبدیل به یک نوع داده‌ی عددی هستش؛ ولی با این حال، اگه رشته‌ی " 123 " که اطرافش دوتا فاصله داره رو در نظر بگیریم، دوباره قابل تبدیل به عدد هستش و فقط کافیه فاصله‌هارو از اطرافش حذف کنیم! یعنی میخوام بگم به خود ما بستگی داره که متن داخل این رشته رو چجوری پردازش کنیم.

پ.ن 4: اگه شسته رفته تر بخوایم به جمع‌بندی نهاییمون برسیم، String یک نوع داده هستش که میشه یک متنیو داخلش قرار داد. همین و دیگر هیچ.

0 0
ممنون از شما دوست عزیز (4 سال پیش)
+1 0
لینک سلام دوست عزیز.. میتونی با درج لایک میزان رضایت خود را نشان دهی. موفق باشید. (4 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .