آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

ابزار مناسب برای طراحی وکتور

Devtpoint  6 سال پیش  5 سال پیش
+7 0

ایلوستریتور چیست ؟

Adobe Illustrator به فارسی به معنی تصویرگیر هست و از محصولات گرافیکی شرکت ادوبی می باشد. ایلوستریتور یک نرم افزار برداری است و تمامی محاسبات آن بر اساس ریاضیات است (تفاوت تصاویر برداری و پیکسلی). با استفاده از این نرم افزار می توان به تولید اشکال و تصاویر وکتور پرداخت.

محیط ایلوستریتور شباهت زیادی به محیط کاری فتوشاپ دارد همینطور این دو نرم افزار بسیار با هم رابطه مستقیمی دارند که میتوان فایل های لایه باز هر کدام را در دیگری به راحتی استفاده کرد. رقیب اصلی ادوبی ایلوستریتور، نرم افزار کورل‌دراو است که یک نرم افزار گرافیکی قدیمی به حساب می آید و هنوز هم طرفداران خودش را دارد.

از این نرم افزار بیشتر برای طراحی وکتور، طراحی لوگو، کشیدن تصاویر و تمامی آثار برداری استفاده می شود. در مقایسه با فتوشاپ که از تصاویر پیکسلی پیروی می کند همانطور که گفتیم محاسبات Illustrator بر اساس معادلات و روابط ریاضی است و این قابلیت باعث می شود که با هر چقدر زوم کردن و یا تغییر انداز بر روی تصویر از کیفیت آن کاسته نشود و طرح هایی با قابلیت مقیاس پذیری خوبی داشته باشیم.

قابلیت های مهم Adobe Illustrator

  • اجرای ایده و کشیدن آن به صورت حرفه ای
  • قابلیت تغییر اندازه بدون کم شدن کیفیت
  • سازگار بودن با نرم افزار فتوشاپ
  • طراحی اشکال حرفه ای به سادگی
  • قابلیت چاپ با کیفیت و وضوح بالا
  • طراحی وکتور به صورت حرفه ای
  • ساخت آیکون
  • پالت رنگ پیشرفته
  • ایجاد تصاویر تخت (flat)
  • طراحی های کارتونی جهت استفاده از نرم افزار های انیمیشن سازی

جمع بندی

در کل می توان گفت که ایلوستریتور یک نرم افزار گرافیکی بسیار کاربردی است و هر گرافیستی باید به خوبی بتواند با آن کار کند. با ترکیب این نرم افزار با فتوشاپ می توان به تولید تصاویر خارق العاده و حرفه ای پرداخت که آرزوی هر طراحی است.

دانلود نرم افزار ایلوستریتور

دانلود آموزش ایلوستریتور


کورل دراو

کورل دراو یک نرم افزار پر طرفدار و قدرتمند در زمینه طراحی و گرافیک است. corelDraw توسط شرکت کانادایی کورل که یکی از قوی ترین شرکت ها پس از ادوبی در زمینه نرم افزار های گرافیکی است تولید می شود.

مروزه گرافیک به بخش اساسی از زندگی ما انسان ها تبدیل شده است. به طوری که می توان تاثیر گرافیک را در تبلیغات، برنامه های تلویزیونی، رونامه و… به فروانی مشاهده کرد.

این نرم افزار به شما کمک می کند تا با استفاده از خلاقیت خود در محیطی کاملا حرفه ای تصاویری زیبا ایجاد و به آسانی بتوانید نسخه ای را از آن چاپ یا به نرم افزار دیگری صادر کنید.

کورل‌دراو مانند ایلوستریتور یک نرم افزار ترسیم برداری یا همان وکتور است (تفاوت تصاویر برداری و پیکسلی). در نرم افزار های برداری هر شی از نقاط، منحنی ها و خط هایی تشکیل شده اند و به همین دلیل شکل ها، متن ها، سایر جلوه ها نوعی شی به حساب می آیند

در اوایل شروع کار فتوشاپ، کورل دراو رقیب اصلی فتوشاپ به شمار می رفت. اما استفاده از امکانات منحصر به فرد باعث شد این نرم افزار مسیر خودش را عوض کند. ولی پس از مدتی شرکت ادوبی، ایلوستریتور را معرفی می کند که رقیب اصلی کورل‌دراو به شمار می رود.

امکانات کورل دراو

امکاناتی که نرم افزار کورل دراو دارد به شما کمک می کند به راحتی بتوانید تصویر دلخواه خود را طراحی کنید و به خروجی مورد نظر خود بفرستید که این خروجی می تواند چاپ افست، پرینت، صفحات وب، صفحه ارایی، نرم افزار های ساخت فایل های چند رسانه ای و … باشد.
کورل دراو برای طراحی پوستر، کاتالوگ، کارت ویزیت، تصویر سازی، وکتور، بنر، و استفاده می شود.

پسوند اصلی این نرم افزار cdr می باشد اما می توان گفت تمامی پسوند های نرم افزار های برداری را پیشتیبانی می کند (ai, eps, ppt, wmf, shw). همینطور پسوند فایل های پیکسی را نیز پشتیبانی می کند از جمله (png, psd, jpg, gif, bmp)

قابلیت های مهم corelDraw

  • نرم افزاری برداری و حرفه ای در زمینه طراحی وکتور
  • خواندن و پشتیبانی از فرمت های مختلف
  • توانی کار با فایل های فتوشاپ و ایلوستریتور
  • استفاده راحت و آسان
  • امکانات حرفه ای

منابع

  https://seadesign.ir/what-is-coreldraw/ 
 https://seadesign.ir/what-is-illustrator/
 

دانلود نرم افزار کورل

دانلود آموزش کورل

نتیجه گیری: این دو ابزار برداری هستند و کیفیت منابع به هیچ عنوان از بین نمی رود. اما فتوشاپ عکس این قضیه ثابت شده است.

نظرات و انتخاب تان بین دو ابزار را درج نمایید؟

+4 0
من به شخصه کورل رو انتخاب کردم به دو دلیل * رابط کاربری آسان و کاربر پسندی دارد. * برای افراد مبتدی تا پیشرفته قابل هضم و آسان است. (6 سال پیش)
+3 0
عالی بود، خیلی خوب توضیح داده شده، خسته نباشید،تشکر (6 سال پیش)
+4 0
لینک اموزش و دانود نرم افزار که بعد از معرفی Illustrator هست برای coreldraw هست! (6 سال پیش)
+4 0
مرسی مهندس عباسی گل، تشکر. (6 سال پیش)
+3 0
توضیحات عالی بود ولی من Illustrator رو انتخاب میکنم چون قبلا با فتوشاپ کار کردم راحتر میتونم با Illustrator کار کنم. (6 سال پیش)
+4 0
من 3 روز وقتم تلف شد سر نرم افزارهای آنلاین تولید و ویرایش وکتور . حدود 7 یا 8 مورد رو تست کردم . همشون ایراد داشتن و وقتی وارد استودیو میکردم چیزی نشون نمیداد .آخر سر فهمیدم از همون اول باید میرفتم سراغ Illustrator . الانم خیلی عالی و راحت کار میکنم . (6 سال پیش)
+1 0
آموزش خوب در مورد ایلاستراتور سراغ دارید لینکش رو بزارید استفاده کنیم (6 سال پیش)
+1 0
سلام، تنها اموزش خوبی که سراغ دارم همون لینک بالاست. (6 سال پیش)
+1 0
این رهنمایی بسیار خوب نوشته شده است با یک نگاه خیلی کوتاه یک شخص که هیچ آشنایی با این موضوع نداره به راحتی راه شروع خود را پیدا می کنه ! (6 سال پیش)
+2 0
خیلی جالبه امروز داشتم نگاه میکردم چه سایت‌هایی به سایتمون بک لینک دادن که متوجه شدم از سایت اینجا هم لینک گرفتیم. خیلی خوشحال شدم واقعا D: ممنون از نظر همگی دوستان. سایت دریای طراحی رو دوباره شروع کردیدم و آموزش های مقدماتی فتوشاپمون تقریبا تکمیل شده و در حال آماده سازی آموزش ایلاستریتور هستیم. (5 سال پیش)
+2 0
همینطور ممکنه برای اینجا هم محتوای اختصاصی تولید بکنم. اگر دوستان مشتاق باشن. محتوا در زمینه اینکه چطور یک اپلیکیشن از لحاظ ui/ux عالی باشه. البته که بر روی سایت در این زمینه ها هم مطلب میزاریم و ما رو دنبال بکنین. اینم آدرس seadesign.ir (5 سال پیش)
+1 0
سلام اگه میخواین آموزش ایلاستریتور بزارید پیشنهادم اینکه محتویات و پروژه های که قراره آموزش بدید در زمینه ی طراحی اپلیکیشن باشه چون نیازش به شدت احساس میشه.ممنون (5 سال پیش)
+1 0
واقعا خوشحال شدیم از استقبال دوستان ! همونطور که حامد عزیز گفتن به زودی آموزش های جدیدتر بر روی سایت قرار میگیره :) (5 سال پیش)
+1 0
در زمینه اپلیکیشن و وب الان با adobe xd خیلی راحت تر هست و نیاز به یادگیری پیچیدگی‌های ایلاستریتور نداره. حتما در این زمینه محتوای آموزشی داریم. لینک (5 سال پیش)
 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .