آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

تجربه کلاس حضوری در مقایسه با آموزشهای استاد

وحید  6 سال پیش  6 سال پیش
+13 0

سلام به همه دوستان

قبل از عید برای گرفتن مدرک رسمی برای اندروید دنبال یه جایی بودم که معتبر باشه و بالاخره با مجموعه ای آشنا شدم که آموزش های این مجتمع خیلی معروفه و مدرک بین المللی دو زبانه می ده.
خب من ترغیب شدم و گفتم که می تونم برم و هم نواقصی هامو کامل کنم و هم یه مدرک معتبر برای بازار کار بگیرم.
در نهایت با مبلغ قبل از عید که 600 هزار تومان بود ثبت نام کردم. (مبلغ سال جدید فکر میکنم حدود 900 هزار تومان است)
عنوان آموزش ها هم ( جاوا و اندروید 0 تا 100 ) بود و استادی هم که آموزش می دهند بهتر از استاد آقاجانی نباشند، فوق لیسانس آی تی دارن و مدیر چند شرکت و رزومه مفصلی دارند.

طرز تفکری که ممکنه بعضی از ما مثل من داشته باشند اینه که با وجود این که چند برنامه تو بازار داریم و پروژه های خوبی داریم و درآمد خوبی هم داریم ولی حتما کلاس حضوری خیلی عالیه و یه چیز دیگه هست، و استاد میاد و همه چی رو یاد می ده و وقتی دوره تموم می شه یک فرد کامل در اندروید خروجی می ده که اگر اراده کنیم تو بهترین شرکت ها می شه ثبت نام کرد و ... به اصطلاح آموزش واقعی می بینیم!!!

اما اولین مسئله ای که در کلاس متوجه تاکید روی اون شدم این بود که برنامه نویسی یه چیزی نیست که بشه همشو الان یاد گرفت و تموم.
برنامه نویسی علم در حال پیشرفت هست و تا زمانی که برنامه نویس هستید باید آپدیت بشید. پس با وجود ساعت بالای این کلاس که فکر کنم حدود 70 ساعت هست، نه تنها برنامه نویسی اندروید رو به صورت کامل یاد نمی گیریم که چنین چیزی ممکن هم نیست، بلکه به قول استاد، بعد از آموزش های پایه و مفاهیم اصلی بهمون یاد می دن که چطور جست و جو کنیم و به جواب سوالاتمون برسیم.

اما تجربه ای که من تا الان در 4 جلسه اول کلاس آموزشیم داشتم این بود که آموزش های ویدئویی استاد، حداقل 10 برابر می ارزه به کلاسی که من دارم می رم.
چرا؟
روز اول من بخاطر تداخل کلاسم نتونستم برم و روز بعد متوجه شدم که تمرینی که استاد برای روز اول آموزش برای یک فردی که هیچی از برنامه نویسی در ذهنش نیست داده، بدست آوردن اعداد اول هست با آموزش یک جمع و تفریق و شرط if و for و بدون آموزش % که البته اگر % رو هم آموزش داده بودن باز برای کسی که جلسه اول داره می ره فکر کنم مقدمه ای برای برنامه نویسی هم زیاد باشه!
که من خودم زمانی که تو برنامه نویسی 0 بودم و شروع کردم به یادگیری با سی دی های استاد، تا دو هفته فقط با چند قسمت اول درگیر بودم تا اصطلاحا ذهن برنامه نویسی من راه بیفته.
و نتیجه این تمرین هم این شد که روز بعد اکثر افراد با اعتراضات و بحث ها، مجموعه به این نتیجه رسید که چند ساعت ابتدایی برای افرادی که تو برنامه نویسی صفر هستند بذارن.

خب واقعا ذهنیت من نسبت به کلاس حضوری تو این چند روز تغییر کرده و درسته که بدلیل یادگیری جاوا، با یه سری اصول برنامه نویسی آشنا می شم ولی احتمال زیاد اگر منم از برنامه نویسی هیچی بلد نبودم، مثل بقیه افراد تا امروز سر کلاس فقط با قیافه تعجب استاد رو نگاه می کردم.

اما می خوام یه سری نکات مثبتی که تو آموزش ویدئویی هست و کمبودشون رو تو این کلاس حضوری حس می کنم بنویسم:

1. دسته بندی و نحوه آموزش خیلی مهمه. بطوری که هنوز بعد از گذشتن 4 جلسه، هنگامی که استاد مجتمع، به خاطر ضیق وقتش داره تابع رو آموزش می ده، افراد هنوز نمی دونن int چیه؟!؟ اما استاد آقاجانی جلسه اول رو اختصاص دادن به ارائه مقدمه ای برای اندروید و اصلا فرق زبان و پلاتفرم و ... قدم قدم شروع به آموزش دوره کردند.

2. سر کلاس ما یه تخته مثلا الکترونیک هست که بعضی وقتا استاد با ماژیک روش می نویسه و چیز خاصی دیده نمی شه و در کل برای نوشتن یه متن یا توضیح یه مطلب، استاد کلی درگیری داره که چطور برامون نمایش بده، در صورتی که در آموزش ویدئویی اونم با این کیفیت، ما با میز کاری مشابه با میز کار خودمون مواجه هستیم که می تونیم نتیجه یکسانی رو تو هر دو، ببینیم. (البته ممکنه بعضی بگن این از ضعف امکانات این مجموعه ممکنه باشه، که مقداری بله ولی در آموزش جاوا در جلسه اول که هیچکس آشنایی با اکلیپس و نتبینز و این حرفا نداره و استاد هم اصلا وقت نمیکنه که بیشتر از یک لینک دانلود برای دانش آموزانش قرار بده، بیشتر از تخته وایت برد انتظار نمی ره)

3. من گفتم که کلاس 70 ساعته ولی از هر جلسه حدود 60 درصد کلاس به کلنجار رفتن استاد با افراد می گذره که بخواد مطالب رو به تک تک افراد، بفهمونه که این مشکل در ویدئوی آموزشی نیست، چرا که ویدئو مثل استاد خصوصی می مونه که استاد فقط برای تو داره آموزش می ده و هروقت قسمتی رو متوجه نشدی می تونی یه مقدار ویدئو رو عقب ببری و دوباره اون مطلب رو یاد بگیری و تمام ساعت آموزش مفید هست چون آموزش خالصه و اگر مطلبی رو متوجه نشدی می تونی بعد از کلاس (در بخش پرسش و پاسخ) بپرسی و وقت کلاس رو هدر ندی، در صورتی که سر کلاس حضوری اگر یک مطلب رو نتونی متوجه بشی تا آخر کلاس دچار چالشی. مثل دیروز که استاد تابع یا متد رو آموزش می داد قشنگ علامت سوال بالای سر افراد دیده می شد، که خب تا مثال کاربردی نباشه این سوال برطرف نمی شه، و همین باعث می شه تا آخر کلاس بچه ها دچار گنگی باشن.

4. اگر هم کلاس رو متوجه نشی باید فوقش صدای ضبط شده ی استاد رو بشنوی (بخاطر پخش نشدن آموزش کلاس ها کسی کلاس رو فیلم برداری نمی کنه) که اینم فکر نمی کنم برای کسی که چیزی بلد نباشه فایده ای داشته باشه.

5. قیمتش که قبلا گفتم حداقل سه برابر آموزش های استاد آقاجانی هست.

و مسائل خیلی زیادی که کسانی که کلاس رفتن احتمالا باهاش موجه شدن و من واقعا فهمیدم که صِرف حضوری بودن کلاس به معنای واقعی بودن آموزش نیست، و آموزش های استاد آقاجانی با نحوه ی آموزششون واقعا می ارزه به کلاس حضوری که من دارم می رم و مدرک بین المللی می دن و خود استاد آقاجانی هم قبلا گفته بودن که تجربه کلاس حضوری داشتن اما آموزش ویدئویی رو پسندیدن.

نمی گم کلاس حضوری خصلت خوب نداره، چرا، یکیش همینه که افراد همفکر رو می بینیم که اگر دانشجو باشید احتمالا از این نظر مشکلی نخواهید داشت، و خب بخاطر این که جاوا هم آموزش داده می شه (که تقریبا فرقی با جاوایی که ما برای اندروید یاد گرفتیم نداره) یه سری چیزا به صورت اصولی یاد می گیریم مثلا فرق a++ با ++a و ازین دست که من خودم با توجه به این که این موارد رو یاد نگرفته بودم ولی تا حالا به مشکلی برنخوردم که البته استادمون هم همه این ها رو از رو اسلاید از تو آموزش های سایت ها برداشته چون خودش وقت نمی کنه که بخواد چنین چیزایی رو آماده کنه و خود استاد هم روز اول گفت که تمام چیزایی که آموزش می ده تو کتاب های برنامه نویسی هست.

در آخر می خوام بگم که نمی دونم که ساز کار مدرک دهی چطوره، ولی بنظرم اگر شدنی هست، استاد برای کسانی که دوره برنامه نویسی اندروید رو تهیه کردن بخش آزمونی قرار بدن، حالا یا حضوری یا غیرحضوری که اگر افرادی که این دوره رو تهیه کردن نمره قبولی بگیرن مدرک رسمی از uncox بگیرن.
اینطوری هم چند نفر یک اکانت تهیه نمی کنن، و هم ممکنه بعضی که یاد دارن برای مدرک بیان و آموزش ها رو بگیرن و افراد آموزش های این سایت رو دست کم نمی گیرن.

+3 0
بله واقعا آموزش های استاد عالی هستند و پیشنهاد خوبی دادید که مثلا میشه استاد شرایط رو فراهم بکنن و دوبار در سال یک مسابقه بزارن و به برگزیده ها تاییدیه وبسایت uncox بدن که بنظر چیز خوبی خواهد بود و بابت ثبت نام در این مسابقه هم مثلا 20 تومن هزینه دریافت بکنن (6 سال پیش)
+2 0
سلام. واقعا درسته چون خود من از یکی دو جای دیگه هم فیلم آموزشی دانلود کردم بجز آموزش استاد و یکی دیگه باقی آموزشهای سایت ها کیفیت آموزششون خیلی پایینه و جوری هست که زیاد راغب نیستی ادامه بدی و شاید وسط کار آموزش رو رها کنی! واقعا جای تشکر رو داره. ممنون استاد (6 سال پیش)
+1 0
ایده خیلی خوبیه اگه استاد این کارو کنه که عالیییییه. (6 سال پیش)
+1 0
ایده بسیار خوبیه .. (6 سال پیش)
+1 0
ممنون از اشتراک تجربتون.اما تو متن دیدم که گفتید بعد از چهار جلسه این رو میگم. اما شاید بهتر بود ، تا اخرش میرفتید و تجربه هاتون بیشتر میشد و بعد نقد میکردی. من منکر یا موافق چیزی نیستم اما میدونم که تو ساعت های اولیه ، نتیجه گیری برای اخر کار یکم سخته. (6 سال پیش)
0 0
#Hadi بله درسته، منم عمدا اشاره کردم به 4 جلسه، ولی خب تو جلسه حضوری همون بحث مفید بودن ساعت آموزشی و ... وجود داره و خب می بینم کسانی که صفر بودن ابهامات زیادی براشون وجود داره و مطمئنم تو بیشتر آموزشهایی که تا الان تو کلاس ارائه شده مشکل دارن. (6 سال پیش)
0 0
یادمه همین جلسه پیش یکی از بچه ها به من می گفت که: من تابع(متد) رو یاد نگرفتم، ولی سعی می کنم بقیه رو یاد بگیرم که بتونم با بقیه آموزش ها برنامه نویسی کنم! خب این شخص معلومه که مفهوم برنامه نویسی هنوز براش روشن نشده که نمی دونه مطالب پایه رو باید بلد بود، وگرنه نمی شه برنامه نویسی کرد. (6 سال پیش)
+3 0
ببینید کلاس های حضوری اموزشی همشون همینطورین چون داخل کلاس یه وقت میشه یه نفر که سواد کمی تو برنامه نویسی داره و هیچی بلد نیست وقت کل کلاس رو با سوالاش میگیره در حالی که بقیه اون موضوع رو بلدن. کلاس زمانی خوبه که همه در یک سطح باشن از نظر یادگیری و هوش و ... و دیگه اینکه ادم باید خودش بره دنبال یادگیری ، از هر جایی که میشه حالا چه اینجا چه سایتای دیگه (6 سال پیش)
+1 0
وحید جان خود استاد اقاجانی هم قبل اینکه اموزش ویدیویی تدریس کنن ، حضوری کلاس داشتن اگه اشتباه نکنم. یعنی امووزش های استادم بد بود؟من نبودم اون جا که الان نقد کنم اما با توجه به اموزش های ویدیویی میگم که استاد کار بلد بوده. فکر کنم بستگی به استادش داره و طرفی که نیخواد یاد بگیره.نمیشه گفت همه کلاس های حظوری بدن. با اینکه من نرفتم اما باز میتونم بگم که خوب توشون هست. (6 سال پیش)
+1 -1
#Hadi بله هادی جان، من که نگفتم همه کلاس ها بدن، من خودم به این موضوع که استاد قبلا خودشون کلاس حضوری داشتن اشاره کردم تو همین متن، اما خود استاد هم گفتن که آموزش های ویدئویی بهتر بوده نسبت به کلاس های حضوری که داشتن. نکاتی هم که بالا گفتم مثل همین ساعت مفید بودن کلاس نکات کلی هست، گرچه یه مقدار زیادیش حق با توعه، کیفیت تدریس استاد هم خیلی مهمه. (6 سال پیش)
+2 0
درسته. موفق باشی داداش. امیدوارم از کلاس ها بیل گیتس بیای بیرون:(( (6 سال پیش)
+1 0
بسیار عالی ... از توضیحاتتون مستفید شدم . در پایان نظرم به دو کلمه ای که از نظر املائی اشتباه نوشته بود رو متذکر میشم : 1- ترقیب شدم = ترغیب شدم ، رغبت پیدا کردم . 2- ضیغ = ضیق ، تنگیِ وقت . موفق باشید . (6 سال پیش)
0 0
بله متن زیاد بود خیلی دقت نکردم، ممنون (6 سال پیش)
+1 0
خیلی ممنون دوست عزیز تمام چیزهایی که گفتید حقیقت محض هستش . همه ی اینها به کنار من تا کنون کسی رو ندیدم که به اندازه آقای آجانی فن باین توی آموزش داشته باشه. سوالی از خودتون داشتم . آیا جایی هست که بدون اینکه نیاز باشه بریم کلاس (برای شهرستانی ها خیلی مشکله) مبلغی بپردازیم و امتحان بدیم و بهمون مدرک معتبر بدن؟ (6 سال پیش)
+4 0
چه ارزشی داره مدرک؟ به نظرم هیچ ارزشی نداره. مدارکی که واقعا ارزش دارن مدارک دانشگاهی اونم در سطوح بالا هستن (مثلا PhD) وگرنه الان هر موسسه ای یه مدرک میده. شما چیزی که باید رو یاد بگیر و پروژه انجام بده, برای کار نیاز به مدرک این موسسات نخواهی داشت. (6 سال پیش)
0 0
#saleh صالح جان در واقع حرف ququ هم درسته. منخ خودم جایی می خواستم استخدام شم نیاز به برطرف کردن یه سری نواقصی داشتم و همچنین مدرک معتبر، مدرک این موسسه ای که من می رم تو کل ایران معتبره و حتی در بعضی از کشورهای خارج هم می گن اعتبار داره (دوزبانه هست) ولی میبینید که نحوه آموزششون چطوره! اولویت با کار و تجربست. من خودم جایی که فقط مدرک بدن رو سراغ ندارم. (6 سال پیش)
0 0
سلام دوستان . من با اینکه آموزش های اندروید و وب استاد آقاجانی رو گرفتم یک سایت دیگه ای هست اموزشش عالی هست . اون وبسایت هم مثل همین وبسایت خاصیت ویژه خودش رو داره . لینک (6 سال پیش)
+2 0
سلام به غیر از قسمت پرداخت درون برنامه ای که اونم داخل انجمن آموزشش هست و به غیر از قسمت متریال دیزاین که اونم تویه آموزش های جدید قراره تدریس بشه چیز خاص دیگه ای نداره ، تازه ساعت آموزش هاش هم نصف آموزش های این سایت هستش ! قسمت پرسش و پاسخش رو هم که دیگه نگو. (6 سال پیش)
+1 0
در کل نباید به یکجا نباید اکتفا کرد . ذات یه برنامه نویس کاوش هست . (6 سال پیش)
+2 0
حرفت درست ولی من میگم تویه اموزش های ایرانی کامل ترین اموزش برای همین سایت هستش اگه میخوای بیشتر پیشرفت کنی باید بری سمت آموزش های خارجی . (6 سال پیش)
+3 0
سلام و خسته نباشید تدریس استاد آقا جانی واقعا خوبه...و بنده هم با نظر شما موافقم میتونن یه امتحان بگیرن و یه مدرک از آنکو ایکس به تهیه کنندگان آموزش بدن...خیلی خوبه این کار (6 سال پیش)
+2 0
ممنون از پاسخت #وحید جان ، منم مدرک رو بیشتر برای کار نیاز دارم که یک امتیاز حساب میشه من اندروید رو بیش از یکساله شروع کردم و الان تقریبا به نقطعه ای رسیدم که به نظر خودم میشه گفت به جاوا و اندروید مسلط شدم البته به چند زبان دیگه هم مسلطم ولی هنوز نتونستم شغلی برای خودم دست و پا کنم که بیشتر بر میگرده اینکه تو شهرستان زندگی میکنم، به هر حال عقیده من اینه که هر کسی واقعا بخواد یاد بگیره تو هر شرایطی میتونه، چند وقت پیش یکی از دوستان توی گروه تلگرامی دنبال آموزش میگشت همین سایت رو معرفی کردم گفت قیمت آموزش بالاست و من در جواب گفتم شما بهتره همین الان برنامه نویسی رو بزاری کنار چون خیلی پشتکار میخواد و به نظر شما نداری شما اگه بری سه روز کارگری کنی پول آموزش رو در میاری و به کسی هم بر نمیخوره! اون موقع که من میخواستم شروع کنم 3 ماه تمام از صبح تا 11 شب کار میکردم تا بتونم ی سیستم برای خودم بخرم و همچنین پس اندازی برای خودم داشته باشم که چند ماه فقط بشینم تو خونه و آموزش ببینم ، من خودم اصلا با آموزش،این سایت شروع نکردم ولی عید امسال کل آموزش های این سایت رو خریدم فقط به خاطر اینکه به یکی از ویدوهاش نیاز داشتم که اونم کار با canvas بود! واقعا هم همون یک ویدو برام انقدر ارزش داشت، در کل کلاس حضوری معتقدم فقط برای گرفتن مدرک خوبه وگرنه پول الکی خرج کردنه تو کلاس فقط اصول کار و مباحث بنیادی رو آموزش میدن تا وقتی آدم دست به کیبورد نشه و پروژه انجام نده و خودشو به چالش نکشه و مجبور نشه تو استک اورفلو دنبال جواب سوالش نگرده نشستن و فیلم دیدن فقط وقت تلف کردنه \ با نظر آقای کازرونی هم موافقم نمیدونم شدنی هست یا نه ولی اگه میشد استاد چنین شرایطی فراهم کنند بسیار عالی بود (6 سال پیش)
+1 0
فعلا هر کسی پارتی داره و بی سواد هست پیشتازی میکنه . (6 سال پیش)
 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .