آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

چگونه برنامه‌ام در صفحه اول بازار بیاید؟ (آموزشی)

Rabbit  7 سال پیش  6 سال پیش
+51 0

توی این مقاله سعی دارم به صورت مفصل به شما یاد بدم که چطور یک برنامه رو به صفحه اول بازار برسونید. ممکنه مطالعه تمام صحبت‌های من حوصله‌تون رو سر ببره برای همین مقاله رو به چند قسمت کوتاه تقسیم میکنم که بر حسب نیاز بخش مورد نظر رو بخونید.

1-      آنچه گذشت...

2-      چه برنامه‌هایی به صفحه اول می‌رسند؟

3-      راهکارهایی برای فروش و نصب بالا

4-      همه چیز درباره نوتیفیکیشن

5-      اگر شکست خوردم چه؟

نظراتتون برای من بسیار مهم هستند. لطفا نظراتتون در مورد هر بخش رو در زیر قسمت مربوطه بنویسید.

اگر خواستید با من تماس بگیرید: corporation.rabbit@gmail.com

 برای این سوال 6 پاسخ وجود دارد. مشاهده پاسخ صحیح
پاسخ به سوال 
Rabbit  7 سال پیش
+27 0

 پاسخ صحیح

آنچه گذشت...

الان مثل دو سال پیش نیست. در گذشته اگر شما یک برنامه متوسط به بالا داشتید شکی وجود نداشت که به راحتی دانلود بالا و فروش بالا نصیبتان می‌شد. نیازی به تبلیغات هم نداشت. ولی از یک جایی به بعد این رویه تغییر کرد. دلیل آن این بود که تعداد برنامه‌نویس‌ها خیلی زیاد شد. همه از درآمد آسان در اندروید مطلع شده بودند و با سرعت زیاد مشغول تولید بودند. در نتیجه صفحه اول بازار پر بود از برنامه‌های بی‌کیفیت و مشابه هم.

بازار هم برای رفع موقت این مشکل ناچار شد لیست تازه‌ها رو حذف کند و خیلی اقدامات دیگر که به مرور زمان باعث شدند مشکل برنامه‌های بی‌کیفیت تا حد قابل قبولی رفع بشوند. یعنی دیگر وقتی شما وارد اپلیکیشن بازار می‌شوید با مشاهده برنامه‌های بدون کاربرد و محتوی محور تکراری حوصله‌تون سر نمیره.

ولی این وسط یک مشکل جدید بوجود آمده. شما نمیتوانید یک برنامه خوب بنویسید و فقط به این دلیل که برنامه شما خوب است موفق شوید!

من با دوستان برنامه‌نویسم که صحبت میکنم دو دسته هستند:

دسته اول کسایی که معتقد هستند تمام این‌ها تقصیر بازار هست. بازار قدر توسعه دهنده‌ها رو نمیدونه و فقط به فکر سود شخصیه!! خب مشخصا این دسته دارن اشتباه میکنند. مطمئن باشید سود ما برای بازار حتی از خودمون هم مهمتره! به همین دلیل هم سختگیری‌هایی میکنه. وقتی شما یک برنامه می‌نویسید چون براش زحمت کشیدید حاضر نیستید ایرادهاش رو ببینید. ولی کارشناس‌های بازار دائما بازار رو رصد میکنند و همیشه تصمیماتی میگیرند که به طور کلی به نفع برنامه‌نویس‌ها و در نهایت خودشون هست.

دسته دوم افرادی هستند که معتقدند مردم ناآگاه‌تر از آنی هستند که قدر برنامه‌شون رو بدونن! دلیل این اشتباه هم به خاطر تعلق خاطر شما به برنامه‌تون هست. اگر تعداد زیادی از برنامه شما نصب نشده فقط دو دلیل میتواند داشته باشد، یا به اندازه کافی خوب نیست و یا به اندازه کافی دیده نشده است.

اما دلیل اصلی این مشکل چیست؟ دلیل این است که تعداد برنامه‌نویس ها بسیار بیشتر از ظرفیت بازار است. توی هر زمینه تعداد خیلی زیادی برنامه وجود دارد و فقط به این دلیل که شما برنامه خوبی دارید نمیتوانید مطمئن باشید که موفق می‌شوید.

آیا هیچ راهی نیست؟ البته که هست. در قسمت بعدی راجع به راه‌حل‌ها بیشتر حرف میزنیم.

0 0
خیلی ممنون عالی (7 سال پیش)
0 0
ممنون بخاطر راهنمایی که کردید (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Rabbit  7 سال پیش
+23 0

چه برنامه‌هایی به صفحه اول میرسند؟

وقتی تعداد برنامه‌ها و برنامه‌نویس‌ها بیشتر از ظرفیت هست آیا نمیتوان موفق بود؟ قطعا می‌شود.

این که تعداد برنامه‌ها زیاد است به این معنی نیست که قرار است یک مقدار زیادی پول به طور مساوی بین تمام برنامه‌ها پخش شود. این اتفاق هرگز توی یک سیستم سرمایه محور رخ نخواهد داد.‌ به هرحال همیشه تعدادی برنامه در صفحه اول بازار قرار خواهند گرفت و بسیار بیشتر از بقیه نصب خواهند شد و خواهند فروخت.

تنها کاری که شما باید بکنید این است کاری کنید تا برنامه شما هم یکی از این برنامه‌ها باشد. بیشتر توضیح می‌دهم.

شرط لازم برای اینکه برنامه شما به صفحه اول بازار بیاید این است که برنامه‌ی خوبی داشته باشید. سپس لازم است بدانید چه چیزی باعث می‌شود یک برنامه با صفحه اول بیاید:

1-      جزء برنامه‌های برگزیده باشد.
برای اینکه برنامه شما جز برگزیده‌ها باشد کار زیادی از من ساخته نیست. شما باید برنامه‌ای بنویسید که از نظر کارشناسان بازار قابلیت قرار گرفتن در این لیست را داشته باشد.

2-      برنامه‌های مناسبتی. همیشه در مناسبت‌های مختلف بازار بنرهایی می‌زند و بخش‌هایی جداگانه در صفحه اول برای برنامه‌های خوب مربوط به آن مناسبت در نظر میگیرد. استراتژی شما میتواند این باشد که برنامه‌هایی با کیفیت متناسب با ایام خاص بنویسید. این کار زیاد سخت نیست. برای مثال ماه رمضان نزدیک است. شما میتوانید یک برنامه مربوط به روزه یا شب‌های قدر و... بنویسید و چند روز قبل آن‌ها را منتشر کنید. مطمئن باشید اگر برنامه خوب باشد و نکاتی که تا انتهای این بحث به آن خواهم پرداخت (مثل نحوه تبلیغات) را رعایت کنید به نتیجه خواهید رسید.

3-      برنامه‌های در حال پیشرفت. من فعلا موفق نشدم الگوریتم بازار برای انتخاب برنامه‌های در حال پیشرفت رو متوجه بشم، حتی احتمال میدم که این بخش دستی  انتخاب بشه. بنابراین حرف خاصی نمیتونم بزنم. فعلا برای قرار گرفتن در این بخش فقط میشه به بخت و شانس اکتفا کرد.

4-      برنامه‌هایی که نصب و یا فروش بالایی دارند. این بخش مورد علاقه من هست چون با رعایت نکاتی که میگم میتونید شانس خودتون رو خیلی زیاد کنید. بقیه بحث اختصاص به این خواهد داشت که چطور نصب زیادی از برنامه‌مون بگیریم.

0 0
ممنون بخاطر راهنمایی که کردید (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Rabbit  7 سال پیش
+22 0

راهکارهایی برای فروش و نصب بالا

همونطور که در ابتدا بهتون گفتم دیگه به صرف اینکه یک برنامه یا بازی خوب دارید نمیتونید توقع فروش و یا نصب بالا داشته باشید. تعداد زیاد برنامه‌ها و برنامه‌نویس‌ها و دسته‌بندی‌های تو در تو باعث شده برنامه‌های جدید کمتر از همیشه در معرض دید باشند. من هنوز در نس

اما چه کار می‌شود کرد؟

شما باید از هر راهکاری که می‌شناسید استفاده کنید تا برنامه‌ خود را به کاربرانتان معرفی کنید. برای این کار هم باید مقداری هزینه کنید. اما مطمئن باشید اگر برنامه شما ارزشش را داشته باشد خیلی بیشتر از آنچه می‌پردازید به‌دست خواهید آورد.

برای تبلیغ برنامه راه‌های زیادی وجود دارد که به ترتیب اثرگذاری و بصورت صعودی معرفی خواهم کرد:

1-      سایت‌هایی که نقد و بررسی برای برنامه و بازی شما می‌نویسند. این راهکار هیچ اثری در تعداد نصب شما ندارد. نمیگویم تقریبا هیچ اثری، واقعا هیچ اثری! تعداد افرادی که بررسی‌های این سایت‌ها رو میخوانند گاهی حتی به 10 نفر هم نمی‌رسد. حتی این 10 نفر هم برنامه شما رو بعد از خواندن review نصب نخواهند کرد. این روش تنها برای برنامه‌های موفق کاربرد دارد. آن‌ها با قرار دادن چندین لینک رسانه‌ای از برنامه‌های خود میتوانند یک مزیت رقابتی نسبت به برنامه‌های مشابه ایجاد کنند. اما اگر برنامه‌ای را تازه منتشر کرده‌اید به هیچ‌وجه سراغ این رسانه‌ها نروید.

2-      کانال‌های تلگرامی. طبق تجربه میگم که کانال‌های تلگرامی روش خوبی برای تبلیغات نیستند. تا حالا کسی رو ندیدم که از تبلیغات از طریق تلگرام راضی بوده باشه. شاید دلیل اصلی این هست که شما هیچوقت نمیتونید مطمئن باشید چه تعداد از کاربرهای یک کانال واقعی‌ست. خرید و فروش کاربر تلگرام امر بسیار رایجی‌ست. هم‌چنین بسیاری از کاربران تلگرام کافه‌بازار را روی گوشی خود ندارند!

3-      سیستم‌های تبلیغاتی بغیر از عدد. من از سیستم‌های بووووق، دیجی‌اد و ادپلی برای تبلیغات برنامه‌های خودم استفاده کرده‌ام و هیچوقت نتیجه خوبی نگرفتم. این سیستم‌ها قدرتمند هستند ولی تعداد کاربر کمی دارند و مدت زمان زیادی طول میکشد که هزینه شما در آن‌ها مصرف شود. یعنی کاربرهایی که میخواهید را خیلی دیر به شما خواهند رساند. برای مثال بیشتره 50 هزارتومانی را که در بووق هزینه کردم یکماه بعد از شروع کمپین تبلیغاتی سر جاش بود! و این یک فاجعه است. ولی اگر عجله‌ای برای بالا بردن نصب های خود ندارید هر 3تا از این سیستم ها قابل توصیه هستند. در این بین ادپلی پاسخ‌گویی بهتری دارد، البته ماهیت متفاوتی هم دارد.

4-      سیستم عدد. بین سیستم‌های مشابه بهترین سیستم هست. برنامه‌های بسیار زیادی از این طریق راه صد ساله رو یکروزه طی میکنند. این سیستم کاملا قابل اعتماد و قابل برنامه‌ریزی هست. مثلا اگر شما یک برنامه مذهبی دارید میتوانید فقط در برنامه‌های مشابه تبلیغ کنید که بسیار عالی‌ست. همچنین برنامه‌های بسیار زیادی از عدد استفاده میکنند که باعث می‌شود برنامه شما در مدت کوتاهی نصب زیادی بگیرد. تنها ایراد عدد هزینه بالای آن است. مثلا با 50 و 100 هزارتومان پول تقریبا کاری در عدد نمیتوان کرد. ولی اگر در بودجه مشکلی ندارید نتایج خوبی میتوان گرفت.

5-      استفاده از پوش نوتیفیکیشن. بهترین نتیجه‌ای که من تا بحال از تبلیغات گرفته‌ام از این طریق بوده(همینطور بیشترین ضرری که کرده‌ام). من خودم بیشتر از 200 هزار کاربر نوتیفیکیشن دارم و برای تمام برنامه‌های خودم از این سیستم تبلیغ کرده‌ام. همچنین با بسیاری از ارسال کننده‌ها کار کرده‌ام. خوبی این روش هزینه کمتر و سرعت بالای آن است. چرا که در چند ساعت شما را به نتیجه می‌رساند(البته اگر درست از آن استفاده کنید) برای استفاده از نوتیفیکیشن شما باید با برنامه‌نویس‌های دیگری که ارسال کننده هستند تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید برایتان ارسال انجام دهند. قیمت این روش بستگی به برنامه‌نویس دارد. معمولا هزینه‌ها در یک محدوده خاص هستند. البته تبلیغ در برنامه‌های معروف هزینه‌ بیشتری دارد. در ارسال نوتیفیکیشن نکات زیادی وجود دارد که در بخشی جداگانه به آن خواهم پرداخت.

حال که با تمام روش‌ها آشنا شدید فقط یک سوال باقی‌مانده. سوالی که از خودتون باید بپرسید این است که آیا برنامه من ارزش این هزینه را دارد؟ آیا میتواند این مقدار پول را برگرداند؟

اگر جواب شما مثبت است درنگ نکنید و هرچه سریعتر بهترین گزینه تبلیغاتی که با هزینه شما جور درمی‌آید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید شاید اگر تبلیغ کنید باز هم موفق نشوید ولی اگر برای برنامه‌تون (مهم نیست چقدر خوب) تبلیغ نکنید هرگز موفق نخواهید شد.

در بخش آخر توضیحاتی راجع به برنامه های خوبی که با وجود تبلیغ بازهم موفق نمی‌شوند توضیحاتی داده‌ام.

 

0 0
ممنون بخاطر راهنمایی که کردید (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Rabbit  7 سال پیش
+20 0

همه چیز درباره نوتیفیکیشن

همونطور که تو بخش قبل بهتون گفتم ارسال نوتیفکیشن بهینه‌ترین روش تبلیغات است.

سیستم نوتیفیکیشن به این صورت هست که شما با برنامه نویس تماس میگیرید و بعد از پرداخت هزینه مربوطه آن شخص تبلیغات شما رو بصورت نوتیفیکیشن برای کاربرهای برنامه خودش ارسال میکند.

مهمترین موردی که در تبلیغات و بخصوص نوتیفیکیشن باید بدانید این است که قرار نیست با ارسال نوتیفیکیشن معجزه‌ای برای شما اتفاق بیفتد. من مشتری‌های زیادی داشتم که قبل از ارسال برای خودشون حساب کتاب میکنند. به این صورت که مثلا 200 هزارتا اگه ارسال کنم. فرض کنیم 20 درصد تبلیغ رو نگاه کنند میشه 40 هزارتا ازین 40 هزارنفر نصفشون هم برنامه رو نصب کنند میشه 8000 نصب! و وقتی به این عدد نمیرسند سیستم تبلیغاتی را مقصر میشمارند. ولی این مساله به هیچ وجه درست نیست

من وقتی بازی جغد دانا رو منتشر کردم روزهای نخست بیش از یک میلیون نوتیفیکیشن ارسال کردم و هزینه‌ی زیادی هم پرداختم ولی آخر اون روز فقط 800 نصب گرفتم!! آمار فاجعه بود و من فکر میکردم حتما ارسال کننده کار خود را به درستی انجام نداده ولی واقعیت چیز دیگری بود. واقعیت این بود که برنامه من به اندازه کافی خوب نبود. از نظر طراحی و برنامه‌نویسی هیچ چیز برای برنامه کم نگذاشته بودم و به گواهی بسیاری از دوستان برنامه‌نویس دیگر هم برنامه خیلی خوبی بود ولی مهمترین مساله این بود که ماهیت بازی برای کاربرها به اندازه کافی جذاب نبود. من انقدر درگیر مسائل فنی و گرافیکی شده بودم که فراموش کردم مهمترین مساله جذابیت هست. و این جذابیت رو هم من و شما نباید تعیین کنیم (قطعا ما خودمون فکر میکنیم کارمون جذابه!)

اتفاق مشابه وقتی برای دیگران تبلیغ میکردم هم افتاد. بسیاری از مشتری‌ها وقتی نتیجه خوبی نمی‌گیرند سیستم رو مقصر میدانند. برای همین است که شما وقتی باید برای برنامه‌ای هزینه کنید که می‌دانید این برنامه پتانسیل موفق شدن را دارد.

نکته دیگر در تبلیغات بخصوص در شیوه نوتیفیکیشن، ارسال‌های مکرر و پیوسته است. من مشتری‌ای داشتم که هر دو-سه هفته برای برنامه‌اش (که یک برنامه خرید شارژ بود) سفارش نوتیفیکشن می‌داد و ما بیش از 10 بار با هم همکاری کردیم. این کار باعث شد برنامه ایشون 50.000+ شود و به یک درآمد ثابت برسند.

نکته بعدی توی نوتیفیکیشن (این مساله در عدد هم صدق میکند) تعداد ارسال هست. شما با 10 یا 20  هزار نوتیفیکیشن نمیتوانید هیچ نتیجه‌ای بگیرید. برای تبلیغات همیشه یک حداقل 100 هزارتایی برای ارسال در نظر بگیرید. در سیستم عدد هم حداقل بودجه خود را روی 200 هزار تومان بگذارید. در غیر اینصورت شما فقط پول خود را هدر کرده‌اید و هیچ نتیجه‌ای نخواهید گرفت. همونطور که میبینید حداقل‌های نوتیفیکیشن ارزان‌تر از عدد هستند.

برای ارسال نوتیفیکشن باید عنوان و متن تبلیغی شما کوتاه ولی کنجکاو کننده باشد. هرچه کلیک بیشتری بگیرید نصب‌های بیشتری هم خواهید داشت. نباید متن‌های شما دروغ و شبیه به smsهای تبلیغاتی باشد. مردم از این نوع متون متنفر هستند و هرگز روی آن کلیک نخواهند کرد. سعی کنید در چند کلمه حس کنجکاوی کاربر را برانگیزید. خود من وقتی هیچ ایده‌ای برای عنوان و متن ندارم در نوتیفیکیشن مینویسم: "شما یک پیام دارید"، "برای خواندن آن کلیک کنید". برای من این متن ساده بسیار بهتر از وعده‌های قرعه‌کشی و جایزه عمل کرده است.

حتما قبل از ارسال چند دقیقه وقت بگذارید و متن مناسب پیدا کنید. همچنین حتما نظر ارسال کننده را بخواهید. ما به دلیل ارسال‌های زیادی که انجام داده‌ایم می‌توانیم تا حدودی شما را راهنمایی کنیم. وقتی هزینه‌ای پرداخت میکنید این حق شماست که چند دقیقه‌ای وقت برایتان گذاشته شود تا نتیجه مطلوب بگیرید.

نکته بعدی زمان ارسال است. معمولا بین ارسال کننده‌ها رسم است که ارسال‌ها رو بین ساعات 5عصر تا 10 شب انجام می‌دهند. اما من طبق تجربه دیده‌ام که هیچ تفاوتی در زمان ارسال نیست. به نظر من هر ساعتی که متن شما آماده بود ارسال را انجام دهید.

نکته آخری که قصد دارم بگویم برای کسانی‌ست که به چند نفر مختلف سفارش می‌دهند. معمولا وقتی شما به بیش از یک نفر سفارش می‌دهید دوست دارید این ارسال‌ها در روزهای متفاوت انجام شود تا شما بتوانید میزان موفقیت ارسال را بسنجید. اما این کار اشتباه است. اگر شما در یک روز 5000 نصب داشته‌باشید شانس این را دارید که به صفحه اول برسید. ولی اگر در 5 روز مختلف روزی 1000 نصب داشته باشید هرگز به این موفقیت نخواهید رسید.

پ.ن1: قبل از سفارش چند برنامه از ارسال کننده را نصب کنید و ببینید هر چند روز یکبار تبلیغات ارسال می‌کنند. هرگز به کسی مه در هفته بیش از 2 (و یا نهایتا 3) مرتبه نوتیفیکیشن ارسال می‌کند، تبلیغات ندهید. این‌ها کاربران خود را خسته می‌کنند و باعث می‌شوند بازده کاری‌شان بسیار پایین بیاید. همچنین بسیاری از کاربرهای این افراد نوتیفیکیشن‌های این برنامه را خواهند بست.

پ.ن2: برای اطمینان از ارسال‌ها حتما از برنامه‌های ارسال کننده را نصب کنید. گاهی پیش می‌آید که مشکلی برای سیستم پارس ایجاد شود و آمارهای ارسالی را نشان ندهد ولی هرگز ممکن نیست نوتیفیکیشن به دست شما نرسد. اگر برنامه را قبل از ارسال نصب داشتید و نوتیفیکیشن سفارشی شما برایتان نیامد بدانید که ارسالی صورت نگرفته.

پ.ن3: برای برنامه‌های پولی بهتر است در برنامه‌های پولی نوتیفیکیشن ارسال کنید. البته تعداد کاربران این برنامه‌ها بسیار کم هستند ولی نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. اگر برنامه شما پولی‌ست 1000 کاربر برنامه پولی ارزش بسیار بیشتری از 20.000 نفر کاربر برنامه رایگان دارند.

+1 0
ممنون بخاطر راهنمایی که کردید (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Rabbit  7 سال پیش
+21 0

اگر شکست خوردم چه؟

با تمام این تدابیر باز هم احتمال شکست شما بسیار بیشتر از موفقیت شماست. روزانه تعداد بسیار زیادی برنامه و بازی منتشر می‌شوند که بسیاری از آن‌ها شاید هزینه تولید خود را هم بازنگردانند. شما باید بدانید با یک برنامه خوب موفق نخواهید شد. داستان برنامه‌نویس‌های angry birds رو همه ما میدانیم. الان در هر موضوعی ده ها نمونه مشابه وجود دارد و شما برای موفق شدن باید یک برنامه خوب تولید کنید و آنرا بدرستی معرفی کنید و اگر موفق نشدید تقصیر را به گردن کسی نیندازید. مادامی که اشتباهات خود را نبینید نمی‌توانید از آن‌ها درس بگیرید.

باز هم مثالی از بازی خودم میزنم. من این بازی را با هزینه دو میلیون تومانی منتشر کردم که به سختی موفق شد نیمی از این هزینه را برگرداند. اخیرا حتی هزینه‌های سرور خودش را نمی‌توانست بدهد به همین دلیل آن را از حالت انتشار خارج کردم. اما بعد از آن من اشتباهات خودم را دیدم و نگاهم را به بازار تغییر دادم. بعد از آن در یک مدت کوتاه تعدادی برنامه منتشر کردم و آموخته‌هایم را به کار گرفتم. تقریبا آبان سال گذشته بود که دست از برنامه‌نویسی کشیدم تا به درس‌هایم برسم ولی در این 5-6 ماه هیچ ماهی (غیر از فروردین) نبوده که بین 300 تا 700 هزارتومان در حسابم نیاید. بدون اینکه حتی یک خط کد بزنم. می‌دانم این پول زیادی نیست ولی من برای آن کاری انجام نمی‌دهم!

قصدم از گفتن این ماجرا این بود که بدانید اگر میخواهید از بازار درآمد کسب کنید باید قواعد آن‌ را بدرستی بیاموزید.

چندین برنامه‌ی خوب بنویسید و به درستی برای آن‌ها تبلیغ کنید.

نظرات شما به من برای شناخت بهتر نگاه برنامه‌نویس‌ها کمک زیادی می‌کنند. لطفا نظرات خود را راجع به این مقاله بنویسید. 

+5 0
چکیده ی صحبت های شما : چندین برنامه خوب بنویسید و برای آنها به درستی تبلیغ کنید. خیلی خوب نوشتید،من خیلی استفاده کردم.ممنون (7 سال پیش)
+2 0
نکات خوب و مفیدی بود ممنون (7 سال پیش)
+1 0
نکات مفیدی بود ، ممنون (7 سال پیش)
+2 0
مطالب جالب بود....ممنون (7 سال پیش)
+2 0
خیلی خوب و مفید :) (7 سال پیش)
+1 0
بسیار خوب با شیوه بیان عالی (7 سال پیش)
+1 0
مرسی از شما خیلی مفید بود (7 سال پیش)
+2 0
کاملا با گفته هاتون موافقم , امیدوارم جغد دانا 2 موفق تر باشه :دی (7 سال پیش)
+2 0
به موارد خوبی اشاره کردید که من بیشتر اونها رو نمیدونستم از زحمتی که کشیدید ممنونم (7 سال پیش)
0 0
Rabbit جان، از وقت و انرژی ای که گذاشتی، ممنون ام. تجربه هات برام بسیار ارزشمنداند. مرسی. (6 سال پیش)
0 0
سلام دوست عزیز /... از این که تجربه هایت را در اختیار دوستانت قرار میدهی تشکر ویژه دارم. (6 سال پیش)
0 0
با سلام کمک کردن به بقیه در جهت آگاه کردنشون زحمت داره اما بقیه رو دلگرم و آگاه می کنه. ممنون از اطلاعاتتون و وقت و انرژیی که صرف کردید. (6 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Dayyer  6 سال پیش
0 0

بسیار عالی و کارامد بود از اینکه تجربیاتت رو با ما درمیون گذاشتی متشکرم.

0 0
سلام . دوست عزیز یه دنیا ممنون. اطلاعات جالبی کسب کردیم. ایشالا موفق تر باشید. (6 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .