بخش 11 از آموزش های 3d max برای مدل سازی فضاهای معماری با عنوان (اصول مدل سازی نمای ساختمان ) در تار ...
مدل سازی نمای ساختمان ، از نظر من یکی از شیرین ترین مباحث آموزشی این پکیج و همین طور یکی از پر درآمد ترین گرایش های مدل سازی هست . هر ساختمان یا بنا ، قبل از اینکه ساخته بشه ، شکل یا نمای ساختمان باید توسط یک 3d Artist سه بعدی سازی و رندر بشه تا کارفرما یا صاحب ساختمان بتونه اون چیزی که قرار هست ساخته بشه رو ببینه تا احیانا اگر قسمتی از بنا یا متریالی رو دوست نداشت ، تا حدی به سلیقه ی خودش ( با در نظر گرفتن ضوابط شهرداری ) تغییر بده . در آموزش های این بخش قصد داریم مدل سازی نمای یک ویلای کلاسیک رو که شکل پیچیده ای داره ، خیلی ساده و با استفاده از پلان های اتوکد که در اختیار داریم ، مدل سازی کنیم
در ویدئوی اول :
برای شروع کار ابتدا باید پلان ها و نقشه های نمای ساختمان رو که توسط طراح یا مهندس عمران در نرم افزار AutoCad ترسیم شده به نرم افزار 3ds Max وارد یا Import کنیم و سپس پلان طبقات رو با نقشه ی نماها مچ و منطبق کنیم تا بتونیم مدل سازی ساختمان رو از رو ی پلان ها انجام بدیم ،
در ویدئوی دوم :
اولین بخش از ساختمان یعنی ایوان ویلا رو مدل سازی می کنیم که در واقع شامل پله های ورودی هست و بنای ویلا روی این قسمت مدل سازی می شه
در ویدئوی سوم :
در این ویدئو ، با استفاده از پلان طبقات و نقشه ی نمای شمالی-جنوبی و نمای شرقی-غربی ، دیوار های ویلا رو ترسیم می کنیم و در آخر در قسمت هایی از دیوار که پنجره تعبیه شده ، برای قرار دادن پنجره ها ، حفره هایی رو روی دیوار ایجاد می کنیم که برای ساخت این حفره ها از Pro Boolean استفاده می کنیم ، می توان گفت مهمترین آموزش از بخش 11 این آموزش هست ، هر چندبار که لازم است برای درک کامل آموزش ، آن را دوره کنید
در ویدئوی چهارم :
با استفاده از نقشه ی نماها و با استفاده از ابزار های ویرایشگر Edit Poly ، قاب پنجره هارو مدل سازی می کنیم
در ویدئوی پنجم :
پروفایل حاشیه ی شیروانی ها رو اضافه می کنیم و همچنین تراس طبقه ی دوم و سوم رو هم مدل سازی می کنیم و در آخر ستون هارو ایمپورت می کنیم و در جای خودش قرار می دیم ، در نهایت تمام جزئیات نما رو ترسیم می کنیم و نمای ساختمون رو تکمیل می کنیم
در ویدئوی ششم :
از پلاگین Batzal Roof Designer برای مدل سازی پوشش سفالی روی شیروانی ها استفاده می کنیم ، که این امکان رو به ما می ده که خیلی سریع ، انواع پوشش های سفالی با شکل های مختلف رو برای سقف های شیروانی ( هر اندازه هم که پیچیده باشه ) ایجاد کنیم
در ویدئوی هفتم :
در این قسمت حیاط ویلا رو با استفاده از پلان Yard مدل سازی می کنیم و با استفاده از پلاگین Floor Generator ، سنگ فرش ها رو ایجاد می کنیم ، سپس آبجکت هارو در پروژه جایگذاری می کنیم و در آخر برای آماده سازی پروژه برای مرحله ی رندرینگ ، تمام سطوح و آبجکت هایی که متریال های مشابه دارند رو گروه بندی می کنیم
در ویدئوی هشتم :
ابتدا متریال ها رو به سطوح اعمال می کنیم و بعد با استفاده از پلاگین Forest Pack Pro چمن ها و پوشش گیاهی رو ایجاد می کنیم ، و در اخر رندر می گیریم
و در آخر :
با سلام به دوستان و استاد عزیز
خواستم اطلاعاتی در مورد این کار که انجام دادم بدم .
تصویر اول که یک مشکل مدل سازی هم توش مشهوده ، برای رندر ، 1 ساعت و 58 دقیقه زمان برد .
تصویر دوم 1 ساعت و 22 دقیقه .
مشخصات سیستمی که باهاش رندر گرفته شده :
laptop
cpu : core i7 4700 MQ
vga : GeForce GT 750M
ram : 8
برای کرش نکردن سیستم ، بعد ایمپورت ستون ها و بارگزاری اونها ، ستونها رو proxy کردم .(قبل از اینکه ستون ها رو proxy کنم ، حدود 12 میلیون poly تو پروژه داشتم که سیستم سنگین شده بود و بعد proxy به حدود 8 میلیون تقلیل یافت) تمام موارد ایمپورت شده و سقف سفال رو نیز proxy کردم .
پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .