آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

بخش 11 از آموزش های 3d max برای مدل سازی فضاهای معماری با عنوان (اصول مدل سازی نمای ساختمان ) در تار ...

Max  7 سال پیش  7 سال پیش
+11 0

مدل سازی نمای ساختمان ، از نظر من یکی از شیرین ترین مباحث آموزشی این پکیج و همین طور یکی از پر درآمد ترین گرایش های مدل سازی هست . هر ساختمان یا بنا ، قبل از اینکه ساخته بشه ، شکل یا نمای ساختمان باید توسط یک 3d Artist سه بعدی سازی و رندر بشه تا کارفرما یا صاحب ساختمان بتونه اون چیزی که قرار هست ساخته بشه رو ببینه تا احیانا اگر قسمتی از بنا یا متریالی رو دوست نداشت ، تا حدی به سلیقه ی خودش ( با در نظر گرفتن ضوابط شهرداری ) تغییر بده . در آموزش های این بخش قصد داریم مدل سازی نمای یک ویلای کلاسیک رو که شکل پیچیده ای داره ، خیلی ساده و با استفاده از پلان های اتوکد که در اختیار داریم ، مدل سازی کنیم 

در ویدئوی اول :

برای شروع کار ابتدا باید پلان ها و نقشه های نمای ساختمان رو که توسط طراح یا مهندس عمران در نرم افزار AutoCad ترسیم شده به نرم افزار 3ds Max وارد یا Import کنیم و سپس پلان طبقات رو با نقشه ی نماها مچ و منطبق کنیم تا بتونیم مدل سازی ساختمان رو از رو ی پلان ها انجام بدیم ، 

در ویدئوی دوم :

اولین بخش از ساختمان یعنی ایوان ویلا رو مدل سازی می کنیم که در واقع شامل پله های ورودی هست و بنای ویلا روی این قسمت مدل سازی می شه

در ویدئوی سوم :

در این ویدئو ، با استفاده از پلان طبقات و نقشه ی نمای شمالی-جنوبی و نمای شرقی-غربی ، دیوار های ویلا رو ترسیم می کنیم و در آخر در قسمت هایی از دیوار که پنجره تعبیه شده ، برای قرار دادن پنجره ها ، حفره هایی رو روی دیوار ایجاد می کنیم که برای ساخت این حفره ها از Pro Boolean استفاده می کنیم ، می توان گفت مهمترین آموزش از بخش 11 این آموزش هست ، هر چندبار که لازم است برای درک کامل آموزش ، آن را دوره کنید

در ویدئوی چهارم :

با استفاده از نقشه ی نماها و با استفاده از ابزار های ویرایشگر Edit Poly ، قاب پنجره هارو مدل سازی می کنیم

در ویدئوی پنجم :

پروفایل حاشیه ی شیروانی ها رو اضافه می کنیم و همچنین تراس طبقه ی دوم و سوم رو هم مدل سازی می کنیم و در آخر ستون هارو ایمپورت می کنیم و در جای خودش قرار می دیم ، در نهایت تمام جزئیات نما رو ترسیم می کنیم و نمای ساختمون رو تکمیل می کنیم

در ویدئوی ششم :

از پلاگین Batzal Roof Designer برای مدل سازی پوشش سفالی روی شیروانی ها استفاده می کنیم ، که این امکان رو به ما می ده که خیلی سریع ، انواع پوشش های سفالی با شکل های مختلف رو برای سقف های شیروانی ( هر اندازه هم که پیچیده باشه ) ایجاد کنیم

در ویدئوی هفتم :

در این قسمت حیاط ویلا رو با استفاده از پلان Yard مدل سازی می کنیم و با استفاده از پلاگین Floor Generator ، سنگ فرش ها رو ایجاد می کنیم ، سپس آبجکت هارو در پروژه جایگذاری می کنیم و در آخر برای آماده سازی پروژه برای مرحله ی رندرینگ ، تمام سطوح و آبجکت هایی که متریال های مشابه دارند رو گروه بندی می کنیم

در ویدئوی هشتم :

ابتدا متریال ها رو به سطوح اعمال می کنیم و بعد با استفاده از پلاگین Forest Pack Pro چمن ها و پوشش گیاهی رو ایجاد می کنیم ، و در اخر رندر می گیریم

و در آخر :

 

+2 0
استاد واقعا این بخش عالیه کاشکی درس و دانشگاه میزاشت کارکنیم!!! تشـــــــــــــــکر (7 سال پیش)
+3 0
خسته نباشید استاد... متشکرم از زحماتتون... (7 سال پیش)
+2 0
وای که چقدر خوب این بخش.ممنونم استاد از زحمات بی دریغ تون (7 سال پیش)
+1 0
بخش سه بعداز دانلود اکسترکت نمیشه... آیا برای بقیه دوستان هم این مشکل وجود داره؟ (7 سال پیش)
+2 0
عالیه استاااااااااااااااد خیلی ممنوننننننننننننننننن چه عمارت زیبایی رو آموزش دادین بی نظیرهههههههههه (7 سال پیش)
+1 0
استاد گرامی ممنون از زحماتتون :) (7 سال پیش)
+1 0
واقعا خسته نباشید استاد عزیز (7 سال پیش)
+2 0
خانم کریمی من بخش ۳ رو دانلود کردم و بدون مشکل اکسترکت شد. (7 سال پیش)
0 0
@mahdak ممنونم.. (7 سال پیش)
+1 0
خسته نباشید استاد. همونطور ک قبلا گقتین سطح بخش 11 خیلی بالاتر از بخشهای دیگس و کاملا حرفه ای تدوین شده . ممنون از زحمات بی دریغتون (7 سال پیش)
0 0
سلام استاد . واقعا زیبا و چشم نوازه . واقعا ممنونم استاد گرامی. استاد سرفصل هایی که دادین بعد این بخش نمای ساختمان مدرن هم تدریس می کنید ؟ (7 سال پیش)
+1 0
در بخش بعدي وارد بحث رندرينگ مي شيم و به احتمال خيلي زياد ، آموزش رو از نور ها شروع مي كنيم ، در مورد مدل سازي نماي ساختمان ، سبك و سياق مدل سازي رو در بخش ١١ گفتيم و نيازي نيست كه مدل سازي نماي مدرن رو كه خيلي ساده تر خواهد بود ، به عنوان يك بخش اضافه كنيم، اما اگر نياز بود بعدا به بخش ١١ اضافه خواهيم كرد (7 سال پیش)
0 0
توی این چند روز تا فیلم های قسمت سوم رو نگاه کردم و واقعا کار خوب قوی اراِئه دادین.مرسی استاد در حین دیدن آموزش ها برای تسلط روی این مبحث بفکرم زد که پیشنهاد بدم به شما چند تا پلن CAD برای تسلط روی سایت قرار بدین تا هم به چالش کشیده بشیم و هم تسلط پیدا کنیم روی مبحث . در صورت صلاح دید اعمال کنیم (7 سال پیش)
+1 0
در گوگل سرچ كنيد پلان هاي زيادي براي دانلود هست ،مي تونيد به سليقه ي خودتون انتخاب كنيد و روش كار كنيد (7 سال پیش)
0 0
سلام استاد عزیز: استاد راجب ساختن متریال های مختلف، مثلا برا همین نما ساختمان یا هرچیز دیگه . آموزش داریم ؟ یا متریال ها آماده هستند؟بخش مجزا براش در نظر دارین؟ (7 سال پیش)
0 0
مرسی ممنونم استاد . به روی چشم (7 سال پیش)
+3 0
بله حتما در يك بخش جدا ،متريال هارو مفصل اموزش خواهيم داد (7 سال پیش)
0 0
من از لپ تاپ استفاده میکنم و توی این فصل سیستمم نمی کشه دیگه باید چیکار کنم ؟ (بعد اینکه ایوان و رسم کردم شروع به اذیت کردن کرد ) سیستم لپ تاپ هم Core i7 & Ram 6GB هستش . توی فصل 9 هم برای قسمت آشپزخانه کلاسیک آخر کار دقیقا قبل اینکه آبجکت ها رو اضافه کردم شروع کرد به کند شدن و یکی یا دو دقیقه یکبار سیستم واسه خودش فکر میکرد تا آخرش که تونستم به زور رندر بگیرم :-))) باید برم یک سیستم PC بگیرم یا فعلا میشه یک کاری باهاش کرد؟ (7 سال پیش)
+1 0
همون طور که قبلا در تایپیک های مربوط به سیستم مناسب برای کار های گرافیکی گفتم ، متاسفانه لپ تاپ توانایی انجام پروژه هایی با حجم سنگین رو نداره و در بسیاری از موارد کند عمل می کنه و بعضا نرم افزار کرس می کنه ، بهتره اگر قصد دارید این نرم افزار رو حرفه ای دنبال کنید ، یک سیستم خانگی خوب تهیه کنید (7 سال پیش)
0 0
ممنونم استاد.این سوال من رو بذارین روی حساب وسواس چون استاد آقا جانی توی یک تاپیک سه نوع سیستم معرفی کردن سیستم دومی که گفتن اگه تهیه کنم ممکن توی انجام پروژه ها به مشکل بخورم(از نظر قیمتی هم برام تقریبا خوب هست) یا اینکه همون سیستم اولی که حرفه ای تر هست (الان واسم سنگین قیمتش)رو تهیه کنم.چون نمیتونم با لپ تاپ کار کنم میخوام همین دو سه روز یک سیستم بگیذم نظر شما چی استاد؟ نمیخوام سیستمی بگیرم که مجبور بشم طی یک تا یک ونیم سال دیگه ارتقا بدم یا عوض کنم. شما جا من باشین کدوم یکی رو انتخاب میکنین؟ (7 سال پیش)
0 0
فکر کنم الان می تونید قطعات سیستم اول رو در همون حدود قیمت سیستم دوم خریداری کنید ، ولی حتما CPU , GPU و RAM مطابق با سیستم اول باشه (7 سال پیش)
0 0
استاد یک سوال برام پیش اومد اینکه احتمالا توی فصل 12 وارد مبحث نور بشیم فقط انواع نورهای وی ری و موارد استفاده آنهارو کار میکنیم و یا اینکه در کنار نورها تنظیمات رندر وی ری و ایندایرکت الومینیشن و سیتینگ رو هم کار میکنیم؟ (7 سال پیش)
+2 0
در بخش مربوط به نور ها فقط مباحث مربوط به نور رو آموزش خواهیم داد و تنظیمات رندر هم در یک بخش جدا ، البته برای اینکه یک آموزش کاملا منحصر به فرد رو داشته باشیم در مورد تنظیم مباحث آموزشی بخش رندرینگ در حال بررسی هستم (7 سال پیش)
+3 0
شما کارتون فوق العاده است استاد.مسلما کار منحصربفردی میشه. (7 سال پیش)
0 0
سلام استاد عزیز.می خواستم بدونم آموزش های جدید کی تدوین میشه و مبحث جدید چیه؟درست این چند وقت فعالیتی نداشتم و پرسیدن این سوال درست نیست. امروز رفتم و کیس مورد نظرم رو سفارش دادم که دوشنبه صبح میرم و تحول میگیرم خیلی ذوق دارم بیاد دستم تا آموزش ها رو شروع کنم.راستی این سیستم رو سفارش دادم ram:G.sklill 16 CPU:core i7 6800 VGA: Giga 1060 game چطوره؟ مینم رو یادم نیست الان چی بستم یادم گیگا بستم ولی مدلش رو یادم نیست (7 سال پیش)
 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
mmz2010  7 سال پیش
+3 0

با سلام به دوستان و استاد عزیز

خواستم اطلاعاتی در مورد این کار که انجام دادم بدم .

تصویر اول که یک مشکل مدل سازی هم توش مشهوده ، برای رندر ، 1 ساعت و 58 دقیقه زمان برد .

تصویر دوم 1 ساعت و 22 دقیقه .

مشخصات سیستمی که باهاش رندر گرفته شده :

laptop
cpu : core i7 4700 MQ
vga : GeForce GT 750M
ram : 8

برای کرش نکردن سیستم ، بعد ایمپورت ستون ها و بارگزاری اونها ، ستونها رو proxy کردم .(قبل از اینکه ستون ها رو proxy کنم ، حدود 12 میلیون poly تو پروژه داشتم که سیستم سنگین شده بود و بعد proxy به حدود 8 میلیون تقلیل یافت) تمام موارد ایمپورت شده و سقف سفال رو نیز proxy کردم .

+1 0
احسنت به شما . خسته نباشید (7 سال پیش)
+2 0
با مکس 2015 و VRay 3.20 هر دو تصویر رو با همون تنظیمات رندر گرفتم و تصویر اول 53 دقیقه و تصویر دوم 35 دقیقه زمان برد . این نشون می ده VRay جدید ، نسبت به 2.4 بیشتر از نصف ، زمان رندر رو بهینه کرده . (7 سال پیش)
0 0
دوست عزیز چطوری Proxy کردین ؟ میشه راهنماییم کنید؟ (7 سال پیش)
0 0
طبق آموزش استاد در فصل 10 ویدئو چهارم . Faces in Preview رو همون 10هزار تا گذاشتم . برای اینکه ستون ها سر جای دقیقشون باشن ، اول ستونها رو جا گذاری کردم بعد یکدفعه همه رو proxy کردم (البته شاید این روش اصولی نباشه و تبدیلشم یه کم زمان ببره) ولی میشه اولین ستونی که گذاشتیم سر جاش رو proxy کنیم بعد از روی اون کپی بگیریم . (7 سال پیش)
0 0
راست میگین تو آموزش های فصل ۱۰ استاد آموزش داده بودن. بابت آدرس دقیق آموزش ممنونم از شما. (7 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .