آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

کسب درآمد از بازی سازی

Bahram_N  6 سال پیش  6 سال پیش
0 0

باسلام خدمت استاد گرامی و بقیه دوستان  چند سوال در مورد نحوه کسب درآمد از بازی سازی دارم اگه جواب بدین ممنون میشم

1)با وجود اینکه ما ایرانی ها نمیتونیم بازی که ساختیم را درگوگل پلی انتشار بدیم(اصطلاحا تحریم هستیم)آیا میشود به گونه ای این تحریم را دور زد؟

2)سوال دوم بصورت مقایسه ای بیان میکنم: دو بازی در یک سطح و کیفیت تو یه مارکت قرار داده میشه بازی اول بصورت پولی در مارکت قرار گرفته و بعد از مدتی مثلا n میلیون در امد زایی میکنه اما بازی دوم با اینکه تو همون سطح ویا حتی بالاتر هستش بصورت رایگان در مارکت قرار میگیره                                                    سوالم اینجاست بازی سازهایی که بازی هاشونو  بصورت رایگان در مارکت ها (چه داخل کشور و چه خارج کشور) قرار میدن به چه صورت درآمد کسب میکنن؟ خیلی ها بازی های سطح بالایی هستن و مطمعنا زمان زیادی برای تولید آن صرف شده آیا از راه تبلیغات در بازی و یا پرداخت درون برنامه ای مثل خرید سکه و امثال این ها میشه به همون  n میلیون بازی اول درآمد کسب کرد؟

3) آیا اپ استور هم مانند گوگل پلی تحریمیم؟ کسب درآمد از اپ استور بیشتر و راحت تر هست یا گوگل پلی؟(در کل تو کسب درآمد  این دو چه تفاوتی باهم دارن)

4)آیا میشود بازی ها را در مارکت های دیگر کشورها (مثلا آلمان یا هرکشوری که حق کپی رایت به نسبت بیشتر رعایت میشه) قرار داد؟ اگر میشود چه مراحلی باید طی کرد؟

باتشکر

 برای این سوال 3 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
uncocoder  6 سال پیش
+4 0

تفاوت اساسی که بین توسعه بازی و سایر شاخه های بازی سازی وجود دارد، این است که بازی سازی برای درآمد زایی نیاز بیشتری به تلاش، همکاری و مارکتینگ دارد و رقابت در آن بسیار سخت تر است. همینطور ملاک ارزیابی یک بازی کمی نیست ( مثل لیست امکانات یک نرم افزار ) بلکه کیفی است ( یعنی جذابیت و Gameplay ). به این خاطر است که هنر در بازی بوضوح نماد پیدا می کند ولی در نرم افزار اثر جزئی دارد.

بنابراین بیشتر به شما توصیه می کنیم که صرف هدف درآمد زایی به بازی سازی نگاه نکنید و آنرا به هدف علاقه مندی، جذابیت و کسب دانش بیاموزید. با داشتن چنین پایه ای، روزی روزگاری شاید بگویید «چقدر خوب شد که به بازی سازی آشنایی دارم» و در شرایط خاصی ممکن است درآمد قابل توجهی نیز کسب نمایید.

پاسخ به سوال 
تورج  6 سال پیش
+2 0

باسلام

خوشبختانه استاد حق مطلب را ادا کردند.کسب در آمد از طریق بازی سازی برعکس آنچه اکثرا تصور می کنند اصلا کار ساده ای نیست.اینکه تعدادی بازی  منحصر بفرد در آمد بالایی را عاید طراحان آن کرده است دلیل بر آن نمی شود که وقت خود را روی آن متمرکز کنید بخصوص برای کسب در آمد.پیدا کردن گنج هم در آمد خوبی خواهد داشت اگر پیدایش کنید ولی عملا اینکار را نمی کنید چرا که از احتمال وصول به آن مطلعید و در حدود 1 میلیونیوم درصد شانس موفقیت در یافتن گنج دارید...

در هر صورت بعنوان تفریح و سرگرمی عالی است و ممکن است همانطور که استاد فرمودند موقعیتی پیش بیاید که آنرا از دست نخواهید داد اگر با بازی سازی آشنا باشید.

ولی در مورد کسب در آمد باید گفت گرفتن آگهی روی بازی یا هر اپ دیگر/هدایت کاربران به سمت سایتهای خاص جهت گرفتن پورسانت از سایت مورد نظر( بعضی از سایتها بازاء وارد کردن ایمیل یک کاربر همراه با مشخصات به شما درصدی پرداخت می کنند / فروش توکن یا مثلا اسلحه یا لباس یا ... خاص دیگر جهت استفاده کاربر از حداکثر قابلیتهای بازی / ...

در هر صورت در همه موارد نیاز به مارکتینگ و شناسایی بازار و نیازهای بازار و علایق کاربران دارید که آنهم نیازمند تجربه و صرف وقت زیاد است و صرف کسب در آمد از فروش بازی به آن نگاه نکنید که نا امید خواهید شد دوست من.موفق باشید

پاسخ به سوال 
Bahram_N  6 سال پیش
0 0

ممنون از جواب های خوبتون.

درسته برای حرفه ای شدن تو هر کاری علاقه لازمه. من درکل به برنامه نویسی علاقه دارم.

کسی که میخواد تمام انرژی و وقتشو برای برنامه نویسی بذاره صرفا علاقه ملاک نمیشه

من نمونه فیلم های اندروید و طراحی وب استاد دیدم علاقه ای که داشتم بیشتر شدش

به نظر شما بین برنامه نویسی هایی که تو این سایت وجود داره (اندروید -طراحی وب و...)  کدوم پیشنهاد میکنید؟

0 0
بستگی به این دارد که هدف شما چه باشد. ما برنامه نویس شدن را توصیه می کنیم و راه های رسیدن به آن بیشمار است. (6 سال پیش)
+1 0
دوست من بنظر می رسد که صرفا به جهت علاقه نمی خواهید تصمیم بگیرید پس پیشنهاد می کنم اول برای خودتان مشخص کنید که منظور چیست؟ کسب در آمد؟ اگر از نظر در آمد به موضوع نگاه می کنید متاسفانه من که تا به حال آمار واضحی در ایران در مورد این موضوع ندیده ام و اکثرا نظرات افراد و دوستان و گاهی متخصصان ( که البته متخصصان متاسفانه کمتر به وضوح شما را در جریان در آمدهایشان قرار می دهند ) است که واقعا روی نظرات اینچنینی نمی شود سرمایه گذاری کرد و تصمیم گرفت.ولی یک نگاهی به اپهای موجود در مارکت و تعداد آنها و قیمتهای آن بکنید ( بسیاری از آنها مجانی ) و یک نگاهی هم به قیمت مثلا طراحی وب و تعداد سایتهای موجود و تعداد شرکتهایی که برای طراحی مثلا وب آگهی کرده اند بیندازید فکر می کنم ایده ای پیدا خواهید کرد.من که شخصا تا بحال ندیده ام کسی سایت مجانی طراحی کند ولی چه بسیار اپهایی دیده ام که مجانی همه ما از آنها تقریبا هر روز و گاهی همیشه استفاده می کنیم ولی اگر بگویند بابتشان پول پرداخت کنیم چندین اپ دیگر که مجانی در اختیارمان قرار می گیرند را انتخاب می کنیم... ختم کلام برای کسب درآمد و تامین زندگی اگر در کاری فعالیت کنید که نسبت به آن رویا پردازی هم می کنید عالی است ولی اگر صرفا به درآمد زایی توجه دارید شاید بسیار راههای بیشماری باشند که نیاز به این همه زحمت برای یادگیری نداشته باشند و زود تر به نتیجه برسند اگر در آنها نیز صبر و استقامت نشان دهید... در هر صورت انتخاب شغل یکی از معدود مواردی است که مسیر زندگیتان و وضع روحیتان را تعیین خواهد کرد. موفق و سربلند باشید دوست من. (6 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .