آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

آنکو ایکس ( UNCOX ) چیست ؟

ChookD1  7 سال پیش  7 سال پیش
+9 0

حدود یکسال است که به سایت "آنکوکودر" که الآن دیگه "آنکو ایکس" هست میام سر میزنم .

دوست دارم اساتید یا شاگردان مجرّبی جواب بدن که سالهای زیادی هست اینجا زندگی میکنند .

آنکو ایکس چیه ؟ از استاد شنیدم که میگن : "شرکت" یا شایدم " بچهای شرکت" شایدم اصلا نشنیدم از دوستان یا کسان دیگه ای شنیدم ، اما المهم ، میخوام بدونم که "اهداف" این شرکت چیه ؟( اگه شرکت هست ) از چه سالی شروع به کار کرده و به کجا میخواد برسه ؟

تا به حال این شرکت چه پروژه هایی را به انجام رسانده ؟

همیشه برام یه جوری مرموز بوده که قصد استاد آقاجانی از این آموزش دقیق و زیبا ، همراه با تأنّی ای که در آموزششون دارند ، از اون ور میان و به قیمت بسیار رخیص (به ازای آموزش آنچنانی ) برای عموم به فروش میزارن .... چرا ؟

خوب بنده از این سیاستها ناراحت که نیستم ، بلکه خیلی هم خوشحال هستم که ایشون دارن به کشورشون خدمت میکنند . فلا شـــکّ ، اما این آیتم ها باعث ایجاد این سوالات در ذهن بنده شدند . نه از سوالم غرضی داشتم ، نه هم مرضی ... قلبا" میخوام جواب رو از اهل جواب بشنوم .

 

تشکر ویژه دارم از اینکه لطف کردید و مطیبم رو خوندید .

 

+4 0
متنتون شبیه متون ادبیات فارسی عبید زاکانی و خواجه عبداله انصاری بود. لذت بردم! برای منم سواله که uncox مخفف چیه؟ اما از اهداف استاد و سایت تا حدودی با خبرم که البته دوستمون در پست بعدی مفصل اینو گفتن. (7 سال پیش)
 برای این سوال 5 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
Pouya Asgharnejad Tehran  7 سال پیش
+6 0

تا اونجایی که ما میدونیم شرکت فوژان رسانه ایده هوشمند در طبقه 13 برج گلدیس واقع در منطقه صادقیه تهران مستقر هست و این شرکت در همین 4-3 سال گذشته تاسیس شده و هدف اون ارائه آموزش های ویدئویی با کیفیت و با قیمت مناسب هست (البته در این سایت بزودی شاهد فروشگاه و ... هم خواهیم بود)

قبلا که فقط آموزش های اندروید وجود داشت (!) فقط یک سایت uncocoder در دسترس بود و بعدش با به وجود آمدن آموزش های وب (!) سایت uncomaster نیز متولد شد. اما برای یکپارچه شدن سیستم، استاد آقاجانی حدود 6 ماه وقت گذاشت و uncox رو به وجود آورد.

از جمله بچه های شرکت (!) میتوان به استاد کاشی زاده، خانم دیانت زاده و ... اشاره کرد!

اگر چیزی رو اشتباه گفتم اساتید تصحیح کنن!

پاسخ به سوال 
Pouya Asgharnejad Tehran  7 سال پیش
+5 0

در مورد نام uncox:

Unco + coder: اندروید

Unco + master: وب

Unco + x: نامشخص! یعنی همه محصولات

0 0
معنی unco: بسیار، جالب توجه، عجیب، غیر عادی، خارق العاده، مرموز (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
uncocoder  7 سال پیش
+25 0

uncocoder از کجا آمد؟

واژه uncocoder به معنی unco + coder به معنی کد نویس مرموز ، نام مستعاری بود که برای خودم در نظر گرفته بودم و به دلیل نادر بودن در همه سایت ها قابل ثبت و استفاده بود. مدت ها بعد از همین نام برای ثبت دامنه uncocoder.com به عنوان یک وب سایت کاملاً شخصی بر پایه Joomla استفاده کردم، در نهایت با قرار دادن آموزش های متنی در این وب سایت، مخاطب بیشتری جذب شد و پس از مدتی جنبه یک وب سایت آموزشی پیدا کرد و من هم اقدام به ارائه آموزشهای اندروید به صورت جدی تر در این وب سایت کردم.

در آن زمان نظرات کاربران زیر هر تاپیک مجزا درج می شد و نیاز شد که یک سرویس پرسش و پاسخ داشته باشیم، اما از آنجاییکه از سیستم های آماده مثل vBulletin خوشم نمی آمد ترجیح دادم که یک سیستم انحصاری بنویسم و در مدت کوتاهی سرویس پرسش و پاسخ این سایت در آدرس answers.uncocoder.com بر پایه CodeIgniter ایجاد شد و تمامی نظرات تاپیک ها و پاسخشان در این سیستم وارد شد.

انتظاری نمی رفت که سایت مورد استقبال قرار گیرد اما گرفت و این اتفاق غیر منتظره منجر به دید وسیعتری نسبت به آینده سایت شد. پس از مدتی نیاز به آموزش های وب فراگیر شد و به همین دلیل سایتی با عنوان uncomaster.com بر وزن webmaster ایجاد شد که آموزشهای وب در آنجا قرار گرفت تا به صورت موقت کسب درآمدی باشد برای ادامه فرآیند توسعه سایت و رفع نیاز های مخاطبان سایت.

دید وسیعتر نسبت به آینده سایت منجر به راه اندازی یک پورتال مشترک برای همه سرویس های سایت از جمله آموزشها و سرویس پرسش و پاسخ سایت شد و این پورتال با PHP Native و بدون هیچ فریم ورک خاصی از صفر برنامه نویسی شد و در قالب یک دامنه جدید به نام uncox.com در اردیبهشت سال 94 برای خدمت رسانی بهتر آماده شد.

چون همه چیز غیر منتظره بود و غیر منتظره بودن با کیفیت منافات دارد، پس یا باید به توسعه سریع و رفع اتفاقات غیر منتظره اقدام می کردیم یا با توجه به کیفیت، زیر ساخت مناسبی برای ارائه همه سرویس ها ایجاد می کردیم. این کاری بوده که از ابتدای سال 94 تا کنون ( تیر سال 95 ) صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

 

برنامه آینده ما چیست؟

متأسفانه نام بردن سرویس ها مقدور نیست و با توجه به سیاست های سایت باید فعلاً نامشخص باقی بماند. تازه ابتدای راه هستیم و مسیر بسیار طولانی خواهیم داشت.

 

نام uncox یعنی چه؟

uncox نام برند ماست که به دو تعبیر قابل معنی است.

     Unified Courses To The Next Gen ( که عبارت NeXt Gen معمولاً با X قابل نمایش است )
     و در تعبیر دوم Unco X که X هر عبارت مجهول مرموزی که می تواند در آینده عرضه شود می باشد.

از طرفی نامی کوتاه، یونیک و برای یک دامنه جذاب است.
این نام آنکو ایکس تلفظ می شود.

 

شعار برند uncox چیست؟

شعار این برند New Way To The Next Gen می باشد. که به معنی نگاهی نو به نسل آینده و به تعبیر فنی شیوه ای نو برای تکنولوژی نسل بعد می باشد.

 

لوگو و نماد تجاری این برند چیست؟

نماد های تجاری uncox به دو شکل مربعی و کشیده تایپوگرافیکال طراحی شده که در نسخه کشیده ( TypoGraphical ) فلشی در میان متن به سمت X در حرکت است که تداعی کننده معنی شعار این برند می باشد.

+1 0
انگار تقریبا درک درستی از uncox دارم! (7 سال پیش)
+1 0
ای کاش استاد افتخار استخدام در فوژان رسانه رو به ما میداد! (7 سال پیش)
+1 0
یک سوالی که ذهن منو مشغول کرده: فریمورک کدایگنیتر چه خاصیتی برای سرویس پرسش و پاسخ داشت که php خالص اونو نداشت؟ (7 سال پیش)
+4 0
اون موقع استاد استفاده از CodeIgniter را راه بهتر و مناسب برای سرویس پرسش و پاسخ میدونستند ، اما بعد از گسترش سایت و ایجاد uncox این نتیجه رسیدند که CodeIgniter دیگه پاسخگوی نیازهای ما نیست تصمیم گرفتند که یک فریمورک اختصاصی از صفر بنویسند . (7 سال پیش)
+1 0
با خودم میگم : کاش که این کلمات استاد تمومی نداشت ! (7 سال پیش)
+4 0
این جا همه چیز با هم جوره. همه چیز حرفه ای کار شده. از لوگو گرفته تا طراحی سایت، از کیفیت آموزش ها گرفته تا سرویس پرسش و پاسخ، از شخصیت اساتید گرفته تا خوی بی طمع مدیران که واقعا بدون چشم داشت هدفشون پیشرفت توسعه دهنده ها و کاربران هست. امیدوارم که ما کاربران فقط یک مصرف کننده نباشیم و بتونیم این همه تلاش و زحمت را جبران کنیم با تهیه برنامه های عالی و خوش ساخت و توسعه ی سایت های زیبا و کاربردی. دم غیرت همه شما ها گرم. (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
کاشی زاده  7 سال پیش
+17 0

منظور از فلشی که در لوگوی uncox قرار دارد و استاد به آن اشاره داشتند این هست :

همچنین در لوگوی مربعی X در میان حروف گنجانده شده است :

+3 0
واقعا بصورت کاملا فوق العاده ای "فلش کشیـــــده " رو طراحی کردید ... واقعا خوشم اومد . (7 سال پیش)
پاسخ به سوال 
mhpakdel  7 سال پیش
+5 0

منم برداشتم رو از لوگوی زیبای سایت میگم. منظورم لوگوی دومی هست که مربعی طراحی شده.
اول در حالت عادی:

کلا خود لوگو به شکل یک پیکان هست که به سمت راست (صراط مستقیم!) پرتاب شده. حرف X در وسط چهار حرف احاطه شده که در واقع انگار از سمت چپ و راست مثل دو فلش به X اشاره شده و از بالا و پایین هم انگار دو تا آچار فرانسه اونو نگه داشتن که در واقع آموزش های این سایت هم حکم آچار فرانسه برای ما داره!
اما اگه لوگو رو به سمت چپ بخوابونیم. یعنی این طوری:

در نگاه اول مثل این میمونه که شکلک یک انسان رو می بینیم که دستاشو برده بالا و نماد اندیشیدن رو القا می کنه.
اما برداشت دیگه ای هم دارم و این که این لوگو در این حالت انگار یک سرو هست که نماد پایداری و ایستادگی هست که درون خودش یک انسان رو به تصویر کشیده. یک جورایی داره میگه انسان در برابر هرچیزی (X) میتونه مرموز (UNCO) باشه و محکم و پایدار باشه (سرو)

این هایی که گفتم چه خواسته و چه ناخواسته بوده، واقعا در زیبایی لوگو اثر گذاشته. دیگه بیشتر از این زوم نکردم چیز دیگه ای پیدا کنم. ولی به هر حال دم طراح یا طراحانش گرم. لذت بردم.

+3 0
هر دو لوگوها توسط استاد آقاجانی طراحی شده اند . (7 سال پیش)
+2 0
واقعا زیبا و حرفه ای طراحی شده. دستشون درد نکنه. (7 سال پیش)
+7 0
آقای پاکدل عزیز، البته این چیزی شما از تو لوگو دیدید، ما خودمون ندیده بودیما :) به هر حال خوشحالم که لوگو رو می پسندید. (7 سال پیش)
+1 0
استاد عجب لوگو و تفکری پشتش هست مرحبا به این هوش و ذکاوت شما (7 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .