آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

استفاده از کرک محصولات خارجی

Amirreza  7 سال پیش  7 سال پیش
+1 0

سلام 
خسته نباشید 
یه سوال داشتم ، آیا استفاده از کرک محصولات خارجی مشکلی داره ؟ از نظر شرعی و قانونی با توجه به این که کپی رایت جهانی هنوز تو ایران به رسمیت شناخته نشده ؟ 

+2 0
مارو تحریم کردن بخای نمیتونی بخری پس کرک کن راحت باش (7 سال پیش)
0 0
دوستان دیگه هم لطفا نظراتشونو بگن ممنون (7 سال پیش)
+3 0
سلام. به نظر من همونطور که وقتی ما نرم افزاری رو بار هزاران زحمت تولید میکنیم ، توقع داریم دیگران بخرنش و کپی نکنن ، از نظر اخلاقی ما هم باید در قبال دسترنج دیگران همین رفتار رو داشته باشیم و حقوقشون رو بپردازیم. در بدترین حالت از طریق واسطه ها ، یا گیفت کارت ها و ... (بر اساس نوع نرم افزار) میشه نرم افزار رو خرید. فقط تنها مشکلی که من باهاش مواجهم و باعث شده هنوز اکثر نرم افزارهارو نخرم ، اختلاف غیر منطقی ارزش ارز هست. (7 سال پیش)
+1 0
اگر اشتباه نکنم در سال 2010 میانگین در آمد یک شهروند آمریکایی حدودا دو هزار دلار در ماه بود (و در آمد یک برنامه نویس بیشتر بود). خب این کاملا طبیعی هست که یک برنامه نویسی که در آمریکا زندگی میکنه به راحتی میتونه سالینه حدود دویست دلار پول phpStorm رو بده. اما این موضوع در ایران متفاوت هست. چون علاوه بر اینکه درآمد اکثر برنامه نویس ها در ایران از یک برنامه نویس آمریکایی کمتر هست ، یک دلار هم باید ضربدر سه هزار و خرده ای تومان باید بشه و این همان اختلاف غیر منطقی ارزش ارز که عرض کردم رو بوجود میاره. (7 سال پیش)
+1 0
اگر کمپانی هایی که ما محصولاتشان را استفاده میکنیم نمایندگی رسمی در کشور داشتند ، ممکن بود هزینه نهایی این محصولات با نرخ ارزمون هماهنگتر باشه. یکی از راهکارهایی که برای من جذاب بود ، کاری بود که شرکت هایی مثل کافه بازار انجام دادند. یادم هست که کافه بازار با بعضی شرکت هایی که بازی های معروفی رو تولید کرده بودند قراردادی میبست و بازیهاشون رو به قیمت نسبتا منطقی ای (مثلا ده هزار تومن) به فروش میذاشت. این روش خوب هست ، چون هم حق تولید کننده ضایع نمیشه ، و هم خریدار از اورجینال بودن محصول مطمئنه. (7 سال پیش)
+1 0
با همه این اوصاف اعتقاد شخصی من (که معمولا اطرافیانم باهاش مخالفن) اینه که از اونجایی که ما با این نرم افزار ها امرار معاش میکنیم و در واقع داریم باهاشون کسب درآمد میکنیم ، اخلاقی و منصفانه (و حلال) هست که قانونی از این نرم افزارها استفاده کنیم. نرم افزارهایی که گرون نیستند (مثلا لایسنس آنتی ویروس ها) رو با سی چهل هزار تومان میشه برای یکسال خرید. نرم افزارهایی که گرون هستند رو هم میشه در دراز مدت خرید. (7 سال پیش)
+2 0
یک راه دیگه ای که وجود داره این هست که اگر کسی نمیتونه لایسنس بخره و میخواد که حق تولید کننده هم ضایع نشه ، میتونه به سمت open source ها بره. گرچه ما سال هاست که به خیلی از نرم افزارها عادت کردیم ، ولی اگر بیش از حد براتون مهم هست این موضوع ، این هم راه حلیه برای خودش. (7 سال پیش)
0 0
دوستان دیگه هم نظراتشون رو بگن لطفا خیلی ممنون (7 سال پیش)
+1 0
دوست عزیز باید دنیای واقعی رو نگاه کنیم , یه تحریم های "ظالمانه" و "غیر منطقی" نرم افزاری که از سمت تمام دنیا ! متوجه ایران هست و شرکت ها هم "بر خلاف تبلیغات خوشگل و زیبایی" که در مورد "سیاست" هاشون دارن فقط به سود خودشون فکر میکنن و حتی طی مکاتبه ای هم که با بخش فروش یکی از این شرکت ها داشتم پاسخشون نسبت به تفاوت قیمت بسیار بالا و شرایط موجود در ایران با خونسردی غیر منطقی بود و کاملا طبیعی هست که حتی مدیر عامل اون شرکت هم حاضر به پاسخ نباشه ! (7 سال پیش)
+3 0
اما در مورد نرم افزار های ایرانی من شخصا خریداری میکنم , انواع و اقسام نرم افزار ها و بازی های ایرانی و محصولات ایرانی رو خریداری کردم و این رو یه جور سرمایه گذاری روی کشور خودم میدونم , و حتی مجموعه آموزشی اندروید همین سایت هم خودم یه نسخه خریدم و برادرم هم میخواست استفاده کنه رفت یه نسخه دیگه خرید. این اعتقاد من برای استفاده از نرم افزار های پولی هست (7 سال پیش)
+3 0
اما در مورد نرم افزار های خارجی به نظر من ما باید کرک کنیم ! و باید استفاده کنیم ازشون ! چون اونا میخواستن با تحریم مارو توی این زمینه عقب بندازن و عقب مونده بمونیم ولی اینو حساب نکرده بودن که دنیای نرم افزار یه شمشیر 2 لبه هست , اگر تحریم کردی خب دمت گرم یا یکیش رو میسازیم یا مال خودتون رو کرک میکنیم ;) این مثل یه گنج میمونه دوستای عزیزم , سعی کنید از این اقیانوس و فرصتی که هست استفاده کنید و با خیال راحت کرک کنید که ثواب هم داره :) گول سیاست های ظاهری شرکت های بزرگ و کوچیک نرم افزاری رو نخورید. واقعیت کار رو ببینید. ( البته همیشه استثنا هم پیدا میشه , بعضی نرم افزار های خارجی انصافا ارزش خرید رو دارن ولی خب کلی گفتم ) (7 سال پیش)
 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .