آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

ایجاد گالری تصویر برای یک خبر

Lnaz  7 سال پیش  7 سال پیش
0 0

سلام
 گالری تصویر به صورت زیر میخوام : اما مشکلی وجود داره :

 نمیدونم چطور هنگامی که مثلا کاربر داره خبر درج میکنه بتونه چند تا عکس انتخاب کنه و بار گذاری بشه و چطور توی دیتا بیس ذخیره کنم که هنگام نمایش مثلا بدونم که فقط این ده تا عکس برای این خبر هست . یعنی هنگام ذخیره این چند تا عکس باید با چه مشخصه ای ذخیره بشه ؟ کلید خارجی که این چند تا عکس به خبر خودش وصل میکنه چه مشخصه ای هست و هنگامی که دارم این چند تا عکس ذخیره میکنم چطوری باید این کلید به وجود بیارم که هم در جدول خبر ذخیره کنم و هم در جدول عکس بیشتر .

در کل نمیدونم چطور  چند تا عکس برای یه خبر انتخاب کنم و ذخیره کنم . و بگم که فقط این چند تا عکسو برای این خبر نشون بده و عکسای خبر دیگه نشون نده. 

+1 0
یه جدول جدا برای این تصاویر بسازید که حداقل سه تا ستون دشاته باشه . اولی id هر تصویر رو ذخیره میکنه و دومی id مربوط به خبری که این تصاویر درونش قرار هست نشون داده بشن و سومی هم یه فیلد از نوع text هست که url های اون تصاویر آپلود شده رو در بر میگیرن. موقع درج خبر یه form جداگانه انتهای page لود کنید و این تصاویر رو با استفاده از input های از نوع file ذخیره کنید و آپلود کنید و براش یه controller جداگانه هم باید طراحی کنید تا در table مربوط به گالری تصویر درج بشه... برای نمایش هم در قسمتی که خبر ها نشون داده میشن یه div براش بسازید و اطلاعات جدول جدید رو توسط حلقه for یا foreach و با تگ img در html نمایش بدید (7 سال پیش)
+1 0
سلام . ممنونم ازتون . "موقع درج خبر یه form جداگانه انتهای page لود کنید و این تصاویر رو با استفاده از input های از نوع file ذخیره کنید و آپلود کنید" یعنی قبل اینکه خبر اپ کنم عکسارو اپ کنم ؟ Id خبر نمیدونم چنده ! چطور عکس در دیتابیس گالری آپ کنم وقتی Id خبر ندارم ؟ میخوام کاربر به تعداد دلخواه عکس انتخاب کنه / نمیدونم چطور این امکان براش بزارم . (7 سال پیش)
0 0
سلام. بستگی داره برای درج خبر از ajax استفاده کرده باشید یا نه.. اگه بصورت ساده و با تگ form خبر های رو درج میکنید نیاز نیست دوتا فرم جداگانه بسازید و با همون فرم اصلی این کارو انجام بدید و بعد از این که تو کد های php خبر رو در دیتابیس ذخیره کردید می تونید آدرس هایی که تصاویر آپلود شدن رو در دیتابیس و در table جدید ذخیره کنید. (7 سال پیش)
0 0
متشکرم . میخوام ajax باشه و وقتی تصویر آپ شد یه جایی از صفحه نشون بده و ببینه بعد خبر درج بشه . اینو نمیدونم چه مشخصه ای براش بزارم ایدی خبر نداریم اون موقع . (7 سال پیش)
 برای این سوال 2 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
مهدی  7 سال پیش
+1 0

اینجور موارد رو فکر کم بتونی با پلاگین های جی کوئری پیاده سازی کنی.
باید بگردی و پلاگین مناسب کارت رو پیدا کنی. مثلا این http://www.jqueryrain.com/?D57TuEyO شاید بدردت بخوره :)
این http://www.jqueryrain.com/example/jquery-gallery/page/2/ رو هم ببین شاید جالب ترش رو هم پیدا کنی

پاسخ به سوال 
سجاد عباسی  7 سال پیش
+1 0

بعد از خوندن کامنت ها فهمیدم میخاید چیکار کنید یکم سوال ناواضحه بود :D .

عکس رو با ajax اپلود بعد یه url برگردانده بشه و بعد با ajax به فیلد input مخفی درست کنید و مقدارش رو برابر url عکس اپلود شده با jquery بذارید بعد از ارسال فرم دیگه نیازی به اپلود عکس نیست و url عکس رو در جدول عکس ها وارد کنید و خبر هم درج کنید.

اگه متوجه نشدید بگید بازم توضیح بدم.

+1 0
عالی توضیح دادید. ممنونم . (7 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .