آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

فیلتر پر بازدید ترین و پر فروش ترین محصولات

محمد رضا نجفی  7 سال پیش  7 سال پیش
0 0

سلام برای سایت فروشگاه میخوام فیلتری بزارم که همه محصولات رو که دارای فیلتر پر بازدید ترین ها و پر فروش ترین ها هست نشون بده .

مفهوم پر بازدیدترین بر چه اساسی هست؟

حالا توی دیتا بیسم چه فیلدایی برای اینها باید داشته باشم و اونا چجوری پر میشن؟

ممنون از محبت دوستان

+1 0
اینکار به سادگی قابل انجام هست , فقط کافیه هر بار که صفحه اون محصول رو به کاربر نشون میدید 1 دونه به فیلد بازدید در دیتابیس که در تیبل اون محصول وجود داره اضافه کنید. برای پر فروش ترین ها هم دقیقا همین کار رو میتونید انجام بدید , یعنی هر موفع یک محصول به فروش رسید 1 دونه به تعداد فروش اون محصول در دیتابیس اضافه کنید. برای نمایش و مرتب سازی هم در کوئری میتونید تعیین کنید که مثلا order by bazdid (7 سال پیش)
0 0
ممنونم دوست عزیزم فقط همون تیکه پر بازدید ترین ها شو چطوری بنویسم میشه یه مثال بزنی که چطوری تعداد نشون دادن صفحه رو بگیرم خیلی برام مبهمه (7 سال پیش)
+2 0
شما در بانک اطلاعاتی جدولی برای محصولات دارید و هر محصول یکسری اطلاعات مثل : نام محصول , تعداد , قیمت و غیره داره ; حالا شما یه فیلد دیگه اضافه کنید به اسم viewCount و هر بار که کاربر روی محصول کلیک کرد تا بهش نمایش داده بشه قبل از نمایش محصول یه UPDATE به دیتابیس بزنه و به مقدار viewCount اون محصول 1 دونه اضافه کنه. اگر اون محصول 100 بار باز بشه یعنی 100 تا بازدید داشته. و در موقع مرتب سازی هم میتونید هنگام کوئری زدن مشخص کنید که بر اساس همین فیلد viewCount اطلاعات رو مرتب سازی و نمایش بده. ( مطمئنن راه های بهتری هم هست برای انجام اینکار ولی ایده کلی به همین شکل هست ) (7 سال پیش)
+1 0
ممنون که راهنمایی کردین خیلی مفید بود متشکرم (7 سال پیش)
 برای این سوال 1 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
مهدی  7 سال پیش
+2 0

راهی که دوستمون گفتند یکی از راه ها هست. اما به نظرم راه بهتری هم برای این قضیه وجود داره...

سوال شما نیز، سوال من هم بوده.. به همین دلیل سعی کردم با جستجو و کاوشی که تو نت داشتم به پاسخم برسم. برای اینکه شما بخواید یک آمار صحیح داشته باشید تا بتونید متوجه بشید چند کاربر از یک صفحه بازدید کردند(نه اینکه یک صفحه چند بار بازدید داشته) بهترین کار استفاده از کوکی هست....

کافی یک تابع ایجاد کنید و توش الگوریتمی بنویسید که ببنید چنین کوکی از قبل ست شده یا نه، اگر ست نشده بود کوکی رو ست کنه و به دیتابیس کوئری بزنید و آپدیت کنید


پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .