آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

آینده شغلی iOS و روش های کسب در آمد در این زمینه

کاشی زاده  8 سال پیش  7 سال پیش
+29 0

مهمترین نکته ای که برای همه برنامه نویسان حائز اهمیت است ، روش های کسب درآمد از طریق توانایی هایشان است .
اینجا چندین سوال مطرح میشود که به آن ها پاسخ میدهم .

درآمد زایی از طریق یادگیری iOS به چه صورت است  ؟
در ابتدا باید عرض کنم که این حقیقت وجود دارد که به خاطر سخت گیری های شرکت Apple درآمد زایی از طریق iOS به راحتی Android به علت وجود برخی مسائل نبوده .
اما این موضوع نمیتواند باعث نادیده گرفتن 1 میلیارد دستگاه iOS فعال شود و این بازار بکر منتظر ماست که به آن ورود کنیم.
در زیر روش های کسب درآمد را به صورت جداگانه بررسی میکنیم :

  • کسب درآمد از طریق AppStore : در این روش شما نیازمند ایجاد یک حساب توسعه دهنده Apple هستید که طبق قوانین این شرکت ملزم به پرداخت سالیانه $99 (صرف نظر از مالیات) هستید .
    در این روش شما به مدت یکسال میتوانید اپلیکیشن های خود را در AppStore قرار دهید و از میزان فروشی شما 30% آن به شرکت Apple تعلق خواهد گرفت و 70% باقی مانده متعلق به شماست .
    اما در این روش محدودیتی هایی وجود دارد : 1- ساخت حساب نیازمند پرداخت ارزی است که باید حساب بانک داشته باشید ، البته اینکار توسط واسط هایی در ایران انجام میپذیرد ولی هزینه آن بالاست . 2- فروش محصولات به نرخ دلار در ایران باعث کاهش درآمذ خواهد شد ، که با وجود گیف کارت اپل و حضور سرویس های واسطه امکان پرداخت با ریال فراهم شده که از این بابت خوشبختانه مشکل رفع شده . 3- دریافت سود فروش ، که با توجه به مطالب بالا توسط واسطه ها انجام میشود و طبیعتا شما ملزم به پرداخت کارمزد هستید .
    در صورتی که از آشنایان شما در کشور های مورد تایید اپل حساب بانکی داشته باشند ، میتوانید با کمک آن ها اینکار را به راحت ترین شکل ممکن انجام دهید .

  • کسب درآمد از طریق تبلیغات و Push : این روش یکی از پر طرفدارترین روش های درآمد زایی نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا محسوب میشود .در واقع شما با تولید برنامه رایگان و نمایش تبلیغات در آن مبتوانید درآمد بالایی بدست آورید . این روش حتی از فروش اپلیکیشن ها نیز درآمد زایی بیشتر خواهد داشت . طرف حساب شما در این روش شرکت های تبلیغاتی هستند که کار ارسال تبلیغ را انجام میدهند و دیگر مشکلی با حساب ارزی ندارید و واسط های ایرانی کار تبدیل پول شما به ریال را انجام میدهند .
    این روش تبلیغ (Push Notification) به این صورت است که شما با قرار دادن لایبری مربوط به سرویس مورد نظرتان امکان نمایش تبلیغات داخل برنامه را فراهم کرده اید و بسته به نوع قرار داد شما که بر اساس تعداد کلیک و یا مشاهده است به شما سود تعلق میگیرد . این روش را در بسیاری از برنامه ها و بازی های معروف نیز دیده اید .نکته : برای استفاده از این روش کسب درآمد نیازمند یک حساب Developer هستید که برای ایجاد آن هزینه ای بین 400 الی 700 تومان از شما دریافت خواهند کرد که حدود $99 دلار این هزینه بهمراه مالیات به شرکت اپل داده خواهد شد .

  • کسب درآمد از طریق مارکت های داخلی : در ایران مارکت هایی فعال هستند که مخصوص سیستم عامل iOS بوده و شما از طریق این مارکت ها میتوانید بدون پرداخت هزینه برنامه خود را بر روی آن ها عرضه کنید .
    البته این مارکت ها محدودیت هایی نیز دارند ، مثلا برای برخی از مارکت ها باید برنامه به صورت رایگان عرضه شود اما شما میتوانید با قرار دادن سیستم پرداخت درون برنامه ای بخش هایی از برنامه را به صورت غیر رایگان عرضه نمایید و از طریق درگاه های بانکی داخل ایران اقدام به فروش محصولات خود نمایید . این روش نیز مورد استفاده بسیاری از برنامه نویسان iOS میباشد .
    البته در این میان مارکت هایی هم هستند که امکان خرید را برای کاربران فراهم میکنند .
    نکته : در این روش همه دستگاه های iOS میتوانند برنامه شما را نصب کنند و نیازی به Jailbreak نیست .

  • کسب درآمد از طریق دستگاه های Jailbreak : در ایران با توجه به وجود محدودیت های شرکت Apple بسیاری از کاربران دستگاه های خود را Jailbreak میکنند تا از امکانات گوشی خود بدون محدودیت استفاده نمایند ، در صورتی که شما قصد توسعه نرم افزار برای دستگاه های Jailbreak شده را دارید میتوانید بدون پرداخت هزینه و به راحتی اپلیکیشن خود را توسعه دهید و بر روی سایت خود قرار دهید تا کاربران آن را دریافت کنند و یا با مارکت های iOS ایرانی قرار داد ببندید و اپلیکیشن خود را در آنجا عرضه کنید .
    این روش نیز برای خود درآمد زاست و با توجه به تعداد دستگاه های Jailbreak شده در ایران میتوانید از این روش نیز کسب سود کنید اما پوشش دادن همه کاربران ایرانی سود آوری بیشتر خواهد داشت .

  • کسب در آمد از طریق انجام پروژه : در این روش شما به عنوان یک برنامه نویس iOS میتوانید پروژه های مختلف را بگیرید و انجام دهید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه نیست و هزینه ها با کارفرما میباشد .
    این مدل از کسب و کار که اکثر برنامه نویسان iOS به آن مشغولند با توجه به تعداد محدود برنامه نویسان حرفه ای iOS بسیار پر درآمد خواهد بود و بسته به نوع و تعداد پروژه ای که شما انجام میدهید درآمد شما نیز متغییر خواهد بود. حداقل کسب درآمد در این روش در ایران برای هر پروژه 1 میلیون الی چند صد میلیون میتواند باشد که بستگی به بزرگی پروژه دارد .

  • استخدام در یک شرکت برنامه نویسی : شما میتوانید بعد از گذراند دوره آموزشی به عنوان یک برنامه نویس iOS وارد بازار کار رسمی شوید . در شرایطی که شما 1 سال برنامه نویسی iOS کرده باشید میتوانید حقوقی بین 1 الی 1.5 ملیون در ماه به صورت ثابت داشته باشید . بعد از گذشتن از سال دوم و افزایش تجربه شما حقوق شما میتواند بین 2 الی 8 میلیون در ماه باشد که بستگی به شرکتی که در آن استخدام شدید و تجربه شما میتوانند بیشتر از این حتی تا سقف 15 میلیون در ماه به عنوان برنامه نویس ارشد نیز برسد .
    این روش درآمد زایی در ایران به خاطر عدم وجود برنامه نویس حرفه ای iOS بسیار مناسب است و فضای کار زیادی برای شما وجود دارد .
    مهمتر از همه با ورود Swift به بازار کار بسیاری از شرکت ها تمایل دارند از این زبان برای توسعه برنامه های خود استفاده کنند که توضیحات آن را در این لینک داده ام .
    یکی از مهمترین دلایلی که کمتر برنامه نویسان به سمت iOS رفتند ، عدم وجود منبع آموزشی مناسب بوده که شما آن را در اختیار دارید . همچنین سختی یادگیری زبان Objective-C باعث شده بود تا کمتر کسی به سمت یادگیری آن برود ، اما با ارئه Swift توسط Apple شما میتوانید جزء معدود کسانی باشید که به این زبان مسلط هستید و میتوانید برای iOS اپلیکیشن های قوی تولید کنید . حتی آموزشگاه ها نیز در حال تغییر آموزش های خود از Objective-C به Swift هستند .

    نکته
    ای که در اینجا و روش کسب درآمد پروژه ای برای برنامه نویسان Android حائز اهمیت هست ، این است که برنامه نویسی که توانایی تولید پروژه برای هر دو سیستم عامل را داشته باشد ، شرکت ها تمایل بیشتر برای همکاری با وی دارند . این موضوع به این خاطر است که عامل مشترک میان نرم افزار های Client Base در API ارائه شده توسط شرکت هاست که ترجیح میدهند API را یکبار در اختیار یک برنامه نویس قرار دهند و برنامه نویس برای هر دو سیستم عامل پروژه را توسعه دهد .

 البته باز هم روش های کسب درآمد به اینجا منتهی نخواهد شد ، اینها متداول ترین روش های کسب درآمد بودند .

 

+2 0
بسیار مفید بود :) (8 سال پیش)
+2 0
استاد برای کسب درآمد از طریق AppStore میشه چند نفر باهم جمع بشن و یک حساب مشترک ایجاد کنند تا هزینه ها تقسیم بشه بینشون ؟ اینجوری هنگام عرضه برنامه ها به اپل به مشکل نمیخورند ؟ (بخاطر تفاوت امضا های برنامه ها) (7 سال پیش)
+3 0
اگر شما موقع پرداخت نوع لایسنس را برای شخص حقیقی خریداری کنید ، برنامه های شما با اسم شما منتشر خواهد شد و همه از یک امضا بهره میبرند و اگر چند نفری هزینه کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که نام شخص که لایسنس را خریده به عنوان عرضه کننده معرفی میشود . اما اگر به صورت شرکتی خریداری کنید هزینه بیشتر خواهد شد ولی امکان مدیریت توسعه دهندگان و تیم به شما داده خواهد شد . در شرایطی که با دوستانتان میخواهید کار کنید میتوانید لایسنس فردی یا همان شخص حقیقی را بخرید . (7 سال پیش)
+1 0
من مشکل زبانی و سفری به ترکیه و افتتاح حساب توش ندارم و می تونم ویزا کارت تهیه کنم. کشور ترکیه جزو کشور های مورد تایید اپل هست؟با حساب های بانکی ترکیه مشکلی ندارد؟ (7 سال پیش)
+1 0
باید قوانین اپل را برای توسعه دهندگان مطالعه نمایید ، اطلاع دقیق از این موضوع ندارم . کشور هایی که تحریم هستند بیشتر با این مسئله مشکل دارند . توجه داشته باشید که کارتی که برای شما صادر میشود باید دارای شناسه iban باشد . که بتوانید از طریق Swift انتقال وجوه را انجام دهید . (7 سال پیش)
 برای این سوال پاسخی وجود ندارد.

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .