آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
بروز خطا
   [message]
اشتراک در سوال
رای ها
[dataList]

نقطه گذاری

122963  6 سال پیش  6 سال پیش
0 0

سلام وقت بخیر

 یه مساحتی رو به فرض مثال 10 هکتار بصورت کاملا مربع دارم، میخوام تعدادی نقاط با فاصله سه متر از هم برای من توی این مساحت رسم کنه آیا دستوری هست که این کارو برای من انجام بده؟

 

 

 برای این سوال 4 پاسخ وجود دارد.
پاسخ به سوال 
Will  6 سال پیش
+1 0

به صورت منظم باشند یا رندم ؟

0 0
اگه امکانش هست جفتش رو بگید. ممنون! (6 سال پیش)
پاسخ به سوال 
122963  6 سال پیش
0 0

اگه امکانش هست جفتش رو بگید.
ممنون!

پاسخ به سوال 
Will  6 سال پیش
0 0

سلام. شما برای این کار می تونید به چند صورت عمل کنید. مبنایی ترین و اصولی ترین کار استفاده از نرم افزار های صفحه گسترده مثل Microsoft Excel هست. قطعا مساحت فرضی شما دارای حدود هست و این حدود مختصات دارند. بنابر این با توجه به نیاز ما بر اساس اینکه در چه فواصلی می خواهیم نقاط کنار هم به صورت منظم قرار بگیرند در جداول Excel اون هارو محاسبه می کنیم و در نهایت خروجی رو به صورت اطلاعات غیر هندسی به ArcMap اضافه می کنیم و اونها رو به مختصات ارجاع میدیم. بعد خروجی رو به صورت Shapefile ذخیره می کنیم.
برای تولید نقاط نامنظم با Excel باز هم روش کار مثل بالا هست اما نقاط رو باید به صورت Random تولید کنیم در Excel. از تابع Randbetween() میشه برای این کار در Excel استفاده کرد.

0 0
مرسی راهکار عالی ای بود (6 سال پیش)
پاسخ به سوال 
Will  6 سال پیش
0 0

روش دیگه ای که وجود داره اسنه که با Phyton یا VBA خودمون اسکریپت بنویسیم که نقاطی با مختصات مد نظر ایجاد بشه. و روش سوم استفاده از ابزار های افزودنی از قبل نوشته شده برای ArcGIS هست.

0 0
یعنی برنامه ای بنویسیم که از این مختصات مثلا 3 متر اضافه کن یه نقطه دیگه بزن ؟ متاسفانه برنامه نویسی بلد نیستم میشه این روش رو بیشتر برام شرح بدید (6 سال پیش)
0 0
ببینید هر نرم افزار مهندسی یک سری دستورات پایه داره و یک سری دستوراتی که از ترکیب دستورات پایه کار هایی رو انجام میدهند. دستورات پایه به صورت command در هسته نرم افزار اجرا میشوند. بزار خود ویندوز رو مثال بزنم. خود ویندوز بر مبنای command ها یا دستورات dos کار می کنه. هر کار ساده ای که شما در ویندوز انجام بدید در پشت پرده command ها هستند که دارند اون کار رو انجام میدن. اما گاهی اوقات کار هایی خاص پیش میاد که شما مجبورید خودتون از طریق command ها و ترکیب command ها اون ها رو به ویندوز بفهمونید و دیگه خود ویندوز دکمه یا منوی خاصی برای اون کار در نظر نگرفته چون احتمالا کاربردش کم بوده. برای همین گاهی اوقات از command promp ویندوز استفاده می کنیم. حالا ArcGIS هم به صورت command داره کار می کنه. برای کار های خاص می تونیم command هاشو به کار بگیریم و ترکیب کنیم. برای کار با command هاش باید با یکی از زبان هایی که برای این کار در نظر گرفته کار کنیم. یا از کد هایی که دیگران برای این منظور خاص ما در ArcMap گرفته اند استفاده کنیم. اما اصولی ترین به نظرم همون استفاده از excel هست. (6 سال پیش)
0 0
ممنون از توضیحاتتون (6 سال پیش)

پاسخگویی و مشاهده پاسخ های این سوال تنها برای اعضای ویژه سایت امکان پذیر است .
چنانچه تمایل دارید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید میتوانید از این بخش لایسنس این آموزش را خریداری نمایید .